29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Porozumět islámu

Porozumět a mít porozumění jsou dvě různé věci. Vícekrát už jsem četl, že máme mít pro islám porozumění, což je možno chápat jako synonymum lísavého pochlebnictví. K tomu se nemíním připojovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Panocha 25.5.2016 18:42

Už je to tady

"tak jsme to nechtěli, tak jsme si to nepředstavovali, to jsme přece nemohli vědět." http://www.breitbart.com/london/2016/04/10/thought-europes-muslims-gradually-blend-britains-diverse-landscape-known-better/

J. Fleiszner 20.5.2016 21:06

Lidé budou umírat

Fakt si někdo myslí, že muslimskej humus leze do Evropy jen tak spontálně? Možná se jim sem chce, protože domovinu vybydleli, ale není normální, že je nikdo nezastavuje a nebo dokoce láká. USA tomu přispělo likvidací toho, co si sami nezničili. Kdo vítá, kolaboruje a ponese odpovědnost. Nebude mít kam couvnout a nebude se mu dobře dařit. Všem kolaborantům se nedařilo a to ani když zvítězila strana se kterou kolaborovali. Smrt nebo znásilnění normálního člověka muslimem jde mimo jiné na vrub vítače! Lidé budu umírat!

J. Kanioková 20.5.2016 20:54

1***

D. Polanský 20.5.2016 19:41

Vidím, že můj příspěvek o křesťanství

měl docela živou odezvu. Já uvedl o co, by se měl opřít boj proti islámismu. O křesťanství, nic jiného mě nenapadá. Ale jen můj názor. Z těch co se do diskuze zapojili, ani jeden neuvedl alternativu. Ping-pong kolem vzájemného osočování nechávám bokem. O co se máme opřít? Jaká mají být naše východiska? Jak se má s islámem bojovat? Vesměs všechny články na NP popisují jenom současný stav a charakterizují islám z různých aspektů. Nic víc. Ani autor tohoto článku nikdy nic víc nenapsal. Třebaže brilantní češtinou.

J. Fleiszner 20.5.2016 21:08

Re: Vidím, že můj příspěvek o křesťanství

Jasně, víra v jednu pohádkovou bytost může nahradit jen víra v jinou pohádkovou bytost! Léčit se to nedá, ale eliminovat by se to mělo.

J. Farda 20.5.2016 21:22

Re: Vidím, že můj příspěvek o křesťanství

Pane Polanský, respektuji Váš přístup dle přikázání "udeří-li tě někdo v tvář, nastav mu i druhou", což ostatně je, pokud rozumím, i přístup pana Halíka. Já Vám zde uvedu možná kulhající, leč jistě poučný dějinný příměr, a další věcný argument. Jistý seriozní anglický státník, toho času premiér vlády velmoci Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, spoléhal na slovo jiného seriozního státníka, kancléře Německé říše v naději, že se domluví racionálně na rozumném konsensu a zachovají mír. Nechtěl válku, ale byla. V Německu jistě většina lidé o válku nestála, leč jak je fýra Dolf zmáknul, je známo. Jak dopadnou snahy o seriozní jednání a spoléhání na racio islamistů, lze, při existenci a vlivu jejich fýrů, předpokládat. Chci doufat, že většina muslimů sice válku nechce, ale pokud získají mocenskou převahu, nelze si činit iluze. Nechceme válku, ale pokud jim budeme ustupovat a necháme je zesílit a sjednotit, jednou neodvratně bude. Ostatně pan Erdogan v roce 1997 jako málo známý politik básnil „Mešity jsou naše kasárny, jejich dómy jsou naše helmy, minarety jsou naše bajonety a věřící jsou naši vojáci,“, tuším předloni vzkázal německým Turkům, ať se neasimilují. To jistě nelze srovnávat s De Gaullovým "vive le Québec libre". A už teď Evropě ještě v relativním míru předvádí, kdo tahá za delší konec provazu. Chtěl jste diskusní příspěvek, zde ho máte. Historia Magistra Vitae.

V. Vaclavik 22.5.2016 10:52

Re: Vidím, že můj příspěvek o křesťanství

Ten boj se ma oprit o nas rozum, nikoli o nasi vycpelou krestanskou viru, ze ktere nase civilizace vyrostla jako dite ze svych satu.

A problem nemame s muslimskou virou jako takovou, ale s jejimi civilizacne primitivnimi stoupenci a to prave z titulu te jejich primitivity (i primitivni krestan byl svetu nebezpecny). Islamsky svet z tech svych detskych satu jeste nevyrostl a jako male deti nam jsou nebezpecni jen do te miry, do jake si od nich nechame diktovat jejich detskou iracionalitu, klanet se pred ni, uznavat ji jako rovnou te nasi (relativne a nesrovnatelne mnohem vyssi) racionalite.

Clovek se ani nedivi tomu primitivnimu zaostalemu svetu, ze kdyz se podiva na nas Zapadni svet, vidi jen mravni relativismus, iracionalni kolektivismus - feminismus, racismus naruby, plivani na vlastni civilizaci z nasich rad nasimi intelektualy a nasim obyvatelstvem vubec a vposledku i nase prodavani lana, tentokrat uz nejen komunistum, ale celemu svetu, aby nas na nem pak tento mohl obesit.

K. Kovář 20.5.2016 17:25

Nicméně mám za to,

Že islámstvo musí být zničeno!

Lovecký lístek na muslimy zdarma, též samopal pouze za symbolickou cenu a za hlavu muslima zásobník s třiceti náboji zdarma! Ano, mluvím o SA vz. 58!

M. Valenta 20.5.2016 15:01

Dobrý článek

Ovšem většina diskutujících si z něho opět vezme to co se jim hodí.

J. Pražák 20.5.2016 14:55

Pro ty, kdo ani tomuto neuvěřili výtah z CV Proroka

http://wikiislam.net/wiki/Seznam_vrazd_narizenych_nebo_podporovanych_Mohamedem

J. Jurax 20.5.2016 14:44

Dobře napsáno

Ovšem naší volení i nevolení eurovládcové tohle nečtou; a čtou-li, nechápou, a i kdyby náhodou pochopili - v což nevěřím - stejně udělají kulové, neboť jsou pozoruhodně neschopní a jediné, co kromě hromad žvanění vyprodukovali, jsou kvóty.

R. Veselý 20.5.2016 14:41

Bravo Frýbort !

Zdejší hrstka islamofilů v čele s kraví entitou Netzer by si toto měla čísti 5x denně.

J. Mrázek 20.5.2016 14:40

Prokurdská strana ztratí 50 z 59 poslanců

Turecká demokracie v praxi. TOMUHLE chcete zrušit víza ?

J. Kanioková 20.5.2016 21:00

Hnus... demokratura po islámsku..

894 Tureckých novinářů propuštěných od ledna 2016 - http://www.hurriyetdailynews.com/894-turkish-journalists-dismissed-since-january-2016-report.aspx?pageID=238&nID=99181&NewsCatID=339

I. Spálený 20.5.2016 14:00

Máme tu střet ideí s realitou

Západní svět ovládla myšlenka utopického humanismu. V jeho pohledu jsou lidé celého světa jen prázdné stroje, bez vrozených tužeb, schopností či pohlaví. Může každý takový stroj vzít, vložit do něj libovolný pokrokový program a on ho bude shodně vykonávat. Pokud tomu tak není, on za to nemůže. Jiné stroje se špatným programem mu ho tam špatně nainstalovaly. Jedná se o syntézu všech moderních utopistických směrů, od komunismu přes anarchismus až k boji s klimatem. Lidské na takovém humanismu zůstalo pramálo.

Muslimský svět je pro utopický humanismus zásadní výzvou. Vychází z prastarých představ o funkci rodiny, starších než historie velkých civilizací. Lidstvo bylo 4/5 svojí historie vysoce endogamní. V oblastech bohatých na zdroje umožňuje endogamie pokles inteligence, čímž se obyvatelstvo stává pudovějším a dostává se prokazatelně na cestu populační exploze. Dokud takové skupiny nenarazily na odhodlaného, výrazně technologicky pokročilejšího protivníka, tak pouhou početní převahou vítězily. V muslimských zemích je v průměru 1/3 rodin endogamních, často ve vysokém stupni příbuznosti. Tyto země populačně rostou především v endogamních oblastech. Například v oblasti Sýrie obládnuté Islámským státem zahrnují sňatky mezi blízkými příbuznými 7 z 10 manželství. Vyjma porodnosti má endogamie pouze výrazné negativní dopady.

Především z těchto přelidněných oblastí přicházejí muslimové do západního světa. U pakistánských přistěhovalců do Velké Británie jsou příbuzenské sňatky zastoupeny z 56 procent. Není síla, která by do nich moderní civilizaci vecpala. V tomto případě utopistům padla kosa na kámen. Vzdělávací systémy, zdravotnictví, sociální síť, policie, vězeňství, důchody a daňový systém. Vše postupně kolabuje pod náporem nových "klientů" státu. Otázka není zda, ale kdy se situace stane neudržitelnou. Snaha politiků nazývat tyto negativní jevy vzestupem "politického islamismu", nás k řešení neposune ani o píď. Což ostatně konstatuje i Huntington ve Střetu civilizací.

A. Alda 20.5.2016 13:57

Necítím potřebu orientovat se

v islámských školách a v islámských právních systémech.

Pro mne je islám ďábelské učení, které vnesl na svět Satan prostřednictvím araba Mohameda z Mekky. Jeho cílem je zničit lidstvo a svět, neboť to je to, co Satan nechce, aby existovalo.

J. Fialová 20.5.2016 12:45

Ministatistika

"Každý dvacátý obyvatel Spojeného království je muslim, vyplynulo z nejnovějších údajů britského statistického úřadu. ... Věznice ... v těch je dnes každý pátý vězeň muslim." (novinky.cz, před několika týdny)

Takže v GB na sto obyvatel - 5 muslimů, na sto vězňů - 20 muslimů.

J. Kombercová 20.5.2016 12:58

Re: Ministatistika

Nemusíme do Británie, stačí se podívat do našich věznic. Sice nemuslimové, ale... hlavně naházet do jednoho pytle!

D. Polanský 20.5.2016 10:37

Situace může být pro někoho

nepřehledná tím, že zaměňuje křesťanství s katolickou církví. Prostě míchá hrušky s hamburgry. Na křesťanství lze stavět obranu proti islámu, na katolické církví určitě ne. Nelze ji ani postavit na ateismu. Jinak viz a slyš nesmysly hlásané současným papežem, šéfem tohoto spolku. V levé ruce u srdce Bible, v pravé meč.

J. Dobrý 20.5.2016 11:24

Re: Situace může být pro někoho

Na krestanstvi nelze stavet obranu proti islamu. Mezi krestanstvim a islamem je jediny rozdil: nejvyssi vzor u krestanu (Jezis) podle ostupnych pramenu neprovedl nic, kvuli cemu by mel byt podle dnesnich meritek souzen, lze vyjadrit nanejvys nesouhlas. U muslimu je to jinak, chovat se podle vzoru Mohameda je zadouci, ale dle nasich meritek neprijatelne (cela rada narizenych vrazd).

Ale jinak je to totez. Nelze stavet hodnotovy zebricek na nezpochybnitelne autorite boha, ktery se k nemu ne a ne vyjadrit. A bez hodnotoveho zebricku nelze rozlisit ktere chovani le "spravne" nemuzete. Bez vnejsiho meritka nemuzete rozlisit ani to, jesli je krestanstvi lepsi nez islam. Jednoduse proto, ze buh je "dobry" a jina nabozenstvi jsou spatna a plati to v obou smerech. Nepouzitelne a navic nebezpecne, nahradit jedno dogma druhym neni posun dopredu, ale stredovek vcetne honu na carodejnice (nebo muslimy, to je v teto optice jedno).

Pravidla spolecnosti nelze urcovat podle viry. Prestoze si to verici nedokazi pripustit protoze vira, ze jsou to bozi zakony je spolecna pro vetsinu nabozenstvi vcetne krestanu. Konci to hromadou mrtvol a problem nevyresen predame dalsi generaci. Dukaz je zrejmy, neexistuje delsi historicke odbobi bez teto valky.

J. Hruška 20.5.2016 12:25

Re: Situace může být pro někoho

Pane Jiří, Vy jste ale dobrý, proč tady lžete, že jinak je to totéž, co tady jako bezvěrec, pohan, barbar, vykládáte něco o Bohu, kterého neznáte a o křesťanství, kterým očividně pohrdáte. Co tady vykládáte něco o hodnotovém měřítku, (vlastního), který nedokáže rozpoznat dobro od zla, Boha od ďábla, když neznáte, ani náznakem, Písmo svaté, v této optice honu na čarodějnice, (dodnes pálí pohané v předvečer máje čarodějnice). Pravidla společnosti právě určilo křesťanství, které umožnilo vývoj společnosti "dogmatickým" důrazem na svobodu člověka, na svobodu vyznání, (renesanci a osvícenství). Znáte vůbec modlitbu Páně?? pochybuji, že rozumíte. Lze snad stavět obranu proti islámu na marxismu-leninismu?? tedy na materializmu?? A proč "obranu" a ne ofenzívu (proti muslimům) křesťanským "Kdož jsů Boží bojovníci a zákona jeho." Zdař Bůh, Josef.

J. Dobrý 20.5.2016 13:58

Re: Situace může být pro někoho

Dekuji za vas prispevek. Prave jste predvedl, proc je nabozenstvi tak nebezpecne. Protoze mate dobro a zlo od Boha, nedokazete se ne nej divat jinak. A kdyz ma nekdo jinak definovano dobro a zlo od boha nevyhnutelne to konci tak jak nas uci dejepis.

Jak muzete vedet, ze mate pravdu vy krestane, a ne islam? Jak muzete vedet, ze neni spravne obetovat zajatce na vrcholu pyramidy slunce obsidianovym nozem vyriznutim srdce zaziva?

Je to jen vas neopravneny pocit nadrazenosti viry, stejny jako u tech radiklanich muslimu. Falesny a nebezpecny.

Na poznani dobra a zla jsou jen 2 moznosti. Kouknout se na to ciste logicky, nebo nechat vyjadrit Boha, nejlepe pisemne. To druhe se nedari, tedy s vyjimkou pohadky o tom jak prinesl Mojzis prikazani z hory a zakazal varit kuzle v mleku jeho matky. To prvni ma spoustu chyb, ale nic jineho nemame.

PS: ja Bibli, na rozdil od vetsiny krestanu cetl "celou". Stejne tak Koran. Mimochodem vite o tom, ze v Koranu se mluvi o Jezisi 25x a o Mohamedovy pouze 4x. Kde berete jistotu, ze Jezisovo poselstvi je lepe zachyceno v knize vznikle zavrzenim apokrifnich avangelii vice nez 300 let po nem, nez Koran. Vite uplne pred, stejne jako ja, ale ja si to nebojim priznat. Preji hezky den.

J. Hruška 20.5.2016 14:25

Re: Situace může být pro někoho

No nazdar. "Logika (ta Vaše) je posledním útočištěm postižených nedostatkem představivosti.

Samozřejmě, že je náboženství nebezpečné, obzvláště pro ty, kdo si uzurpují moc nad lidmi a pro ty, kdo se bojí svobody člověka. Pro islám je charakteristická absolutní svrchovaná moc Alláha, (vše co činíte koná Alláh),(totální determinismus) kdežto Jahve stvořil člověka k obrazu svému jako muže a ženu s konečnou platností svobodné, se svobodnou vůlí, Bůh nehraje lidmi pimprdlové divadlo, ale volá je ke svobodnému hledání pravdy a lásky - Boha. Nejsem přesvědčen o své pravdě neboť vím, že je jen jedna pravda a zná ji jen Bůh. Když jste četl evangelia, víte jistě co odpověděl Ježíš Pilátovi, tak si to připomeňte. Zdař Bůh.

J. Hruška 20.5.2016 14:38

Re: Situace může být pro někoho

A ještě k tomu noži Jiří, Znáte prolog k evangeliu sv. Jana,? .... "v něm život byl a život byl světlo lidí a to světlo ve tmě svítí ale tma ho neobsáhla". Tma je nevědomost, jak víte. Potácíte se v nejistotě materializmu, který hledá důkazy, ne pravdu. Sbohem, Josef.

J. Dobrý 20.5.2016 14:55

Re: Situace může být pro někoho

No rekl bych ze je lepsi vedoma nejistota, nez falesna jistota. Minimalne proto, ze na zaklade vedomi nejistoty nikomu nedavam narizeni jak zit a nikoho za jiny nazor nepopravuji. Ne, popravy za ateizmus nejsou ze tredoveku, ale dnesni realitou v Saudske arabii.

J. Dobrý 20.5.2016 14:52

Re: Situace může být pro někoho

"Logika" neni moje, je to stary vynalez schopny nekdy davat odpovedi pokud polozite otazku. Vcetneodpovedi na omezenost logiky. Predstavivost je uzitecna na vytvareni hypotez, ale bez logiky neni jak overit jeji platnost.

Pokud Jahve stvoril cloveka, odvedl z technickeho cloveka zatracene mizernou praci. Slepenec spatnych reseni optimalizovany do castecne funkcniho stavu. Prohlednete si nekdy anatommi, proc musel predelavat rybu az do nasi soucasne podoby, proc jsou kustky stredniho ucha predelana "vysazovaci" celist hadu a proc jsou hlasivky zapojene nervem oklikou (zvratny a bloudivy nerv), proc je telo trvale ve valecnem stavu s okolim a obcas se splete a valci samo se sebou atd. Proc, kdyz je vsemocny a mohl nas udelat poradne od "nuly"? Navic pokud to udelal "k obrazu svemu", tak mu to priliz nelichosti, od boha bych cekal vetsi dokonalost.

A zeptam se znovu, podle ceho hodnotite, ze krestanstvi je lepsi nez islam? Podle krestanskych hodnot? To nejde, protoze podle muslimskych hodnot je to obracene a nemate jak rozhodnou ktera z variant je lepsi. A pohled na nabozenstvi z venku ma jen ateista a buh, pricemz pouze ten prvni se prokazatelne na tomto svete projevuje, dokonce ve vice exemplarich. :-)

J. Hruška 20.5.2016 15:12

Re: Situace může být pro někoho

Aspoň, že Vás stvořil tak dokonalého, že o "technické" nedokonalosti dovedete přemýšlet. Co když je evoluce kůstek vlastně degenerace lebky, hledejte v hlavě důkazy.

"Pravděpodobnost (myslícího) života je asi taková, jako kdyby výbuchem v tiskárně vznikl naučný slovník" říkal Albert Einstein, ne Lenin. Nazdar.

J. Dobrý 20.5.2016 15:39

Re: Situace může být pro někoho

Ten priklad s naucnym slovnikem je chybne chapani pravdepodobnosti a Einstein se toho v tomto smyslu tezko dopustil.

Pravdepodobnost cisel tazenych ve sportce je asi jedna ku cislu asi o 900 cifrach. Tedy naprosto nepravdepodobne a tudiz sportka neexistuje.

Nazdar.

J. Dobrý 20.5.2016 15:40

Re: Situace může být pro někoho

pardon, myslel jsem cisel tazenych za cely rok, ne za jedno slosovani,

D. Polanský 20.5.2016 13:27

A zase hony na čarodějnice

Škoda že jste nezmínil školy, že křesťanství jasně odsoudilo samovraždy, zavedlo péče o chudé a nemocné, antika běžně zabíjela zdravotně postižené atd. atd.