23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

SVĚT: Pokrok nezastavíš?

Obyvatelé českých zemí mívají obvykle pocit, že jsme jakousi periférií velkého světa, kde se odehrávají dějiny, a my za nimi se zpožděním klopýtáme. Tento pocit je zdrojem národních komplexů a nevíry v sama sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Zuzák 2.7.2020 15:40

Kde jste to žil,v ČR těžko ! A navíc ta nenávist.....docela Vás lituju,nemáte to v životě lehký,co ?*

P. Krešňák 2.7.2020 11:42

Vážený pane Weigl, jen Váš a postoj VK staršího (a vlastně dnes i mladšího) k Rusku z vás dělají pro mě nepřijatelné politiky. Spousty nesmyslů, které jste dnes napsal již komentovala spousta diskutujících přede mnou. Tak jen k drobnému Vašemu vyjádření "...Vyvolali bouři, souhlas i odmítání a zdevastovali vztahy naší země k Rusku. To se mnohým lidem neschopným dohrát svou fosilní při se sovětským komunismem do konce líbilo a měli pocit, jak že jsme to těm Rusům konečně nandali.Náhle však tito naivnější občané nevěřícně zírají, ..." Nebylo Vážený co zdevastovat, vše zdevastovali Rusové sami a jen oni za posledních 55 let. A nemá cenu se snažit něco vylepšit, "Sud od rumu nevypláchneš" jak říká jedno moudré přísloví. To, že můj postoj k Rusku nazýváte najivním, není od Vás moc demokratické, mám možná výšší vzdělání než Vy i když chápu, že vysoká škola nikomu patent na rozum nedala. Možná malá rada k Vám, zamyslete se nad Vaším postojem k Rusku a možná uznáte, že i my najivní máme možná pravdu. Krešňák

J. Nevrkla 2.7.2020 12:11

A jaký máte postoj k Německu, tam jste sud od rumu vyplachl? Způsobili nám v historii přece mnohem větší příkoří.

P. Krešňák 2.7.2020 12:32

Nemáte pravdu, nebylo to větší příkoří. Rusové bezkonkurenčně vedou. Krešňák

F. De Winter 2.7.2020 13:03

8-o

J. Nevrkla 2.7.2020 13:46

Jaká máte kritéria pro příkoří? Němci při poslední válce zabili 350 tisíc Čechů, plánovali odsun Čechů z našeho území, ponemeceni, nebo likvidaci. Teď porovnejte s tím ruským.

J. Tolman 2.7.2020 14:09

Ano, "při poslední válce". Rusáci a jimi řízení místní komunisté svá zvěrstva zde páchali v době míru. Za války nebo v případě naší aktivní obrany v 68 by to bylo trošku jiné.

J. Nevrkla 2.7.2020 14:20

V roce 68 tu byly kromě Rumunska všechny státy Varšavské smlouvy, chtěly to, komunisté zachraňovali režim. Ve vedení Sovětského svazu byla shodou okolností převaha Ukrajinců. Socialismus už v Rusku 30 let není. Přesto stáe Rusofobie? Nechápu.

P. Staronový 2.7.2020 15:06

Chtěl to SSSR, chtěli to DDRoni. Ostatní spíš dělali štafáž.

Nástupcem SSSR, právním i ideovým, je Rusko. Rusko napadá své sousedy a úspěšně oživuje imperiální myšlení i cíle. Socialismus už v Rusku není, ovšem demokracie taky pomálu.

Ostražitost vůči takovému státu je zcela na místě, žádná rusofobie.

Že nechápete, to věřím.

J. Nevrkla 2.7.2020 15:16

Chtěli to i Poláci a Bulhaři, pokud je mi známo. O tom ideovem nástupnictví lze pochybovat. Přiznám se, že mi připadají vzdaleni, nedovedu si představit, že by nás napadli. Vy ano? Že by třeba přijeli na tancích? Daleko víc nás ovlivňují a v rozporu s našimi zájmy nás k leccemu nutí Němci.

J. Nevrkla 2.7.2020 14:36

Ale nevynil bych z to pouze Rusaky, tedy spíše Sověty. Dělali to sami Češi, komunisté. Příliš se z toho vyvinujeme a házíme na jiné. Tak to nebylo.

P. Staronový 2.7.2020 15:08

Češi komunisté, bez sovětů za (_!_), by šli do kopru už dávno.

Bez viny nejsou ani sověti (převážně Rusové), ani místní komouši.

J. Nevrkla 2.7.2020 17:02

Samozřejmě to nebylo bez sovětu, občas to však vypadá, že všechno oni, my jsme v tom nevině. Ale to jsou staré bitvy, historie, která se takto nebude opakovat. Dnes je Marx populárnější na západě, pokrokari hrozí odtud.

J. Nový 2.7.2020 20:22

Jo ono se to "za války" nepočítá. No to je tedy gól! ;-D

P. Staronový 2.7.2020 14:05

Způsobili, ale cením si na nich, že alespoň předstírají kajícnost. Něco, co je Rusákům zcela cizí, ti mají imperiální recidivu.

J. Nevrkla 2.7.2020 14:23

Já si toho predstirani kajicnosti necenim. Němci by opět rádi veleli celé Evropě a chtěli po nás hlouposti. Rusové po nás nic nechtějí, k ničemu nás nenutí. Toho si cením já.

P. Staronový 2.7.2020 15:11

Nikde netvrdím, že není třeba si dávat pozor i na Němce. Pouze to, že Rusko se svých staletých imperiálních snažení nevzdalo a je tedy třeba nejvyšší obezřetnosti před jejich politickým i ekonomickým vlivem (to je jiný pojem, než "po nás nic nechtějí, k ničemu nás nenutí."

J. Nevrkla 2.7.2020 16:59

Jak se u nás to imperiální snažení projevuje, či jak se může projevit? Já ho nějak nevidím. Nesrovnatelně více ho vidím na straně EU, počínaje vnucovanim islámské migrace, přes uhlikovou neutralitu až k ručení za cizí dluhy.

P. Staronový 2.7.2020 17:19

A našel jste někde, že problémy z EU popírám? Řeč šla o Rusku a Rusech.

Až bude článek o EU, přidám něco o EU.

EU a Rusko není buď/nebo.

J. Nevrkla 2.7.2020 17:41

Ok, tak jak konkrétně se u nas to ruské imperiální snažení projevuje nebo potenciálně může projevit? Možná nemám dost informací nebo fantazie.

J. Jurax 2.7.2020 23:12

No, když ono se vůči nám projevuje víceméně nijak. Jenže to se nesmí říkat, protože nějakého nepřítele potřebujeme a EU jím pochopitelně být nesmí.

M. Krátký 2.7.2020 14:12

Také sdílím váš názor pane Křešňáku - já osobně takto - německý nacizmus nás všechny zotročil na dlouhých 6 let ( a mě zabili měsíc před mým narozením v roce 1943 moji babičku ) - potom ale přišel CCCP teror, který nás vykořisťoval tak, že jsme se ( ČSR ) propadli z předních míst ( do první desítky určitě ) v úspěšnosti naší ekonomiky a technické zdatnosti na nějaké 120 té místo ve světě a to na dlouhých min. 50ti let a dosud za to trpíme - podrobnosti vynechávám !!!!!!

F. De Winter 2.7.2020 18:52

Ano. Německý teror naši zem zotročil na pouhých 6 let, díky tomu, že přišla válka. Židovský holokaust byl proveden a český byl připraven. Jenom to nestihli. Ty musíš být neskutečný debil. :-P

V. Pokorný 2.7.2020 11:39

Zde místní posluhové a obdivovatelé toho slavného tzv. Západu k článku pana Weigla je hafají.Já si myslím, že vědí, že pan Weigl má pravdu. No ale, sakra, jak jednou řekla jejich souputnice: radši se budu mýlit s Obaḿou, než mít pravdu s Putinem, tak co asi tak od vás můžeme čekat, tedy od vás, jako slouhů Západu. Jen to, že budete škodit. Fuj.

P. Staronový 2.7.2020 14:07

No a vy zase mňoukáte. :-P

S. Kalužík 2.7.2020 15:45

Žádné mňoukání, bučení to je! :)

I. Štípek 2.7.2020 11:33

Výborně!

P. Táborský 2.7.2020 10:34

Čekám až "američané" vyženou herce Schwarzenegra z Kalifornie zpět do Rakouska

P. Daimon 2.7.2020 13:48

To bude hned. Jen co si uvědomí, co znamená jeho jméno ;-D

M. Rozbořil 2.7.2020 10:24

A zase jednou kecáme. Např. Koněvova socha určitě nepatří mezi "desítky let stojící pozapomenuté válečné pomníky z druhé světové války", zajisté to nebyli současní pražští komunální politici, kteří "zdevastovali vztahy naší země k Rusku". Perlou, hodnou novinářské ceny Rudého Práva, je tvrzení "Jasné to není ani s Ježíšem Kristem. Přitěžuje mu, že byl Žid, a ti se považují za vyvolený národ a staví se tak do cesty vytvoření nového zglajchšaltovaného jednotného lidstva." Závěrem - co kdyby se autor řídil vlastními radami? ("Připravme se na to a něco dělejme.")