3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. 25.2.2007 11:12

Re: Rusko je jediná světová velmoc, kterou by stabilita na Blízkém východě poškodila

Nebojte se. Jen co se američanům podaří dobýt Afhanistán aby tudy mohli vést ropovod ze střední Asie, určitě, z altruismu jim vlastního, sníží světovou cenu ropy na minimum. Nechají si jen minimální marži. Ještě aby se jim ten Afganistán podařilo dobýt. On se ten džin do lahve zahání moc špatně. Al Kajdu si americké tajné služby samy vyškolily a vyzbrojily, takže ji teď sotva něčím mohou překvapit. A vyhrát válku mačkáním tlačítek v klimatizovaném velíně lze jen ve filmu.

Joe 25.2.2007 0:00

.

Kaganovich was one of a small group of Stalin's top sadists pushing for very high rates of collectivization after 1929. He became Stalin's butcher of Christian Russians during the late 1920s and early 1930s when the Kremlin (jews) launched its war against the kulaks (small landowners who were Christians) and implemented a ruthless policy of land collectivization. The resulting state-organized forced famine, was a planned genocide and killed 7,000,000 Ukrainians between 1932 and 1933, and inflicted enormous suffering on the Soviet Central Asian republic of Kazakhstan.

Mard 24.2.2007 23:05

Economist - ideologicky nepředpojetý :-) HAHAHA

Mílý autore, asi jako odborník na Rusko, moc nečtete Economist, ale jde o levičácký tisk, věrohodný asi jako v ČR plátek Týden. Nevím komu chcete namluvit věrohodnost Economistu, ale myslím že většina nezaujatých lidí, kteří si prolistují pár čísel, tak dojde k podobnému závěru jako já. Ano, Financial Times nebo Wall Street Journal, to bych pokládal za seriózní zdroj informací, na rozdíl od výše zmíněného tisku.

68 24.2.2007 22:38

Značka "A" z neznámých (?) důvodů prostě nedovede pochopit,

že rétorika Ukrajinců vůči Rusku a ruským vedoucím osobnostem (se zajímavou minulostí) není laskavá, obdivná a snad dokonce až milostná. Zdá se mu z nějakých důvodů spíš nepřiměřeně chladná, až nenávistná. Stejná tedy, jako (bohužel jen některá) rétorika občas zaznívající i z ostatních bývalých protektorátních oblastí SSSR, alias Ruska. Značka "A" musí mít k tomu nějaké zvláštní, snad nostalgické, důvody. Co za tím může vězet? Snad jen snaha provokovat a nechápavost pouze předstírá. To ale sotva. Jenže - a naštěstí, who cares?

68 24.2.2007 23:40

Re: Značka "A" z neznámých (?) důvodů prostě nedovede pochopit,

A také, podle názoru značky "A",  nekoná se žádný panslavismus, nýbrž  “volný trh”. Zřejmě zejména volný trh myšlenek, jak se zdá, kromě některých strategických surovin, vyskytujících se na tom trhu ještě navíc. A takový zvláštní trh pak je samozřejmě nejúspěšnější hlavně v případech,  kdy některé ty volnotržní  myšlenky jsou po zuby ozbrojené a jsou presentovány bývalými nomenklaturními kádry KGB -a rovnou v Německu, se kterým také máme jen ty nejlepší zkušenosti, nejen tržní. To pak je k popukání.

68 24.2.2007 23:40

Re: Značka "A" z neznámých (?) důvodů prostě nedovede pochopit,

A také, podle názoru značky "A",  nekoná se žádný panslavismus, nýbrž  “volný trh”. Zřejmě zejména volný trh myšlenek, jak se zdá, kromě některých strategických surovin, vyskytujících se na tom trhu ještě navíc. A takový zvláštní trh pak je samozřejmě nejúspěšnější hlavně v případech,  kdy některé ty volnotržní  myšlenky jsou po zuby ozbrojené a jsou presentovány bývalými nomenklaturními kádry KGB -a rovnou v Německu, se kterým také máme jen ty nejlepší zkušenosti, nejen tržní. To pak je k popukání.

68 24.2.2007 23:41

Re: Re: Značka "A" z neznámých (?) důvodů prostě nedovede pochopit,

Tohle byla neopatrnost!

AeroKarel 24.2.2007 23:49

Re: Re: Re: Značka "A" z neznámých (?) důvodů prostě nedovede pochopit,

Značka "A" jeví se býti rusofilská co jistý "vodník".

tich@dohoda 25.2.2007 9:39

drahy soudruhu "68"

k byv. SSSR me nevazou zadne nostalgicke vzpominky, urcite neexistovala zeme kterou bych nenavidel vice. Po "sametu" jsme tam zacali obchodovat, postupne jsem zjistil, ze ti nenavideni Rusove vice mene na sve sovetske republiky vetsinou tezce doplaceli=dotovali je. Vyjimkou snad mohou byt baltske staty. Ukrajina patrila k hlavnim strujcumrozpadu SSSR, zejmena fanaticti nacionaliste ze zap. Ukrajiny, podporovani potichu Polskem, vytvareli v zemi atmosferu podobne te co zname z obdobi pred delenim CSFR ale daleko nenavistivevjsi. Zejmena Ukrajincum slibovali zemi hojnosti, jen co konecne nebudou muset doplacet na ty nenavidene  Rusy, coz dokonale koresponduje s tim co jsem znal od nasich slovenskych bratrancu, tedy fanatickych slovenskych nacionalistu co stale vyrvavali o tom jak Slovensko doplaci na Cehunov. Ukrajinsti nacionaliste si vyvali "cernomorskou flotilu" nebot narodu slibovali Ukrajinu jako velmoc, za par let ji Ukrajina rada Rusku predala zpet, nebot tu flotilu nebyla schopna uzivit. Mohl bych vam drahy fanaticky soudruhu vyjmenovat stovky prikladu ukrajinskeho fanatickeho nacionalismu, ktery se ani o pid nelisi od nacionalismu fanatiku vsude na svete. Ukrajinsky hospodarsky zazrak se nekonal, stejne jako se nekonal Slovensky, Chorvatsky, Azerbajdzansky. Nick "A" pise vcelku fundovane o problemech Ruska a regionu, protoze o tom neco vi a sklizi od fanatiku vaseho typu jen urazky a invektivy, to uz je na Psu zabehnuty scenar, vystvat odtud i tech poslednich par inteligentnich lidi a udelat ze Psa necitelny platek fanatickych modrych komunistu. Cest :-(

A. 25.2.2007 9:43

Re: Značka "A" z neznámých (?) důvodů prostě nedovede pochopit,

Vážený(á,é) 68, Je mi líto, že ani mé přání dobré noci nepřispělo k uklidnění Vašich emocí. Abych Vás uklidnil alespoň dodatečně: Velice dobře chápu negativní emoce vůči Putinovi a vůči Rusům. S Putinem, respektive jeho minulostí, jsem se já osobně také dlouho nemohl vyrovnat. A mám k tomu rozhodně více důvodů než Vy. V mé rodině už více než 70 let nikdo nezemřel přirozenou smrtí a to zásluhou bolševiků. Dva byli zastřeleni, osm zahynulo v GULAGu a ostatní zemřeli na následky věznění a týrání. Nicméně, nebo snad právě proto dokážu citlivě rozlišovat katy a jejich oběti. Co opravdu neumím pochopit je to, kde berou tu morální nadřazenost vůči Rusům právě lidé jejichž otcové a oni sami volili komunisty ve svobodných volbách roku 1946 a polovina národa je volí dodnes. Přitom právě Rusové se stali největší obětí tohoto perverzního učení, které k nim bylo importováno a právě oni se mu bránili v občanské válce a řadě následujících povstání. A pokud budete k sobě upřímní, tak si přiznáte, že pokud by se Rusové nezbavili komunistické vlády, chodili byste jásat na oslavy VŘSR a prvního máje dodnes. Pracoval jsem řadu let v odbojové protikomunistické organizaci. (Takže s tou nostalgií jste se strefil. ) Založili jí Ruští emigranti v roce 1930 v Bělehradě a od té doby se rozšířila po celé zeměkouli. Je pozoruhodné, kolik mladých lidí ze svobodných zemí s touto organizací spolupracovalo. Pomáhali například převážet zakázanou literaturu do SSSR. Byli to lidé z celého světa. Čech mezi nimi nebyl ani jeden. Ale udání dostala StB řadu. Praha byla totiž jednou z cest, kudy zakázaná literatura šla do SSSR.  Bližší si lze přečíst na http://www.posev.ru/nts/about/ 

A. 24.2.2007 21:54

Taxmesihezkypodrbali a kola dějin se točí pořád stejně a nevzrušeně.

Přeji dobrou noc!

68 25.2.2007 3:12

Re: Taxmesihezkypodrbali a kola dějin se točí pořád stejně a nevzrušeně.

Jaký kola? Vod čeho? A proč by se měla ta kola vzrušovat? Čím? Spousta nejasností. Spousta!

A. 25.2.2007 16:01

Re: Re: Taxmesihezkypodrbali a kola dějin se točí pořád stejně a nevzrušeně.

Drahé 68!  Ta kola jsou metaforou, víš chlapče? Až bude mít maminka čas, tak Ti to vysvětlí. Pokud maminku nemáš, zkus to u paní učitelky.

68 25.2.2007 18:10

Re: Re: Re: Taxmesihezkypodrbali a kola dějin se točí pořád stejně a nevzrušeně.

Tak ona je to  m e t a f o r a!   Oj!  A já myslel bůhví co to není.  - A jinak, nemám už ani tu, ani onu. Surovče.

A. 25.2.2007 18:52

Re: Re: Re: Re: Taxmesihezkypodrbali a kola dějin se točí pořád stejně a nevzrušeně.

Neplač chlapče. Tady máš kapesník, utři si nudli a tady máš lízátko. Já to s tebou myslel dobře... (hřebíky v plotě přitahují blesky)

PetrK 24.2.2007 16:44

Příslušník KGB Putin

a jeho satrapové se snaží získávat pozice po bývalém SSSR a ukazují všem své svaly. Mají je - bohužel - podepřené obrovským nerostným bohatstvím, ale věřit jim nelze. Jediným, kdo se v Mnichově pochlapil a nepos§al se, je Karel Schwarzenberg. To říkám, i když nejsem jeho velkým příznivcem.

Pasáček koz ve Vermontu 24.2.2007 15:41

Nevěřte Rusku, nevěřte Putinovi !

Imperialistické Rusko ohrožuje světový mír !  Viz Putinův projev. S USA na věčné časy a někdy jinak. At´ žije americká základna v Čechách, šiřitelka americké demokracie. At´ žijí americké mírové rakety !

AeroKarel 24.2.2007 17:55

Re: Nevěřte Rusku, nevěřte Putinovi !

Správně, ať žijí americké rakety a vermontské kozy.

Pete Brich 24.2.2007 20:56

Re: Re: Nevěřte Rusku, nevěřte Putinovi !

Máte na mysli "Silicon Valley"?;-)

PB

baltazar 24.2.2007 22:46

Re: Re: Re: Nevěřte Rusku, nevěřte Putinovi !

Silikozy?

68 25.2.2007 5:09

Re: Re: Re: Re: Nevěřte Rusku, nevěřte Putinovi !

To spíš "sili" pasáček. Ty kozy lituju.

albert 25.2.2007 9:07

Re: Re: Nevěřte Rusku, nevěřte Putinovi !

proc zije k.kot jako Pasak v USA a ne v SSSR nepochopim nikdy;-O(Y)

Pasáček koz z Vermontu 25.2.2007 16:33

Re: Re: Re: Nevěřte Rusku, nevěřte Putinovi !

V Americe je lepší tráva pro kozy a lepší whisky pro Pasáčky.

tich@dohoda 24.2.2007 14:56

draha MZ vy mate urcite pravdu s tim vasim ruskym kolegou

a ruskou realitou, ktera ma k normalu v nasem meritku skutecne moc daleko. To co pise nick "A" je ovsem o necem jinem, jde o globalni pohled, beh na dlouhou trat bych rekl a v tomto smeru ma Rusko cestu zpet  na pozici svetove supervelmoci dosti otevrenou. Nicmene i v tomto ohledu figuruje spousta neznamych a kuprikladu tahla recese svetove ekonomiky, tim i pokles potreby energerickych a jinych surovin a vse muze byt jinak. Z pohledu delky lidskeho zivota se ovsem tomu vasemu ruskemu kolegovi nelze divit. Cest :-)

Standalone 24.2.2007 14:43

Vyborny clanek

Pro ty, ktere z panslavismu nevylecil ani rok 1968: jiste, Rusko ma pravo podporovat sve zajmy. Proc bychom ale meli podporovat ruske zajmy my? Mysli snad nekdo, ze iranska atomova bomba je pro CR prinosem, ze je fajn platit za ropu 70 dolaru, nebo ze ropovod Molotov-Ribbentrop posili strategickou pozici nasi zeme? Predopkladam kladnou odpoved u techto lidi a) akcionar ruskych ropnych firem b) ropny sejk c) komunista d) osoba s mozkovou dysfunkci e) Schroeder & Putin. Doplneni seznamu uvitam ;-)

A. 24.2.2007 17:52

Re: Vyborny clanek

Zdá se, že to máte nějaké pomíchané. Co má společnéhp panslavizmus s rokem 1968? Rusko bylo stejnou obětí komunistických internacionalistů jako Česko. Snad jen s tím rozdílem, že Rusové proti komunistům bojovali v občanské válce a dalších povstáních, zatím co ČSR byla snad jedinou zemí, kde si národ komunisty s nadšením sám zvolil ve svobodných volbách. Opravdu si myslíte, že Vám bude někdo dodávat ropu za jinou než světovou cenu a to jen pro vaše krásné hnědé oči? To dělali naposledy komančové pro své satelitní státy a na úkor zoufalé životní úrovně vlastního obyvatelstva. Jenže s tím už je konec. Teď už jen každý za své. Co Vás tak pohoršuje na skutečnosti, že se Rusko dohodlo s Německem na přímých dodávkách ropy a vyloučili tím možnost vydírání a přikrádání dosavadním tranzitním zemím? Jde snad o vaši ropu? Nikdo vám přece nenařizuje od koho a za kolik budete ropu kupovat. Říká se tomu volný trh. Panslavizmus ani nebožtíky Molotova s Riebentroppem bych do toho nemotal.

AeroKarel 24.2.2007 18:07

" Rusko bylo stejnou obětí komunistických internacionalistů jako Česko."

No, to možná bylo, ale v tom Československu ti poraděnkové, okupanti a jiní internacionalisti byli jaksi z CCCP, převážně z Ruska.

Zda k volnému trhu s ropou (nic proti němu) patří také nedodržování smluv, toť otázka.

K tématu též krásný článek "Rusko na kolena" v Lidovkách, ten hloupý cenzor sem nechce pustit link.

A. 24.2.2007 18:23

Re: " Rusko bylo stejnou obětí komunistických internacionalistů jako Česko."

Vážená AeroKarle, jak s většinou Vašich komentářů obvykle souhlasím, tady jsem Vás přistihl při neobjektivitě. Zaměňujete totiž příčinu a následky. Ty poraděnky si sem pozval legitimní komunistický režim. A legitimitu mu dali občané této země ve svobodných volbách roku 1946. Nepoučili se ani z Gottwaldových extempore jak se jezdí učit do SSSR zakroutit demokratům krkem a nepoučili se ani z přednášek, článků a knih, kterými tady ruští emigranti vysvětlovali zločinnost komunistického režimu. Poděkovali jim jejich protiprávním vydáním KGB hned v květnu 1945, byť šlo o občany ČSR .

Páně Putnův článek "Rusko na kolena " mi rovněž nepřipadá příliš objektivním.  Kdoví proč, ale silně připomíná spíš nenávistnou rétoriku ukrajinských nacionalistů.

AeroKarel 24.2.2007 21:13

Re: Re: " Rusko bylo stejnou obětí komunistických internacionalistů jako Česko."

Sakra, priblblý cenzor mi z neznámého důvodu sežral odpověď, takže znovu.

"Legitimní komunistický režim" zde byl díky snažení sovětů závěrem války. Důvody "osvobození" Prahy jen sovětskou armádou jsou všeobecně známé, Patton chtěl osvobodit Prahu dost aktivně, zabránila mu družná spolupráce  sovětů a místních komunistů. To by bylo hrálo dost značnou roli. Skutečností zůstává, že výsledek voleb 1946 je velmi velká místní ostuda, otázka je, zda by jiný výsledek něco změnil. Rakušanům se nespoluprácí podařilo jakž takž vyváznout, Poláci přes prozápadní vládu, podporu západních spojenců i nepříliš velkou podporu bolševíků nevyvázli. IMHO bychom dopadli jako oni, jen s menší ostudou. A ti místní bolševíci by se bez sovětů "za prd@lí" neudrželi tak dlouho. Zde i jinde je udržela tvrdá podpora sovětů za účelem udržení nově nabytého impéria, v němž byly státy jako my v téměř koloniálním postavení.

Takže ano, podpora bolševikům byla ostudná, na tehdy sovětském, dnes ruském imperialismu to ale nic nemění.

AeroKarel 24.2.2007 21:15

Re: Re: " Rusko bylo stejnou obětí komunistických internacionalistů jako Česko."

Jo, a ta nenávistná rétorika ukrajinských nacionalistů má také své důvody. Když nic jiného, tak ruskými komunisty vyvolaný hladomor na Ukrajině ledacos zdůvodní.