4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Antonín 12.2.2009 23:19

Ignorance pana Čermáka?

Vypadá to nejspíš přesně tak. Pane Čermáku, váš komentář snad ani nezasluhuje reakci, nebýt otištěný ve vysoce čteném médiu. Nemyslím, že si lámete hlavu s kritikou, ale vaše "perly" opravdu svědčí o ignoranci - ledaže by se jednalo o záměrnou mystifikaci:) Říkáte: ...historie ukáže, že byl G.W.Bush dobrým nebo přinejmenším průměrným prezidentem v mimořádně těžkých časech..? Oj, nechat zabít tři tisíce vlastních lidí - civilistů za jedno ráno, ve vlastních letadlech a mrakodrapech, a pak pod ubohou záminkou ohlásit tažení proti afgánským drogovým teroristickým mafiím, s nimi pak ruku v ruce za 7 let od vstupu do země zvednout produkci opia o 900%.... kdo si tady dělá prdel ???

Milan 18.11.2008 22:05

Jiskricka

...davno jiz nezoufam nad zoufalou ignoraci tech, kteri nechteji ci nemohou porozumet podstate americkeho snu, ktery jesti universalni. Vas clanek, jako jiskricka v uhasinajicim ohnisti zajiskrila jasne a velice strucne. Nevim, zdalipak dostatecne rozpouta plameny vasne, ale pokus to byl zajiste valiantni.

s.marie 18.11.2008 5:00

Obama

To co se prihodilo v USA a tedy i v celem svete nemuze spravit jedinec. Preji Obamovi hodne stesti, bude jej potrebovat, nechtela bych tu jeho praci za zadne penize.

jozka 18.11.2008 0:01

ad Obama

Je nutno doufat,že Obama bude znamenat změnu počínání  USA a napomůže  opětnému zvýšení klesající prestiže Spojených států a odstraní narůstání studenoválečnického ovzduší o než se jednoznačně zasloužil  prezident Bush.

hombre 17.11.2008 22:36

honza

Asi se hodně nudíš,tvé  ruce jsou čisté,tvoje mysl je ...

Honza 17.11.2008 21:22

Až na to

že Obama vůbec nereprezentuje americké hodnoty. Je samozřejmě otázka, nakolik může prezident skutečně ovlivnit zaběhnuté poměry v zemi, ale být Američanem, tak bych se té "změny" na kterou Obama nalákal voliče, dost bál. Vlastně se jí bojím i když nejsem Američan, protože (na rozdíl od lidí, kteří nenávidí Ameriku a přejí jí to nejhorší) jsem přesvědčen, že náš způsob života, na který jsme si zvykli, závisí a bude záviset do značné míry od toho, jaká bude Amerika.

mik 17.11.2008 22:53

Re: Až na to

Sdílím podobné pocity. Obama není naděje ale hrozba. Doufejme, že se nevyplní.

Petr H 17.11.2008 20:21

JAR 1990,USA 2008 2

Podle Interpolu má South Africa největší podíl znásilněných na světě,minimálně 35% členů ozbrojených složek má AIDS.Jedna pětina mužů přiznává,že alespoň jednou znásilnili.Amazon omezuje poštu do Jižní Afriky kvůli častým krádežím.Školství je v troskách....etc.Samozřejmě,že referendum v JAR 1990 a volby 2008 USA nejsou to samé,ale přesto jsou si podobné.Každopádně si ale schovejte letošní listopadové noviny s oslavnými články a za 14 se na ně znovu podívejte.

68 17.11.2008 20:45

Re: JAR 1990,USA 2008 2

No jo, ale Obama s Obamovou nedávno v Nairobi testovali HIV negativ! Oba!  Tak nevím, co proti němu někteří mají. (V South Africe je situace zatím určitě horší.)

Petr H 17.11.2008 20:20

JAR 1990,USA 2008

Nikoliv volby v JAR 1994,ale referendum 1990 bylo rozhodující pro osud JAR.Tehdy vyhlásil president de Klerk referendum s otázkou "Do you support continuation of the reform process which the State President began on February 2, 1990, and which is aimed at a new constitution through negotiation?"The National Party rozjela masivní akci,kdy hrozila,že musí být Yes,protože NO by znamenalo ještě větší sankce od "demokratického světa" a polepili zem s plakátem ozbrojeného bělocha z Afrikaaner Resistance Movement a sloganem "You can stop this man.Vote Yes".Jiným slovem de Klerk říkal,že nebezpećím pro JAR jsou běloši,nikoliv zdivočelé hordy černochů z doby kamenné.The Conservative party kampaňovala pro NO s tím,že power sharing jiným slovem znamená black rule a to uvrhne stát do chaosu.Dlouholetou mezinárodní izolací unavení běloši hlasovali pro Yes 61% ku 38% a dobrovolně svěřili svůj osud nad sebou černochům.Volby 1994 jen dokončily dílo zkázy.V novinách Washington Post z té doby píše Mary McGrory "Nelson Mandela has won one of history’s sweetest victories over racial subjugation and he is going to keep it clean and beautiful so that newspaper readers will think they are reading scripture when they read dispatches from South Africa that cannot be read except through tears."Naprosto stejné titulky můžeme čist dnes po volbách November 4,2008,kdy napřílad The Times píší "Barack Obama Victory Allows Britain to Love US Again."Jaký je osud bělochů v JAR po 14 letech od jednoho z nejsladších vítězství v historii?Země hned první rok černé vlády vypadla z Human Development Indexu,kde byla dlouhá léta na vrcholu,25 000 vražd rok co rok,více než milión bílých v emigraci,carjacking je tak běžné,že se považuje za šílenství stavět na červenou,žít v domu-pevnosti obehnaným elektrickým drátem se považuje za samozřejmost.

68 17.11.2008 21:13

Re: JAR 1990,USA 2008

A právě teprve nyní, po volbách, jsou USA na nejlepší cestě se podobnému osudu vyvarovat, skrz to naplánované rasové usmíření. A ona ta Obamová také bude mírnější než bývala Mandelová.

mik 17.11.2008 22:58

Re: JAR 1990,USA 2008

A proč myslíš? Obklopuje se Obama černošskými intelektuály chtějícími smíření nebo agresivními rasisty? Jeho vlastní manželka nenávidí USA. Oč myslíš, že bude usilovat? O to, aby černí se víc učili a víc makali nebo aby jim bílí byli povinni dát vše nač si vzpomenou?

68 17.11.2008 23:11

Re: JAR 1990,USA 2008

Sakra, já jsem se asi nějak netrefil do ironie. To mě mrzí. A připadalo mi to jasný.

Kopecký 17.11.2008 19:42

Nedorozumění?

Samozřejmě to může skončit zklamáním, ale pořád lepší naděje jménem Obama než Amerika s visačkou Bush.

Pavel Urban 17.11.2008 17:49

Dobrý prezident

Zdravý rozum říká, že musíme-li vést válku, nerozmnožujeme zbytečně řady svých nepřátel.

V září 2001 byly USA napadeny Al-Kaidou. V odpověď vyhlásil prezident Bush válku veškerému terorismu a v rámci této války zlikvidoval stát, který byl sice v mnoha směrech problematický, ale v podpoře terorismu se neangažoval o nic víc, než většina ostatních států v oblasti.

Dnes jsou tak USA zapleteny do dvou válek (Irák a Afghánistán), přičemž jedna byla zbytečná, z druhé se měly stáhnout okamžitě po dosažení zvoleného cíle (svržení Tálibánu). Mohou za to americké hodnoty ? V tom případě byl George Bush senior lepším prezidentem než jeho syn právě proto, že měl blíže k realitě než k americkým hodnotám.

M.S. 17.11.2008 18:57

Re: Dobrý prezident

USA se stali nejnepopulárnějším státem  v jeho novodobé historii díky politice presidenta Busche. Kdyby vyvolal válku s kteroukoliv jinou arabskou zemí než s Irakem tak by to mělo větší logiku. Poučením pro budoucnost je, že ani dobro se nikomu nesmí nutit násilím. Boj s terorismem pouze hrubou silou nemůže vést k úspěchu.

LadaHaksna 17.11.2008 19:06

Třeba s Malaysií? Nebo Jordánskem? Nebo Jemenem? Ty buschi....

Honza 17.11.2008 21:32

Re: Dobrý prezident

To se dost pletete. Američani si Irák vybrali dobře, protože režim Saddáma Husaina byl Iráčany v drtivé většině nenáviděn a Irák byl zřejmě nejsekulárnějším státem v této oblasti, a bylo tudíž logické předpokládat, že po jeho svržení bude ralativně nejsnažší tady vytvořit normální fungují demokracii. Jediné co Američani těžce podcenili, je míra vygumovanosti mozků, způsobená Islámem.

A samozřejmě že s teroristy je nejlépe "bojovat" tím způsobem, že jim splníme všechno, na co si vzpomenou (a budeme doufat, že jim dojdou nápady dřív, než budeme všichni mrtví - nebo muslimové)

bovrti 17.11.2008 17:04

Otázka

Když čtu některé příspěvky, z nichž vyplývá nenávist pisatele k USA napadá mě otázka, jak by asi svět vypadal, kdyby ty  USA tady nebyly. Jaká by byla Evropa, případně svět pouze při existenci Německa a SSSR. Bohužel je to jen otázka "kdyby" nebo díkybohu?

s.marie 18.11.2008 5:25

Re: Otázka

Kdo bojoval o svobodu Evropy v obou svetovych valkach. Americti chlapci spolu s prominentnimi Americany jako byl byvaly president Bush, J.F. Kenedy, jeho bratr  mnozi jini. Rusove bojovali, protoze musili, Americane protoze chteli pomoci, nebyla to jejich valka. Americane nikdy Cechum neublizili, Rusove ano. Proc nenadavate na ne. Ziji v USA jiz 40 roku a ziji jako svobodny clovek. Nadavat na USA jsou "Sour grapes - kysele hrozny". Zde toto rceni znamena: Nechci ty hrozny, mohly by byt kysele, coz znamena, ze na ne nemam. Zde slysim obcany vzpominat na presidenty Washingtona, Jeffersona Lincolna a jine, v Cesku hazete spinu na presidenta Benese, ktery spolu s Masarykem pomohl vytvorit nasi republiku. Mnozi rikaji, ze jsme se v roce 1938 meli branit, to by padlo nasich obcanu a po dobu valky by s nami Nemci zachazeli jako  Polaky. Procestovala jsem svet a co hrobu je po cele Evrope, tolik to vzalo obeti porazit Nemce. Preji USA aby opet nabyly superioritu a ochranili mir, kde bude potreba.

Libor 18.11.2008 19:59

Re: Otázka

Zda se, ze Cesi (mozna  vsichni Evropane) neustale potrebuji nekoho na koho svadet sve problemy. Kdyz zmizel SSSR tak si vybrali Ameriku.

loiz 17.11.2008 16:51

autor nechape americke hodnoty

jednou z nich je, ze muceni zajatcu je nepristojne, protoze vede ke spatnym informacim - nformacim ktere chce vysetrovatel slyset, nikoliv ktere jsou pravdive.

dalsimi je omezena sila vlady, chranici obcany pred buzeraci a spehovanim systemem kontrol vladni moci a balanci moci slozek vlady; apoliticka justice; prosperita stredni tridy; atd.

Bush reperezenutje odklon od techto Americkych hodnot, Obama navrat k nim. Proto je Amerika s nalepkou "Obama" lepsi nez ta s nalepkou "BUsh"

certik 17.11.2008 18:38

Re: autor nechape americke hodnoty

Jen lze dodat ze muceni zajatcu neni nepristojne PROTOZE vede ke spatnym informacim. Ono je nepristojne A vede ke spatnym informacim. USA tohle tezce odskakaly kdyz Powell pred celym svetem tvrdil, jak jsou jeho zdroje spolehlive, a vyklubal se z nich jeden muceny clovek, ktery hystericky blabolil, co mu slina na jazyk prinesla.

Mimochodem cely tenhle poprask kolem metod muceni je podle me jenom tema, ktere Bushova parta vypustila, aby se volici (a bohuzel i nekteri zakonodarci) zabyvali nejakymi idiotskymi scenari (co kdyz on vi kde ta atomovka bouchne, zmacknem ho? a jak?) zatimco skutecne problemy, tech si nevsimejte.

janci 17.11.2008 15:13

Je dobre, ze USA vzaly na sebe

roli svetoveho cetnika - je to i o zodpovednosti -, protoze kdyby to nevzala Amerika, vzal by to nekdo jiny.... Muzeme si vybrat...

karel-smichov 17.11.2008 15:09

souhlas

Velký   SOUHLAS ! Jsem fanda  USA   V>-   Nazdar>-

Dr. Janata 17.11.2008 14:45

Velice dobré vystižení

Pane Čermáku, mohu Vám jen gratulovat, máte naprostou pravdu. Dalo by se napsat více, ale Vaše analysa je výborná. Dávno jsem nečetl v LN tak dobré řádky.

alel ale 17.11.2008 14:36

pisatel Miloš

si asi v té své představě o amerikanismu vytvořil zábranu v myšlení a neumí počítat, jinak by si uvědomil,že v americe žijí drahná léta na dluh příštích generací a nejen doma ,ale i v zahraničí.Že svým finančním kapitalizmem podpořeným válečnou strategií a válečným kapitálem při prosazování a šíření jejich způsobu života po celé zemi ,okrádají celé národy a z toho žijí a podvádějí dál bez uzardění.Že tisknou dolary jak nálepky na pivo a nejsou ničím podloženy, že kšeftují a nabízí světu akcie s virtuálními hodnotami, čili podvody atd.To asi vše pisateli uniklo a nebo nechce vědět,ale může vzít jed na to , že tento způsob žití nemůže dlouho vydžet a jednou to bouchne.Nerad bych byl příčinou pádu vaších iluzí Miloši, berte to jako pouze moji úvahu a čas ukáže ,kdo uvažoval správně .Jen slaboši se upírají svým fanatismem k někomu o kom myslí,že je nejsilnější, ale jen silní si uvědomují, že žádný strom nevyroste až do nebe a spoléhají sami na sebe.To jen na okraj.

L'ego 17.11.2008 11:48

George Bush nebyl standardní prezident

Za jeho vlády byla ve jménu boje s terorismem obětována celá řada svobod, na kterých Amerika stojí - mj. habeas corpus, kongres protiústavně postoupil právo fakticky vyhlásit válku vládě (jak demokratické). Navíc bylo na Bushovu vládu prostřednictvím pánů Cheneyho a Rumsfelda osobně navázáno mnoho firem, které získávaly státní zakázky bez konkurzu (Blackwater, stavební firmy v Iráku nemlubě o gigantech typu Halliburton atd.) Taky je v současné době díky výsledkům Bushovy vlády Amerika tam, kde je. Hospodářsky na dně a neuvěřitelně nepopulární.

J.G. Pašek 17.11.2008 15:17

Ále dou pane rado z Brna . . . .

včera se utrhnul od rudého řetězu a dnes vímvšechnonejlípovšemvšude a obvzláště o USA . . . .

certik 17.11.2008 16:01

Re: Ále dou pane rado z Brna . . . .

No vyborne, tak vy jste asi podle vaseho uvazeni z toho retezu utrzeny driv. A ted se nam pochlubte, co vite o multimiliardovych zakazkach bez konkursu, ktere ta Bushova banda prolhana zlodejska udelila svym kamaradickum na nekontrolovatelne ucely rekneme v pripade iracke rekonstrukce nebo toho tzv. bailoutu. Kdyz v tech USA zijete, tak si jiste davate pozor, komu strka vlada prsty do kapes, nebo ne?