30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Náš čínský syndrom a naše čínská budoucnost

Sotva lze v historii najít druhý příklad tak rychlého vzestupu moci jedné země, jaký vykazuje Čína v posledních třiceti letech. Její podíl na světovém hrubém produktu se zvýšil patnáctkrát a je dnes na 19 %, čímž se dostala Čína na druhé místo za Spojenými státy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 10.2.2021 17:24

No, možná by tak zcela ovládli onu tenkou vrstvičku Lidí, jejichž majetek je větší, než majetek zbytku světa. Tak to by byla prča. Jadernou převahu má ovšem USA....;-D

M. Pivoda 10.2.2021 19:36

J. Winter je duchem stále v 19. a 20. století. Ano, tam by Čína určitě měla technologickou výhodu.

Jenže dnes žijeme již ve 21. století a například někdejší Mengeleho pokusy na lidech jsou dnes již realizovatelné jinak.

Toto by bylo ale jiné téma.

J. Vintr 10.2.2021 19:52

Mengele byl primitiv a svoje sadistické pokusy prováděl v primitivních podmínkách víceméně jen pro své zvrhlé potěšení. Čínští vědci pracuji s nejmodernějším vybavením a možnost dělat pokusy na živých lidech jim poskytuje možnost realizovat věci, o kterých se vědcům na západě nejspíš ani nezdá.

J. Urban 10.2.2021 13:06

Nejake nabozenstvi se najde: uctivani 50 ruznych pohlavi, preferovani mensin pred vetsinou, politicka korekce... nebo rovnou korekce:-(

V. Čermák 10.2.2021 17:26

Tak toto náboženství se rozšířilo pouze na území EUUSA. Číně a Rusku se vyhnulo velkým obloukem. Co s tím?;-D

F. Navrátil 10.2.2021 12:55

Levná hromadná výroba neznamená výrobu šuntů! Jde o výrobní strategii, která snižuje náklady a tím může snižovat cenu výrobků pro široké spektrum spotřebitelů. Jiná strategie je, vyrábět drahé výrobky podle individuálního vkusu pro malý okruh majetných zákazníků.

Š. Hašek 10.2.2021 13:06

Každý to dělá jinak.

Je hodně dlouho známo, že potřeby, peněženky, nápady zákazníků jsou velice různorodé. Výrobci a obchodníci to vyčmuchají a optimalizují vztahy.

Všichni nechtějí/nemají na žernosecké, leckdo vezme španělský třeťák.

A tak to je z tou Čínou. Ale i ona se pošoupla dále. Od těch třeťáků.

Bylo vždycky, než přišel takový Bublan. Dneska je vyjevená zas plánovací komise štrasbrusele.

J. Černý 10.2.2021 17:54

Čína vyrábí takovou kvalitu jakou si zaplatíte.Spičku i šunt.

V. Kuhaj 10.2.2021 12:43

No jo, ono je to těžký - s Čínou ne. S Ruskem ne. S Francií a Německem už taky ne. Vlastně s celou EU už ne. S USA už radši taky ne. Tak s kým?!;-O

I. Schlägel 10.2.2021 12:47

Sami se sebou. To je ten nejlepší výchovný prostředek.;-D

V. Kuhaj 10.2.2021 14:13

To máte pravdu, ale schválně jsem se kouknul, jak moc jsme vidět na glóbusu. A nebyl to optimistický pohled, to vám řeknu...

V. Církva 10.2.2021 17:47

Jasně. Sami se sebou a sebevědomí, to je v pořádku. Za komunismu jsme i byli hodně soběstační, i kdyř ekonomii dnes ovládá hromadná výroba.

Jinak máte ale pravdu, nejsme velmoc co by se mohla udržet sama.

Takže bych to upravil na spolupráce, přátelství skoro se všemi. Ale u toho sebevědomí a nenenchat se podvádět. Minimálně oboustranná výhodnost je nutností.

M. Matura 10.2.2021 12:32

"Čína dosud neplnila sliby o zastavení nuceného transferu technologií a otevření svých trhů cizím investorům, avšak Evropská unie doufá, že Čína své chování změní po podepsání nové obchodní dohody."

Haha, Čína má své zkušenosti s Evropany s otevíráním svých trhů z "Opiové války" a Evropská Unie není se svoji beezzubostí srovnatelská se starým dobrým Britským impériem 19.století. :-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Prvn%C3%AD_opiov%C3%A1_v%C3%A1lka

V. Církva 10.2.2021 18:02

No jenže dnes se situace téměř obrátila, ale hlavně Evropa páchá sebevraždu.

Číňané bojovali a prohráli. Evropa neprohrála a sama si vytváří zákony pro podporu Číny, Islámu a potlačování vlastních občanů.

Jinými slovy žijete minulou válku.

Z. Mikulášek 10.2.2021 12:14

Když je zle, hledá se nepřítel. A čím hůř je, tím intenzivnější výpady vůči domnělému nepříteli jsou. Západním demokraciím se jaksi nedaří vnutit svůj pohled na svět jiným režimům a co víc, za jedním z nich začínají pokulhávat i ekonomicky. A to se neodpouští. Historie učí, že je to příprava na válku. Kéž bych se mýlil!

Š. Hašek 10.2.2021 12:36

Souhlas.

J. Vintr 10.2.2021 12:04

Jestli jste si náhodou nevšimli, tak EU je nastavena tak, že prakticky celou Evropu lze ovládat z jednoho centra, kterým je nevolená takzvaná Evropská komise. Sice to není ještě úplně dokonalé, ale pracuje se na tom. A myslíte si, že je tak zcela nereálné, že ten sbor evidentně nechytrých lidí (Lejnová, Jourová, etc.) může mít řídící centrum v Pekingu? Dříve jsem si myslel, že je to Moskva, ale Rusáci jsou proti Číňanům břídilové a možná že i je už řídí Peking.

Š. Hašek 10.2.2021 12:41

Až takhle bych to neviděl ....

Uznávám, že Peking i Moskva se do jisté míry radují, jaké to blbosti Leyenová dělá. A že mají nápad - naše sežrání. I s chlupama.

M. Hanko 10.2.2021 11:08

Já považuji za MNOHEM nebezpečnější, než jakési vykonstruované a nekonkrétní, údajné snahy Číny o "světovládu" (wtf!?) zcela konkrétní a hanebné a zcela reálné snahy v naší společnosti o umlčení diskuze, dehonestaci nesouhlasných názorů, bagatelizaci imigrace milionů Muslimů do států kolem nás a na Západ od nás, tlačení genderových témat (třeba teď, zcela aktuálně, na MŠMT), apod.

Tisíce kilometrů vzdálená Čína je mi zcela u zadku. Mě zajímají průsery, které máme zde doma v Evropě, i přímo v ČR.

Skoro mám pocit, že tohle upozorňování na problémy na druhém konci světa má odvrátit naši pozornost od těch konkrétních a hmatatelných a přitom zcela zásadních problémů a průserů u nás doma a v sousedství.

M. Valenta 10.2.2021 11:20

Svět je kulatý, takže bez konce a dnes totálně propojený. Jeďte se podívat třeba do Ghany a Váš obrázek o nevinných úmyslech Číny ( odvážejí i ornici) bude brutálně opraven.

I. Schlägel 10.2.2021 11:29

Drancování některých afrických zemí čínskými "investory" je naprosto bezprecedentní. Číňané se samozřejmě chovají přirozeně v rámci "mantinelů", které jim afričtí nezkorumpovatelní vládci postavili do cesta, aby ochránili "národní zájmy".

V. Čermák 10.2.2021 11:37

Tak o Čínském drancování Afriky jsem zatím neslyšel, možná proto, že mě víc zajímá EU drancování ČR. O dřívějším drancování západních kolonizátorů toho vím ovšem dost...;-D

J. Vintr 10.2.2021 11:49

Podívejte se na satelitní snímky lesů na dálném východě Ruska, kde Číňané provádějí brutální odlesňování.....

V. Čermák 10.2.2021 12:45

Já se nedívám ani na brutální satelitní snímky Šumavy...;-D.

V. Čermák 10.2.2021 12:47

Občas akorát zahlédnu v ČT brutální požáry v Kalifirnii, ale co s tím, že?;-D

J. Vintr 10.2.2021 13:01

Požáry lesů v Kalifornii jsou přirozenou součástí přírodních cyklů. Totální mýcení obrovských ploch původních jehličnatých lesů a bezohledná devastace půdy, na které rostly, je něčím úplně jiným.

P. Nemec 10.2.2021 18:03

R^

F. Kusák 10.2.2021 14:48

Mně stačilo, když jsem viděl vydrancované lesy na západě Ukrajiny švédskými firmami. Ty kupovaly lesy na stojato, pak ukrajinští těžaři to šmahem pokáceli a na stařičkých katrech nařezali na řezivo a hurá s tím do Švédska, kde z toho vyrobili ekologický nábytek pro Ikeu. Jo, a z těch historických katrů crčel olej do nádherných průzračných bystřin. Taky ekologie.

I. Schlägel 10.2.2021 12:17

Pokud jste si byl schopen najít podrobné informace o drancování v dřívějších evropských koloniích, projevil jste dostatečnou kvalifikaci k nalezení aktuálních informací o drancování v současných čínských koloniích. Směle do toho, pane Čermáku. Možná budete příjemně překvapen, s jakou grácií a vrozeným humanismem k tomuto procesu čínští bolševici přistupují. Dobrou chuť.

V. Čermák 10.2.2021 12:43

O drancování dřívějších kolonizátorů toho vím dost z dějepisu a četby. Nic jsem si speciálně nehledal a o drancování Číny si také nic hledat nebudu. Jak jsem řekl, více mě zajímá, jak Českou republiku ekonomicky drancuje EU. Chápete, rozumíte? ;-D