17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SVĚT: Moudrost voličstva

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
franta 16.10.2007 22:59

hodinky nebo holinky? vzdyt oboje se natahuji rika analogova minulost

On Ulc ma totiz toho za ty leta sezeni v Binghamptonu dost pomichaneho, o Hitlerovi se skoro trefil ale o volbach v 46 uz tak ne, rika ze lidi byli blbi a proto strcili dobrovolne hlavu do komunisticke opratky. Jedina pravda na tom je, ze komunisty tenkrat volili naprosto dobrovolne ale to neznamena ze byli blbi, jedine bych pripustil ze mozna byli (ja jsem tenkrat jeste nevolil) byli naivni.

Oni totiz komunisty volit celkem museli a to cinili naprosto dobrovolne, totiz pod dojmem kdo nas osvobodil od nemcu, a kdo co pro nas neco udelal, a na to take lide jako pan Ulc pohodlne zapominaji, treba jen na to, ze americane od roku 1944 zacali systematicky nicit cesky prumyslovy potencial, zacinaje Batovymi zavody, pres Tatrovku, Kolbenku, Skodovku az do chemicky v Usti nad Labem, a to pomijim  desitky jinych tovaren dulezitych uz ne pro nemce,kteri byli v tomto obdobi uz na kolenach ale dulezitych pro novou ceskoslovenskou republiku...

Nebudu se zde rozvijet proc Americani tuto svinarnu na ceskoslovensko usili, ale je toto naprosto zbytecne niceni ceskoslovenskeho prumyslu byl take jeden z duvodu, proc lide volili komunisty. Lze proto rici, ze nas nasi zapadni "spojenci" nejdrive "zasantrocili" Rusum, a pak to co by rusum mohlo byt uzitecne bezostysne znicili, a protoze cesky clovek muze byt  cesky honza ale rozhodne neni tak blby jak si mnozi preji, tak si to pamatoval a volil ze dvou zel, pro nej to mensi.

Ovsem v jedne veci ma Otik pravdu, ze prumerny american je skutecne hloupy,  a jeste hloupejsi na mezinarodni vztahy, ale za to cti svou vlajku a presidenta at je to jakykoliv blbec, nebo podraznik proti kteremu jsou i ti nejhorsi clenove ceske vlady vcele s Cunkem a Grossem uplni kojenci

 

A. 16.10.2007 20:48

Největší slabostí

Největší slabostí demokracie je, že hlasy dvou totálně vypitých houmlesáků váží víc než hlas jednoho nositele Nobelovy ceny. O osudech společnosti by měli, v demokracii, rozhodovat ti, kdo tu společnost financují. Ti, kdo na ní pouze parazitují, ať již zaviněně nebo nezaviněně, by měli jen slušně děkovat a do ničeho nekecat. Každý hlas by měl mít rozdílnou váhu a to podle přínosu voliče pro společnost. Pro začátek by úplně stačilo přihlížet k výši daní, odvedených za minulé volební období. Je to nedokonalé ale pořád o řád lepší než současný stav.

strejda 16.10.2007 21:59

Re: Největší slabostí

Zajímavé. Ovšem demokracie není o tom, že čím více peněz, tím více vlivu a moci. A pak, nikdo neprokázal, že více peněz znamená i více rozumu. Platit daně v dnešní společnosti znamená, že dotyčný není příliš chytrý, víte přece, že se píše, daně platí jen hlupáci. Jednodušší by bylo si funkce a úřady kupovat. Třeba v dražbě. Chudý by na to neměl a tak by i politická moc patřila jen těm hodně bohatým. Už to tu bylo a moc se to neosvědčilo. Náklady na "uklidnění" zbytku populace byly neúnosné.

A. 17.10.2007 10:43

Re: Re: Největší slabostí

Tak to jsme nějak moc nerozuměli. Mně nejde o to, aby si mohl bohatý mohl něco koupit. To už může i bez našeho svolení. Spíš mi jde o to odlišit voliče podle jejich přínosu pro společnost. Ten kdo pro společnost něco dělá, tedy produkuje hodnoty a přispívá daněmi na ty ostatní, by do chodu společnosti měl mluvit mnohem více než ten, kdo jen sedí s nataženou rukou. Když to hodně zvulgarizuji: Kdo platí ten poroučí.

jezevec 18.10.2007 2:44

Re: Re: Re: Největší slabostí

Jasně. Takže podnikatel, který investoval do výrobních prostředků a vytváření pracovních míst - bude mít (díky účetním odpisům) volební právo na úrovni cikána z chánova. No gratuluji.

fool 16.10.2007 20:13

hitler

hitler byl vegetarian a sjizdel pervitin. ne ze bych proti cemukoliv z toho neco mel (vyjma hitlera jako takoveho), ale maloburzoazni sporadanost si teda predstavuju jinak...

zdeněk 16.10.2007 21:22

Re: hitler

jasně, vepřo, knedlo, zelo, pivo a spořádanou rodinu.

ovšem který náš politik toto  plňuje? Z vrcholných téměř nikdo.

zíralek 16.10.2007 18:32

To je kecání o ničem,

čouhá z toho sláma. Uhl a pár vyvolených jsou samozřejmě ti chytří. Po bitvě je je každý vůl generál. Asi volit nechodí.;-D

strejda 16.10.2007 20:25

Re: To je kecání o ničem,

Proč Uhl? Psal to Ulč, bývalý československý prokurátor ve Stříbře blahé paměti.

Tonevadí 16.10.2007 18:09

A nepsal nám tady posledně p. Autor, o zlích Libyjcích?

Co zbouchli to letadlo nad Lockerbie? Jak on je známý svou příslovečnou soudcovskou spravedlivostí, jistě si najde taky teď čas, nám o tom podat opravující komentář.  Teď když vychází mnoho nových poznatků, jak to vlastně se všema těma svědkama a "důkazama" bylo. 

Anebo on čeká až o tom vyjde oficielní příručka, a pak nám ji sem laskavě transponuje...

Anebo se přece jen počká, možná, že se nějaké řešení přece jen najde.  Takovejch let si s tim dali práci, přece to teď nezabalej... 

Tonevadí 16.10.2007 17:38

Zajímavé je že v průběhu těch demogratickejch voleb

 není podstatný průzkum veřejného mínění, ke komu se obyvatelstvo momentálně přiklání, ale kolik peněz má který kandidát na bankovnim kontě.  Dneska vede Hillary s 35 mil., zatímco Obama má jen 32, a daleko za nima je Giuliani jen s 11.6.

http://www.breitbart.com/article.php?id=D8SA4NVO0&show_article=1

Jak je vidět, není to lehké vybrat z 300 mil. toho nejlepšího výtečníka/výtečnici... 

majo 16.10.2007 15:59

S údivom sledujem

kam sa dokáže dostať diskusia o demokracii na NP. Článok p. Ulče je pre niekoho o.k. pre niekoho nie, ale rozoberať preto voľby - nevoľby v 1946?? Chcel by som sa pristaviť pri pojme DEMOKRACIA. Už toľko o ňom počúvam až mi je čudné, že sa naozaj nikto nepozastaví nad významom a dobou vzniku- potažmo spoločenským systémom v dobe keď  tento pojem vznikal. Vláda ľudu (demokracia ) vznikla v starovekom Grécku. Ale!! vtedy bol ĽUD len asi 15-20% obyvateľstva v zemi. Ostatný boli OVCE!! toľkokrát tuná v diskusii spomenuté(otroci, bezzemkovia atď:) A to sme teraz MY. Všetci, ktorí sa dajú oblbnúť kecami o lepších zajtrajškoch (u nás FICO), lepšou životnou úrovňou (dobrý príklad u Vás - zadĺžené domácnosti, u nás tiež) atď. Pojem DEMOKRACIA sa totiž rovná v dnešnej dobe pojmu KRYPTOKRACIA, kde nikto nikdy nezistí nič, prečo a hlavne za koľko. Tak vám neviem či nie je lepší diktátor po vzore SULLU zo starého Ríma( ak sa náhodou nájde aj tak ho médiá prevalcujú). Mimochodom ak niekto chce diskutovať o politike mal by si najprv prečítať najčítanejšie dielo všetkých politikov od Nikolu Machiaveliho - Vladár a Úvahy o vládnutí. Hodne mocných tohoto sveta sa z nej učilo. Aj keď to znie trocha propagandisticky a už  počujem niečo o debilnom slovákovi , ktorý sa odvážil vôbec zapojiť do chatu.

rolandszewczyk 16.10.2007 16:07

Re: S údivom sledujem

jako slovák se podcenujete sám viz vaše poznámka--to nebylo třeba napsat

ta slavná emerická demokracie má vážné trhliny u samého počátku,kdy deklarace nezávislost jaksi opomněla na černochy,takže pro ty demokraty to nebyli lidé,takže tito černoši nám pak vybojovali svobodu

zdeněk 16.10.2007 16:33

Re: S údivom sledujem

Některé myšlenky jsou nesmrtelné - Panovník

by se měl opírat o lid, protože jeho zájmy se střetávají se zájmy boháčů.

Lidu se vládce zbavit nemůže, bohatých ano. Neboť lid požaduje jediné, aby

nebyl utlačován.

Tak se mi zdá že komunisti asi také dost studovali ;-P ovšem nakonec je opět svrhl lid, který utlačovali.

Woe#terim 16.10.2007 17:20

Re: S údivom sledujem

Vláda ľudu (demokracia ) vznikla v starovekom Grécku. Ale!! vtedy bol ĽUD len asi 15-20% obyvateľstva v zemi – no, dnes je to podobné! Aj tu na „Západe“ je nejaký, ideami a informáciami ľahkozmanipulovaný DÉMOS presvedčený o svojej KRÁCII...

neviem či nie je lepší diktátor po vzore SULLU zo starého Ríma – Sulla bol produktom občianskej vojny a úpadku demokracie, rovnako ako jeho konkurent Marius. Sulla bol opačný extrém, ale stále nebol celkom absolútny vládca; jeho slovo ešte stále nebolo povinným rozkazom, najprv sa musel dohovoriť so svojou suitou...

Mimochodom ak niekto chce diskutovať o politike mal by si najprv prečítať najčítanejšie dielo všetkých politikov od Nikolu Machiaveliho - Vladár a Úvahy o vládnutí. Hodne mocných tohoto sveta sa z nej učilo – no, to najskôr nie, knihu Vladár som síce nečítal, ale život Nicollo Machiavelli bol v podstate v politike neúspešný človek; neúspešní boli aj ľudia, ktorým momentálne pomáhal a radil (aj pápeži). Takže reči sa vravia chlieb sa je – teória Vladára je jedna a prax je druhá...

strejda 16.10.2007 20:34

Re: S údivom sledujem

Majo, proč ten pláč o Slovácích? Je to zbytečné a zkazilo to dojem z vašeho psaní. Co mají vaše názory společného se Slováky? Myslím, že i Slovák píše sám za sebe. Mimochodem i podle Vašich zákonů se můžete prohlásit třeba za Portugalce.

Ladislav 16.10.2007 15:50

Lidé jsou vesměs lehce .....

manipulativní stádo, ukazatelem jsou průzkumy veřejného mínění.

Ske/pticus Max/imus 16.10.2007 16:33

Ty průzkumy veřejného mínění platí převážně sami politici

Dejte lidem možnost skutečné volby v referendu a uvidíte, že se začnou chovat rázem odpovědně.

scorpion 16.10.2007 13:42

Stálo by za to

kdyby si lidé všimnuli, že společenské systémy se v průběhu času neustále střídají. Autoritativní nebo totalitní vláda zavede pořádek, sociální spravedlnost. Lidé ztratí existenční obavy a začnou se dožadovat většího podílu na moci. Na to autoritativní stát začne reagovat většinou represemi což ho oslabuje. Různí šikulové se začnou čím dál rychleji obohacovat a nakonec se přímo postarají o změnu ať k oligarchii nebo přímo demokracii. Svobodný systém má větší dynamiku, rychleji se rozvíjí, ale lidé do něj nevstupují stejně připraveni. Průvodním znakem jsou pak narůstající sociální rozdíly a stoupající chaos ve společnosti. Katalyzátorem změny zpět k totalitě je obvykle hospodářská krize, která ve velkém postihne střední a chudší vrstvy,uvede je do silné existenční nejistoty a ty se samozřejmě začnou ohlížet po někom kdo jim zajistí pořádek a sociální jistoty. Kruh se tím uzavře.

rolandszewczyk 16.10.2007 15:52

Re: Stálo by za to

tím je prokázana vůdčí síla dělnické třídy,jako hybatelky pokroku,včetně dialektického materialismu,který snad nejlépe popisuje uvedené jevy

scorpion 16.10.2007 17:00

Re: Re: Stálo by za to

Ani ne tak dělnické třídy jako lidu. A vše záleží na tom zda se vůdcům dostatečně daří obhajovat důvod proč a jakým způsobem vládnou. Musí najít společný průsečík zájmů elity, lidu a státu, který bude držet danou společnost pohromadě. Kdo to nedokáže ten končí.To je věčné a nepřekročitelné pravidlo.

Schumacher 16.10.2007 13:37

Míra demokracie je přímo úměrná schopnosti jejícho formálního nositele vládnout.

Co z toho plyne si dovodíte sami.

Standa 16.10.2007 12:13

Ulč

to je mnoho biasů - až nespočet.

brana 16.10.2007 11:15

Vam se to pane Ulci mentoruje

kdyz se jiz brzy u vas za vodou zbavite vami voleneho profesionalniho apelatora na lidskou nemoudrost. Gratuluji vam k vasim sympatickym perspektivam. Vite my tady mame spise teoreticke zkusenosti s demokracii liberalniho strihu, takze ledascos neni jeste vyzkouseno - napriklad, ze ramec moudre snahy o perspektivni politicka reseni  vylucuje otevrenou krutost. Tim mam na mysli jak nase ceske domaci sproste nadavky tak i spise cizi a neceske fyzicke nasili.

www racek 16.10.2007 11:04

úvahy to brilantní

jo jo, pan profesor ...

Lada 16.10.2007 10:08

xxx

I kdyby byli vsichni obcane geniove, ze soucasnych parlamentnich stran si stejne nevyberou. Je to smutne, ale neni z ceho volit.  

Beldor 16.10.2007 10:49

Re: xxx

ovsem zde se muze polemizovat jestli je to nahodou neni dusledek "blbosti" volicu,strana s normalnim logickym programem se neuchyti....btw:Z vlastni skusenosti muzu rict ze vetsina lidi neni schopna sve nazory podporit logickymi argumenty.Staci udelat nekde u volebni mistnosti anketu.Jakou stranu jste volili a hlavne Proc.U odpovedi se pak muzeme smat cely dalsi 4 roky:-PRv

Jura Jurax 16.10.2007 11:38

Re: Re: xxx

R^R^R^R^

Věřte nevěřte, ale poněkud opivněni vedli jsme před posledními volbami v širší společnosti cca 20 lidí v sídlištní hospůdce podobnou debatu - proč volit tu kterou stranu. Pozoruhodné, ač nepřekvapující bylo, že bezkonkurenčně nejpitomější zdůvodnění byla slyšána z úst podpůrců socanů a zelených; leč i argumenty ku podpoře modrých ptáků či lidovců, o uhelných skladech nemluvě, byly semtam vpravdě originálně pitomé. Podotýkám, že zástupce komančů mezi námi nebyl - jsme slušní lidé - nebo aspoň moudře mlčel, a exoty jako SNK a ED a takové podobné různé u nás nikdo nezná. Celkem to ve mně zanechalo dojem, že v demokratických volbách voličové volí na základě přeludů a chimér ... nejspíš včetně i mne. :-/

Mard 16.10.2007 13:40

Re: Re: Re: xxx

Jistě, mi debilové podnikatelé volíme proto že se nám nelíbí pupek Paroubka a že mu závidíme novou matresu.

janoryna 16.10.2007 12:51

Re: Re: xxx

proč tak složitě. stačí tady sledovat diskuzi !