3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: Marek Obrtel vrací vyznamenání

Bývalý vojenský lékař Marek Obrtel vrací vyznamenání, které získal v misích NATO. Je to politický čin nebo osobní záležitost? Určitě je to čin statečný, protože se postavil proti establishmentu. Míra závislosti médii na establishmentu už je zřetelná z toho, že se o tomto činu zatím mlčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Štrobl 5.1.2015 13:56

Re: Jako v Rudém právu

Mně se na skupině lidí, řekněme, ehm, vašeho naturelu, hrozně líbí, jak se sami usvědčujete ze lži. Výše jste napsal dvěty a zmohl jste se jen na lež a nadávky. Proč ne, na ně jsem od lidí vašeho kalibru zvyklý. Já přece nikdy neřekl, že stoprocentně hájím USA. Já jenom říkám o co jde stoprocentně Rusům a že Ti, kteří píší takové články jako vy, složené ze lží a polopravd jenom podkopávají naši bezpečnost. Vy nejste ani schopen na nějaký argument přímo odpovědět. Místo toho začnete mlžit ze selským rozumem něčí babičky, kdyby se nejednalo o tak vážné věci, byl byste jen k smíchu. Ráčil bystem mi říci, kdy USA přepadli nějakou pokojnou zemi? Vždyť ke všem intervencím, které vedli měli mandát OSN.

P. Kmoníček 5.1.2015 15:53

Re: Jako v Rudém právu

Podracký,zapomněl jste,že

je to placený agent vrahy z Wall Streetu.A mohl byste napsat ještě nějaký zajímavý článek o tom vlezdořiťovníkovi v mikině,už jsem zapomněl jak se jmenoval,který dostal vyznamenání od a teď nevím,našeho nebo Vašeho prezidenta.

F. Navrátil 5.1.2015 17:57

Re: Jako v Rudém právu

Pane Podracký vy snad sám nemůžete věřit těm slátaninám, které píšete. Mohl byste třeba vysvětlit, když jsou ti Američani tak agresivní, že stále může na "předměstí" USA fungovat zločinecký Castrův režim? To mírotvorce Putin je jiný borec. Viz Čečensko, Gruzie a další šťastní sousedi. Já asi na rozdíl od vás si pamatuji jak se chovali vojáci USA a jak většina Ruských vojáků. Vy nevíte, že po dobytí Berlína mohli sovětští vojáci znásilňovat ženy? U Norimberského soudu, který po právu soudil nacistické zločince, sovětští prokurátoři ve svém odhodlaném boji za spravedlnost svedli na Němce i zločiny v Katynu, které na Stalinův příkaz spáchala NKVD. Normálně bych se té vaší hnusné propagandě musel zasmát, ale když si představím, že to čtou lidé, kteří se narodili po roce 89, tak mám oprávněnou obavu, aby někteří z nich neuvažovali stejně jako většina našich lidí po roce 1945.

B. Hamáček 5.1.2015 19:23

Re: Jako v Rudém právu

A CO JSOU TI, KTEŘÍ FANATICKY A STOPROCENTNĚ HAJÍ RUSKO, TI JSOU NA NOBELOVU CENU ??? ANI BYCH SE NEDIVIL, KDY KOMISE UDĚLUJÍCÍ NOBELOVKY JI MŮŽE DÁT I SVĚTOVÉMU TERORISTOVI.

F. Doušek 5.1.2015 9:49

Vrací i žold a zříká se všech obdržených

benefitů?

Pokud ne, pak je jeho gesto zcela prázdné.

Š. Hašek 5.1.2015 9:33

Můžeme si myslet o činu

jednotlivce (který nasazoval krk za NATO/Českou republiku, cokoliv), ale je to jasný čin a vzkaz. Každý si jej může přečíst dle svého.

Osobně mám raději jasné vzkazy jednotlivců (a není to jednotlivec "z ulice") než nic neříkající, mlžné, opatrné, nenázorové, nahrbené před vzdálenou vrchností -"všechnovyjádření" 50 procent našich politiků. Případně šmahem odsuzující, kdo dopředu ví, jak se ten veterán bude chovat v budoucnu? Hodně věštců mezi námi.

A ještě více se hořce směji nad komentujícím poučováním blábolitelů TV veřejnoprávní. A sockomvševědů současného trendu.

J. Slanina 5.1.2015 9:32

Soudruh doktor Obrtel....

... promoval na Vojenské lékařské fakultě v Hradci králové v roce 1991. Minimálně tedy 4 roky byla součástí jeho "studia" patřičná bolševická nalejvárna, která u něho zanechala evidentně nesmazatelné stopy.

Š. Hašek 5.1.2015 9:39

Re: Soudruh doktor Obrtel....

Ale pane Slanino, kde promoval náš současný ministr financí?

To jest větší kalibr. Ten už ale nevadí, tak střílejme na jednoho veterána, který nasazoval za nás krk, nedezertoval, nedal se do palestinských legií. Jen vrací metály a má zřejmě svědomí. Jednoho člověka s názorem. Tak ho popravme. Takové mile současné a řekl bych i pravdoláskové. Pravdu a lásku jen pro soukmenovce, nikoliv pro oponenty. Furt stejné.

Začínám mít dojem, že na NP psu již neprobíhá diskuse, ale PŠM.

F. Doušek 5.1.2015 9:51

Re: Soudruh doktor Obrtel....

Jak jste přišel na to, že nevadí? Babiš nevadí snad jenom Zemanovi.

Š. Hašek 5.1.2015 10:02

Re: Soudruh doktor Obrtel....

Pane Doušku, použil jsem výraz nevadí, protože byl hladce zvolen. Tedy logicky (snad) předpokládám, že mnoho nevadí. Počet voličů rozhoduje.

Nevyvozujte, že mě nevadí. Byl tam poukaz v diskusi že veterán studoval za bolševika, Babiš taky.

B. Hamáček 5.1.2015 10:05

Re: Soudruh doktor Obrtel....

Ano probíhá PŠM, ale opět v režii bolševika !!! A bolševik se pokouší nám vnucovat školení VUMLu také.

M. Prokop 5.1.2015 10:40

Re: Soudruh doktor Obrtel....

A nemohl byste věc usnadnit vydáním seznamu?

Seznamu všech, kteří musí být povinně připojeni ke kritice kohokoliv, protože jsou TAKÉ špatní nebo ještě špatnější!

Pan Slanina kritizuje toho, o kom je článek a nějaké ty důvody ke kritice politického gesta jsou.

J. Slanina 5.1.2015 10:42

Re: Soudruh doktor Obrtel....

Samozřejmě že bureš "študoval" také za bolševika a že mi tenhle vejlupek taky vadí. Ale, nemýlím-li se, článek je o Obrtelovi. Až bude o burešovi, třeba připojím něco o něm.

K. Němec 5.1.2015 11:44

Re: Soudruh doktor Obrtel....

Podle toho jeho kroku se zdá, že mu naopak moc z bolševické nalejvárny nezůstalo pane Slanino. Postavit se většinovému a oficiálnímu názoru se tehdy moc nenosilo, takže je to spíš naopak.

A kdepak jste studoval Vy? Kádrování Vám jde naprosto úžasně. Jako byste to měl v krvi. Zalitoval jste, že jste taky nenašel něco na jeho rodiče? To kdysi taky bylo dost oblíbené. Co?

B. Hamáček 5.1.2015 8:50

Měli

Měli bychom se dozvědět , kdo jsou řídící důstojníci (od KGB) Dr. Obrtela a V. Podrackého.

Š. Hašek 5.1.2015 9:44

Re: Měli

To nemyslíte vážně.

Jeden aby se dnes bál, že i tchyně (která občas něco pronese u nás doma), je už taky řízená KGB.

Módu nezastavíš.

V. Novák 5.1.2015 9:54

Myslí.

Bohužel.

B. Hamáček 5.1.2015 10:00

Re: Měli

Víte , že docela vážně. Mám možnost se občas potkat s bývalými lampasáky , velice se jim stýská po minulém režimu a mluví stejným slovníkem. Když se dnes někdo veřejně a vytrvale propaguje v podstatě protidemokratické názory , tak je buď rozumu mdlého nebo placený agent . Viz někteří diskutéři. Demokracie neznamená , že ze vším automaticky souhlasím . Důležité je podívat se na věc z různých úhlů, ale když se někdo vytrvale zastává totalitních režimů a haní demokracii , je to na pováženou.

P. Hlosta 5.1.2015 7:59

Mocní by to bez Obrtelů měli jistě jednodušší

Nelze ignorovat existenci hegemonů, jako nelze ignorovat nutnost být vazalem některého z nich. Nejhorší varianta existence hegemonů je ovšem jejich válečný střet. V současnosti by to byl střet, který by zničil lidstvo, nebo minimálně aspoň jej uvrhl do staletí trvajícího utrpení.

Je dobře, když existují lidé, jako Obrtel, kteří povýší své přesvědčení nad zájem hegemona. Mnoho jich určitě nebude, protože je jednodušší věřit, že stojím na té správné straně a pokud ne, že nic nenadělám. To platí i pro podobné Obrtelovi na Ruské, nebo Čínské straně.

Mocní tohoto světa by to mohli mít jistě jednodušší, kdyby víra v ně byla skálopevná. Ovšem jako je realitou existence hegemonů, stejná je realita existence jedinců, kteří morální kodex staví nade vše. Je ovšem otázka, nakolik se dá všeobecně pozměňovat morální kodex ve prospěch hegemona. Propaganda to nemusí v současnosti stíhat vzhledem k existenci internetu. A naopak, dá se díky jeho existenci se nadít překvapivých zvráceností v morálním kodexu vlivem propagandy.

D. Polanský 5.1.2015 5:33

Vzdát se medaile je jednoduché,

to je jako když se politik vzdá neplacené funkce, a přitom si ponechá placenou, v tomto případě vysoký výsluhový příspěvek, pokud ještě není v důchodu a pokud v důchodu je, tak stát dotyčnému doplácí nad řádný důchod ještě částku do výše výsluhového příspěvku. Takže teatrálně levné. Tím netvrdím, že autor v něčem nemá pravdu, ale pokud jde o vrácení medaile, tak to určitě ne. To mu mohu dát písemně.

J. Babička 5.1.2015 4:33

poznámka

Vráti, vyznamenání aby se dostal na první stránky novin a zpráv ale peníze, které na těch podle něho neoprávněných akcích nahrabal si ponechal. Kdyby je daroval, třeba afgánským sirotkům, tak bych si ho vážil, ale takto se ukázalo, že je to jenom člověk, který na sebe za každou cenu chce upozornit.

5.1.2015 6:08

Já to nechápu

Pamflet obdivu k vůdci a odporu k mezinárodnímu spiknutí plutokracie proti říšskému ruskému národu by byl lepší, kdyby autor současně dal peníze nějakým sirotkům? Chcete říct, že si budete vážit nacizujícího veterána za podmínky, že bude podporovat dětské domovy? Že vy jste to nečetl.

P. Dvořák 5.1.2015 2:50

Diskuse na podobné téma se většinou stane smetištěm.

Jedni budou uvažovat, že by na tom, co autor napsal, něco mohlo být. Druzí půjdou ještě dál a dokonce najdou další konkrétní argumenty, které podpoří autorův názor. Třetí všechny předchozí shrnou do skupiny, kterou nazvou „kremrolemi“ nebo nějak podobně, Ruského prezidenta nazvou „Putlerem“ a tím pro ně veškerá diskuse skončí. Možná ještě přihodí několik odkazů na články, o kterých ví, že je teď stejně nikdo číst nebude.

Vůbec největší úderka se nachází mezi těmi, co bezobsažně poukáží na nějaké situace v historii, které jako měly být stejné a řešily se jinak, i když samozřejmě stejné vůbec nebyly a tudíž je logické, že se řešily jinak. A kdyby náhodou tehdy byly stejné, tak dnes je stejně bezpodmínečné je řešit jinak.

Měli by si článek přečíst nejmíň dvakrát, pokud hned napoprvé nepochopili, proč Marek Obrtel vyznamenání vrátil.

5.1.2015 4:27

Zatím jste to tu bezobsažnými plky zaneřádil sám

Obrtelův elaborát si můžete přečíst sám, vyznává se tam z obdivu k vůdci a z víry v mezinárodní spiknutí kohosi proti říšskému ruskému národu. Autor se tímto humusem nechal zbytečně vyprovokovat k rádoby hluboké úvaze.

Zatím kremelský vůdce vskutku všechno řeší velmi podobně jako jeho učitel, jsouc inspirován faktem, že mu dějinná náhoda rozdala téměř stejné karty jako kdysi jeho učiteli. Dozajista se v dalších svých krocích hodlá odchýlit od osudu svého vzoru, ovšem vás ani mne se na nějaká řešení ptát nebude.

V. Novák 5.1.2015 9:53

Potrefená husa zakejhala

...

S. Prosek 5.1.2015 1:47

Hrdina?

Zna nekdo pripad vojaku Nemecka vracejici zelezny kriz? Pripadne Ruska vracejici rady od Lenina az po Hrdiny SSSR? Pan dr. Obrtel je pozer, ne hrdina. Hrdina by byl kdyby i s medajlema se vzdal penze!

P. Sulc 5.1.2015 3:23

Re: Hrdina?

Souhlas, vsak nez ty metaly vratil tak to rozmazaval jako lejno.A s podivem :nevadi mu ten Krym.

V. Heidlerová 5.1.2015 9:01

Re: Hrdina?

No rusáci zrovna metály nevraceli, ale prodávali je na bleším trhu za účelem zlepšení ubohé penze. Nejeden sběratel si je odtamtud přivezl. Z vítězů války se v Rusku (SSSR) stali otrhanci a chudáci, z poražených ekonomičtí i političtí vítězové. To jsou paradoxy!

Obrtel obrátil jak na obrtlíku. Věděl, do čeho leze, s kým jde do válečné zóny, na které straně konfliktu stojí, na to přísahal. Takto nepevné charaktery by neměly býti vysílány do zahraničí. Vrácení metálu v režimu, kde předem ví, že se mu dostane jen zviditelnění a žádný trest ho nečeká, není žádné hrdinství, ale póza. To máme charaktery, stydím se.

V. Podracký 5.1.2015 11:42

Re: Hrdina?

Hrdinové vracející německý válečný kříž a sovětské vyznamenání neexistují proto, že to nepřežili. Tady ještě pořád máme svobodný režim a právě doktor Obrtel je toho důkazem.

5.1.2015 1:06

Místo těch řečí

zkusit najít Brita který v roce 1939 vrátil vyznamenání, protože se mu nezamlouvaly britské koloniální masakry, který by vykládal že Polsko je odporná fašistická zaostalá země a že se někdo pokouší vyvolat válku proti vůdci.

On skutečně možná takový Brit existoval. Mezi Brity byla řada hitlerovských sympatizantů jako je Obrtel, velké části indické armády rovnou přeběhly k Japoncům atd