26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. 12.1.2010 20:56

Re: Diskuse

Alhambra versus neforemné rotundy? Vy jste fakt vůl.

Wiki píše o Alhambře, že se stavěla "v letech 12841354".

Pro katedrálu v Santiagu de Compostela - jednu z desítek srovnatelných jen na Pyrenejském poloostrově - jsou data tato: stavba začala 1075, poslední kámen položen 1122, vysvěcena 1128. Neforemná rotunda? 

Harpyje 12.1.2010 21:07

Re: Diskuse

http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Kathedralen_in_Spanien Zde jsou data začátků staveb těch "rotund". Soudruh to má poněkud popletené. Dějiny umění asi na Vokovické Sorboně nevyučovali.

guerrier 12.1.2010 22:34

Re: Diskuse

Jezuskote rudý Ivane, vy snad máte patent na ztrapňování a ukázku vaší debility.

Sven Australan 12.1.2010 12:53

na buben...

 Jen si kluci, ragheads půjčte někde peníze, až nebudou, budete obcovat s velbloudy a žrát písek.....

lucinapes 12.1.2010 14:13

Re: na buben...

vypadlo vám "zase".

JaS 12.1.2010 12:06

Dokonalá charakteristika!

V poslední době se často mluví o tom, že bychom neměli arabský svět podceňovat - co jsme od něj dostali - koření, číslice, i zakladatel našeho státu kupec Sámo byl Arab. Jenže současná hrůza pochází z islámu a to, co jsme od Arabů dostali, pochází z doby, kdy tam ještě islám nebyl! Můžeme si jedině přát, aby se z té degenerace dostali dřív, než nás převálcujou a zničí celou civilizaci. Ty hovadiny pro namyšlené Rusy a namyšlené šejky s kulturou napomádované štětky jsou jen symbolem zbytečnosti jejich existence.

Harpyje 12.1.2010 12:14

Re: Dokonalá charakteristika!

Máte pravdu. Záliba v okázalosti je charakteristická pro všechny zbohatlíky, ať Rus, nebo Arab.

Ivan 12.1.2010 20:13

Re: Dokonalá charakteristika!

No, zatím vedou zbohatlíci z USA. Jejich snobismus je těžko překonatelný.

guerrier 12.1.2010 22:43

Re: Dokonalá charakteristika!

Patrně jste ještě nenarazil na ruského zbohatlíka. Zeblil by jste se stejně jako při vašem pohledu do zrcadla. ps. Kolik jste viděl ve svém ubohém životě američanů?x

cassul 12.1.2010 12:36

Re: Dokonalá charakteristika!

Blbost. Zakladatel našeho státu (a to je samo o sobě hodně odvážné tvrzení) byl franský kupec. Přeloženo do dnešního jazyka tedy germán, němec, s hodně přimhouřenýma očima byla franská říše i předchůdcem Francie, ale rozhodně to nebyl arab.

Harpyje 12.1.2010 12:38

Re: Dokonalá charakteristika!

Není to dlouho, co jsem četla na nějaké diskusi zde na Psu, že byl dokonce Žid. :-)))

vita 12.1.2010 13:30

Re: Dokonalá charakteristika!

Janě - a proto má Svatý Václav takovou divnou korunu.

Vyvinula se z jamulky...

Harpyje 12.1.2010 16:25

Re: Dokonalá charakteristika!

To nevím, ale dotyčný to v diskusi zdůvodňoval jménem: Sámo = Samuel. Asi nějaká zkratka, jako u anglosasů Sam. :-)))

vita 12.1.2010 12:39

Re: Dokonalá charakteristika!

No, je to tvrzení tak odvážné, až je nesmyslné. Vždyť ani nevíme, kde ta jeho říše vůbec byla a "Wogastisburků", kde měl porazit dagoberta, je odhadem tak 20...

A co měla společného s českým státem, to je ve hvězdách.

ajk 12.1.2010 13:50

Re: Říše se patrně táhla podle nějaké jím ovládané obchodní cesty.

Sámo byl obchodník. Tehdy se zboží mohlo převážet jen s patřičným vojenským doprovodem. Protože obchodoval ve velkém měl i velký doprovod. Automaticky tak byl pánem všude tam, kam přijel. Znal kraj, místní vladyky, dovedl zprostředkovat jejich obchody a tím i spojenecví.  Lidé byli rádi, že za jeho přítomnosti bylo místo bezpečné. Není vyloučeno , že Dagobertovým tlupám dal na hubu na více místech, Svoji moc a majetek si prakticky vozil stále sebou a patrně si nevytvořil ani stálé sídlo, využívajíc sídel a pohostinství na cestě. Podanství manů tak při svých cestách trvale ověřoval, jak bylo v těch dobách běžné.

vita 12.1.2010 15:37

Re: Říše se patrně táhla podle nějaké jím ovládané obchodní cesty.

Tedy nevytvořil stát, natož předchůdce českého státu. Ostatně Češi v jeho době nejspíš vůbec jako "národ" (raně středověký) ještě konstituováni nebyli.

Český stát založil až Boleslav Veliký, bratrovrah.

Milan 12.1.2010 22:09

Re: Říše se patrně táhla podle nějaké jím ovládané obchodní cesty.

Kéž by měl český stát více takových panovníků, jakými byli Boleslav, bratrovrah, Jan, král cizinec, či Zikmund, liška ryšavá! Jejich démonizace je akorát obrazem hlouposti některých obrozenců a těch, kteří jejich moudra předávají dál. Podle všech standardů se jednalo o muže, ze kterých měli sousední vládci po právu respekt.

Jabrak 13.1.2010 21:22

Re: Říše se patrně táhla podle nějaké jím ovládané obchodní cesty.

Ha, tedy nejsem s tímto názorem sám. A mohli bychom pokračovat dále ve výčtu obecně oblíbených omylů šířených ubrečenými pseudobuditeli ( och jak krásně jsme jako národ celou historii trpěli) . Od oslavovaného Přemysla Otakara II a opomíjeného Václava II, po oslavovaného Josefa II, tuhého germanizátora, který ale dal mladé Babičce za blíže v knize nespecifikované služby dukát. A tak dál a tak dál

vita 12.1.2010 12:37

Re: Dokonalá charakteristika!

Sámo nezaložil nic, co by mělo co společného s našm státem a to málo co o něm víme, říká, že byl Frank.

Arabské číslice jsme nedostali od Arabů, ale z islámského světa - AlChwárizmí se svými algoritmy, algebrou a sférickou trigonometrií nebyl Arab. AlFarabí s komentáři k Almagestu nebyl Arab, a Ulugh-Bek s nejpřesnějšími měřeními hvězdné oblohy a pohybů "planet" před Brahem byl potomek Tamerlána, tedy Turkotatar. Zrovna tak Birůní, ArRází a většina ostatních islámských vědců.

Islám vytvořil říši od Samarkadu po Cordobu a arabština dala vědě prostor, proti němuž byl prostor kde fungovala latina,směšně  trapný.

Se zbytkem souhlasím.

Schumacher 12.1.2010 14:50

Ano. To byl ještě islám mladý, tolerantní

a nezparchantěný generacemi vykladačů.

Marat 12.1.2010 13:51

Re: Dokonalá charakteristika!

Poprvé v životě se dozvídám, že ten zakladatel Českého státu, kupec Sámo byl Arab. Měl jsem za to, že to byl Franský kupec, tedy Germán a ejhle, on to byl Arab. Frankové nejsou Arabové ani Francouzi, ale jen a jen Germáni.

Pavel 12.1.2010 15:18

Re: Dokonalá charakteristika!

Sámo rozhodně nebyl Arab, všechny zdroje tvrdí že byl východní Frank, tedy Germán- Němec.

Informace 12.1.2010 10:46

http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

Harpyje 12.1.2010 10:52

Re: http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

Totéž na http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1263147871003&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Informace 12.1.2010 11:10

Re: http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

Řeže se to tam pořád, a teď obviňují USA a izrael, nakonec to tam budou USA bombardovat.

http://www.agi.it/news/notizie/201001102234-cro-rt10027-iran_petraeus_siamo_pronti_ad_ogni_evenienza

Harpyje 12.1.2010 11:17

Re: http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

Taková akce je rozhodně ekonomičtější, než jakékoli bombardování. :-) Tohle je iránske: http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=115934&sectionid=351020101

Informace 12.1.2010 11:22

Re: http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

Rozvědka se vzbudila a zapracovala?

Informace 12.1.2010 11:31

Re: http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

http://www.osservatorioiraq.it/modules.php?name=News&file=article&sid=7166

Tohle je z loňského roku

Harpyje 12.1.2010 12:21

Re: http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

A další, jménem Shahram Amiri zmizel loni na podzim: http://www.guardian.co.uk/world/2009/oct/07/iran-usa

Harpyje 12.1.2010 11:31

Re: http://online.wsj.com/article/SB126328769321225939.html

To se dozvíme až za několik let, jestli vůbec. Ale spekulovat můžeme. :-)