3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: Korporátní myšlenková policie

Novinář a redaktor jednoho z největších švédských regionálních deníků Sydsvenskan Mats Skogkär byl nedávno přesunut z pozice redaktora na administrativní pozici za tento tweet:

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Wodkin 27.8.2020 20:10

Podle těchto případů byrokracie generuje stejné postupy/chyby, jako kdysi "socialistická", totalitní.

Ale, že není schopná zajistit/prosadit vlastní zákony u násilných trestných činů je mimořádně varovné a stejné, jakoby ty zákony neměla. A tak vlastně podporuje pachatele (kteří postrádají základní kulturní návyky) a jejich často pudové nebo zločinné jednání.

M. Mařák 27.8.2020 19:54

Fašismus se od svého vzniku vymezoval proti nadnárodnímu kapitálu a nadnárodním korporacím (tehdy to byly trusty) s cílem obrany národního státu a národní ekonomiky.

Fašistický systém správy věcí veřejných nahradil parlamentní demokracii a byl postaven na korporativismu, ale to je úplně něco jiného, než to, co si pod tím termínem představuje naprostá většina lidí, kteří ho používají.

K. Křivan 27.8.2020 16:29

Záleží na životech těch, kteří vytvořili dnešní civilizaci. Jenom na těch záleží.

BLM je BLSh

J. Jurax 27.8.2020 15:14

No jo, kdo kdysi u nás výslovně neschválil internacionální pomoc spřátelených armád, byl vyhozen k lopatě. Pokud už u ní nebyl.

No a v USA to teď mají podobně stejné; kdo nelíže černým boty ... je fakt, že bych tohle od Američanů nečekal.

Jsem bílý, takže White Lives Matter! Tedy jsem rasista! A nestydím se za to, naopak!

M. Šejna 27.8.2020 12:57

Ta diskuze o přesném názvosloví je zábavná. ;-D

Pojem "korporátní fašismus" je prý blbě. A vadí hlavně těm "specialistům" na terminologii, kterým vůbec nevadí pojem "liberální konzervativec". Oni se totiž většinou za ty liberální konzervatice považují. ;-D

V tom případě se já považuji za pravicového levičáka a zároveň jsem krestanský ateista. ;-)

I. Schlägel 27.8.2020 14:07

Korporátní fašismus je blbě stejně jako liberální konzervatismus nebo pravicový levičák. Nicméně nadsázka v diskuzi je jistě užitečná. Čistě obecně, nejste takovým, jakým se cítíte být, ale takovým, jakým Vás vnímá Vaše okolí. Troufnu si tvrdit, že 99 ze 100 diskutujících Vás zde nemá za pravicového levičáka. Ten poslední do stovky pravděpodobně neumí číst.

P. Milan 27.8.2020 16:22

:-)

P. Milan 27.8.2020 16:21

Korporativní fašismus je redundantní.

Liberální konzervativec je taky pitomost. Kdo to o sobě prohlašuje, konkrétně?

P. Brich 27.8.2020 12:28

To se čte jako vzpomínky na naši budoucnost. A při tom se vybavují obsahově téměř totožné vzpomínky na naši minulost.

I. Schlägel 27.8.2020 10:56

Když končí svoboda. Pomalu, ale jistě.

M. Kosejk 27.8.2020 10:29

Problém je, že většina lidí nechápe, že už žijeme v korporátním fašismu. Dokonce ani údajní pravičáci to nechápou.

Jedinou svobodou dnešního západního světa má být to, že si můžeme vybrat, co si koupíme (pokud je to vůbec legální a není to zákonem zakázané).

A tak údajní pravičáci furt jen melou mantry, že máme poctivě pracovat, abychom se prý měli materiálně lépe.

Tito údajní pravičáci tak v reálu jen lobbují za to, aby lidi tupě podporovali korporátní kapitalismus, který z nich dělá jen otroky. Otrok musí makat, aby globální korporátní trh dál mohl jet, bohatnout, sílit - a finančně i mentálně zotročovat populaci.

P. Milan 27.8.2020 10:57

Korporátní fašismus je duplicita.

Korporátní SOCIALISMUS = fašismus.

P. Milan 27.8.2020 10:58

No a ti pravičáci, ti jsou pořád méně nebezpeční než socialisté všech možných odstínů, i vydávavší se za liberály.

M. Kosejk 27.8.2020 11:37

Kdyby existoval rozdíl mezi údajnou pravicí a údajnou levicí, tak bychom to nějak poznali. Jenže žádný podstatný rozdíl mezi jejich vládami zde není.

Veškré rozdíly mezi vládami údajné levice a údajné pravice se týkají kravin - jako jsou například spory o nějaký ten procentní bodík daní či o pár stovek důchodů a dalších sociálních dávek.

To však otrokům korporátního fašismu nebrání v tom, aby se mezi sebou o ty kraviny pohádali. A tak to korporátnímu fašismu vyhovuje. :-)

I. Schlägel 27.8.2020 11:50

Korporátnímu socialismu, ne korporátnímu fašismu, proboha.

M. Kosejk 27.8.2020 11:53

Tak jestli bohaté korporace působící na globálním kapitalistickém trhu chcete nazývat socialisty, budiž.

Já vám k tomu jen řeknu, že zavíráte oči před realitou. :-)

I. Schlägel 27.8.2020 11:58

Jde o terminologii. Fašismus je jiný název pro korporátní socialismus. Ale je na Vás, jak si to pojmenujete. S mým vnímáním reality to nemá nic společného.

I. Schlägel 27.8.2020 15:19

Mimochodem, fašismus je levicová ideologie, což nebrání a nebránilo soukromým firmám s fašistickým režimem čile spolupracovat, pravda, často pod nátlakem, viz Itálie.

P. Milan 27.8.2020 16:29

Ano. Soukromým firmám, dostatečně velkým, socialismus vyhovuje. Navzájem si stát i firmy poskytují výhody.

Třeba v levicovém národním socialismu, nacismu.

P. Milan 27.8.2020 16:26

Dělá vám v tom zmatek to slovo "údajnou". Že se někdo vyhlašuje za pravici nebo dokonce liberála ještě vůbec neznamená, že tím je. To už musíte rozeznat sám, zda vládne levice, která se tak i proklamuje, nebo levice, vydávající se za pravici nebo liberály. Což je většina současných států i nadstátů, pravice či liberálové nevládnou prakticky nikde, leda snad v Lichtensteinu tu pravice.

Pak můžete klidně bláznit s otroky i "korporátním fašismem".

I. Schlägel 27.8.2020 11:11

Standardní pravice podporuje střední a malé podnikatele, střední třídu, atd. Je to silnější voličská skupina než pár majitelů velkých firem. Velké firmy naopak podporuje levice, zaštiťující se blahem pracujících (tzv. tvorba pracovních míst). Tak že bych rozlišoval mezi pravičáky údajnými a autentickými. Pravda, ti autentičtí vymírají.

M. Kosejk 27.8.2020 11:31

Tak v tom případě u nás na Západě nemáme žádnou standardní pravici. :-)

Všichni jsou progresivní, všichni adorují globální trh (tj. korporátní trh) a všichni chtějí, aby lidi makali v zájmu korporací.

p.s. Například vzpomínám, jak údajně pracicoví hejtmani z ODS slavnostně střihali pásky u korporátních montoven postavených díky investičním pobídkám placených z daní malých podnikatelů. :-)

J. Vintr 27.8.2020 11:40

To je jednoduchý trik, jak vytlačit konkurenci a oklamat voliče. Zabrat celé politicke spektrum od prava do leva, přičemž se ty údajné konkurenční strany, které mají jednoho pána, odlišují jen rétorikou.

I. Schlägel 27.8.2020 11:49

Ano, standardní pravice vymírá, nicméně platí, co jsem napsal. Chce li být pravice volena pravicově smýšlejícími voliči, musí dělat pravicovou politiku, kterou jejich potenciální volič ocení a podpoří ve volbách. Politik, kterého politika živí, je na volebních hlasech závislý. V principu je jádro pudla v tom, že vymírají ti pravicoví voliči. I podnikatelé, větřící dotace, budou podporovat raději socialistický dotační systém více než ten tržní. Taková kvadratura kruhu.

P. Brich 27.8.2020 12:33

V dotacích mají své jisté od nejistoty na trhu. Ovšem někdo na ty dotace musí vydělat. A to je ten podnikatel na trhu.

I. Schlägel 27.8.2020 14:08

Otázka, zda výnos z daní takového podnikatele je vyšší než obdržená dotace.

J. Jurax 27.8.2020 15:17

No, někomu se ty prachy na dotace sebrat, potažmo ukrást, musí.

I. Schlägel 27.8.2020 15:20

Ano. Té krádeži se říká poeticky "zdanění".

E. Pribijl 27.8.2020 11:39

Jak by jste si představoval onu korporátní společnost dneška? Jako BLM nebo socialismus s lidskou tváří? Kapitalismus jakým dnes funguje svět má v sobě rysy otroctví, aby se člověk měl slušně musí dělat a točit se, starat se o sebe a blízké. V dnešním kapitalismu ale jsou možnosti si vybírat co dělat. To jiný společenský řád, a lidstvo jich zkusilo již mnoho, nepřipouští a často terorem znemožňuje. Bohužel někde lidé mluví o kapitalismu a přitom doma mají jakýsi paskvil všeho možného.

M. Kosejk 27.8.2020 11:44

Tak zrovna BLM je typickou ukázkou produktu dnešního korporátního kapitalismu. A zrovna o tom je tenhle článek. :-):-):-)

A moje reakce se zase týkala tupounů, jako jste vy - co radostně podporují globální fašismus - a vykládají to za pozitivní hodnoty pravicovosti.