18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SVĚT: Korporátní myšlenková policie

Novinář a redaktor jednoho z největších švédských regionálních deníků Sydsvenskan Mats Skogkär byl nedávno přesunut z pozice redaktora na administrativní pozici za tento tweet:

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Wodkin 27.8.2020 20:10

Podle těchto případů byrokracie generuje stejné postupy/chyby, jako kdysi "socialistická", totalitní.

Ale, že není schopná zajistit/prosadit vlastní zákony u násilných trestných činů je mimořádně varovné a stejné, jakoby ty zákony neměla. A tak vlastně podporuje pachatele (kteří postrádají základní kulturní návyky) a jejich často pudové nebo zločinné jednání.

M. Mařák 27.8.2020 19:54

Fašismus se od svého vzniku vymezoval proti nadnárodnímu kapitálu a nadnárodním korporacím (tehdy to byly trusty) s cílem obrany národního státu a národní ekonomiky.

Fašistický systém správy věcí veřejných nahradil parlamentní demokracii a byl postaven na korporativismu, ale to je úplně něco jiného, než to, co si pod tím termínem představuje naprostá většina lidí, kteří ho používají.

K. Křivan 27.8.2020 16:29

Záleží na životech těch, kteří vytvořili dnešní civilizaci. Jenom na těch záleží.

BLM je BLSh

P. Milan 27.8.2020 16:29

Ano. Soukromým firmám, dostatečně velkým, socialismus vyhovuje. Navzájem si stát i firmy poskytují výhody.

Třeba v levicovém národním socialismu, nacismu.

P. Milan 27.8.2020 16:26

Dělá vám v tom zmatek to slovo "údajnou". Že se někdo vyhlašuje za pravici nebo dokonce liberála ještě vůbec neznamená, že tím je. To už musíte rozeznat sám, zda vládne levice, která se tak i proklamuje, nebo levice, vydávající se za pravici nebo liberály. Což je většina současných států i nadstátů, pravice či liberálové nevládnou prakticky nikde, leda snad v Lichtensteinu tu pravice.

Pak můžete klidně bláznit s otroky i "korporátním fašismem".

P. Milan 27.8.2020 16:22

:-)

P. Milan 27.8.2020 16:21

Korporativní fašismus je redundantní.

Liberální konzervativec je taky pitomost. Kdo to o sobě prohlašuje, konkrétně?

J. Jurax 27.8.2020 15:36

Tedy tak odporně rasistický nápad si nemůže než zasloužit to nejvyšší opovržení!

Je totiž logický a spravedlivý! A logika a spravedlnost jsou výmysly bílých rasistů za účelem zotročení ubohých černoušků!

J. Jurax 27.8.2020 15:30

Skrytě denně výběrem článků šíří nenávist ... no jo, když jsem byl mlád, říkalo se témuž plíživá kontrarevoluce. Semtam za to někoho i zavřeli, když řekl nevhodnou, kontrarevoluční pravdu.

Neměl byste Astona nabomzovat? Musíte přece bránit eurohodnoty! Udávat se nemá, ale hlásit by se to mělo!

I. Schlägel 27.8.2020 15:20

Ano. Té krádeži se říká poeticky "zdanění".

J. Jurax 27.8.2020 15:19

Jistě.

Když napíšu WLM, jsem rasista?

A když napíšu BLM, jsem rasista?

I. Schlägel 27.8.2020 15:19

Mimochodem, fašismus je levicová ideologie, což nebrání a nebránilo soukromým firmám s fašistickým režimem čile spolupracovat, pravda, často pod nátlakem, viz Itálie.

J. Jurax 27.8.2020 15:17

No, někomu se ty prachy na dotace sebrat, potažmo ukrást, musí.

J. Jurax 27.8.2020 15:14

No jo, kdo kdysi u nás výslovně neschválil internacionální pomoc spřátelených armád, byl vyhozen k lopatě. Pokud už u ní nebyl.

No a v USA to teď mají podobně stejné; kdo nelíže černým boty ... je fakt, že bych tohle od Američanů nečekal.

Jsem bílý, takže White Lives Matter! Tedy jsem rasista! A nestydím se za to, naopak!

O. Uživatel 27.8.2020 14:25

Uživatel požádal o vymazání
I. Schlägel 27.8.2020 14:08

Otázka, zda výnos z daní takového podnikatele je vyšší než obdržená dotace.

I. Schlägel 27.8.2020 14:07

Korporátní fašismus je blbě stejně jako liberální konzervatismus nebo pravicový levičák. Nicméně nadsázka v diskuzi je jistě užitečná. Čistě obecně, nejste takovým, jakým se cítíte být, ale takovým, jakým Vás vnímá Vaše okolí. Troufnu si tvrdit, že 99 ze 100 diskutujících Vás zde nemá za pravicového levičáka. Ten poslední do stovky pravděpodobně neumí číst.

R. Langer 27.8.2020 13:00

BLM své názory také šíří zcela bez zábran, máte snad něco proti tomu? :-P

M. Šejna 27.8.2020 12:57

Ta diskuze o přesném názvosloví je zábavná. ;-D

Pojem "korporátní fašismus" je prý blbě. A vadí hlavně těm "specialistům" na terminologii, kterým vůbec nevadí pojem "liberální konzervativec". Oni se totiž většinou za ty liberální konzervatice považují. ;-D

V tom případě se já považuji za pravicového levičáka a zároveň jsem krestanský ateista. ;-)

T. Zlesa 27.8.2020 12:50

Že by muslimové měli punc nevinných chudáků, bych pochyboval. To se tvrdí na NP, že tam to platí. Neplatí. Spíše je snaha neházet všechny, celou skupinu lidí, do jednoho pytle. Což pak někdy vypadá jak píšete.

Němce taky někteří hážou do jednoho pytle ještě dnes. Není to jednoduché...

P. Brich 27.8.2020 12:37

R^

Také jsem si všiml, ale možná to je jen neobratný překlad.

P. Brich 27.8.2020 12:33

V dotacích mají své jisté od nejistoty na trhu. Ovšem někdo na ty dotace musí vydělat. A to je ten podnikatel na trhu.

P. Brich 27.8.2020 12:28

To se čte jako vzpomínky na naši budoucnost. A při tom se vybavují obsahově téměř totožné vzpomínky na naši minulost.

I. Schlägel 27.8.2020 11:58

Jde o terminologii. Fašismus je jiný název pro korporátní socialismus. Ale je na Vás, jak si to pojmenujete. S mým vnímáním reality to nemá nic společného.

I. Schlägel 27.8.2020 11:55

Problém je propojování globálních firem se všehoschopnými politiky a dokonce i s autokratickými režimy. Korporátní firmy existují a existovat budou, pouze je potřebné, aby se pohybovaly pokud možno ve standardním tržním prostředí a o jejich úspěchu rozhodoval zákazník plus jejich spokojení, dobře motivovaní zaměstnanci. To je samozřejmě ideální stav, který není reálný, nicméně je užitečné se k tomu ideálu spíše přibližovat, než se od něj vzdalovat.

M. Kosejk 27.8.2020 11:53

Tak jestli bohaté korporace působící na globálním kapitalistickém trhu chcete nazývat socialisty, budiž.

Já vám k tomu jen řeknu, že zavíráte oči před realitou. :-)

I. Schlägel 27.8.2020 11:50

Korporátnímu socialismu, ne korporátnímu fašismu, proboha.

I. Schlägel 27.8.2020 11:49

Ano, standardní pravice vymírá, nicméně platí, co jsem napsal. Chce li být pravice volena pravicově smýšlejícími voliči, musí dělat pravicovou politiku, kterou jejich potenciální volič ocení a podpoří ve volbách. Politik, kterého politika živí, je na volebních hlasech závislý. V principu je jádro pudla v tom, že vymírají ti pravicoví voliči. I podnikatelé, větřící dotace, budou podporovat raději socialistický dotační systém více než ten tržní. Taková kvadratura kruhu.

M. Kosejk 27.8.2020 11:44

Tak zrovna BLM je typickou ukázkou produktu dnešního korporátního kapitalismu. A zrovna o tom je tenhle článek. :-):-):-)

A moje reakce se zase týkala tupounů, jako jste vy - co radostně podporují globální fašismus - a vykládají to za pozitivní hodnoty pravicovosti.

J. Vintr 27.8.2020 11:40

To je jednoduchý trik, jak vytlačit konkurenci a oklamat voliče. Zabrat celé politicke spektrum od prava do leva, přičemž se ty údajné konkurenční strany, které mají jednoho pána, odlišují jen rétorikou.