3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: Kdo platí Greenpeace

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Binka 17.3.2010 15:16

Re: A jeste...

K tomu nemám příliš moc co dodat, neboť významy určitých temínů jsou v současné době většinou určovány v odborných časopiseckých textech a tam se význam termínu environmentální používá i pro pojem, na který odkazuje můj předešlý příspěvek. Rozhodně tento termín nepoužívám ledabyle a dokonce si troufnu i tvrdit, že terminologicky mi sedí. Pokud nevěříte odkazuji na Environmental Politics či Environmental Ethics či Environmental Value - vše vysoce ceněné, recenzované (a některé i impaktované) časopisy.

K. Janyška 17.3.2010 10:52

Re: pouze stručně

Odborné expertýzy Geenpeace neexistují ! Jsou to texty ideologické ! V tom je problém ! Dzp.

B. Binka 17.3.2010 11:06

Re: pouze stručně

Chce to nejen číst, ale také chápat psaný text. Autoři, o kterých jsem psal nepatří ke Greenpeace - jsou to vědci, kteří zkoumají tuto organizaci. Nejedná se o texty Greenpeace, nýbrž o texty o Greenpeace. Hezký den.

K. Janyška 17.3.2010 11:16

Re: pouze stručně

Jo, jsou to jejich kámoši na posílení vážnosti Greenpeace ! Dzp.

B. Binka 17.3.2010 11:20

Re: pouze stručně

Vy jste ti knihy četl. Nikoliv, ale přesto to vše víte. Mě to moc mrzí, ale Vaše příspěvky opravdu nemají úroveň. Není dobré diskutovat o věcech, o kterých prostě a jednoduše nic nevím.

K. Janyška 17.3.2010 12:38

Re: pouze stručně

Nemusím číst každou hloupost, když mi kompozitivní teorie jasně ukazuje směr a podstatu relevantního zkoumání ! To bych se učetl ! Dzp.

F. Eliáš 17.3.2010 9:43

I já obdivuju váš článek

Jsem už starý, proto se spíše řídím mozkem a nikoli srdcem. Všech zelených hlupáků, kteří se tváří jako věrozvěstové se bojím, protože mohou výrazně snížit mou životní úroveň, která není příliš vysoká). Žasnu nad tím, že pan Havel (ten bývalý prezident) se staví na stranu zelených. Vždyť to snad není blbý člověk.

B. Binka 17.3.2010 10:18

Re: I já obdivuju váš článek

Vážený pane, člověk, který se řídí rozumem předtím, než začne zelené en-block odsuzovat jako hlupáky si alespoň základní díla environmentálních myslitelů přečte. Doporučuji například knihu paní profesorky Librové "Vlažní a váhaví" či studii pana Koháka "Zelená svatozář". Zjistil byste, že existuje spousty environmentálních myšlenek, které s nějakým věrozvěstováním a rychlým řešením nemají nic společného. Hezký den přeji.

V. Kremlik 17.3.2010 10:38

Re: I já obdivuju váš článek

Kdybyte pane Binka drzel emoce na uzde, vsiml byste si, ze tu celou dobu kritizujeme na zelenych jednu jedinou vec. Uhlikovou obsesi a ignorovani solarni varability. Proti racionalni ochrane prirody tady nikdo nic nenamita. Nepodsouvejte nam to. 

P. Kiebel 17.3.2010 10:47

Re: I já obdivuju váš článek

Kdyby jste nelhal pane Kremlíku... Vaše články na NP jsou jen o "uhlíkové obcesi" a "solární variabilitě"? To asi ne, že?

B. Binka 17.3.2010 10:51

Re: I já obdivuju váš článek

Dobrý den, v tomto případě stačí pouze konfrontovat Vaše tvrzení s výroky, které ve Vašem článku a v této diskuzi zazněly. Nejprve doslovná citace toho, co tvrdíte: "za celou dobu kritizujeme na zelených jednu jedinou věc - uhlíkovou obsesi a ignorovani solarni variability". A nyní doslovné citaze z Vašeho textu: "polokriminálním akcím", "jakýsi pseudojehovista", "ropní baroni tedy nefinancují klimaskeptiky, ale zelené" a ještě z této diskuze: "všech zelených hlupáků" atd. Pokuste se alespoň nevyvracet sám sebe. Jinak já vůči Vám žádnou silnou emoci - jako Vy vůči zeleným necítím. Mě se fakt, že si jiní myslí něco jiného než já vysloveně líbí. Jen bych byl rád, kdybychom diskutovali férově a to Vy zatím neděláte. Proto má reakce. 

K. Janyška 17.3.2010 10:56

Re: I já obdivuju váš článek

Nic takového, jako rozumný postoj, či dokonce přístup zelených ke světu, a k tomu lidskému už vůbec, neexistuje ! On totiž není tzv. zelený, ale plný lidí ! To oni jsou vrcholem všeho, včetně přírody ! To oni jsou příroda !!! Dzp.

B. Binka 17.3.2010 11:09

Re: I já obdivuju váš článek

Podle mého názoru už píšete jen výkřiky. Zkuste mi napsat na základě jakých environmentálně zaměřených knih či článků jste si vytvořil svůj záporný postoj k environmentalismu? Pokud jste dosud žádnou takovou knihu či jiný text nečetl nelze příliš diskutovat.

K. Janyška 17.3.2010 11:20

Re: I já obdivuju váš článek

Poslouchejte, člověče nešťastná, B.Binko, a co je to kompozitvní teorie ?  Alespoň  zhruba ? Pokud ne, právě to je problém Vaší nedostatečnosti ! Dzp.

B. Binka 17.3.2010 11:59

Re: I já obdivuju váš článek

Hezký den, byl bych rád, kdybyste si výrazy jako "člověče nešťastná" nechal pro jiné příležitosti. Nejde o to, že se nešťastným necítím, ale o to, že zbytečně směřují naši diskusi mimo její obsah. Nu a teď kompozitní teorie - jako terminus technicus to neznám, ale význam má být asi teorie složená s vícera částí. Myslím, že s naším tématem to nesouvisí. Pokud ano napište prosím jak.

J. Anděl 17.3.2010 11:22

Re: I já obdivuju váš článek

Včera jsme si tak hezky poklábosili o politice a o vnitřních světech. No vidíte. V mém světě třeba nejsou lidé příroda, ale vcelku zanedbatelná část přírody (z hlediska množství a velikosti vůči vesmíru), ke které mě ovšem samozřejmě pojí jisté druhové pouto. Vidět nepoměr lidských nabubřelých vizí o sobě vůči velikosti všeho ještě není ekvivalent snahy zničit člověka, jak se tak s oblibou podsouvá.

Psal jste včera, že každý má nějaký svůj svět. Tomu bych rozuměl, ale nedošlo mi, že jste přesvědčený, že jen jeden z nich je ten objektivní a reálný - ten váš. Nu, nerespektovat světy ostatních lidí je vaše právo, každý má právo dělat si, cokoliv uzná za vhodné.

J. Anděl 17.3.2010 11:09

Re: I já obdivuju váš článek

No, ehm, možná si to myslíte, ale není to tak, respektive jako čtenáři mi to tak nepřipadá. V dnešním článku není o uhlíkové obsesi a ignorování vlivu sluníčka ani slovo.

Jako emočně zvlášť nezaujatému, mírně skeptickému či protialarmistickému člověku mi připadáte jako svatý voják v misi "Najít a zničit".

Dnešní článek není pro mě osobně nic nového (podnikatel seje a sklízí, nemá-li skrupulí, seje cokoliv, to bylo, je a bude), ale přesto to bylo čtivé osvěžení oproti článkům o tom, že oteplení na tamtom kopci není o 0,2 stupně, ale o 0,186. Ovšem dává-li vám váš boj smysl, přeji vám jej, v lecčems i souhlasím.

Jen že mi takhle zvenčí připadá, že pan Binka není tím, kdo má problém s udržením emocí na uzdě. A i s ním souhlasím, že ve vaničce je také ještě dítě.

I. Brezina 17.3.2010 13:07

Re: I já obdivuju váš článek

Pane Binko, texky ktere zminujete jsou ciste ideologicke. S ekologii (na kterou se vsichni zeleni tak radi odvolavaji) nemaji vubec nic spolecneho.

B. Binka 17.3.2010 13:37

Re: I já obdivuju váš článek

O ekologii tu nikdo nemluvil. Ovšem stejně tak, jako je vědou ekologie, je vědou i sociologie a další společenské vědy. Zmiňovat Císaře či Dianiho jako ideology je nemístné - jsou to společenští vědci.

I. Brezina 17.3.2010 14:19

Re: I já obdivuju váš článek

Mluvim o Librove a Kohakovi. Jejich texty o environmantalismu nejsou zadne socioologicke ani filozofocke prace (a to ani formalne!), ale cira propaganda.

B. Binka 17.3.2010 14:38

Re: I já obdivuju váš článek

Opět velmi silné tvrzení - texty Librové a Koháka o environmentalismu jsou čistá propaganda. Profesorku Librovu a její texty znám velmi dobře - jen velmi málo environmentalistů dokáže napsat vedecký text na stejné úrovni jako ona (Mimochodem najděte si její texty na web of science - na této úrovni se již "čiře" propagandistické texty nepíší.). Profesor Kohák je z mého pohledu více angažovaným autorem, ale rozhodně nepíše čirou propagandu. Jste se svými názorovými odpůrci příliš rychle hotov. Chce to trpělivější - a také poctivější - přístup.

V. Skalová 17.3.2010 16:15

Re: I já obdivuju váš článek

Ježišmarjá, Librová s Kohákem jsou novodobí "blouznivci našich hor", když se chci vyjádřit slušně. Ale jednodušší bude, když řeknu, že píšou nesmysly, jejichž aplikace by přivodila zkázu obdobnou té, co se odehrála v polpotovské Kambodži.

K. Janyška 17.3.2010 7:59

Pane autore, zasloužíte obdiv za dlouhodobou odvahu a osvětu !

Nemám nejmenších pochyb o tom, že všechny zelené organizace se chovají stejně, jako kterákoliv jiná levicová, a tím také fanatická, sdružení !  Mají všechna jeden cíl a smysl. Přiživovat se na tom, co vyprodukují úspěšní ! Cesty k tomu se vždy najdou, tu vyvoláváním strachu, tu starostí o sice neexistující, ale o to více přitažlivou, tzv. sociální spravedlnost, ! Dzp.

B. Binka 17.3.2010 10:21

Re: Pane autore, zasloužíte obdiv za dlouhodobou odvahu a osvětu !

Hezký den, jeden ze znaků fanatismu je používání tzv. voluntativní a jistotné modality, tedy spojení jako je "není nejmenších pochyb" "všechny organizace jsou" "Mají všechna jeden cíl a smysl." Fanatik je přesně ten člověk, který nemá pochyby, vše je mu jasné a každou věc dokáže zařadit do příslušné škatulky. Z tohoto hlediska si prosím zkuste ještě jednou přečíst svůj příspěvek a odpovězte si na otázku, kam byste jej z hlediska fanatismu zařadil. Nemusíte zeleným fandit, ale fanaticky nenávidět je také nemusíte. Hezký den.

M. Stuchlik 17.3.2010 22:18

Re: Pane autore, zasloužíte obdiv za dlouhodobou odvahu a osvětu !

Fanatismus je typickým znakem levičáckých spasitelůlidstva, že