28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rehulka 17.9.2010 15:44

Re: Řada opravdu "dobrých a podnětných" názorů !

Kopretino, souhlasim s Vami v pozitivnich nazorech na Zidy i na Izrael, ale jak jste prisla k odsudku Apartheidu ? Byla jste tam ? Anebo berete za svuj nazor jinych, medialnich lharu ? Kdybyste v Jizni Africe (RSA / JAR) videla zivot tehdy a dnes, mozna, ze byste byla prekvapena.

J. Klepal 15.9.2010 12:36

Re: rovnost izraelských občanů

Zdá se, že zaměňujete příčinu s následkem, protože byste se jinak ptal, proč se větší část arabských občanů Palestiny neztotožňuje se svým státem, avšak na druhé straně (nebylo zmíněno) by 82 procent nechtělo žít jinde. Je tomu tak zřejmě proto, že se považují za domorodé obyvatelstvo a v okolních zemích jsou na tom palestinští uprchlíci podstatně hůře.

V. Pavel 15.9.2010 12:24

Re: rovnost izraelských občanů

Klepale! Sám jste si na své otázky ale již odpověděl! V poslední větě!

J. Klepal 15.9.2010 12:21

rovnost izraelských občanů

Paní Lukešová by měla okomentovat své tvrzení o rovnosti Arabů a Židů v Izraeli na následujících příkladech: 1. Vztah k vojenské službě obecně (výjimky existují, viz Drúzové). 2. Vydávání stavebních povolení a vlastnictví půdy, přístup k vlastnictví bytů, anexe půdy (zákon o opuštěné půdě z roku 1950, zákon o nabývání půdy z roku 1953, převádění arabských pozemků do vojenských zón, vyvlastňování půdy, demolice domů, restrikce kladené na beduíny). 3. Přístup k vodním zdrojům.  4. Získávání občanství (viz tzv. zákon o návratu), sjednocování arabských rodin. 5. Porovnání příjmů arabských a židovských rodin. 6. Soudnictví - viz nedávný případ "znásilnění podvodem". 7. Diskriminace arabských dětí v izraelských školách. 8. Plány na snížení počtu a vlivu arabských občanů Izraele v Galilei, plány na snížení jejich porodnosti, plány na zbavení voličských práv Arabům, kterí neslíbí věrnost sionismu. 9. Vztah izraelců arabského původu ke Státu Izrael podle výsledku průzkumu z roku 2006: 56 % nejsou hrdi na své občanství, 73 % není ochotno bojovat za svůj stát.

V. Pavel 15.9.2010 8:47

Moje "Troška do mlýna"

Osobní zkušenost se Židy mám pouze z vykonávání smluvní činnosti na základě mandátní smlouvy, kdy jsem převzal zodpovědnost za rekonstrukci památkově chráněného rozsáhlého funkcionalistického objektu v centru Prahy. Kvůli existenci zdejších husákovských udavačů a denunciantů, reprezentovaných udavačem M. K, raději nebudu adresný. GŘ jejich společnosti byl mladý, cca třicátník, ortodoxní žid, přišlý jako dítě do Izraele s rodiči ze CCCP. Byl arogantní, podezíravý a konfliktní i vůči většině ostatních izraelců, z nichž již nikdo další nebyl ortodoxní vyznavač jejich víry. Profesní působení pro ně bylo psychicky náročné, dávali najevo, že jsem pouze "služební síla" a nikoliv "jeden z nich" a byli většinou dosti arogantní, avšak, co pokládám za nejdůležitější (!), perfektně platili /nedodržení smlouvy je u nich náboženský "hřích"/ a zaplatili mi po úspěšném dokončení stavby i cca 3 měsíční odměny navíc, které nebyly jejich smluvní povinností! Shrnutí: Od té doby, "židy", jako zaměstnavatele, proto chválím!

H. Lukešová 14.9.2010 21:41

Re: A ještě snad tolik

Jste lhář, pane Láníčku. Na lodi byli teroristi, brutálně napadli Izraelce sekerami, tyčemi, holemi, pálkami i střelnou zbraní. Izraelcům nezbylo nic jiného, než se bránit. Na toto téma zde bylo dost článků. Čtete a přemýšlejte.

H. Lukešová 14.9.2010 21:33

Kupujte u Židů

V tváří tvář ohavné protiizraelské kampaně lidi dobré vůle žádám, aby přednostně kupovali izraelské výrobky, aby přednostně jezdili do Izraele a nenechte se oslepit naci-bolševickou chamradí, která Izrael chce bojkotovat. Lidi probuďte se! Podporujte Izrael.

H. Lukešová 14.9.2010 21:30

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

No milá paní Heidlorová, kdybyste byla Židovka, tak by Vás nacisté zlikvidovali v plynu či na "lékařských" pokusech a nedožila byste se vysokého věku... Ti Židé vytrpěli jako nikdo jiný a jsou zde. Kde jsou Féničané, Médejci, Asyřané, Kartaginci? Všechny tyto národy zanikly. Jen Židé biblický národ starověku dokázali přežít veškeré útlaky a násilí.

H. Lukešová 14.9.2010 21:22

Re: Maminka mně vyprávěla . . .

Ano. Ve Znojmě po Ditmaru Urbachovi koupili firmu  Židé Richard a Oskar Lichterstern. Vlastnili keramickou továrnu a velmi dobře zaměstnancům platili, dávali příspěvky na děti, starobní příspěvky zaměstnancům, příspěvky na dovolenou. A za to se jim lidé odvděčili a udali je na gestapo, jim se podařilo uniknout do tehdejší Palestiny, bohužel jejich rodiny to štěstí neměly a byly "evakuovány na východ" slovy Heinricha Himmlera.

V. Heidlerová 14.9.2010 20:58

Re: Je zcela zřejmé,

Obránci míru jsou nejobskurnější uskupení na světě. Jen těch peněz, co se tam zbytečně profláklo........A těch figur a figurek, které se na tom přiživovaly.... A těch holubic míru..... A zase jsme u levicových intelektuálů.  

V. Heidlerová 14.9.2010 20:52

Re: Dobrý večer,

Háááááááááááááááá, ještěže jste neudělal překlep v té poslední větičce.

V. Heidlerová 14.9.2010 20:51

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Ono to k tomu svádí, zemřel v Mauthausenu. Já si také nebyla jistá.

V. Heidlerová 14.9.2010 20:50

Re: Apartheid v JAR

Musíte Vy mladí vyvinout větší úsilí v oblasti natality, česky řečeno - mějte víc děcek, aby to tak nedopadlo. Nazdar,

H. Lukešová 14.9.2010 20:43

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Nyní s Vámi naprosto souhlasím.

V. Heidlerová 14.9.2010 20:41

Re: Antisionismus je rasismus

Jo, nesouhlasím!!! Nejvíce cigánům cpali horem dolem komouši, byli přece internacionalisté a chtěli mít klid, žádné násilí se na nich nepáchalo, byli pěkně rozmazlováni dávkami, a řadou výhod. Dětičky, které nechodily ráno do školy, byly sváženy auty - mnoho výhod zdarma. Tam asi vězí ta rozmazlenost našich snědých spoluobčanů, kteří jsou teď strašně udiveni, když slyší slova - zodpovědnost za sebe, vzdělání, práce...... Ta chyba se stala už mnohem dříve.

S. Udatný 14.9.2010 20:40

Dobrý večer,

někteří zde píší o Mistru Nerudovi v souvislosti s antisemitismem. Neruda nebyl antisemita, kdo to říká, tak nezná Mistra Nerudu. Mistrův postoj k Židům to není žádný antisemitismus, Mistr

odsuzuje chování, postoje a nikoliv židovství. Ještě musím říci, že Mistr Neruda žil v době vypjatého nacionalismu, kdy velká část tzv, vyšší třídy se hlásila k německému národu a chtěla se s ním identifikovat, zde je třeba hledat kořeny tzv. Mistrova nechutenství, které se projevilo v populistické předvolební brožuře vytvořené na objednávku a na jejím základě mluvit o Mistrově antisemitismu může jen ... Dzp. Jsem goj.

V. Heidlerová 14.9.2010 20:36

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Jo, to máme zjištěno všichni, kdož žili za Protektorátu. Musely se předkládat doklady o nežidovském původu předků do 3. nebo 5. kolena. Právě podle toho smolím rodokmen. Hihihihi, ale stačí jedno nemanželské dítě - a už ztrácíte jistotu o "čistotě" rasy. Já jen lituji, že nejsem židovka. A že nejsem tak chytrá a schopná. 

V. Heidlerová 14.9.2010 20:29

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Jak se žid liší od ostatních lidí? Já to nepoznám, někteří jsou blond, jiní černí ..... nevím. Mám obavy, že ta genetika svádí nebo aspoň navádí k rasismu. Pokud si pročtete seznamy ruských revolucionářů, literátů, herců a umělců(atd)., nepoznáte, kdo z nich byl žid. Např. Molotov-Skrjabin, dokonce ani Trockij , ne, já to nepoznám.

V. Heidlerová 14.9.2010 20:24

Re: Maminka mně vyprávěla . . .

To je námět na román, určitě to zpracovávejte pro budoucí generace.  Vyprávění mých rodičů a jejich vzpomínky na židy byly jen pozitivní - dobře zaměstnancům platili, ovládali několik jazyků, dbali na vzdělávání svých dětí, měli ohromný smysl pro humor, vzájemnou soudržnost, pomáhali chudým, i gójům atd.atd. Akorát světili šábes a pak šli mužští členové do klubu na partičku karet. Z rodiny těchto středních fabrikantů se nevrátil nikdo. Zdravím a děkuju za podivuhodné vzpomínky.

J. Pašek 14.9.2010 20:05

Maminka mně vyprávěla . . .

coby děvčátko v Praze chodila s maminkou ( mojí babičkou)  nakupovat "do židů"  . . .Maminka jí říkala, že "židi mají kvalitní zboží, dávají dobrou váhu a nešidí . . . "

Náš táta vystudoval Umělecko-průmyslovou školu, která byla na nábřeží blízko karláku . . . Zlatník, rytec a brusič vzácných kamenů . . .  Byla to doba hluboké ekonomické krize a táta dostal zaměstnání u židovské firmy (ZLATNICTVÍ) na Václaváku, kde byl později Dům Obuvi . . . Majitel se jmenoval Kvoch? Kmoch? Kocher? tak nějak . . . Maminkaříkala, že dělal šperky pro paní Singrovou - šicí stroje . . . . Potom přišli Němci, majitel viděl co bude, požádal tátu, aby drahokamy a šperky odvezl a uložil ve Švýcarské bance . . .  Při namátkové kontrole tátu chytli v Ulmu = pár kilometrů od švýcarsdkách hranic, vrátili a zavřeli na Pankrác . .  . a maminka nevěděla dne, kdy ho odvezou do Kobylis ke kůlu . .  .

Moje první zaměstnání v USA bylo ve fabrice, kterou vlastnila židovská rodina . . .  Velice dobře mě platili . . . .

K. Křivan 14.9.2010 19:30

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Nikdo za nic nemůže, kromě svých činů.  Na etnicitě záleží, etnicita hodně vlastností určuje. Jak jsme viděli před mnoha lety, ani křest neochrání.

Nicméně, Židi jsou nejinteligentnější národ (nebo rasa). Něco se mi na nich moc líbí. Humor, a jak umí držet pohromadě.  Být Žid, byl bych na to hrdý.

K. Křivan 14.9.2010 19:20

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Sorry, asi jsem se seknul.

L. Severa 14.9.2010 19:09

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Kde jste zjistil, že byl Hašler žid.

L. Severa 14.9.2010 19:00

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Ano, Neruda, ale i Baar , J Verne, jistě.  Že se i klasici nechali ovlivnit staletým opovrhováním židů je nasnadě. Ono těch hajzlíků je dost i mezi křesťany, ale tradičně to bylo u židů výraznější. Protože ve středověku nesměli provozovat řemesla soustředili se na obchod a protože byli inteligentní dařilo se jim a postupně v tomto oboru vynikli . A to se neodpouští. Z toho jsou ta klišé kšeft je kšeft. Levicová angažovanost, jak to chcete měřit? Kolik procent židů bylo v rusku k poměrné angažovanosti v bolševické revoluci. Bylo by také zajímavé kolik procent je jich mezi vědci, lékaři a umělci a dalšími. Jsem přesvědčen, že, jak jsem již uvedl, každý v sobě neseme něco, o čem ani nevíme, něco co v nás vyvolává buď  zášť nebo toleranci  k židům. Ve svém příspěvku jsem uvedl dva příklady z několika vesměs kladnými  zkušenostmi. Podotýkám, že nejsem žid, mám to zjištěno až do 18. století.

H. Lukešová 14.9.2010 18:19

Re: Kde se to v nich bere ...

Ano, i já si vážím Mašínů jako statečných hrdinů... Nicméně pan Běle má právo na svůj názor...

M. Prokop 14.9.2010 18:12

Re: Antisionismus je rasismus

Komunistové a nacistové to zkoušeli násilím, dnešní multikulti úplatky.

Jen cikáni stále odolávají........ :-P

K. Křivan 14.9.2010 17:45

Kde bojkotují israelské zboží ?

Já si tam půjdu schválně něco koupit !

V. Heidlerová 14.9.2010 17:44

Re: Kde se to v nich bere ...

No, ti, co považují Mašíny za vrahy, neví nic o "lahůdkách" komunismu, který zničil životy několika generacím občanů. V jejich hlavách se zahnízdila komunistická propaganda. Komunisté vedli válku proti svým občanům, není co řešit. Mašínové byli hrdinové a člověk jen musí litovat, že si Češi neváží svých hrdinů.

H. Lukešová 14.9.2010 17:41

Re: Žid je nosatý, hrabivý...

Pane Křivane, Copak Žid může za to, že se narodil jako Žid? Na etnicitě nezáleží. Viďte pane Křivane, Žid se své rasy nezbaví  ani křtem.

K. Křivan 14.9.2010 17:40

Copak pane Láníčku, je vám líto Eichmana ?

Nebo toho hnusu, co vraždil v Mnichově na Olympiadě ?