Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SVĚT: Inšálláh aneb Poznámka k jedné prognóze
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Krátký 2.7.2018 13:30Re: Sluníčáři jimi vždy bili. Je to útěk slabých před realitou. Kajan se spletl a všichni včetně fialové Milky se můžou pokálet - hezký den přátelé |
S. Netzer 2.7.2018 13:31Re: Sluníčáři jimi vždy bili. Je to útěk slabých před realitou.
|
K. Janyška 2.7.2018 10:52Re: Sluníčáři jimi vždy bili. Je to útěk slabých před realitou. ..byli.. |
F. Navrátil 2.7.2018 9:33V otázce víry jde realita stranou Muslimští imámové vysvětlují štědré sociální dávky jako Alláhův dar věřícím, který jsou kafírové povinni poskytovat. Proto islámští nelegálové nechápou ubytování a stravování zdarma spolu s finančním bonusem za dobrodiní hostitelů, ale jejich povinnost. Pokud nejsou s tímto Alláhovým darem spokojeni, dávají hlasitě najevo své rozhořčení, že je kafírové okrádají. Pracovat nebudou, protože ke snadnému životu v Evropě stačí dostatečně rychle se množit a mlátit pětkrát denně hlavou o beton. |
P. Harabaska 2.7.2018 11:58Re: V otázce víry jde realita stranou Allah je mocný a stará se o ně pořád. Třeba i prostřednictvím evropských a amerických, případně jiných bank či institucí. Když jsem tam pracoval, téměř každý den byl na první stránce Egyptian Gazette i Journal d’Egypte článek hlásající, že banka ta a ta opět poskytla úvěr xyz milionů dolarů. K tomu před tradičními krámky ležely na chodníku pytle s nápisem Wheat flor - Gift of the European Union nebo Long Corn Rice - US Donation. |
J. Anděl 2.7.2018 8:52Já mám to úsloví rád Ježíš taky říkal cosi o liliích, co je Pán obléká a ptácích, které krmí, a že si tedy nemáme dělat starosti, protože ishallah. Bych to nebral tak dramaticky. Lidský život je neustálou směsí, kdy jdou věci podle nás, kdy jdou věci proti nám a kdy jdou věci zcela bez ohledu na to, co si o nich myslíme. A i v češtině známe úsloví "dá-li Bůh" a podle mě s islámem nesouvisí. Aby nedošlo k mýlce - mně se líbí to úsloví, tento příspěvek není obhajobou islámu, k němu se nevyjadřuje. Nebrání mi nikterak tvořit, myslet a rozhodovat se, a je-li mi mentální berličkou v situacích a vlivech, které neovlivním, no, bez té berličky je taky neovlivním. A dá-li mi trochu víry a odvahy v situaci zdánlivě beznadějné (protože si řeknu, že dá-li Bůh, dopadne to dobře) a povzbudí mě k akci, kde vzniká jaká škoda? Rozdíl vidím snad v tom, že já si troufnu, protože nemám (tak striktní) sadu věcí, které nesmím a jsou mi tabu. Můžu třeba zkusit chodit po vodě a dá-li Bůh.... znáte to. Kdybyste měli víru jako zrnko hořčice, a tak. Ne, nemyslím si, že zrovna tohle je brzdou pokroku. Protože samotný pokrok, vývoj, tvoření nepovažuji za tabu. Příčina je myslím jinde. |
F. Svoboda 2.7.2018 9:36Re: Já mám to úsloví rád K vaší nedokonalé polemice dodávám, že jednou hlavní zásadou křesťanů je " Modli se a pracuj !!! Takže srovnávat křesťanství a islám je pomýlené !!! |
J. Anděl 2.7.2018 9:40Re: Já mám to úsloví rád Možná. Uniká mi, jak to souvisí. Je fajn, že se vám daří být stručný, mně to moc nejde, tady jste ale možná příliš stručný. |
M. Těhanová 2.7.2018 13:32Re: Já mám to úsloví rád Někteří mají delší vedení- budiž. Doplním to : Modli se a pracuj a Bůh to pomůže. A ta práce je tam velmi důležitá. |
J. Anděl 2.7.2018 13:54Já vím, co to úsloví znamená. Nechápu to jako protiargument ke svému příspěvku. Nepíšu myslím nic, co je s tím v rozporu. |
Z. Rychlý 2.7.2018 22:45Re: Já mám to úsloví rád Jsem sice pokřtěný, ale jako dospělý jsem spíše ateista, takže použiji spíš logiku. Modli se - liturgii vyžaduje každé náboženství. Pracuj? Tak na tohle si už z katechismu nevzpomínám. Myslím, že to nemusel nikdo kázat - kdo nepracoval, ten prostě nejedl, takže raději pracoval i bez kázání. Zajímavá je věta: Bůh ti pomůže - to je totiž Bůh protestantský, to je Bůh nápomocný. Tam jsem to slyšel ve verzi: Pomoz si sám a Bůh ti pomůže. Katolíci mají jiného Boha - trestajícího. Ten hlavně hledí, aby se nelumpačilo, a kdo je lump toho trestá. Někoho sice až po smrti, což je mi teda divné, ale divných věcí je. No a pro samé trestání nemá katolický Bůh čas na pomáhání. Ten rozdíl mezi katolickým a protestantským Bohem není z mé hlavy, tak mě za to netrestejte, ale zdá se mi to takové ze života, a vysvětluji si tím rozdíl v úrovni zemí protestantských a katolických. |
V. Církva 2.7.2018 12:58Re: Já mám to úsloví rád Máte pravdu oba, s panem Andělem souhlasím. Hlavou zeď neprorazíš a některé věci se prostě musí nechat Bohu. To nějak v rozumném chápání Bible, Koránu, ale i budhistických textů bude. Problém Islámu spíš je, že násobně víc nabádá k dogmatizmu a má v sobě zakódované ovládání lidí a vlastně i omezování svobody a konání zla. Zneužito bylo i křesťanství, jenže při návratu ke kořenům se dostáváme především k lásce k bližnímu. Muslimové se u kořenů setkají i se zabíjením nevěřících a omezování svobody. I mezi Muslimy jsou lidé, kteří Boží vůli chápou podobně jako Křesťané, či Budhisté, Bohužel většina jsou ovce a někteří schopní ve jménu víry vraždit. |
J. Jurax 2.7.2018 13:59Bohům raději nenechávejte nic, lidem neprospívají, rozumu škodí ... |
S. Netzer 2.7.2018 9:44Re: Já mám to úsloví rád Asi si pletete Ježíše se sv. Františkem z Assisi, který kázal ptáčkům ("dal vám za oděv peří"), jehož atributem je lilie, a který hlásal úplné odevzdání se do vůle Boží. |
J. Anděl 2.7.2018 9:49Ale no tak :-). Lilie, co je pán obléká, ptáci, které krmí, to vám tak nic neříká? Musím to dohledat? |
J. Anděl 2.7.2018 9:51Matouš 6 26-28 |
J. Anděl 2.7.2018 9:53A další verše: 31Nemějte tedy starost a neříkejte: Co budeme jíst? Co budeme pít? Co si budeme oblékat? 32Po tom všem se shánějí pohané. Váš nebeský Otec přece ví, že to všechno potřebujete. |
S. Netzer 2.7.2018 10:00Re: Pravda, ale není podřízení se vůli Boží příkazem všech monoteistických náboženství? |
J. Anděl 2.7.2018 10:12Myslím, že ten text je více o zbavení se strachu o tělo a pozemský osud, ale ano, je to součást všech monoteistických náboženství. Nejen. Psal jsem, nebo chtěl jsem vyjádřit, že samo o sobě to nijak nebrání pokroku, práci, rozvoji, tvoření. Je potřeba rozlišovat vůli Boží a tvrzením druhých o tom, co je vůle Boží. |
S. Netzer 2.7.2018 10:25Re: Mně ten článek připadá hloupý. Omílá klišé o fatalismu muslimů a dokonce jim odpírá svobodnou vůli. To nemá daleko k popírání jejich lidskosti. A vůbec "nejraději mám", když příslušník nejateističtějšího národa píše, že my se "svěřujeme našemu křesťanskému Pánbíčkovi". :-((( |
J. Anděl 2.7.2018 11:20Re: Já mám rád (až slabost pro) styl pana Frýborta (myslím sloh, někdy i obsah), ale tady s ním taky nesouhlasím a zrovna to "inšallah", jak píšu, mám dokonce rád. Jinak jsem obecně kritický ke všem náboženstvím, jak a do jakých forem se na zemi vyvinuly (je lidé vyvinuli), tedy i k mnoha projevům islámu. Potkal jsem a znám ale několik muslimů, každý je jiný a fatalista není nikdo z nich, byť jsou jistě rozdíly v chápání třeba povinnosti mezi egyptským mladíkem klátícím v Hurghadě ruské turistky a bulharskou matkou dvou dětí, živící spolu s manželem v Čechách rodinu za nesnadných podmínek. |
S. Netzer 2.7.2018 12:11Re: Je to jak o červené pančušce. Osobně nechápu, proč má někdo potřebu věčně omílat stejná klišé a předsudky a nepřístojně paušalizovat o "muslimstvu". Oni i muslimové jsou individua, i když se tento fakt většině malých příslušníků českého národa příčí. K zavrhnutí takových zjednodušování stačí jen trocha rozumu a životní zkušenost. |
J. Anděl 2.7.2018 13:43Nevím. Pan Frýbort je prostě nemá rád. Psal tu dříve, že také má nějaké zkušenosti. Já mám jiné. Tenhle názor o fatalismu muslimů je hodně rozšířený, stejně jako názor o hluboké vlastní svobodě u křesťanů. Přitom podle mě psychologický a sociologický výzkum v oblasti vlivu společnosti a veřejného mínění či mínění vlastní skupiny, kmene na rozhodování jednotlivce dokazuje, že ani u nás to s tou vnitřní svobodu tak slavné není. Ale ono to tak vlastníma očima nevypadá. |
J. Anděl 2.7.2018 11:51Jo a jinak nad vzestupem hlášení se ke křesťanství v reakci na uprchlíky taky kroutím hlavou. Kolik absurdních diskuzí na téma pedofilních a chtivých farářů jsem tu dříve zažil. Ta hysterie kolem restitucí církevního majetku. Ale proti hrozbě islámu, najednou... Ale co se restitucí týče, stejně je chtějí zdanit. Křesťané jen odsud posud. |
J. Anděl 2.7.2018 11:52To je asi takové znárodněné křesťanství. |
M. Těhanová 2.7.2018 13:39Re: A nebudete hloupá spíš vy? Oni snad jsou ke svobodné vůli vedeni, nebo spíš je jim do hlav vtloukána slepá poslušnost? Jak je zřejmé z jejich chování. Je to prostě jiná civilizace, která tu naši nenávidí. A to je podstatné. Zkuste někdy milá paní trochu přemýšlet, než někoho osočíte, jak je vaším zvykem. |
S. Netzer 2.7.2018 14:01Re: Vaší erudice a vašeho kultivovaného projevu samozřejmě nedosahuji, vy lumen de lumine. |
J. Anděl 2.7.2018 9:58Mimochodem je tam i drzá myšlenka, že člověk (minimálně Ježíšovi posluchači) je cennější než tráva... |
R. Meišner 2.7.2018 8:14krásně napsáno a popsáno. díky! |
V. Student 2.7.2018 8:35Re: krásně Připojuji se a také děkuji. |