4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Genderová bitva v CERNu

Italský fyzik Alessandro Strumia prohlásil, že současný svět akademické fyziky je diskriminační vůči mužům – a spustil vřavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 4.10.2018 11:30

No, vyjadřoval jste se, ale to je jedno,

a vy pana Drahoše znáte osobně? Jako vědec nebyl zpočátku špatný a má řadu pěkných a citovaných publikací. Jen se podívejte na WoS nebo Scopus nebo nějaké jiné. Pak se dal na administrativu, z jakých pohnutek nevím, ale takových je hodně a je to to poslední, co bych mu zazlíval. Samozřejmě s vámi souhlasím, že jeho "morální" autorita a vůbec působení v politice se vyznačuje především pokrytectvím a prolhaností. Ale to je jeden, že ano. A ti ostatní podepisovači nemusí být šmahem špatní vědci a nemakačenkové, pohnutky můžou být různé, jediné, co zcela jistě nejsou, jsou morální autority nebo "slušní lidé", jak se sami označují. Nakonec i ten Heydrich byl houslovým skorovirtuosem, že ano. Vědecká a vůbec každá práce by se měla posuzovat podle výsledků v dotyčném oboru, ovšem úspěchy tam samozřejmě nic nevypovídají o tom, co je to za člověka, podobně jako když mně nějaký komediant chce vysvětlovat, co si mám myslet o něčem, co nesouvisí s komediantstvím - i když to může být jinak velmi dobrý komediant.

J. Vintr 4.10.2018 11:24

Re: Chápu, ale to je přece něco jiného,

Uznávám, že můj komentář používá do jisté míry nadsázku, ale trvám na tom, že je pravdivý. Jsem přesvědčen a ukazuje to mnoho příkladů kolem nás, že se "vědou" živí v převážné míře lidé, kteří nemají intelektuální schopnosti ani ambice objevit něco nového a stačí jim, že berou plat.

J. Růžička 4.10.2018 11:22

Muži a ženy

vždy byli, jsou a vždy budou dva zcela rozdílné živočišné druhy. Až toho italského vědce vyhodí z CERNu, která instituce bude mít koule ho přijmout? Česká nejspíše žádná. Psal jsem jinde, už aby muslimové ovládli Evropu, ti bílého prďolu vystrnadí a feministkám ukáží, kam patří.

T. Hraj 4.10.2018 11:19

Re: Vy máte ale starosti.

Kdo má starosti?

M. Valenta 4.10.2018 11:11

Vy máte ale starosti.

To neutrino, ten atom, ta molekula - a máme to vyvážené. A že ženy jsou v průměru slabší v matematice vědí ty rozumnější i bez Vás.

I. Břízová 4.10.2018 11:10

Re: Ještě ani jeden

Musím se pochlubit, že my už jsme v předstihu. Moje vnučka je hokejová brankářka a včera se přišla ukázat s ostříhanými vlasy. Tedy docela dost ostříhanými. Tak doufám, že mám u některých diskutérů aspoň malé plus.:-))

I. Širůček 4.10.2018 11:07

Re: Svatá pravda.

Vaše matky jsou podlé zrádkyně ženského boje!

D. Bystriansky 4.10.2018 10:53

Re: Musíme bojovat za práva žen..

Feministky patří mezi ty, co již tuhle píseň nepějí, když jednou si dole, jednou nahoře - nepraktikují.

D. Bystriansky 4.10.2018 10:45

Re: Soudné ženy vědí,

Není to podmínkou. Takový Marx, macho par excellence a ještě se nechal vydržovat a obskakovat manželkou a přítelem. Brusel mu přesto posvěcuje sochy. Tu syfilidu v knihovně taky nechytil.

Z. Lapil 4.10.2018 10:25

Re: Musíme bojovat za práva žen..

Uznávám, že v tom naši předkové udělali bordel. Chlap s TOU kosou, ženská s TÍM srpem... Ale v tom bude možná ta moudrost našich předků - genderová vyrovnanost přesahující do neživého světa.

Zrovna včera jsem četl jakousi scifistickou úvahu: odborník z daleké budoucnosti usuzuje na rovnoprávnost mužů a žen v našich dobách z textu "prastaré lidové písně": Jednou jsi dole, jednou nahoře.

D. Bystriansky 4.10.2018 10:25

Re: ten poslední odstavec

Takže na procházky s manželkou budete od zítřka chodit se závažím v kapse?:-)

Z. Lapil 4.10.2018 10:19

Re: Musíme bojovat za práva žen..

Teď bez legrace: že by proto měli Anglosasové Smrtě - chlapa? Tedy protože s kosou vždycky muž.

J. Vintr 4.10.2018 10:17

Re: Už zase ? Kašlete na to, vy blbci, muži i ženy !!!

Před pár dny byl v rozhlae jeden známý psychiatr a ten odborně zdůvodnil, že to ve skutečnosti není tak jednoduché, jak to píšete. Kromě zmíněných dvou markantních rozdílů existují tuším ještě tři další, na sobě v postatě nezávislé znaky, které odlišují "gender" člověka a jejich vzájemnou kombinací lze opravdu dospět k tuším 64 různým "pohlavím". Už se to pomalu dostává i do legislativy, takže se máme na co těšit.

Z. Lapil 4.10.2018 10:17

Re: Soudné ženy vědí,

To byl tibetský muslim, to je zase jiná kategorie :-). Navíc pro Brusel matoucí, protože muslimy má rád, zatímco vztah k Tibetu reguluje Čína.

D. Bystriansky 4.10.2018 10:12

Re: Destilace Strumiova sdělení

Věta by zněla:

boje o gender ve vědě jsou projevem politiky, konkrétně marxistické antikultury, která chce indoktrinovat další stoupence.

P. Hlosta 4.10.2018 10:12

Re: Feministky

Manželka se mi nechce přiznat, že má vyšší příjmy než já a lepší zdravotní zaopatření. Co s ní mám udělat? Mám ji mučit? A jak byste doporučil?

;-)))

J. Vintr 4.10.2018 10:09

Re: Každá práce je lehká,

Jo, a ještě jsem zapomněl uvést, že ta pokladní má, na rozdíl od těch "vědců", také zodpovědnost za to co dělá.

P. Hlosta 4.10.2018 10:08

Musím se žen zastat ;-)

Musím se žen zastat, tedy těch co bojují za práva žen. Ženy více trpí, než muži, což dokazuje fakt statisticky podložený, že ženy jsou za život více a častěji nemocné a muži dříve umírají. Trpící žena je pro muže stres. Buď je mu ji líto, nebo hůře, leze mu na nervy pro fňukání. "Chlapi nebrečí!" slyší klučina od rodičů a nese si to do života. Taky ho provází do dospělosti jakási fikce o tom, že chlap má být gentleman a nejen že otevře dámě dveře a pustí ji sednout v autobuse. Má ji i omluvit drobné omyly, malé lži a tvářit se, že to neslyšel. Opak je mu předkládán jako neslušnost, netaktnost. No a ženy to mají od dětství naopak.

Děvčátko je mazleno a nejvíce otcem. Drobné chytračení v její prospěch je bráno s úsměvem, jak jen je to dítko chytré. Už na pískovišti se naučí děvče, že když bude ječet, bude chlapeček ztrestán. Chytrost nejsou žádné čáry, jak se dříve říkávalo a tak děvčátka do života přichází s chytrostí předpokládanou a coby ženy ji uplatní vždy k tímto nevybaveným mužům. Typické je to s Me Too. Jednoduše se zavrtí zadkem, chlap se zjančí a šáhne si, no a potom lze jít k soudu. Nebo i typické je, že přijímá se do funkcí a ženy stále vrtí zadečky. Když je jich více, mají problém, když je jedna, má jistotu přednosti před chlapem, protože tomu vrtění nepomůže. Naproti tomu, když přijímá do funkce žena, chlapi mají přednost. Předně proto, že nejsou konkurenční té ženě a pak, když jsou navíc mladí...

Ženy to mají fakt těžké. Chlapi jsou jednodušší a proto i mají jednoduché utrpení v životě a jednodušeji umřou dříve zpravidla. Ženy se déle trápí a umírají složitěji. Ale aspoň nejsou těmi hnusnými šovinisty jako třeba já, co na druhém pohlaví vidí sexistické rysy hlavně. A proto se jich zastávám. ;-))

J. Vintr 4.10.2018 10:06

Re: Jo a ještě něco, kdyby tihle lidé neměli ambice

Já se o nikom nevyjadřuji pohrdlivě. Každý ať se živí, jak umí. Jenom je směšné když se takoví lidé povyšují nad jiné. Uvedu příklad jednoho "vědce", neůspěšného prezidentského kandidáta. Soudě podle jeho životopisu to byl hlavně úřada, který sbíral funkce a tituly a co se týče "vědy", tak se převážně chlubil cizím peřím. Přesto se z titulu své profese tváří jako intelektuální a morální autorita. To samé platí o těch ostatních "vědcích" co před časem spolu s ním sepsali tu známou výzvu, jak má naše společnost nadšeně vítat vetřelce z muslimských zemí.

R. Gramblička 4.10.2018 10:02

Re: Chápu, ale to je přece něco jiného,

tak samozřejmě, seriózní věda to je a souhlasím, že první Vintrům komentář je nesmyslný a tím druhým mně poněkud popletl

V. Braun 4.10.2018 10:02

Re: ten poslední odstavec

To myslíte ten odstavec o Baníku? škoda že pan autor nepoužil jako příklad golf, tam handicap automaticky funguje, i když pak ve vrcholové formě již ne, ovšem třeba koňské dostihy jsou handicapové celkem běžně. Takže je to od pana autora jen selektivní volba, stejně jako od autora původní přednášky v řadě jeho argumentů.

V. Braun 4.10.2018 9:58

Re: Svatá pravda.

Souhlas, ta moje i ve vysokém věku ještě štípe, tedy v jejím případě spíše seká větve na použitelnou palivovou délku.

J. Fialová 4.10.2018 9:58

Re: Ještě ani jeden

Tak já jeden přidám: Znevýhodňování žen v některých profesích rozhodně není v pořádku! Doporučím vnučkám, aby se vyučily nebo rekvalifikovaly na horníka, na slévače, a na barového vyhazovače. J. Fialová

D. Bystriansky 4.10.2018 9:58

Re: Destilace Strumiova sdělení

Kultura může být dobrá, ale taky zlá, to máte pravdu. Je-li kultura napadena zlem a rozkládá společnost, již to není dobrá/kultura a tudíž mi vychází výstižnější - antikultura.

R. Gramblička 4.10.2018 9:57

Re: Musíme bojovat za práva žen..

nápověda:práce s kosou je snad ženská záležitost, když máte problém sehnat mužskou násadu?

J. Schwarz 4.10.2018 9:55

Re: Musíme bojovat za práva žen..

Protože kosou kosili jen muži, je běžná násada na kosu automaticky "mužská". Hledejte její dámskou variantu...

J. Vintr 4.10.2018 9:54

Re: No ale to nejsou vědci, ti si jenom tak

Skutečná věda přece není o lísání se k mocným.

J. Schwarz 4.10.2018 9:52

Feministky

a feministi by měli mít vlastní instituce, vědecké ústavy, firmy a ty by zaměstnávaly jen ženské na všech pozicích. Ty instituce by se ale musely uživit svými výsledky. Pokud by byly lepší než podniky s muži, patří jim bohatství, čest i sláva. Pokud ne, ať jdou i s "genderem" do (_!_). Zatím vidím, jak jsou ženské všude preferovány, ne diskriminovány. Na potřeby žen se dává víc než na muže, ať jde o důchody nebo zdravotnictví...

J. Fridrich 4.10.2018 9:49

Re: Soudné ženy vědí,

A co Áda Hitler ? Nebyl alespoň tranvestita aby byl přijatelnější pro Brusel a naše Piráty ?

J. Farda 4.10.2018 9:47

Ještě ani jeden

ženský názor na věc! Ale že se ani ke svému "oblíbenci" dosud nevyjádřila Sybille Netzer je vskutku nanejvýš podivné ... :-)