18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SVĚT: Dohnat a předehnat

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
gerontusinza 20.9.2007 14:56

Nikoli pane, blbce to uráží že je nazýván blbcem. Re: Re: Pobavil jste mě. Ale hrůza je, že tento váš sarkasmus platí dokonce i v naší vládní garnituře. Re: Hodní Američané se svou hodnou US Army a hodnou americkou bombou a zlí Rusové se svou zlou ru

Člověk znalý ví že není nic zbytečnějšího než nazvat blbce blbcem. Protože ten se urazí a jde do sporu. Jenže co je to platné, když je tolik blbců tak viditelných a neschopných a přitom zvolených tolika "inteligentními" lidmi;-D Je nesporné že je potřeba si čas od času ulevit. Co takhle si zazpívat či pomodlit se ke svatému radaru, pane? Jinak vaše reakce mě nepřekvapují, kde není rozhled je tma a funguje jen 1. signální soustava, hádejte co je to........?

ps 20.9.2007 15:37

Re: Nikoli pane, blbce to uráží že je nazýván blbcem. Re: Re: Pobavil jste mě. Ale hrůza je, že tento váš sarkasmus platí dokonce i v naší vládní garnituře. Re: Hodní Američané se svou hodnou US Army a hodnou americkou bombou a zlí Rusové se svou zlo

To je například když vy uvidíte radar a hned kolem sebe metáte blbcema, aniž byste se jakkoli zamyslel. Zřejmě takový Pavlovův reflex který vám vštípili ve vašem komunistickém mládí.

Queribus 20.9.2007 12:39

Možná si to už nepamatujete,

ale vietnamy byly dva. Dva nezávislé státy, jeden na jihu a druhý na severu. Ten severní chtěl své státní zřízení přenést i na jih a tento včlenit do svého státu. V tomto počínání ho mocně podporoval dnes již zaniklý stát který se jmenoval Svaz Sovětských Socialistických Republik. Lidé na jihu vietnamu se tohoto počínání obávali a tak si pozvali na pomoc USA. A jen tak mimochodem, za shlédnutí stojí také záběry toho co prováděli příslušníci Vietcongu s jihovietnamskými zemědělci, když tito nechtěli spolupracovat. O tom však naše socialistická média neinformovala.

V.Novák 20.9.2007 18:16

Re: Možná si to už nepamatujete,

Lidé na jihu na milovali USA a nenáviděli kounisty ze severu, že na jihu ani nemohly být vyhlášeny volby - vítězství Strýčka Ho bylo předem zřejmé všem. Včetně amerických "poradců"...

Vasekpasek 20.9.2007 2:05

Zajímavé

Hm, tak už jsem slyšel, že někteří autoři jsou placení od slova, ale že na to někteří půjdou tak fikaně, že dva odstavečky zkopírují pod sebe, to mě nenapadlo. Ale je to hodně dobré, už jsem se lekl, že se to zacyklí a článek bude nekonečný:) Mimochodem, myslím, že je to přesně obráceně, Ami svou bombu nazývají matkou a Rusové otcem...

No dost bylo vtipu, myslím, že hlavním smyslem článku bylo napsat, že komunismus je svinstvo a já s tím plně souhlasím:-)

gerontusinza 20.9.2007 8:58

Vy jste ještě nepochopil že v Rusku již socialismus není? Re: Zajímavé

Ale máme jej v EU. Hurááááááááááááá.....

Gonzales 20.9.2007 11:40

Re: Vy jste ještě nepochopil že v Rusku již socialismus není?

Ale je! Myšlenky velkých vousáčů jsou právě v "ruském podhoubí" věčné. Byl jsem na jaře měsíc a čtrnáct dní v Moskvě a vím o čem mluvím. Pouze malé procento (nejbohatší vrstva) vnímá komunistický systém jako vadný již od podstaty. Ostatní považují rozpad CCCP za největší chybu 20. století. Ale što, hlavně že je vodka ;-)

gerontusinza 20.9.2007 15:06

Malá otázka pane. Re: Re: Vy jste ještě nepochopil že v Rusku již socialismus není?

Vy máte pocit že pro RUSA rozpad CCCP nebyla největší chyba? Já taky považuji rozpad ČSR za zbytečnou chybu a to prosím nejsem bolšán a nikdy jsem nebyl. Ale samozřejmě že každej zmodralej bolševik zase řve kdo nejde s námi jde proti nám. Nic nového. Jinak pro vaši informaci, máte pocit že pravý američan by si přál rozpad USA (jižní státy se o to již jednou pokusily.....)? Takové úvahy a argumentaci je z vaší strany ponškud ech blbá,nezdá se vám....? Mě ano, protože patriotem nemůže být asi zbohatlík ten spíš prahne po rozdělení na státry menší aby se realizoval alespoň na svém malém dvorečku  kde by byl králíčkem....

hugo 20.9.2007 1:25

mame se na co tesit

USA maji pri soucasne konstelaci malo sanci predstihnout v jadre Rusko, nebo jim to bude alespon nejaky cas trvat. Dost dela zakaz prepracovavani v USA. Dalsi vyhodu maji Rusove v mozne spolupraci vojenskeho a civilniho prumyslu - Rosenergoatom ted stavi na zkusenostech Sevmase pri konstrukci plovouci elektrarny. Ale na tom nic zvlastniho neni, a bat se toho nemusime. 

jiří s 20.9.2007 0:50

Nějaké popletené

Americká bomba se nazývá MOAB - Massive Ordnance Air Blast (bomb) / Mother Of All Bombs. Mother není anglicky otec. ;-P

Své bombě Rusové říkají папa всех бомб. "Papa" není rusky matka. ;-P

jiří s 20.9.2007 0:51

Nevzalo mi to azbuku,

takže fonetický přepis: papa vsjech bomb.

VL 20.9.2007 2:54

Re: Nevzalo mi to azbuku,

\Neškodilo by ovšem poznamenat, že základní princip této bomby byl, pravda spíše omylem, vypracován v Německu za Vůdce, takže skutečně nic nového.

DJing cheb pako 20.9.2007 1:50

Wagner hlida jako Pes

aby se sem nahodou nevloudil zabavny pomatenec Vacha z Utrechtu a uplne se re na editacni povinnosti. Ten clanek podle toho vypada.

Sowfiw 20.9.2007 2:15

Re: Wagner hlida jako Pes

Ano, take nesouhlasim s cenzurovanim Antonina Vachy aka vodnika. Wagner nas timto okrada o notny kus zabavy. K tomuto clanku by Antonin napsal jiste neco zajimaveho. Napriklad jako nedavno v blogu gay Peterse. Protoze sem nemuze prispivat ,rozhodl jsem se prekopirovat jeho "velikou" myslenku sem k pobaveni ctenaru.   "Faktem je, že monarchie, ve smyslu autokracie nebo samoděržaví, posvěcená církví, je ideální společenský systém, z pravoslavného hlediska. "   A pak, ze Antonin neni kus pitomce.;-D

Lovap 20.9.2007 6:05

Re: Re: Wagner hlida jako Pes

No, neviem ako je to s tým náboženstvom, ale ja tiež považujem monarchiu (autokraciu) za lepší systém ako demokracia. Má to však dva háčiky: 1. panovník musí byť schopný a naozaj mať záujem o krajinu a ľudí (čo sa samozrejme nedá zaistiť) a 2. keďže je moc v monarchii odovzdávaná dedične (väčšinou) nie je možné zaistiť aby aj následník dobrého panovníka bol tiež dobrý.

honzak 20.9.2007 7:34

Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

hezky jsi tu monarchii sám sobě vyvrátil!;-D

Lovap 20.9.2007 9:06

Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

Nevyvrátil. Len som popísal nejaké nevýhody. Demokracia ich má tiež zopár - najväčšia je tá, že voliť môžu všetci bez rozdielu - aj ľudia, ktorí žijú len na podpore a ktorí tým pádom volia takých, ktorí im tú podporu v čo najväčšej výške dajú.

ps 20.9.2007 10:25

Re: Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

To jsou nesmysly. Úplné socky většinou k volbám vůbec nechodí. A levičáky, socialisty nebo dokonce komunisty volí často lidi, kteří pracují v dělnických profesích, důchodci (kteří pracovali celý život) atd., prostě ta rovnice že nezaměstnaný volí levici a pracující pravici rozhodně neplatí.

Výhody demokracie jednoznačně převažují. Píšeš že panovník  musí schopný ale jak to chceš zajistit? To, že na trůn nasoupí někdo mladý a schopný ještě nemusí znamenat, že takový bude za 40 let, pravděpodbně z něj bude senilní dědek, který si sám nedojde na WC ale u moci se bude držet zuby nehty a každého kdo by jeho postavení mohl ohrozit bezmilosti zlikviduje.  Stačí se podívat na historii evropských panovnických rodů, na ty zástupy syfilitiků, senilů, paranoiků, alkohohliků, náboženských fanatiků. atd.  A když se podíváš do historie (i relativně nedávné) tak demokracie byly jednoznačně úspěšnější než diktatury. A to se týká i království kde byla moc panovníka omezena nějakou rannou formou parlamentu, viz Anglie a Nizozemí, ve srovnání s např. Španělskem nebo Franciií.

Lovap 20.9.2007 10:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

No, až také nezmysli to nie sú ;-). Skúste pred voľbami vyhlásiť, že siahnete nezamestnaným na podpory a hneď stúpne volebná účasť. S tými pracujúcimi a dôchodcami to však platí predovšetkým v postkumunistických krajinách, pretože tí ľudia zažili socík, kde im bolo do hlavy vtĺkané, že komunisti ich chránia pred kapitalistami a podobne. Čiže neplatí to všeobecne.

Isteže, v tom by bol prolém. Ale podobné problémy má aj demokracia, že? Hitler sa predsa dostal k moci demokraticky a potom dokonca sa nechal potvrdiť v referende. Takže všetko má svoje výhody a nevýhody. Nehovoriac už o tom, že súčasná demokracia v podstate nie je demokraciou ale mediokraciou. Médiá majú veľkú moc a kto si ich "podchytí" (vlastníctvom alebo vplyvom) sa môže veľmi ľahko dostať k moci. A keďže ľudia v súčasosti sa čoraz menej zaujímajú o politiku ako takú (nemyslím tým politické škandály) nebude ďaleko deň keď sa to zvrhne. Všimnite si, že v politike sa objavuje len veľmi málo "nových tvárí", tí starí vlastne tvoria niečo podobné ako bola aristokracia v stredoveku, podľa mňa.  

ps 20.9.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

Hitler se dostal k moci demokraticky ale vzápětí demokracii proměnil na diktaturu, takže už se nejednalo o problém demokracie ale problém diktatury. Mediokracie byl problém v komunismu, protože veškerá média měl v rukou stát a ta hlásala pouze státní propagandu. SOučasná média, i když mají bezesporu velký vliv, ten problém určtiě nemají jelikož si navzájem konkurují a na internetu je zde prostor i pro menšinové názory, které by se ještě před pár roky absolutně nedaly publikovat.

To že se v politice neobjevují nové tváře je hloupost. Vrcholný politik by totiž měl vyrůst po desetiletích práce v komunální politice (a tam se nové tváře samozřejmě objevují) a pomalu postupovat vzhůru ne tak jak si to představujete vy, že každé volby tady bude nová politická garnitura.

Lovap 20.9.2007 13:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

Myslím si, že to že sa Hitler dostal k moci je to podstatné, čo  toho robí problém demokracie. To, že po nástupe sa to zmenilo na diktatúru je vedľajšie. Ďalej, mediokracia je problém práveže súčasného sveta - za socíku totiž každý vedel, že médiá sú pod vplyvom strany. V súčasnosti nikto nevie presne povedať kto má v ktorom médiu vplyv. A že to JE problém ukazuje napr. aj škandál, ktorý sa odohral na Slovensku pred voľbami v 1998, keď sa zistilo (jeden z novinárov to praskol), že vtedajšia opozícia podplatila určitých novinárov aby o nej informovali pozitívne. Takých príkladov by sa iste po svete dalo pozbierať dosť. A nespasí to ani konkurencia - v tomto konkrétnom prípade išlo o novinárov z viacerých médií. Navyše informácie z internetu nie sú práve väčšinou ľudí brané ako hodnoverné (keď to tam môže napísať hocikto, kto by tomu uveril, né vs keď to je v televízii a novinách tak to je asi pravda, né a pod.). Práve preto sú to názory menšinové, ktoré len veľmi málo (takmer vôbec) ovplyvňujú verejnú mienku.

ps 20.9.2007 14:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

Demokratické systémy nevidí lidem, kteří kandidují do hlavy. Vy tvrdíte, že demokracie je špatná protože se v ní může nějaký diktátor zmocnit vlády (což se samozřejmě může stát, protože stát se může všechno a záleží na momentálních okolnostech) a navrhujete že lepší bude rovnou dobrovolně zavést diktaruru. Tohle mi přijde jako protimluv.

To není problém médií ale korupce, která je jak známo (např. z číny) mnohem rozšířenější v diktatuře, protože tam neexistuje veřejná kontrola, což je další nevýhoda oproti demokracii. To, že se to dostalo na veřejnost naopak ukazuje, že média fungují tak jak mají.

To, že lidé informace z internetu neberou jako hodnověrné je asi způsobené tím, že často hodnověrné nejsou. ALe o to nejde. Jde o to že mezi médii existuje konkurence,  takže máme k dispozice různé  různé pohledy na jednu věc a ne pouze cenzurovaný a státním orgánem schválený canc (což je běžné v dikataturách a rovněž v absolutistických královstvích) a můžeme si vybrat podle naší politické orientace.

VLK 20.9.2007 15:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

A v Itálii, která byla královstvím, se dostal k moci Mussolini, postupně Hitlerův vzor, konkurent a souputník. Ve Španělsku to byl de Rivera, diktátor pod patronací krále. A další diktátor, Franco, opět vládu stejné dynastii vrátil. A pak máme diktátora, který se prohlásil hned císařem, aby se mu snadněji vládlo - Napoleona. Nevyberete si.

MF 20.9.2007 10:03

Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

Monarchie s dobrým panovníkem je ideální způsob fungování státu. A je to vyzkoušené a tudíž možné. Ve starém Římě za adoptivních císařů /Nerva až Marcus Aurelius/to fungovalo skoro 100let.

Sowfiw 20.9.2007 16:02

Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

a jeste kdyby meli to pravoslavi, mohl to byt uplny raj na zemi. ;-D

Ivanhoe 20.9.2007 17:44

Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

... a sotva to poslední z jmenovaných neprozřetelně odevzdal svému vlastnímu synovi (Commodus), tak se všem nestačily točit voči... Monarchie ano, ale ne dědičná - ať si odstupující panovník vybere svého nástupce podle schopností a zásluh, bude-li ten první dobrý, vybere též dobrého atd. Nějakou dobu by to fungovat mohlo, než by to zkazila korumpující touha po moci - těch římských 100 let asi sotva, dnes žijeme rychleji, ale i 50 by bylo dobrých, i za tu dobu se dá něco stihnout...

iko 20.9.2007 23:03

Re: Re: Re: Re: Wagner hlida jako Pes

To adoptovanie buducich cisarov nie je celkom zly napad...:-)  Ale nakoniec to aj tak zdegenerovalo...