4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Co dál s Ruskem?

Vypadá to, že sankce slouží k ekonomickému odpojení od Ruska. Nebudu zde spekulovat o tom, koho více poškodí, ale jeden výsledek je zřetelný: ekonomická izolace. Tedy přesně to, co je proti zásadám volného trhu a hlavně proti garanci míru na základě vzájemné ekonomické závislosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 24.9.2014 10:39

Re: Tak, tak.

ani ty zbraně už nejsou moderní...Rusko zaostává

J. Jílek 24.9.2014 10:38

Re: Tak, tak.

i to se už mění....nyní budou matroš na oběžnou dráhu pro NASA vynášet soukromé firmy....držte se, nebudou Ruské

J. Jílek 24.9.2014 10:36

Re: Tak tomu říkám ruská demagogie

kdyby sankce neměly ten správný dopad, Rusko by nežalovalo u WTO. Obejde se leda bez jablek a to ještě stěží

J. Jílek 24.9.2014 10:33

Re: Jen pár drobností ....

tak vysvětlete, jak je možné, že obraty ZO jednotlivých zemí EU s Ruskem tvoří 1-4%, z toho drtivá většina náleží vývozu surovin. Např. u Česka je vývoz 1% a dovoz 6%, celkový obrat 3-4%

J. Jílek 24.9.2014 10:29

Re: V Iráku nebyly chemické zbraně nalezeny

Skutečnosti, že se žádné ZHN v Iráku nenašly, využívají odpůrci této operace jako svého hlavního argumentu. Nenašly se však pouze nukleární zbraně, neboť Husajnovy jaderné ambice ukončil zásah letounů IDF (Izrael Defence Forces) v červnu 1981 (zásahu se s elitou izraelského letectva účastnil i pozdější kosmonaut Ilan Ramon) zničením jaderného zařízení v Osiraku (Irák). Samotná skutečnost, že se podle Duelferovy zprávy "žádné ZHN v Iráku nenašly", neznamená, že tam žádné nebyly. Podobná tvrzení usvědčuje z účelové lži i zpráva irácké vlády ze srpna 2012, podle které ve spolupráci s britskou armádou nechala zničit poslední tisíce tun bojových chemických látek v bunkrech al-Muthanna, kde bylo spojeneckými vojsky zajištěno přes 30 000 granátů chemické munice, 480 000 litrů bojových chemikálií a přes 2 000 000 litrů chemických prekurzorů (chemikálií před konečnou modifikací v chemické bojové látky).

R. Gramblička 24.9.2014 10:28

Re: Kdo je Vlastimil Podracký ?

Nelze než souhlasit, taky jsem v článku našel zajímavé podněty, stojící za zamyšlení. To zdejší apriorní odsuzování oponentů (za soudruhy, placené agenty atd) v této kauze považuji za smutné a svědčící o mentální kvalitě diskutérů

O. Mayer 24.9.2014 10:27

Re: pěkně plácáte autore

... ale jistě, radostně se přimknout zpátky k dubisku.

J. Jílek 24.9.2014 10:26

Re: Genscher, pohříchu jenom od pana Havránka ...

je roztomilé, kremloboti a kremlobotky, jak taháte separované názory jednotlivých převážně vysloužilců, jako kdybyste neměli a sami dost argumentů. Netušil jsem, že někdo může mít uložen rozum v cizí hlavě...

jakou jinou alternativu k sankcím nebo ke svolnosti dát Putlerovi, nač si ukáže, nabízíte? Zkuste něco vymyslet za ty Oetkerovy hlavy, od nichž jsem ještě řešení neslyšel...

O. Mayer 24.9.2014 10:26

Rusko mnohokrát napadeno?

Rusko bylo reálně napadeno ze západu  pouze 4x: Poláci, Švédové, Napoleon a Hitler, s vyjímkou polského útoku byly všechno spíše  krátkodobé epizody, zejména ve srovnání s mongolsko/tatarským  záborem který trval řádově několik století. Navíc se jedná o jadernou velmoc (jak nám soudruh podplukovník připomenul) takže reálně napadnout ani nelze. Čili vymlouvat se paranoiu napadení směrem z Evropy opravdu nejde. Pevnější připoutání Ukrajiny do Evropy také v vopjenského hladiska žádné ohrožení Ruska nepředstavuje , jak se nám snaží Putin a jeho melody boys i u nás namluvit (koneckonců, Rusko už teď má hodně dlouhou hranici se státy NATO a ještě mnohonásobně delší s Čínou.  Rusko lze samozřejmě napadnout ekonomicky, nicméně z tohohle hlediska vytvářen násílím nárazníkový pás žádný preventivní smysl nemá (a už vůbec ne nesmyslně hrozit svému hlavnímu obchodnímu partnerovi). Máte pravdu, že situace čistě jednosměrného obchodu není žádoucí (byl by to ekvivalent vztahu Západ-Čína v 19 století), nicméně Rusko na rozdíl od Číny tehdy nemá monopol na prodávaný produkt a situace by pravděpodobně rychle vyřešila nalezením alternativního zdroje. Co se týče toho soběstačného zemědělství, tak to reálně fungovalo možná pár let za Petra Stolypina, jinak Rusko vždycky balancovalo mezi hyperprodukcí obilí a hladomorem. Čili racionálně vysvětlení ruské chování nemá, jedině snad že se zase svěřilo příliš mnoho moci jednomu člověku a jedná o jakousi zastydlou postimperiální pubertu.

J. Jílek 24.9.2014 10:26

pěkně plácáte autore

UKrajina se nevyrvala z Euroasijského svazu násilně....Ukrajina VŽDY jen velmi váhavě přistupovala na holporty s Ruskem, ani do toho jejich SNS nikdy nevstoupila, byla jen pozorovatelem a SNS NIKDY NEUZNALA.

milí kremloboti a kremlobotky, jakou jinou alternativu k sankcím nebo ke svolnosti dát Putlerovi, nač si ukáže, nabízíte?

M. Hoblík 24.9.2014 10:25

Re: Jen pár drobností ....

Vaše představa o hloupých Rusech naznačuje, že Vy sám jste idiot!

M. Hoblík 24.9.2014 10:23

Otázka není na místě!

Ptejte se raději, co nám Rusko způsobí, když budeme idiotsky brojit proti němu? Bez Rusů budeme Němci, jenže ti podřadní. V tom lepším případě.

S. Ševeček 24.9.2014 10:06

Genscher, pohříchu jenom od pana Havránka ...

... kde jsou média?

http://josefhavranek.blog.idnes.cz/c/427741/Genscher-politicka-legenda-Putinovi-rozumi.html

P. Selinger 24.9.2014 9:37

V Iráku nebyly chemické zbraně nalezeny

protože je Sadam nechal včas uklidit do Syrie, kde jsou a budou likvidovány. Nepodléhejte Putinovi a jeho propagandě !

A. Sekanina 24.9.2014 9:35

Současné Rusko

je partner proradný a vyděračský a proto je nutno veškeré styky  ním omezit na minimum.

M. Starý 24.9.2014 9:34

Rusko soběstačné? Ruský sen.

Po několik desetiletí se SSSR snažil (i za pomocí svých satelitů) "dohnat a předehnat" Západ. Ke konci to bylo spíš "neztratit stopu". Pokud si někdo myslí, že nějaká země (firma) předá dobrovolně Rusku své know-how, aby mohlo být "soběstačné", tak spadl z jahody na znak.

Ano, Rusko má Sibiř s (téměř) nekonečným přírodním bohactvím. A to je vše. Za to si sice může téměř vše koupit, avšak nemá monopol na naftu ani plyn a diverzifikace zdrojů je dnes to, na co každý rozumný odběratel (stát) hledí v první řadě. A právě nevyzpytatelné chování Ruska a toupající ruský (putinův) nacionalismus jsou těmi riziky, které věrohodnost Ruska snižují.

K. Janyška 24.9.2014 9:30

Spíše, co Rusko udělá s námi. O to se musíme starat.

Když tam někomu prdne v kouli a bude už tak uražen nerespektováním mnohdy oprávněných ruských zájmů a zmáčkne spoušť nahromaděné ničící vojenské techniky, bude zle. Rusové jsou vychováváni a vychováni pod mottem Nás mnógo. Berme Rusko vážně a pomozme mu s rozpadem SSSR. To je jediné východisko z krize... Dzp.

J. Rybenský 24.9.2014 9:30

Re: Dokonalá lež v prospěch vikingskomongolských tradic

A ten kmen pak chytal ty Slovany dál a prodával je ....Ibrahim ibn Jakub,kupec, který podal zprávu o Praze.. co asi tak v Praze kupoval? A zatrhnul jim to až polský Boleslav Chrabrý. Být Vámi, nevybírám z historie, co se zrovna hodí.

P. Krešňák 24.9.2014 9:26

Jen pár drobností ....

Vážený pane Podracký, umírněnost bývá na místě, tehdy kdy s protivníkem můžete jednat. S Ruskem se jednat moc nedá. Jen pár drobností k Vašemu textu. Vaše slova…“Vnitřní sílu ukáže Rusko tenkráte, když se mu podaří evropské výrobky nahradit vlastním průmyslem a vytvoří soběstačné zemědělství. Ke všemu má předpoklady.“…, no nevím, co máte za Ruské technologie doma Vy, ale věřte, že Rusové toho moc neumí. Co se soběstačnosti zemědělství týče, to už je od Vás pouhá proruská propaganda. Rusové v oblasti zemědělství nedokázali být soběstační minimálně dvě stě let a nedokáží to ani nyní. Vaše slova: …“Co se stane, když evropské státy budou stále platit za ruský plyn, ale Rusko nebude kupovat evropské výrobky, nýbrž čínské? Zakázat vyvážet výrobky do Ruska, od kterého se odebírá energetická surovina, je nesmysl, který nebere na zřetel, že je přece nutno za plyn něčím zaplatit.“…., nenapadlo Vás, že by bylo možná lepší postavit pár jaderných elektráren a spotřebu plynu omezit o to množství, které dodává Rusko? Toto již mělo být dávno uděláno, co se totiž stane, když Rusko začne ceny plynu jen zvyšovat? Vaše slova: …“Mají (myslíte Rusové) špatné zkušenosti s Evropou. Tvrzení o Rusku jako imanentně válečnické velmoci je zkreslující“…, nezlobte se ale toto je již naprostá a hlavně sprostá proruská propaganda stejně tak mohu jako Vy tvrdit, že Rusko zavinilo první světovou válku (což je vzhledem k vyhlášení války Rakousku Uhersku pravda) a to co se dělo po roce 1945 ve východní Evropě nemá opačně ekvivalent. Vaše slova: …“Především se musíme zeptat, do jaké míry může být Putin na postupu. Odpověď je jednoznačná: na postupu není ani tak proto, že by nechtěl, ale prostě nemůže.“…., jak to víte, možná nemůže, ale neví o tom a chce. Dalo by se polemizovat i s dalšími větami Vašeho textu ale na platformu diskuze to není. Krešňák Petr

P. Boublíková 24.9.2014 9:23

Re: Vlastimil Podracký ??

My sice na rozdíl od tehdejší VB a Francie nemáme k Ukrajině žádné spojenecké závazky, ale dejme tomu, že jsem v obdobném postavení. Nemyslíte, že jim tehdejší odklad války, i když to bylo jen o pátr měsíců, pomohl se na válku lépe připravit? Momentálně jsme na válku připravení velmi špatně, zda-li vůbec.

Z. Baldova 24.9.2014 9:03

Re: Dokonalá lež v prospěch vikingskomongolských tradic

Snadna odpoved Sestratovci:):)

Z. Baldova 24.9.2014 8:37

Re: Článek je jiný...

Mate 100% PRAVDU

Z. Baldova 24.9.2014 8:34

Re: Takže nejlepší bude, nedělat proti agresorovi nic

Jo a jeste Horni plana kubo

Z. Baldova 24.9.2014 8:33

Re: Tak tomu říkám ruská demagogie

Hodne pravdy ve Vasem prispevku On to ten Rusky  kripl stejne neustane,aby ho nevzal nejaky ten muzik pantokem..:):)

Z. Baldova 24.9.2014 8:31

Pane autore

Přesto bych

řekl, že je zapotřebí spíše tento konflikt urovnat, protože odpojení

Ruska od Evropy bych viděl jako velice kontraproduktivní.   To rikate  Vy skutecnost je jina. Jo to mate pravdu,ale kdyby se jednalo o jinou zemi jak je Rusko Videl jste nekdy na vlastni oci venkovske Rusko? Sankce splni ucel o tom neni pochyb  dotlaci toho ruskeho skrcka  aby se nad sebou zamyslel co udelal a nebo ho donuti Rusove sami az nebudou obycejni rusove nemet co dat do huby Totiz nepise se rok 1938 ale 2014 NA TO JSTE ZAPOMEL

R. Tichý 24.9.2014 8:30

Re: Dokonalá lež v prospěch vikingskomongolských tradic

Moc dobré ;o)

R. Tichý 24.9.2014 8:29

Tak tomu říkám ruská demagogie

Racionální informace obalené nesmysly.

Rusko nikdy během novodobé historie nebylo soběstačné - jestliže není myšleno to, že lidí mají co jíst. Všechny sofistikovanější výrobky, než je vodka a chlebové placky, museli dovážet nebo nebylo.

Napadení Ruska Napoleonem a Polskem??? Podívejte se na datum těchto událostí - to ještě polovina Ruska byla chanátem a vládli Tataři (zlí jazykové tvrdí, že všichni rusové jsou Tataři).

Rusko nemá nic kromě surovin. Vyvážet suroviny je nesrovnatelně těžší, než třeba chytré ledničky nebo auta.

Úplně by stačilo zakázat 10000 nejbohatších Rusů cestovat do Evropy a USA - svoje mafiánské peníze by mohli utrácet akorát v Číně a to by Putin neustál.

J. Slanina 24.9.2014 8:25

Re: Tak, tak.

Já zas podotýkám, že amíci už na ty ruské rachejtličky pomalu razdvatři.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dragon_(kosmick%C3%A1_lo%C4%8F)

E. Sevrát 24.9.2014 8:18

Re: Takže nejlepší bude, nedělat proti agresorovi nic

Nebo i Budišov.

K. Frauknecht 24.9.2014 8:11

Článek je velmi dobrý.

Věřím, že se některým "zamrzlíkům" nelíbí :-). Češi přece musí za někým stát (nebo spíš se za někým schovávat? dyť sme malý :-)). A přece je lepší levičák Barosso a nekoncepční packal Obama nežli KGBák Putin! To je přece jasný. Ale hlavně, abysme nemuseli mít za sebe odpovědnost! Proboha!!! To my né, to voni :-))).

A jak krize dopadne je už teď téměř jisté. Amíci potichu vycouvají (mají svých starostí dost a jsem si jist, že s Rusem jsou už o UK dohodnutý), EU bude ještě chvíli vykřikovat statečná hesla (tak jak to levičáci dělají) a současně bude uvolňovat sankce (náhradu ruských surovin narychlo před zimou nesežene). No a Rus si bude lízat rány, které pochopitelně utržil (podobně jako "Západ") a bude dále posilovat vazby s Východem, protože Evropa ho "zase zradila". Takže v konečném důsledku budou nejvíce "biti" Ukrajinci - země bude rozdělená (když ne fakticky, tak rozhodně názorově), oligarchové zůstanou (teda jiní), ekonomika v kopru a přibudou závazky z asociační dohody (možná :-)). Ale bezpochyby tam vyroste řada PENYsů a LIDLů s hromadou západních přebytků :-))).