21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Machi 19.10.2009 12:42

Re: Chinamerica

Nedávno jsem někde viděl tabulku: USA s 12-ti bilióny, Čína 7 biliónů. Jestli má EU 17 biliónů, pak USA + Čína 19 biliónů. Vše v dolarech. Nicméně peníze nejsou vše, záleží i na jejich rozdělení v populaci, zdrojích (všech, nejen materiálních) atd.

Ludva 19.10.2009 14:35

Re: Chinamerica

Ty údaje se těžko shání i ověřují. U Číny bych to viděl spíše do 5 biliónů dolarů. Ale našel jsem údaj MMF, že průměrný HDP je na Zemi asi 10,5 tisíce na obyvatele. Krát 6,5 miliardy lidí na Zemi je HDP celého světa 68 biliónů dolarů. Takže USA plus Čína větší půlku nedají.

Informace 19.10.2009 13:20

Re: Chinamerica

Z ekonomické stránky italské La Stampa, která přináší recenzi Karabellovy knihy.

http://www.lastampa.it/_web/cmstp/tmplRubriche/giornalisti/grubrica.asp?ID_blog=43&ID_articolo=1445&ID_sezione=&sezione=

Pro-amnesty 19.10.2009 9:57

Lidská práva pro Čínu

Čínu je třeba přivádět na cestu dodržování lidských práv. Dělat by to měly především nestranné organizace jako AI či HRW. Každý jednotlivec se může zapojit – ať již jednorázovou podporou vězně svědomí či pravidelným podepisování peticí. Třeba to  trošku pomůže :-)

Mistr Jan Hus 19.10.2009 11:08

Re: Lidská práva pro Čínu

Kdy budou lidská práva dodržovat USA ? 8-o

Pro-amnesty 19.10.2009 11:20

Re: Lidská práva pro Čínu

USA si zaslouží pozornost také – ať již kvůli Guantánamu, nedávným případům mučení, trestu smrti, případům nepřiměřeného násilí ze strany policie či podmínkám zadržování migrantů. Ovšem nyní je řeč o Číně.

Mažňák 19.10.2009 11:23

Re: Lidská práva pro Čínu

Ano, a srovnáváme nesrovnatelné. Nějaký škraloup má každý, ale kdybych měl stanout před soudem, vím kterou z těch dvou zemí bych si vybral... ;-)

čiang ling 19.10.2009 9:06

xxx

ekonomiky fascinuje. Keď zoberiem do úvahy, že v USA pôsobia skoro všetci nositelia Nobelových cien za ekonomiku, že sú tam najvychýrenejšie svetové univerzity ekonomického a finančného zamerania a pôsobia stovky najelitnejších finančných firiem, ktoré sa zaoberajú poradenskou službou pre banky, poisťovne, podniky a pre mnohé vlády vo svete. Sú to tie firmy, pred ktorými sa aj my hlboko klaniame a za ich rady im platíme veľké peniaze už 20 rokov. Ekonomický výsledok jasne dokázal, že celá táto uznávaná ekonomicko-finančná mašinéria, kapitalistické „know how“ nedokázali zastaviť krach ekonomiky USA a v riešení súčasnej kapitalistickej krízy nesiahajú ani po členky komunistom v Číne.

RK 19.10.2009 9:28

Ja bych nebyl ke kapitalismu tak netolerantni.

Cina si samozrejme vyzkousela soucasny "moderni" system takze vi kam vede. Nasledne se rozhodla myslet vlastni hlavou a zacala kopirovat principy kapitalismu 19.stoleti, ktery dostal zapadni ekonomiku (Anglie, USA)  tam kde byla cele 20.stoleti. K tomu mix menove politiky povalecneho Nemecka a Japonska a hlavne pragramatismus - nic zbytecne nekomplikovat, uzavrit domaci trh pred zahranicni konkurenci, zajistit vyhodne podminky pro export a menovou a makroekonomickou stabilitu a hlavne nechat prostor lidem, aby se mohli (a hlavne museli) starat sami o sebe. Ty reci o socialisticke trzni ekonomice a rude vlajky pouze zakryvaji skutecnost, ze se o komunismus ani o socialismus davno nejedna, stejne jako vsechny ty Nobelovy ceny a budovy bank pred kterymi stojime se zatajenym dechem maskuji skutecnost, ze v USA a Evrope se uz davno nejedna o kapitalismus ale dalsi pokus o predem neuspesne socialni inzenyrstvi. Strucne receno, Cina dnes buduje za kapital, my za dluh.

Machi 19.10.2009 12:45

Re: Ja bych nebyl ke kapitalismu tak netolerantni.

Nádherný překlep - pragramatismus ;-), to je něco pro milovníky dávné gramatiky :-)

M. Zima 19.10.2009 9:46

Jestli Vás zajímá

k tématu pár v Česku nežádoucích faktů: http://sites.google.com/site/zimamiloslavoa/  Na článku můžete vidět rozdíl mezi evropským a českým přístupem k problému.

Jiri Hovorka 19.10.2009 12:25

Re: Jestli Vás zajímá

Ten článek jsem přečetl a jeho úroveň odpovídá jeho jazyku - slátanina. Je to škoda, protože hlušina zavalila jedinou slušnou myšlenku (předposlendí odstavec (2)).

M. Zima 19.10.2009 13:08

Možná,

možná, že jste to přečetl, ale určitě jste to nepochopil. Vaše hloupě arogantní reakce jenom potvrzuje moje tvrzení. Proč mi nedokážete vytknout něco konkrétního?

L 19.10.2009 8:23

O Cine kriticky

O Cine je treba psat kriticky, aby bylo jasne, kdo tomu rozumi. V USA si pujcuji od Ciny penize, tak je aspon treba delat chytraka.

JOPO 19.10.2009 9:31

Re: O Cine kriticky

No a co ?

j 19.10.2009 10:09

Re: O Cine kriticky

a odkud je máme pujčené my?

L 19.10.2009 22:05

Re: O Cine kriticky

To nevim, odkud my mame pujcene penize, ale pujcovat si a delat chytreho je smesne. Jeste smesnejsi je mit od nekoho pujcene penize a jeste mu radit.

Tim se nechci zastavat komousu, chci jen poukazat na smesnost situace.

Berkowitz 19.10.2009 8:17

Takto budou vypadat titulky novin za 20 let :

Další nepokoje na Čínsko - Finských hranicích !

Standa (nebolševik) 19.10.2009 8:20

Re: Takto budou vypadat titulky novin za 20 let :

A za 30 let už budou ty titulky psány znakovým písmem :-/ ...

Mistr Jan Hus 19.10.2009 11:09

Re: Takto budou vypadat titulky novin za 20 let :

Rusové je srovnají jako v šedesátých létech. :-)

Mažňák 19.10.2009 11:21

Re: Takto budou vypadat titulky novin za 20 let :

Kromě atomovek nejsou Rusové v ničem před nimi. Atomovky nepoužijou, protože ty už nikdo nepoužije, a navíc kam by prodávali plyn a rudu. Rusko kromě surovin nemá nic zajímavého, Čína čistý kapitalismus a stamiliony lidí, kteří nemají na vybranou nic jiného než dřít jako otroci. Ekonomicky úplně v jiné lize než Rusko.

Machi 19.10.2009 11:58

Re: Takto budou vypadat titulky novin za 20 let :

Doba pokročila. Dnes by Rusko muselo použít jaderné zbraně.

vita 19.10.2009 12:41

Re: Takto budou vypadat titulky novin za 20 let :

V současné době Rusko použilo mocnější zbraň - diplomacii a na sporných územích (jako je třeba písečný ostrov Damanskij, který se každoročně  v době záplav mění v mělčinu Damanskij) se s Čínou dohodlo.

V podstatě nešlo o nějaké ostrovy, ale zda hraniční čára má jít středem řeky, jak je u rozhraničovacích smluv běžné, nebo po čínském břehu, jak byla Čína zrovna oslabená jednou z Opiových válek v 19. století, donucena přijmout.

Svatopluk 19.10.2009 7:55

Nesmysl, v Africe je Čína

novým koloniálním činitelem. A přitom rétorika bojovníků za svobodu stále označuje za ďábla bělochy.

Jirka1 19.10.2009 9:47

Re: Nesmysl, v Africe je Čína

Je koloniálním činitelem, ale chová se jinak, než kdysi evropané. Nemá snahu tam zavádět vlastní pořádky. Jim stačí jen udržet u moci vládu, která s nimi bude obchodovat, vnitřní politika téhle vlády jim je ukradená.

vita 19.10.2009 11:03

Re: Nesmysl, v Africe je Čína

Číňanihalt netrpí komplexem "břemene bílého muže", jak je tak krásně a ubrečeně popsal Kippling ve stejnojmenné básni.

Proč by přinášeli barbarům svoji skvělou civilizaci? Ať se barbaři sami snaží! Třeba ti nosatí v Evropě...

Standa 19.10.2009 6:55

Nadpis

má mít jen jednu změnu všeobecně platnou: Kapitalismus jako škola sobectví.

j 19.10.2009 7:22

Re: Nadpis

v podání komunistů určitě a to klidně se Standou podepíši:-)

Standa (nebolševik) 19.10.2009 8:21

Re: Nadpis

Já ne. I komunisté se pomocí kapitalismu mohou sobectví odnaučit !

j 19.10.2009 10:12

Re: Nadpis

tak tomu já nevěřím.