22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
sláva 20.10.2009 12:55

Rusko

Kdyby měli Rusové rozum a milovali svou zaostalou zem, rozvíjeli její nerostné bohatství a intelektuální potenciál podobně jako Čína... ku prospěchu vlasti a jejích obyvatel...

Snílkové typu Lenina zavlekli zemi do marasmu...

Má-li Čína rozum, obohatí své obyvatele... bez ohledu na způsob vlády nahoře... a svět, ten chudší,  se případně bude učit, jak takového zázraku dosáhnout...

Přesně to chybělo SSSR.

Sven Australan 20.10.2009 6:20

Re: To, ze Australane prodavaji

 Smutné, ale musím souhlasit....

Gaston 19.10.2009 23:50

Čína není slušná země a je proto nutné se jí obávat

Nějaké kecy o jejich tisícileté kultuře, klidné a neagresivní tu nejsou na místě. S Čínou už nyní jsou obrovské problémy s kradením licencí, podváděním v obchodě a bojkotováním sankcí proti darebáckým státům. S neslušným státem se nemá jednat slušně i kdyby byl mocný. TO je největší prohřešek Západu, který se mu šeredně vymstí.

L 19.10.2009 22:05

Re: O Cine kriticky

To nevim, odkud my mame pujcene penize, ale pujcovat si a delat chytreho je smesne. Jeste smesnejsi je mit od nekoho pujcene penize a jeste mu radit.

Tim se nechci zastavat komousu, chci jen poukazat na smesnost situace.

Machi 19.10.2009 21:06

Re: Čínská škola....

Taky se zatím Číny neobávám. Něco jiného je HDP a něco jiného je být supervelmocí. Na to musíte jinde prosazovat nejen své výrobky, ale i kulturu. Zatím spíše Čína kopíruje západ než obráceně. Mám sice rád filmy s Jackie Chanem, ale na větší kulturní expanzi z Číny to rozhodně nevypadá. Nehledě k tomu, že Čína je ve vědě a technice stále asi 10 až 30 let za vyspělým světem (různí se dle vědeckotechnologické oblasti). Navíc veškeré technologie získává kopírováním a né vlastní invencí.

zdenek 19.10.2009 20:50

strom

žádný strom neroste do nebe

hehe 19.10.2009 18:33

hmmm

Komentáře zde jsou navýsost poučné a zajímavé,ale mám obavu,že na ně Čína zvysoka s..e

Informace 19.10.2009 18:17

Re: No, kdybyste to dlouho opakoval Číňanovi,

Chcete-li tvrdit, že západní civilizace trvá jen pár set let, chtěl bych Vás upozornit, že její základy vznikají už ve třetím tisíciletí před Kristem, v Řecku, na Egejských ostrovech a na břehu přední Azie. Západní civilizace je dědičkou a pokračováním antickořecké a dalších následujících. Možná že jste někdy ty památky, co zůstaly, je jich málo, viděl.

Takže, co by mi mohl říct Číňan na obhajobu toho, že tam provádějí potichu v rámci státní politiky vraždu neviňátek? I kdyby západní civilizace vznikla jen před sto lety?

pbla4024 19.10.2009 18:04

Re: No ovšem, Stalin se přece nikdy nejmenoval Džugašvili,

Správně, soudruhu komisaři, dokázal jste napsat dvě pravdivé věty za sebou.

1) Stalin nepreferoval Gruzii, čistky zlikvidovali podstatnou část gruzínské inteligence

2) Stalin nevěnoval Gruzii ani Jižní Osetii, ani Abcházii, obě území byly součástí Gruzie již několik set/tisíc let před Stalinovým narozením.

Dvě pravdivé věty, to je na prolhaného bolševika vynikající pokrok. Bouchneme láhev šampaňského?

Informace 19.10.2009 17:59

Re: Ach, ti propagandisté!

Vy jste opravdový humorista! 8-o;-D

vita 19.10.2009 17:56

No, kdybyste to dlouho opakoval Číňanovi,

ale hodně dlouho, abyste ho opravdu hodně vytočil, tak by se stal nezdvořilým - a zeptal by se vás, na kterém stromě seděl VÁŠ pradědeček, když ten jeho obdělával půdu, vytvářel Velký kanál, psal na papír básně a filosofické traktáty, vyráběl a používal hedvábné oblečení...

A možná by se zeptal, kde berete tu jistotu, že vaše civilisace není historický omyl na pár set let, zatímco čínská civilisace funguje 5000 a nějaké drobné...

Informace 19.10.2009 17:55

Re: Čínská škola....

Víte, on se o ten rozvoj Číny zasloužil hlavně západní kapitalistický svět. Uvolněním obchodních vztahů s Čínou, se sem nahrnula spousta podřadného zboží, často škodlivého pro zdraví, všichni se na to vrhli, protože to bylo levné a tak Čína prodávala a vydělávala. Zároveň začaly delokalizovat do Číny západní společnosti, aby ušetřily na pracovní síle. Věděly, že tam dělníci pracují někdy i 14 hodin denně, bydlí v barákách vedle továrny a celý rok nevidí ani rodinu. Ale nikomu to nevadilo. Moje přítelkyně byla v Číně, když tam LVHM (výroba luxusního zboží) vyjednávala přenesení výroby a tenkrát jediným problémem společnosti bylo, jak zabránit, aby Číňani nekopírovali. Před několika léty tu byl velký rush do Číny, jedna univerzita tam vyvořila i svou pobočku. Jak fungovala, nevím. Dneska se všichni hrozí, jak to bude v budoucnu, jakou hrozbu Čína představuje pro svět.

pbla4024 19.10.2009 17:55

Re: Možná by mohl rozumět,

Jak to není azbuka, soudruh komisař nerozumí. Já vám to přeložím:

Obviněným z "podněcování bouří" se nedostalo spravedlivého soudu.

Čínští soudruzi předvedli jako obvykle divadlo a la padesátá léta.

vita 19.10.2009 17:48

No ovšem, Stalin se přece nikdy nejmenoval Džugašvili,

to je jistě pouze bolševická propaganda! Nikdy nebyl Největším Synem Gruzáínského Národa, nepreferoval Gruzii, nevěnoval jí Abcházii ani Jižní Osetii (kterou za tím účelem nevytvořil).

A už vůbec je pomluva, že vládl za pomoci Megrela Beriji...

To je určitě propaganda, dle potřeby imperialistická nebo bolševická...

Jan 19.10.2009 17:47

Tak pane Fištejn, jak je to s tou demokracií

a blahobytem na Ukrajině!Dobře si pamatuji, s jakou nadějí jste o tom psával.Nyní lítáte po světě jak Boening, tu Kuba, tu Čína a jiné státy.Je třeba se také vracet, a vyhodnocovat své předpovědi a tvrzení!

RK 19.10.2009 17:46

Re: V Cine se k buddhismu hlasi

presne tak, je mnoho variant buddhismu (v jednotlivostech se lisi v kazde asijske zemi) ale v principu jde o to same. Asi nema smysl se prit o slova.

vita 19.10.2009 17:34

Možná by mohl rozumět,

ale protože tam není to, co jeho předsudky požadují, tak rozumět nebude. Případně označí vše za komunistickou propagandu a vás za rudého komisaře.

Vlastní zkušenost.

Informace 19.10.2009 17:32

Re: Ach, ti propagandisté!

Lidská společnost se vyvíjela od primitivních formací ve směru vytvoření právních, morálních norem a vztahů a institučních záruk , které by garantovaly, mimo jiné právo na existenci každého jedince i toho slabšího. K tomu alespoň dospěly některé dnešní státní společnosti. Jestliže Čína toto právo nerespektuje nemůže se počítat za civilní společnost.  

Informace 19.10.2009 16:50

Re: Čína se bude v budoucnu profilovat

Vy rozumíte anglicky, že?

http://www.hrw.org/en/news/2009/10/15/china-xinjiang-trials-deny-justice 

RK 19.10.2009 16:02

Re: Na cem jinem byla zalozena

historie se opakuje v kruhu a je to tak dobre - slabsi a pohodlne nahrazuji silnejsi a pracoviti - to je evoluce ne revoluce.

Schumacher 19.10.2009 15:47

i největší hnidopich stěží zjistí v čínském chování náznaky expanzionistických snah...

Asi jsem šťoura, ale není Čína všude tam, kde žije alespoň jeden Číňan ? Číňan je všude dom, protože si svůj domov, svoji kulturu bere s sebou. Nějaká místní vláda a místní zákony, to jsou jen zanedbatelné drobnosti. Na soužití s úřady je Číňan zvyklý a dobře vychovaný. Důležitá je tisíciletá tradice a drobné krůčky. I řeka se vracívá do starého koryta, i voda  kapka za kapkou pronikne i nejtvrdším kamenem.

pbla4024 19.10.2009 15:30

Re: Čína se bude v budoucnu profilovat

Nikoliv, to je ten jak Chanové povraždili dva tisíce Ujgurů a oficiální místa rozeslala do světa vylhaný popis událostí, soudruhu komisaři. Proč jim tam Chanové vůbec strkají rypáky?

Machi 19.10.2009 15:01

Re: Ach, ti propagandisté!

Gruzie je určitě největší z malých zemí. Představte si to, založí SSSR, a pak dlouhá desetiletí okupuje několik zemí v čele s Ruskem ;-)

ZocelenyDrapalik 19.10.2009 14:47

Re: Ach, ti propagandisté!

"I ČR vděčí za svou současnou relativní samostatnost tomuto úsilí Ruska." 

Ano, CR musi byt Rusku vdecna az do konce svych dnu. Nejdrive za to, ze nas okupovalo a pak za to, ze nas te okupace zbavilo. Je to jako dvoutaktni motor. At uz utlacuje nebo uvolnuje, stale mu je nekdo v CR vdecny.

Ludva 19.10.2009 14:35

Re: Chinamerica

Ty údaje se těžko shání i ověřují. U Číny bych to viděl spíše do 5 biliónů dolarů. Ale našel jsem údaj MMF, že průměrný HDP je na Zemi asi 10,5 tisíce na obyvatele. Krát 6,5 miliardy lidí na Zemi je HDP celého světa 68 biliónů dolarů. Takže USA plus Čína větší půlku nedají.

Ivan 19.10.2009 14:27

Re: Ach, ti propagandisté!

Ten rozdíl je jasný každému, kdo není ovlivněn propagandistickými příručkami modrých politruků.  Rusko, jako největší stát okupovaný od SSSR, dokázalo demontovat sovětské imperium. K demontáži došlo půl století po demontáži imperí britského, francouzského, španělského, portugalského, belgického, italského a němckého.  (Doklad o mimořádně schopné politice, která dokázala imperium držet tak dlouho.) V současné době tedy zůstávají jen malé imperiální tichomořské državy americké. Tuto demontáž provedlo Rusko velmi civilizovaným způsobem, bez dlouhých a neobyčejně krvavých válek provázejících demontáž imperií jiných. I ČR vděčí za svou současnou relativní samostatnost tomuto úsilí Ruska.

Co se týče posílání tanků, máte asi na mysli to, že Rusko zabránilo genocidě Osetínců. Není od věci si uvědomit, že v čele SSSR byl dlouhou dobu Gruzínec Stalin a ten byl zodpovědný za zdrcující část zločinů SSSR.  Stalin také nařídi přičlenění jižní Osetii ke Gruzii. Dal jí ale alespoň status autonomní oblasti, který  Gruzie po rozpadu SSSR  zrušila. Stalin je nyní vzorem pro Saakašviliho - ten se tím netají - a proto není divu, že Saakašvili přikázal napadení jižní Osetie. V Osetii nenajdete jediného Osetínce, který by si přál žít v Gruzii.  Obdobné platí o Abcházii a Adžerijskou autonomní oblast.

Mršiny nejrůznějších skřetů (někdy doslova) vystavují v různých zemích, nejdále dospěla katolická církev se svými ostatky svatých. KGB dávno neexistuje. Je ovšem pravdou, že v KGB pracovali také mimořádně schopní a nadaní jedinci a není proto divu, že našli uplatnění i mimo KGB. (Konec konců, i v řadách NSDAP a SS působila řada inteligentních a schopných jedinců, někteří, jako von Braun, se pak uplatnili dokonce i mimo svou mateřskou zemi.) 

jelínková 19.10.2009 14:18

a bude Čína

Je to jako v tom fousatém fóru o roce 2050  ...... a co je napsáno na tom PC o New Yorku?" ptá se Chruščev .A Kenedy na to: "Nevím, je to čínsky"

poiuyt 19.10.2009 14:18

Re: V Cine se k buddhismu hlasi

Budhismus v Cine a ve Vietnamu neni stejny jako v Indii ,v Thailandu nebo v Kambodzi.To je smiseny mezi timto Budhismem a tradicnim uctivanim k predkum.Lide hlasi k Budhismu,a chodi do pagody jen obcas(v 1.dnu a 15.dnu mesice podle Lunarni kalendari.).Na rovinu muzeme rici,ze jejich filosofie je blizka k Budhismu.

Ivan 19.10.2009 14:09

Re: Ach, ti propagandisté!

...  příspěvek byl předčasně odeslán.  Takže kmen je neustále v pohybu, děti od tří let musí jít samy, veškerý majetek je nesen na zádech, matka nese svoje dítě. Protože nemůže nést dvě děti, vyvinul se u kmene mechanismus, který zabraňuje dřívějšímu početí. Když se náhodou stane, a matce se narodí dítě dříve, než předchozí už může chodit, matka toto dítě zabije. Je to v zájmu zachování společenství bráno jako samozřejmé chování a evoluci nezajímá, že nábožensky ovlivnění jedinci to považují za něco zvrhlého, krutého, zavrženíhodného atp..

Ivan 19.10.2009 14:05

Re: Ach, ti propagandisté!

Víte, jeden ze základních poznatků zákonů evoluce je to, že důležité je přežití druhu, ne jednotlivců. Pokud smrt jednotlivce slouží přežití druhu, pak se takový mechanismus projeví a tristní osud jednotlivce nehraje žádnou roli. Když samička kudlanky po kopulaci sežere samečka, protože se to osvědčilo jako osvědčený mechanismus napomáhající k zachování druhu, tak to tak bude fungovat.  Příroda nezná lidký pojem krutosti, hrůzy atp..

Pokud chcete příklad z lidského druhu, tak jistý kočovný kmen ze Sahelu je neustále v pohybu. V