21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hanq bukowsky 19.10.2009 13:17

Re: Ach, ti propagandisté!

dítěti ano, ne však opožděnému bojovníkovi

Ivan 19.10.2009 14:27

Re: Ach, ti propagandisté!

Ten rozdíl je jasný každému, kdo není ovlivněn propagandistickými příručkami modrých politruků.  Rusko, jako největší stát okupovaný od SSSR, dokázalo demontovat sovětské imperium. K demontáži došlo půl století po demontáži imperí britského, francouzského, španělského, portugalského, belgického, italského a němckého.  (Doklad o mimořádně schopné politice, která dokázala imperium držet tak dlouho.) V současné době tedy zůstávají jen malé imperiální tichomořské državy americké. Tuto demontáž provedlo Rusko velmi civilizovaným způsobem, bez dlouhých a neobyčejně krvavých válek provázejících demontáž imperií jiných. I ČR vděčí za svou současnou relativní samostatnost tomuto úsilí Ruska.

Co se týče posílání tanků, máte asi na mysli to, že Rusko zabránilo genocidě Osetínců. Není od věci si uvědomit, že v čele SSSR byl dlouhou dobu Gruzínec Stalin a ten byl zodpovědný za zdrcující část zločinů SSSR.  Stalin také nařídi přičlenění jižní Osetii ke Gruzii. Dal jí ale alespoň status autonomní oblasti, který  Gruzie po rozpadu SSSR  zrušila. Stalin je nyní vzorem pro Saakašviliho - ten se tím netají - a proto není divu, že Saakašvili přikázal napadení jižní Osetie. V Osetii nenajdete jediného Osetínce, který by si přál žít v Gruzii.  Obdobné platí o Abcházii a Adžerijskou autonomní oblast.

Mršiny nejrůznějších skřetů (někdy doslova) vystavují v různých zemích, nejdále dospěla katolická církev se svými ostatky svatých. KGB dávno neexistuje. Je ovšem pravdou, že v KGB pracovali také mimořádně schopní a nadaní jedinci a není proto divu, že našli uplatnění i mimo KGB. (Konec konců, i v řadách NSDAP a SS působila řada inteligentních a schopných jedinců, někteří, jako von Braun, se pak uplatnili dokonce i mimo svou mateřskou zemi.) 

ZocelenyDrapalik 19.10.2009 14:47

Re: Ach, ti propagandisté!

"I ČR vděčí za svou současnou relativní samostatnost tomuto úsilí Ruska." 

Ano, CR musi byt Rusku vdecna az do konce svych dnu. Nejdrive za to, ze nas okupovalo a pak za to, ze nas te okupace zbavilo. Je to jako dvoutaktni motor. At uz utlacuje nebo uvolnuje, stale mu je nekdo v CR vdecny.

Machi 19.10.2009 15:01

Re: Ach, ti propagandisté!

Gruzie je určitě největší z malých zemí. Představte si to, založí SSSR, a pak dlouhá desetiletí okupuje několik zemí v čele s Ruskem ;-)

vita 19.10.2009 17:48

No ovšem, Stalin se přece nikdy nejmenoval Džugašvili,

to je jistě pouze bolševická propaganda! Nikdy nebyl Největším Synem Gruzáínského Národa, nepreferoval Gruzii, nevěnoval jí Abcházii ani Jižní Osetii (kterou za tím účelem nevytvořil).

A už vůbec je pomluva, že vládl za pomoci Megrela Beriji...

To je určitě propaganda, dle potřeby imperialistická nebo bolševická...

pbla4024 19.10.2009 18:04

Re: No ovšem, Stalin se přece nikdy nejmenoval Džugašvili,

Správně, soudruhu komisaři, dokázal jste napsat dvě pravdivé věty za sebou.

1) Stalin nepreferoval Gruzii, čistky zlikvidovali podstatnou část gruzínské inteligence

2) Stalin nevěnoval Gruzii ani Jižní Osetii, ani Abcházii, obě území byly součástí Gruzie již několik set/tisíc let před Stalinovým narozením.

Dvě pravdivé věty, to je na prolhaného bolševika vynikající pokrok. Bouchneme láhev šampaňského?

Informace 19.10.2009 17:59

Re: Ach, ti propagandisté!

Vy jste opravdový humorista! 8-o;-D

Ludva 19.10.2009 11:41

Re: Ach, ti propagandisté!

Nemyslím, že by v těch civilizacích byl nějaký větší rozdíl. Pouze slovně. Ve skutečnosti mají rozhodující slovo i v naší společnosti centralizované skupiny. Jednotlivec moc šancí nemá.

Mažňák 19.10.2009 11:46

Re: Ach, ti propagandisté!

Na to je jediný lék. Prožít pár let v každé z těch "civilizací" a srovnávat až pak.

Ludva 19.10.2009 11:51

Re: Ach, ti propagandisté!

Špatně jsem to vyjádřil - jde mi samozřejmě o tu rovnost lidí. Nikoliv o kvalitu života.

pbla4024 19.10.2009 12:13

Re: Ach, ti propagandisté!

V západní společnosti má jedinec rozhodující slovo. Používá se k tomu institut zvaný "svobodné volby". K tomu zatím Rusko ani Čína nedospěly.

Ivan 19.10.2009 13:51

Re: Ach, ti propagandisté!

Nějak jste to nepochopil.  V Číně se principu rovnosti jedinců (vyjádřenou například rovností hlasů ve volbách) smějí a říkají, že to vyzkoušeli před 3000 lety a neosvědčilo se to.

RK 19.10.2009 12:18

Na cem jinem byla zalozena

zatim nejuspesnejsi civilizace Evropy odolavajici vice jak 1000 let - staci si precist rimske pravo rodinne. Jinak to bylo za Rima uplne stejne - jednoduchy pravni system, rodina jako centrum byti, kopirovani vseho pozitivniho (recka filosofie a architektura), skvele obchodni schopnosti a armada ktera zajistovala bezpecnost systemu, spolecnost rozdelena do nekolika vrstev kde kazdy jasne vedel kde je jeho misto a moc v rukou tech bohatych (prirozena selekce nejschopnejsich).

Ludva 19.10.2009 14:05

Re: Na cem jinem byla zalozena

A vzdělaní otroci, někdy v mnohém převyšující své pány obžírající se při orgiích. Nač dojeli ? Výrobu časem zajišťovaly hlavně provincie, všechno se dováželo. V Římě zůstala jen ta armáda, obchodníci a hry s gladiátory. Nepřípomíná to něco dnešního ?

RK 19.10.2009 16:02

Re: Na cem jinem byla zalozena

historie se opakuje v kruhu a je to tak dobre - slabsi a pohodlne nahrazuji silnejsi a pracoviti - to je evoluce ne revoluce.

Machi 19.10.2009 12:39

Re: Ach, ti propagandisté!

"Číňané se na američany dívají jako na nedospělé děti" - a v dětech je budoucnost :-)

Sven Australan 19.10.2009 12:46

Re: Ach, ti propagandisté!

 Ivane (To Tě případně pojmenovali po tatínkovi?)  Nechceš brát vážně slova bývalého "propagandisty Svobodné Evropy" ?  Pro mně to známka kvality !   Když jsem byl kluk,  byl můj táta v bolševickém vězení a já o prázdninách chodil po jihočeských lesích a polích, zbíral letáky Svobodné Evropy (z balonové akce) a po prázdninách jsem je na Vinohradech, kde jsem bydlel, roznášel po domech do schránek. Máma to nesměla vědět, zbláznila by se strachy, ale pro mně to byl můj začátek boje s bolševikem !!!   Ahoj, Sven.

MaR 19.10.2009 13:25

Re: Ach, ti propagandisté!

Výrazně perspektivnější?? Máte na to nějaké objektivní důkazy nebo je to vaše domněnka v duchu sociálnáho inženýsrtsví? Navíc pojetí anglosaské společnosti je přesně opačné - uznání individuality je uznáním odlišností, (relativní) rovnost je v šancích a tudíž potenciálně nejlepším možným využitím nadání individualit. Nevýhodou je právě ona menší skupinová organizovanost... Hodnocení, který je systém je lepší je ošemetné, ale s naprostou jistotou vím, že žít bych chtěl v tom anglosaském :o))

Ivan 19.10.2009 14:00

Re: Ach, ti propagandisté!

Perspektivnější proto, protože se lidstvo vyvíjí směrem ke kolektivnímu organismu. Důkazem je to, že ani s ohromným množstvím vědomostí nashromážděných civilizací by jedinec bez spolupráce s ostatními a bez předmětů vyrobených ostatními nebyl schopen ve volné přírodě přežít ani měsíc. To je typickou vlastností částí kolektivního organismu. V úlu nebo mraveništi nejsou samostatnými organismy včela nebo mravenec, ale úl a mraveniště. To, že včela je vybavena velkou mírou autonomie ještě neznamená, že je samostatným organismem. Člověk se dostává do obdobné situace.

To, čím charakterizujete anglosaskou solečnost je je právě to, čemu se Číňané smějí, jako hloupé myšlence. Říkají, že něco takového vyzkoušeli před 3000 lety a neosvědčilo se to. 

Mně také vyhovuje více společnost individualistů, ale proti vývoji se nedá nic dělat. Gravitační zákon mně taky občas rozčiluje, ale změnit ho nelze.

Informace 19.10.2009 13:47

Re: Ach, ti propagandisté!

Teď je na prvním místě zájem státu. Podívejte se na př. na politiku kontroly natality. Jen jedno dítě na rodinu, když je to kluk dobře, když se zjistí před porodem, že je to holčička - nucený potrat. Všem rodičkám je vložena po porodu spirála, aby znovu neotěhotněly. Jinak zase povinný potrat. O hrůzách tohoto systému, hlavně na venkově, existují mnohá svědectví.

A prý jedí i placenty.

http://www.ilgiornale.it/cultura/i_comunisti_mangiano_bimbi__ecco_prove_rossa_cina/18-10-2009/articolo-id=391767-page=0-comments=1

Ivan 19.10.2009 14:05

Re: Ach, ti propagandisté!

Víte, jeden ze základních poznatků zákonů evoluce je to, že důležité je přežití druhu, ne jednotlivců. Pokud smrt jednotlivce slouží přežití druhu, pak se takový mechanismus projeví a tristní osud jednotlivce nehraje žádnou roli. Když samička kudlanky po kopulaci sežere samečka, protože se to osvědčilo jako osvědčený mechanismus napomáhající k zachování druhu, tak to tak bude fungovat.  Příroda nezná lidký pojem krutosti, hrůzy atp..

Pokud chcete příklad z lidského druhu, tak jistý kočovný kmen ze Sahelu je neustále v pohybu. V

Ivan 19.10.2009 14:09

Re: Ach, ti propagandisté!

...  příspěvek byl předčasně odeslán.  Takže kmen je neustále v pohybu, děti od tří let musí jít samy, veškerý majetek je nesen na zádech, matka nese svoje dítě. Protože nemůže nést dvě děti, vyvinul se u kmene mechanismus, který zabraňuje dřívějšímu početí. Když se náhodou stane, a matce se narodí dítě dříve, než předchozí už může chodit, matka toto dítě zabije. Je to v zájmu zachování společenství bráno jako samozřejmé chování a evoluci nezajímá, že nábožensky ovlivnění jedinci to považují za něco zvrhlého, krutého, zavrženíhodného atp..

Informace 19.10.2009 17:32

Re: Ach, ti propagandisté!

Lidská společnost se vyvíjela od primitivních formací ve směru vytvoření právních, morálních norem a vztahů a institučních záruk , které by garantovaly, mimo jiné právo na existenci každého jedince i toho slabšího. K tomu alespoň dospěly některé dnešní státní společnosti. Jestliže Čína toto právo nerespektuje nemůže se počítat za civilní společnost.  

vita 19.10.2009 17:56

No, kdybyste to dlouho opakoval Číňanovi,

ale hodně dlouho, abyste ho opravdu hodně vytočil, tak by se stal nezdvořilým - a zeptal by se vás, na kterém stromě seděl VÁŠ pradědeček, když ten jeho obdělával půdu, vytvářel Velký kanál, psal na papír básně a filosofické traktáty, vyráběl a používal hedvábné oblečení...

A možná by se zeptal, kde berete tu jistotu, že vaše civilisace není historický omyl na pár set let, zatímco čínská civilisace funguje 5000 a nějaké drobné...

Informace 19.10.2009 18:17

Re: No, kdybyste to dlouho opakoval Číňanovi,

Chcete-li tvrdit, že západní civilizace trvá jen pár set let, chtěl bych Vás upozornit, že její základy vznikají už ve třetím tisíciletí před Kristem, v Řecku, na Egejských ostrovech a na břehu přední Azie. Západní civilizace je dědičkou a pokračováním antickořecké a dalších následujících. Možná že jste někdy ty památky, co zůstaly, je jich málo, viděl.

Takže, co by mi mohl říct Číňan na obhajobu toho, že tam provádějí potichu v rámci státní politiky vraždu neviňátek? I kdyby západní civilizace vznikla jen před sto lety?

Mistr Jan Hus 19.10.2009 11:07

Čína nebuduje kapitalismus, kdyby ho budovala, byla by v prdelce jako my !!!

Měla by nevýkonou zadluženou ekonomiku, která jenom žije z prodeje minulých hodnot a žila by na úkor budoucnosti!;-D

Mažňák 19.10.2009 11:16

Re: Čína nebuduje kapitalismus, kdyby ho budovala, byla by v prdelce jako my !!!

Ona ho nebuduje, ona ho má. Nejtvrdší kapitalismus na planetě, rozhodně ne "sociální tržní hospodářství".

Informace 19.10.2009 10:29

Chinamerica

Čína je pro americké ekonomy velký problém.  Ekonomie obou zemí je natolik propletená, že oba státy nemohou existovat jeden bez druhého. V r. 2007 jejich výměna zboží dosáhla 410 miliard dolarů a vzájemný obchod byl motorem k růstu spotřeby jak v Americe tak v Číně. Tato vzájemná závislost vyšla jasně najevo v minulém roce, když Čína neuplatnila své úvěry vůči USA, úvěry ve výši 800 miliard dolarů. O této situaci napsal kritickou studii Zachary Karabell, ekonom, finanční podnikatel, historik. Kniha se jmenuje Superfusion a analyzuje právě ono propletení obou ekonomických systémů, o které se mluví již delší dobu jako o Chinamerice. „Kombinovaný GDP“ Chinameriky je větší než polovina GDP celé zeměkoule. Tento trend zesílení obchodních a ekonomických vztahů započal, podle Karabella, v devadesátých letech Bill Clinton a Obama pokračuje v této politice. To samozřejmě ovlivňuje zahraniční politiku USA – posledním důkazem je odmítnutí Obamy přijmout Dalaj Lamu. Amerika nebude podporovat Tajwan a nebude zesilovat své základny v Japonsku.

Karabell se hlavně zajímá, k čemu asi povede toto propletení dvou ekonomických systémů. Vyjadřuje obavu, že USA přestanou být první světovou velmocí, že jejich mezinárodní vliv upadne. Přirovnává situaci k době po II světové válce, když USA podpořily masovými půjčkami Velkou Británii, ale ta ztratila pozice velmoci.

http://books.simonandschuster.com/Superfusion/Zachary-Karabell/9781416584049

http://chinablog.cc/2009/10/book-review-the-future-is-superfusion/

M. Zima 19.10.2009 11:16

Když už informace, tak ne jako pan Fištejn,

skutečností je, že Číňané respekt před Amis už ani nepředstírají, že se Amíkům i na konferencích a pod. veřejně vysmívají. Prohlášení, jako, že v USA kupují letadla, protože jinak už nemají Amis co nabídnout a Číňané nevědí kam s USD, jsou na denním pořádku. A ta Superfuze je totální nesmysl.

A ještě k Obama - Dalai Lama: Tibet je jako Česko pouze figurka. Tibetský odpor přinesl sice Amis brašnu čínského důstojníka prolitou krví plnou dokumentů, ale přesto  byl zrazen Kissingrem '69, potom, co byly tucty bojovníků zabity, tábor v Coloradu byl zrušen. Pouze podpora Dalei Lamy ve výši 180000.- USD/rok zústala.

Ludva 19.10.2009 11:49

Re: Chinamerica

Nevím odkud máte údaje o HDP. Podle odhadu (před krizí) měl být HDP EU větší než USA o 5 biliónů dolarů a HDP Číny teprve nedávno předstihl Německo. Pochybuji, že dohromady dávají Čína a USA větší polovinu světového HDP. Zhruba to odpovídá EU.