23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vojtěch Dobeš 2.8.2008 23:53

Re: Re: Re: Evangelismus Benedicta 16teho

Matouš 7,9

Což by někdo z vás dal svému synu kámen, když ho prosí o chléb?

Nemo 2.8.2008 23:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

A v čem je tedy to křesťansví lepší, proč je to jediná správná cesta?

Honza42 2.8.2008 23:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

No jo, ale ti to zase udělají proto, že z toho mají dobrý pocit. To taky nemá cenu, to je přece od nich sobecké, takhle si zadarmo navozovat dobré pocity. Proto se v případě potřeby pomoci obracejte jen na ty , co Vám pomoc zásadně odmítnou.  To bude spravedlivé. ;-D

ptakopysk 2.8.2008 23:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

R^

Honza42 2.8.2008 23:27

Re: Re: Bohatství a křesťanství se nevylučují.

Nevím, neznám kontext, ono by to chtělo 5 vět před a 5 vět za, třeba by to pak vyznělo jinak. Pokud kapitalismem nazveme situaci, kdy každý směňuje svobodně na trhu svou práci a své zboží za práci a zboží někoho jiného, věru neznám lepší uspořádání společnosti. Kapitalismus je spojen s lidskou svobodou, a to k dobrému i zlému. Podstatná otázka je, co lidé s nabytými penězi udělají. Lze je utratit v bordelu, ale též za ně lze postavit školu. Kapitalismus sdílený s lotry může být peklem. Kapitalismus sdílený s lidmi dobrými, může být rájem na zemi. Svoboda nabývat majetek a disponovat s ním nám dává  obrovské možnosti.

Totalita (jakákoliv) nikdy neudělá svět lepší. Pouze dokáže  některé věci zašmoulit a skrýt. Navíc vždy udělá nakonec z lidí žebráky. A žebráci nejsou dobrými mecenáši.

Nemo 2.8.2008 23:19

Re: Re: Re: Re: Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

Zavání to neuvěřitelným egoismem. Přeci to dělají proto, aby byli spaseni, tedy žili tisíciletou selanku v nebi. Tedy to dělají ze zištných důvodů.

Věřil bych jim tomto případě pouze kdyby nebyli křesťané.

Nemo 2.8.2008 23:15

Re: Re: Re: Bohatství a křesťanství se nevylučují.

Tak Jan Pavel II. převzal slova Leninova?

ptakopysk 2.8.2008 23:13

Re: Re: Re: Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

nevšiml jsem si, že bychom si tykali.

Jestli ty misionáře vede k jejich práci především víra v boha, tak je to dost smutná vizitka jejich povah, nemyslíte? Trošičku to čímsi zavání....

Olin 2.8.2008 23:12

Re: Re: Bohatství a křesťanství se nevylučují.

ále to byl Lenin,...

xxx Kubeš 2.8.2008 23:02

Re: Re: Bohatství a křesťanství se nevylučují.

Rovněž křesťanství je zlo (především v dobách minulých), zvýhodňuje malou část lidí a odírá ten zbytek.

Nemo 2.8.2008 22:46

Re: Bohatství a křesťanství se nevylučují.

Jan Pavel II. : Kapitalismus je zlo, zvýhodňuje malou část lidí a odírá ten zbytek.

Honza42 2.8.2008 22:43

Bohatství a křesťanství se nevylučují.

Bohatství není špatnost. Špatnost je hromadění majetku a požitků pro ně samé. Kolik lidí si vybírá auto ne podle užitku, ale podle "prestiže"? Je nutno umět odlišit "být" a "mít". Mnoho lidí má vše a přitom vlastně nežijí, nejsou. Jeden kamarád mně říkal: "Chtěl bych být hodně bohatý, protože peníze jsou prostředkem pro konání mnoha dobrých věcí."

Bohatství je požehnáním, je-li četně získáno a správně použito. Je mnoho velmi bohatých lidí, jejichž osobní spotřeba je menší, než leckterého průměrného zaměstnance. A správné použití nemusí nutně znamenat pasivní rozdávání almužen. Kapitalismus není v žádném rozporu s křesťanstvím.

Má to mnoho společného s marnivostí. A to je ten hřích většiny bohatých. Utrácení peněz za hlouposti. Ale i chudí mohou  být marniví, protože marnit lze totiž i čas. A taktéž kvůli hloupostem.

Olin 2.8.2008 22:38

Re: Re: Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

Tak jestli se někdy vynoříš z australských bažin blízko nějaké misie tak se zeptej, kdo nebo co k tomu ty misionáře vede, a nemluv za ně. Nevím, kolik jsi potkal v životě misionářů, ale já už dost. Stýkám se s nimi celý život. A o tom, k čemu vede  a kdy a za jakých podmínek které náboženství není těžké se něco dozvědět. Snad by stačily základy religionistiky. Náboženství vskutku nevede vždy k dobrým koncům - křesťanství nevyjímaje.

ptakopysk 2.8.2008 22:33

Re: Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

ti sbírající by mrzáky sbírali i bez pokynů stolice. Milosrdenství je v některých z nás hluboce zakořeněno. Ti by sbírali i v galábíjích, kimonech či sárích. Nevydávejte to za produkt křesťanství, nesluší se takto kupčit s lidskou povahou milý Oline !

Olin 2.8.2008 22:31

Re: Re: Evangelismus Benedicta 16teho

Hele, Aerokarle, ty jsi tak ložený chasník, že je mi zatěžko uvěřit, žes někdy nějakého budhistu viděl!

Olin 2.8.2008 22:28

Re: .to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

jo, na sjezdu katolické mládeže byly takových celé roty...

...ale náboženství je nebezpečná věc, na to nesmíme zapomínat v teple velmi střední Evropy. Někteří skutečně jednají podle ptakopyskova popiskování, ale jiní se raději přepášou plátnem a sbírají na ulici mrzáky a starají se o ně. Nebo méně efektně, jen opustí své dobré bydlo a jedou do cizí země vychovávat  mládež. Anebo neopustí nic a vůbec nic a věrně stojí na místě, odkud jiní utekli a ještě zaplatí tomu druhému jeho misii. Proto taky Ježíš řekl "poznáte je podle jejich skutků".

"poznáte je podle jejich skutků...: to není tak snadný, to chmátne na naši poctivost! Proto tolik lidí o křesťanech vrdlouže, jako třeba že papež je asi chamtivej, jak naznačuje dole jeden chudák. Skutky skutečný - o to se zajímají jenom poctivci skutečný.

Nemo 2.8.2008 22:20

Re: Re: Evangelismus Benedicta 16teho

Mně též. Ti nepotřebují žádného vykupitele, který by sňal jejich hříchy. Ti vědí, že si je musí odžít sami.

Institut vykupitele je na samém pomezí mravnosti. Nebo je mravné, když počítám s tím, že moje dluhy zaplatí někdo jiný?

AeroKarel 2.8.2008 22:12

Re: Evangelismus Benedicta 16teho

Morálka je jen v katolické společnosti?

To mi někdy skoro připadají morálnější budhisté.

AeroKarel 2.8.2008 22:10

Ateismus možná je náboženství

ale většina lidí na to prostě kašle. Proč se s namáhat s nějakým -ismem. Prostě se o to nezajímám, pokud to nějak neotravuje. Pak to plácnu jako mouchu.

Nemo 2.8.2008 22:09

Re: Re: Vize katolické církve jsou stále stejné,

Prostě císař má krásné nové šaty a basta.

Kdo si myslí, že císař je nahý je úplný blbec.

AeroKarel 2.8.2008 22:08

Představitel katolické církve

vyčítá někomu chamtivost?

Chucpe!

68 2.8.2008 22:00

Re: Re: Re: Obnova na modro.

Tak to zlomte vaz! Tedy vážně. (Ale moc si od tý komory stejně neslibujte.)

68 2.8.2008 21:55

Re: Vize katolické církve jsou stále stejné,

Jsou to holt visionáři, snílci, ti katolíci. To se jim přece u naprosté vetšiny případů nemůže podařit. Tolik promrhané energie. Ach jo.

ptakopysk 2.8.2008 21:49

Re: O chtivosti a materialismu

co církev schvátí, to už nikdy nenavrátí...

nebo to byl někdo jinej???

ptakopysk 2.8.2008 21:48

.to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní.

opásají se semtexovou vestou... sednou do buldozeru... napáskují zásobník... sednou za knipl letadla...

68 2.8.2008 21:47

Re: Re: Evangelismus Benedicta 16teho

A to jste se, Vladane, stal nekřestanem krzevá opravdové (ale opravdu opravdické!) pochopení kapitalismu a atheismu již v útlém mládí, jaksi přirozeně, nebo až někdy později, po hlubším studiu obého?

Olin 2.8.2008 21:45

Nedorozumění

Z dosavadní diskuse je zřejmé, že počínaje autorem článku a konče Vladanem mají bezvěrci jednu potíž: nechápou, co to znamená, když kazatel, v tomto případě papež, mluví. Ke komu mluví.

V hlavách mudlů je tak hluboce zakořeněn kolektivismus, že si nedovedou představit, že kazatel tu nevydává návod pro lidstvo. "Kdyby to udělali všichni..." - to je jak refrén v jejich úvahách. Nevydává ani direktivu pro křesťanstvo!! - jak se domnívá Petr Litoš.To slovo je určeno lidem. Vosáhlová, Karásek...to jsou ti, které to může oslovit a oni půjdou a něco změní. Důsledky jejich činů někdy změní svět, častěji jen někde něco, ale nenávratně. Toto přesvědčení leží v základech naší kazatelské služby. Papeže zrovna náhodou poslouchalo mnoho lidí najednou, ale stejně neví, kolik z nich uslyší. Ti však, co uslyší, mohou mít velikou moc ve svých slovech i činech. Znáte to: "Království Nebes je jako kvasnice, které hospodyně  vmísí do tří měřic mouky - až všecko prokvasí."

Opravdová síla s dalekosáhlými pozitivními důsledky je v tom, když někdo udělá něco JINAK, než tisíc jiných lidí, pokud ovšem to "jinak" je od Boha vdechnuté a Jeho slovem inspirované.

Olin 

Olin 2.8.2008 21:32

Re: Re: Re: kdyby pochopil papeže, nezůstal by bezvěrcem

To je problém? Jsi ty osobně přesvědčen o existenci tohoto problému? Znepokojuje tě, že máš oblečení a kartáček na zuby? Protože pokud ne - pak mohu považovat tvé námitky za planou sofistiku typu: "člověk by neměl pokládat život za svou vlast, protože kdyby ho položili všichni, nezbyla by žádná vlast."

A tak zůstává jen to, že je skutečně problematické diskutovat s ateisty, protože mnoho slov jim nedává tentýž smysl, co nám. Ale je tu v této dikusi rozpoznatelné ještě jedno základní nedorozumění: sofisti nechápou, co to znamená, když kazatel, kupříkladu papež, mluví. Ke komu mluví. Ale to napíšu raději nahoru jako základní příspěvek.

Vladan 2.8.2008 21:20

Re: Evangelismus Benedicta 16teho

Problém je, Taťáno, v tom, že kdybyste opravdu pochopila kapitalismus a ateismus (nebo spíš přesněji agnosticismus), přestala byste být křesťankou.

Vladan 2.8.2008 21:16

Re: Re: kdyby pochopil papeže, nezůstal by bezvěrcem

Nepochopil jsi, že to byla narážka na:  "Měl snad Kristus a jeho apoštolové svého času malý úspěch? A ztratila

palestinská země prosperitu? Bylo hospodářsky zachytitelné, že nějací

rybáři opustili své sítě - jak se o tom často káže? A když totéž na

středověkém západě činily tisíce šlechticů...." Jen jsem to rozšířil na "všechny lidi."

Velký problém v diskuzích ateistů s křesťany jsou základní významy slov.  Význam slova materialismus a chtivost.. Od kdy je "špatný"? Vždy? Nebo můžu mít oděv? Kartáček na zuby? Připojení na Internet (ja ko Vy, pane Oline).