25.6.2024 | Svátek má Ivan


Diskuse k článku

SITUACE: Putinovo Rusko vsadilo na jaderné vydírání

Zcela jistě je současná ruská politika zaměřená na úplné zničení Ukrajiny v hranicích po rozpadu SSSR. Dnes se navíc konstatuje, že bylo hrubou chybou nechat bez reakce ruskou anexi Krymu po Majdanu v roce 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kanda 8.1.2024 7:28

Přípravy se připravovaly? Co jste tou větou vlastně chtěl říci? Nemáte to náhodou celé nějaké pomotané?

R. Langer 8.1.2024 7:54

Než něco napíšu, raději si to dvakrát přečtu... :-P

T. Flaška 8.1.2024 4:55

Takže za invazi Ruska na Ukrajinu vlastně mohou USA. Neslyšeli jsme to již někde?

V. Němec 8.1.2024 6:02

Mohou.

P. Dvořák 8.1.2024 7:03

Vy nechodíte mezi lidi?

Řeknu vám, kde jste to slyšet nemohl: Od vládních orgánů v USA, na Ukrajině a u nás.

M. Kocián 8.1.2024 7:46

Jistě, a když budu mít podezření, že mi soused pošilhává po majetku, můžu jít k němu domů a podříznout ho a všechny soudy na světě mne osvobodí.

K. Machala 8.1.2024 1:55

Ale kdepak, Rusko nezískalo zpět ani desetinu roho, co Ukrajina v létě dobyla. Když už o tom píšete, dívejte se prosím na ty mapy...

R. Langer 8.1.2024 5:33

Máte nějaké jiné mapy? Asi z Ukrajiny, že? ;-D

J. Kostelanský 8.1.2024 1:48

Před půl rokem autor psal stejné nesmysly, z jakých teď obviňuje jiné "analytiky". :-) Nějak mi z toho vychází, že hledá "vnitřního" viníka totálního debaklu Západu a zejména NATO na Ukrajině. A tím má být ne to, že NATO celá léta Ukrajinu připravovalo a pak i tlačilo do války s Ruskem ve snaze oslabit ho. Ale že úsilí Západu v tomto směru bylo príliš mírné...

To je přesně jako když komunisté hledali příčinu svého zaostávání. Nebo teď to samé dělají v Bruselu: problémy vzniklé hloupými kroky zdůvodňovali a zdůvodňují tím, že těch hloupých kroků bylo málo a mělo jich být mnohem víc a mnohem intensivnějších. :-)

Pan Bartoň si mýlí vyhrožování a upozorňování na něco. Rusko nevyhrožovalo jen tak z rozmaru, jen upozorňovalo, kam je schopno a ochotno zajít při ochraně svých zájmů. Bohužel si autor pořád myslí, že to vyhrožování bylo jen takové bu-bu-bu. Stačí si ovšem kouknout do nedávné historie a člověk rychle přijde na to, že Rusko na rozdíl od Západu nevypouští pokusné balónky. Když něco řekne, tak si za tím i stojí. Když Rusové v roce 2014 řekli, že urychleně vybudují most na Krym, tak se lidé jako Bartoň náramně dobře bavili. To samé bylo, když Rusko prohlásilo, že proti Islamskému státu nasadí své letectvo a přesné bomby a porazí ho.

Kdyby lidé jako pan Bartoň byli na místě Američanů, tak svět by dnes vypadal jinak - zničený jadernou válku. Lidé jako pan Bartoň totiž uznávají jen americké národně-státně zájmy. Že stejné zájmy mohou a taky mají i jiné velmoci jako Rusko a Čína, o tom nejsou ochotni ani jen diskutovat.

J. Kostelanský 8.1.2024 1:49

Nestalo se ovšem nic, o čem by "putinovské kremrole" nemluvili od samého počátku války. Jen se chciválkům začínají otevírat oči a hledají, kde soudruzi z NATO udělali chybu. Chápu je, pro ně to musí být podobný šok jako když kovaní komunisté po Listopadu 89 zjistili, jako to je s tím zahnívajícím západním kapitalismem. A ano, chápu pana Bartoně, že v takovém stavu osvícení šokem je schopen napsat takovýto blábol.

J. Kostelanský 8.1.2024 2:00

Mimochodem americký ministr zahraničí Blinken před pár dny opět prohlásil, že miliardy dolarů na válku na Ukrajině byly dobře investované peníze. Protože podpořily růst domácí, americké výroby a zaměstnanosti. Ve vztahu k Ukrajině je to tedy win-win (tedy že z války mají stejný prospěch obě země - jak USA, tak Ukrajina).

Nejsem si jist, zda lze říct větší dávku cynismu a pokrytectví. Ale je to přesně v linii, jakou často dnes slýcháme i od našich "expertů": není důležité, kolik válka stála, ale jak se tou válkou oslabilo Rusko. Půl milionu mrtvých ukrajinských mužů v produktivním věku je v tomto smyslu zcela nepodstatných.

Jsou tihle ti lidé vůbec schopni uvažovat způsobem, kdo bude na Ukrajině dělat a splácet dluhy Západu, když ti nejproduktivnější muži jsou mrtví nebo mrzáci, a kdo mohl, ten emigroval?

P. Hák 8.1.2024 6:23

Proč by měli Ukrajinci splácet dluhy? Mohou se za ně zaručit třeba evropské země.

R. Langer 8.1.2024 7:55

... třeba ČR. ;-)

P. Hák 8.1.2024 8:20

Ano, ano.

Vrátí se to z rekonstrukce Luhanské oblasti, přece.

Z. Koutecký 8.1.2024 14:40

Splácet dluhy? Který stát dneska splácí dluhy? Splácí se akorát úroky a kdo na ně nemá, tak si na ně půjčí. Banky jsou zatím spokojeny, mají většinou náramné zisky. Ty, které v honbě za ještě větším ziskem svoje spekulace přeženou a současně jsou "too big to fail", zachrání daňoví poplatníci. Tak to funguje už desetiletí a globální dluh dnes převyšuje cca 10x roční světové HDP. V případě Ukrajiny, se EU navíc zavázala, že ji po válce znovu vybuduje.

J. Lukavsky 8.1.2024 17:40

Ano, ano. Když kupř. V.V. Putin řekl, že po úspěšném cvičení se ruští vojáci vrací domů.... no samozřejmě, že čučkaři Anglie a NATO tvrdili, že se chystají vtrhnout do Ukrajiny, kecálisti. No hlavně, že Speciální mírová vojenská operace probíhá podle plánu, asi na 102,5% ba dokonce plán padlých Rusů, zničených tanků, letadel.... je dokonce překračován na 255,5%. I počet padlých ruských generálů je překračován. No J.L. end

F. Žůrek 8.1.2024 0:15

Nebudu ten text ani číst... Ale jak můžete hodnotit Putina a Rusko, když odmítáte s ním mluvit...?!

Vždyť tady jsou narušeny mezilidské vztahy! A to by se mělo řešit na prvém místě! To ostatní je zbytečné. To jsou jen kecy.