30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

RUSKO: Sankce jako bumerang

V minulém týdnu to ještě tak nevypadalo. Druhý nejbohatší Rus, Alexej Mordašov, jenž se zrovna plavil na své jachtě za v přepočtu jedenáct miliard korun kolem Seychel, si soukromým tryskáčem Bombardier odletěl „na skok“ do Moskvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 3.3.2022 23:50

Tohle je taky pěkná rychta:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-zachrani-cesko-ropa-ze-zapadu-bez-sance-rika-expert-191541#utm_content=ribbonnews&utm_term=zachr%C3%A1n%C3%AD%20%C4%8Desko%20ropa%20ze%20z%C3%A1padu%3F&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

A. Renjascu 3.3.2022 19:00

Představujete si to dost jednoduše, dnešní ekonomika a zvláště v EU je dost propojená a bankrot Itálie a hlavně Francie by eurozóna asi nepřežila a na zbytek by to dopadlo také dost.

V. Církva 3.3.2022 18:59

Tak máme z Ruska plyn i naftu, USA pokud nás nepokládají za Rusy, tak určitě za Čečence, takže koruna oslabí víc.

A. Renjascu 3.3.2022 18:58

Tady to máte:

https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/ekonomika-rusko-sankce-a-swift.A220225_134359_p_ekonomika_wag

V. Církva 3.3.2022 18:58

No co se týká úplného odpojení, kašlal bych na Itálii. Ty jdou biti míň než ČR. Hlavní problém je plyn a ropa a ty máme od Rusů především my

A. Renjascu 3.3.2022 18:54

Psal jsem o opravdovém odpojení Ruska a ne o této komedii. To, že by to zřejmě odnesla i ekonomika Itálie a Francie zmiňoval zda na NP ekonom Kovanda v článku o SWIFTu

J. Mikeš 3.3.2022 18:52

"...koruna citelně trvaleji oslabí." Znamená to, že díky válečnému konfliktu bude dolar i euro silnější?

J. Černý 3.3.2022 18:21

Jak říká vůdce Fiala, trochu toho nepohodlí musíme vydržet. Semkneme se.

V. Církva 3.3.2022 18:20

Máte pravdu hoďte tedy Putinovi za krk jadernou bombu. Spokojen? Je to tak lepší?

Nevím kolik je vám roků. Myslíte že by se komunismus bez embarga rozsypal jž v roce 1989?

V. Církva 3.3.2022 18:15

To o píšete je asii pravda. Je teda lepší je nazývat Putinovi bohatí sponzoři? Nebo rovnou Putinovi mafiáni?

V. Církva 3.3.2022 18:09

Píšete o odpojení Ruska nebo Itálie? Jasně že ekonomika půjde dolů. Ale jestli vám dobře rozumím tak ekonomika Itálie a Francie padne jen kvůli SWIFTu. To je nějak zjednodušené ne?

Říkal Vám někdo že u nás vyhazují lidi z firem co mají subdodávky z Ukrajiny? Nezdá se Vám, že problém není sankce ale Rusáci?

V. Církva 3.3.2022 17:52

Jste naprosto mimo, oko za oko by bylo kdyby jste zastřelil Putina, podpálil jeho generály atd. A pak pokračoval se všemi Rusáky!

Západ jen odpojil Rusko od civilizace. Že si tím uškodil je jasné. Jakou jinou fackou chcete těm hrochům = Rusákúm vysvětlit že už to přehnali a že Ukrajinské životy mají cenu?

Asi nemáte děti nebo rozmazlené! Když schválně rozbijí stůl, nedostanou kapesné. Když zavraždí spolužáka, budete dělat že se nic nestalo?

J. John 3.3.2022 16:19

R^ Co z toho plyne si asi každý domyslí sám.

A. Renjascu 3.3.2022 15:52

Pokud se opravdu přeruší s Ruskem SWIFT, tak je možné, že ekonomiky Itálie a Francie, Portugalska a Španělska to položí. To by byl fičák, proto to odpojení neodpojeni Ruska od SWIFTu

A. Renjascu 3.3.2022 15:50

Řecko 494 800 000 000 USD 255 %

Portugalsko 385 000 000 000 USD 176 %

Španělsko 1 707 700 000 000 USD 130 %

A. Renjascu 3.3.2022 15:49

Stav dluhů jednotlivých států k 15.12.2021 a jejich výše vůči HDP v %:

Čína 8 303 000 000 000 USD 55,2 %

USA 29 029 000 000 000 USD 98,7 %

Japonsko 15 217 000 000 000 USD 277,06 %

Německo 3 329 000 000 000 USD 89 %

Velká Británie 3 729 000 000 000 USD 116 %

Indie 2 618 000 000 000 USD 83 %

Francie 3 300 000 000 000 USD 123 %

Itálie 3 307 000 000 000 USD 173%

Belgie 699 000 000 000 USD 140%

J. John 3.3.2022 14:55

Asi tak. A nyní srovnejte se státy €zony a USA.

A. Renjascu 3.3.2022 14:02

Zadlužení Ruska je cca 20% a je tuším po Estonsku nejnižší v Evropě. Aktiva Ruska jsou ve výši 630 mld. dolarů.

R. Gramblička 3.3.2022 12:50

tady se jí nedočkáte

J. John 3.3.2022 12:47

Autor popsal jen jednu stranu budoucích problémů. Odpojení od SWIFTu poškodí i zahraniční partnery ruských firem, stejně jako ruské firmy. Komunikace mezi bamkami bude složitější, ale možná. Rusko má alternativu swiftu, i Čína a Indie.

Autor by mohl zmínit i finanční rezervu a státní dluh Ruska a porovnat ho se státy , které uvalí sankce.

Zmrazení aktiv na západě jistě nezůstane bez reakce. Západ má v Rusku také hodně aktiv, prý za cca 350 mld USD.

Napadá mě Ghandiho citát: Oko za oko a svět bude slepý.

R. Langer 3.3.2022 12:27

To bezpochyby. Putin se opravdu zachoval jako idiot. Přitom mu stačilo jenom delší dobu vyhrožovat.

T. Diblík 3.3.2022 12:22

Dobrý den, pane Kovando,

rád bych se Vás, jako bankovního praktika, zeptal na to, jestli obchodní banky budou v budoucnosti osobářem podnikatelství, nebo půjčovnami deštníků, které si své deštníky berou zpátky hned, jak zaprší. A co pro ten osobní vztah k podnikům můžou udělat. Jistě jste poznal citáty bratří Baťů, které zpopularizoval prof. Zelený

Děkuji za odpověď. T. Diblík

B. Liborek 3.3.2022 10:43

Je to ekonom, my na báňské (TU Ostrava) jsme říkali, že tam studovali technická nemehla a ti, co si normálně neuměli sehnat holku...;-D

B. Liborek 3.3.2022 10:41

Kavanda, měl byste radit někde jinde. Co by měl dělat Západ (to je nevím kdo konkrétně), za to Vás asi nezaplatí...nebo platí?;-D

V. Novak 3.3.2022 10:20

Už užívání samotného slova "oligarcha" je důsledkem novinářské neochoty/neschopnosti myslet a lenosti s níž opisují jeden od druhého.

Oligarcha funguje jen v oligarchii, stejně jako monarcha může být monarchou jen v monarchii - zrušte monarchii a z Ludvíka XVI. je rázem pouhý občan Kapet.

Oligarchy nazvali ruské postsovětské zbohatlíky ruští novináři v 90. letech za jelcinštiny. A tehdy mohli mít pravdu - tehdejší režim se oligarchii (i když spíše plutokracii) blížil. Putin sebral oligarchům moc a některým ponechal bohatství a možnosti bohatství získávat a využívat. Ale připravil je o to podstatné, co dělá oligarchii oligarchií - o politickou moc.

Od té doby uplynulo cca 20 let - a novináři pořád ještě nevymysleli pro postsovětské boháče odpovídající označení.

M. Marek 3.3.2022 10:00

Čekal jsem nějaký ekonomický rozbor a vy jste se zatím dal na politiku. Škoda.

P. Černý 3.3.2022 9:55

Sankce mají smysl pokud jsou součástí tlaku na Rusko, aby zastavilo invazi. I když nepochybně zasáhnou i nás. Tady je opravdu ve hře vyšší princip mravní, na nějž se odvolává pan Mrož.

Ze zájmu jsem si vyslechl rozhovor s Lavrovem, který v poklidu s luxusními pendlovkami v pozadí odpovídal na dotazy. Podle Lavrova Rusko jasně definovalo své požadavky vůči Ukrajině (Donbas, seznam zakázaných zbraní a denacifikaci.) A chce jednat o příměří. Podle výkladu Lavrova dosud prezident Zielensky nedostal pokyn od USA, aby na příměří přistoupil. Což je jistě propaganda, ale vyjadřuje to oficiální postoj ruské vlády.

Takže, co dál? Pokud nevěříme, že by Ukrajina ruskou armádu mohla porazit a vyhnat nebo že se do bojů s Ruskem zapojíme také, nebylo by pro všechny, zejména pro obyvatele Ukrajiny, nejlepší, soustředit tlak na okamžité zastavení bojů a na uzavření dohody o příměří? A tomuto cíli přizpůsobit i politiku ekonomických sankcí?

G. Onion 3.3.2022 9:46

R^R^

F. Navrátil 3.3.2022 9:35

Naprosto s vámi souhlasím.

F. Kusák 3.3.2022 9:13

Politika Spojených států stojí za obrovskou kritiku. O tom není pochyb. Právě proto měla chytrá reakce Rusů měla vypadat zcela jinak a nikoliv tak, jak to vidíme, na úrovni Zlatých hord z Východu. Asi toho v konečném důsledku nejsou schopni a vyhrožovat jadernými zbraněmi, tak to už je nechutně přes čáru.