22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

RUSKO: Na smrt Borise Němcova

Deník New York Times v článku Andrew Kramera s příznačným názvem Po vraždě Němcova strach obchází Ruskem připomíná dva týdny starý rozhovor, který měl politik s šéfredaktorkou časopisu Nová doba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Boleslav 5.3.2015 8:45

Re: He he he

Rusácká říše zla jenom drobně změnila jsou agresivní ideologii z proletářského internacionalismu (bolševismu) na fašistický nacionalismus. Imperiální choutky zůstaly. A jejich bolševická pátá kolona v různých státech jakbysmet.

J. Boleslav 5.3.2015 8:51

Re: He he he

...svou...

K. Frauknecht 5.3.2015 12:19

Re: Douška

k těm imperiálním choutkám. Sorry je to cizinsky :-):

http://www.defense.gov/home/features/2014/0514_atlanticresolve/

M. Prokop 5.3.2015 9:00

Re: He he he

Ano, Rus už není bolšán.

Ovšem, institucionalizovaný Rus, Putinovo Rusko, je nadále paranoidní, mesiášský a imperialistický útvar, ohrožující sebe (to je jejich věc) i okolí. Kterému jde o nadvádu, zdroje, podrobení sousedů.

Takže to dělení zůstává v platnosti.

K. Frauknecht 5.3.2015 9:43

Re: To se nám to hezky rozjelo :-))

Na p. Boleslava nemohu moc reagovat (fašistický nacionalismus si představuju úplně jinak :-)!).

S Vámi v lecčems souhlasím. Paranoidní Rusko nepochybně je. Historické zkušenosti, které lze snadno doložit, ho k tomu asi i opravňují (nehovořím o poválečném SSSR!). Mesiášství je choroba velkých :-). Stačí nezaujatě konfrontovat s politikou Británie (dříve) nebo USA (nyní). Ohrožující sebe? Možná, jsou jiní.

S tím imperialismem to už tak jednoznačně v posovětské éře nevidím. Gruzie? V podstatě gruzinsko-abcházský konflikt, do kterého Rusko vstoupilo (ano nešťastně a naivně). Ukrajina? No comment :-). A zdroje? To je spíše úsměvné. Rusko patří mezi sedm států, které disponují kompletními a rozsáhlými zásobami nerostných surovin (http://zemepis.gnj.cz/js48---nerostne-suroviny).

J. Boleslav 5.3.2015 10:14

Re: To se nám to hezky rozjelo :-))

Pokud nevidíte vzmáhající se rusáckou agresivitu v postsovětské éře, je těžko s Vámi diskutovat. Ano, na počátku 90. let, kdy byli hospodářsky na huntě, chvíli dělali dobrotu. Jen se ale hospodářsky a vojensky i za pomocí západu trochu zvetili, už zase vystrkují svoje hnusné imperialistické parohy. A pokud po nich nedostanou, budou tak činit i nadále.

K. Frauknecht 5.3.2015 10:38

Re: Když už jste začal.

Prosím o příklad té agresivity.

J. Fridrich 5.3.2015 10:56

Re: Když už jste začal.

Pokud tu ruskou agresivitu v průběhu staletí - ale i v současnosti - nevidíte, pak je zbytečné ji popisovat.

Ona je totiž nelidská i vůči vlastnímu obyvatelstvu - žijí tam ohlupovaní, zbídačení a nesvobodní lidé..............a ve své nevědomosti a prostotě to ani neví.

K. Frauknecht 5.3.2015 11:10

Re: Není to málo?

Proč ti "ohlupovaní, zbídačení a nesvobodní lidé" prostě nezůstanou někde v cizině? Jukněte do Varů, stoupněte si na Staromáku před Orloj, skákněte na Hurgádu ...

J. Fridrich 5.3.2015 14:13

Re: Není to málo?

Myslel jsem, že je všeobecně známo jak žije v Rusku cca 150 000 000 lidí a kolik cca desítek tisíc " t.zv. Nových Rusů " krouží po světě.....................

P. Lenc 5.3.2015 13:54

Re: He he he

Už aby ti amíci tady byli.Včerá bylo pozdě.

K. Frauknecht 5.3.2015 6:58

Ňák mi to neštymuje :-))

Putin zařídil sestřelení letadla, porážku celé armády a podobná zvěrstva, aniž by byl o tom jednoznačný důkaz. Teď naprosto diletantským způsobem nechá "odstranit" údajně nepohodlného jednotlivce (sepisoval ňákou zprávu :-)!)??? Přitom zcela nepochybně disponuje prostředky, kterými by bylo možno "doložit", že Němcov vycestoval do Pákistánu, spáchal sebevraždu, nepřežil dopravní nehodu, měl srdeční příhodu, uklouzl v koupelně ......

Chápu, že p. Fištejn a jeho soukmenovci mě vysvětlí, že se jedná o konspiraci na druhou nebo na třetí (a ftom je právě nebezpečnej :-)!). Proti takovému argumentu není obrany :-)).

V. Heidlerová 5.3.2015 7:15

Re: Ňák mi to neštymuje :-))

Putin jako chytrý KGBák vytvořil v Rusku atmosféru, kde vše Vámi popisované, je možné a reálné. Stalin také nevraždil vlastníma rukama, trotle. A piš česky.

K. Frauknecht 5.3.2015 7:27

Re: Ňák mi to neštymuje :-))

To víš, my prosťáčci to jináč neumíme!

P. Rada 5.3.2015 8:31

Re: Ňák mi to neštymuje???

Proč si K.F přehání když tvrdí .... "Putin zařídil sestřelení letadla.." ... ?

Vždyt snad stačí dodat potají protiletadlové zbraně s příslušně vycvičenou posádkou někomu kdo jim jen poté dá pokyn - třeba i mylný. Ta zbran v té lokalitě postačí. Nikdo s dotyčných odpovědných za uzavření letového prostoru o jeji nasazení totiž neví a tak se diletantsky spoléhá na krektnost bojjících stran a rozum putinovců.

Právě takovéto uvažování je příkladem "naprosto diletantským" ... a je příznačné, že právě K.F pak diletantsky argumentuje. Zřejmě se mu i jakýmsi filtrem staly nedostupné i v násldujícím období opakovaně vyvrácené podvrhy snímků o ataku ukrajinským letadlem a nejen to.

To už není o úšklebku za nadpisem který si přial - to je o drzém ignorantství všeho co se za vlády Putina začalo dít. Připomenu mu jen jednostranné prohlášení, že si Rusko osvojuje právo udeřit v konfliktu jadernými zbraněmi jak prvé, nato obnoveí letů strategických bombadérů kolem hranic teritoria a s vypnutými odpovídači v poslední době.

O vraždě Litviněnka nemluvě. Ovládnutí masmédií, intriky a vraždy jsou Putinovou metodou znovunatolení mocenských pozic. Domácí na takovéto metody po staletí naučené obyvatelstvo má pak vesměs na své straně - vzláště když mu je schopen zajistit "chléb a hry". Ty "hry" už se mu ale už v nezvládnuté epidemii HIV vymkly s rukou. Je tedy rád, že se doma dá psát  o narůstající moci a rozloze teritoria.

M. Prokop 5.3.2015 9:04

Re: Ňák mi to neštymuje :-))

Ne, proti vaší víře v Rusko není obrany. Snad vystřízlivíte, až to Putin dotáhne až sem.

K. Frauknecht 5.3.2015 9:50

Re: Už zase :-)

Nevím zda mi uvěříte, ale opravdu nevěřím v Rusko :-)). Skoro (!) stejně, jako nevěřím současným USA nebo EU.

Putin to sem nedotáhne, tím jsem si jist. Tedy, pokud ho naším exportem demokracie a prozápadních hodnot (cože to vlastně je?) do Ruska, nedonutíme k nějaké blbosti :-)).

M. Zikmund 5.3.2015 6:49

Analýza či propaganda

Analýza se snaží najít důkazy jak to SKUTEČNĚ bylo. Hledá, co se dá prokázat a co je jenom spekulace. Propaganda má jiný úkol - stanoví si obrázek, který chce vytvořit a filtruje, zdůrazňuje či potlačuje, jednotlivé aspekty tak, aby tomuto požadovanému obrazu odpovídaly. Pravdu nehledá, ale vytváří. Analýza má tu nevýhodu, že pravdu nemusí odhalit. Naopak propaganda vždy vítězí, protože jejím výsledkem je vždy pravda. Sice vytvořená, často odlišná od reality, ale přesto pravda, protože je přijatá veřejností. Je snazší pravdu vytvořit než hledat, proto většina lidí, co dělá do médií tíhne k propagandě - to je obecná zkušenost z českého mediálního prostředí.

Je článek pana Fištejna analytický či propagandistický? Řekl bych že je to zřejmé. Neuplnul ani týden od vraždy, jejíž vyřešení nebude jednoduché, ale pan Fištejn už ví, kdo je viník. Domnívm se ale, že on to věděl okamžitě po zveřejnění zprávy o vraždě. Stejně jako čeští novináři už druhý den věděli, kdo je viníkem pádu letadla na Ukrajině.

Propaganda je jednodušší, ale když ji podlehneme, tak se odsuzujeme k životu v iluzi a manipulaci.

I. Teren 5.3.2015 6:52

Re: Analýza či propaganda

https://pbs.twimg.com/media/B-69n8CW8AEdMn-.jpg

J. Boleslav 5.3.2015 8:51

Re: Analýza či propaganda

Máte pravdu, prorusácké kolaborantské propagandě nesmíme podléhat.

M. Zikmund 5.3.2015 10:41

Re: Analýza či propaganda

No samozřejmě, vždyť žádné propagandě nesmíme podléhat, tedy aní proruské a ani protiruské. Jinak přestáváme být občany a stáváme se ovčany. Nebo snad ne?

J. Mrázek 5.3.2015 5:19

Ani odplivnutí...

Bylo by pochvalou ...

K. Pavlik 5.3.2015 1:30

Neni jen teoreticky mozne

Neni jen teoreticky mozne ze je v tom Putin nevinne?

M. Barta 5.3.2015 3:10

Re: Neni jen teoreticky mozne

Teoreticky je možné, že na Staroměstském náměstí vyskočí kostka z dlažby. Nebo že "navždyčekista" bude citlivý a osvícený humanista. Teorie ho však neomlouvá. Reálně všechna fakta svědčí proti němu a "demokratu" Jelcinovi, který takového člověka posadil na trůn.

J. Mrázek 5.3.2015 7:00

Teoreticky je možné vše

Třeba žádné pruhy kouře po raketě střílející na to letadlo, nebo mlčení holanďanů, kteří ty průstřely kokpitu palubním kanonem stíhačky nesmí komentovat, aby nepodrazili ukrajinskou armádu a američany a pak by se ten domeček z karet o útočícím Rzsku sesypal. Teoreticky je možné, že Putin jako pionýr v roce 1963 prakem zastřelil Kennedyho....jakýkoli nesmysl, je-li náležitě propagandisticky podán se po určité době stává zažitým "faktem", o němž se nediskutuje...

J. Boleslav 5.3.2015 8:46

Re: Teoreticky je možné vše

Jasně, KGBák - toť všech ctností futrál.

D. Procházka 5.3.2015 7:41

Re: Neni jen teoreticky mozne

Jaká fakta, ve smyslu příspěvku pana Zikmunda Analýza či propaganda?

V. Plocek 5.3.2015 1:14

RUSKO: Na smrt Borise Němcova

Autor nechce připustit, že likvidace nebezpečných protivníků je v Rusku (a nejen v Rusku) docela běžná věc. Vždyť poslední případ jen navazoval na předchozí, využívající všechny možnosti likvidace od gulagu až po radioaktivitu. A konečně i u nás se vyskytuje likvidace na objednávku, jak jsme byli několikrát svědky. Jsou to tvrdé praktiky gangsterů ze států, kde neexistuje kontrola veřejnosti, plnohodnotné volby a další atributy stabilní alespoň trochu kvalitní společnosti. A v Rusku toto platí dvojnásob.  Jen se mějme na pozoru, aby ten východ brzo nezakořenil ve velkém u nás. Náběh k tomu máme.

B. Volarik 5.3.2015 8:25

Re: RUSKO: Na smrt Borise Němcova

"Putinova vláda nebude chtít vytvářet precedens."

Já mám dojem, že Němcovova smrt není precedensem...spíš je to pokračování v řadě precedentů (Politkovskaja, Litviněnko a další....).

V. Plocek 5.3.2015 12:45

Re: RUSKO: Na smrt Borise Němcova

Ano, přesně to jsem měl na mysli. Díky.