18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

RUSKO: Na smrt Borise Němcova

Deník New York Times v článku Andrew Kramera s příznačným názvem Po vraždě Němcova strach obchází Ruskem připomíná dva týdny starý rozhovor, který měl politik s šéfredaktorkou časopisu Nová doba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Princ 5.3.2015 9:30

Souhlas s příspěvky

pánů Frauknechta a Zikmunda.

Jefim Fištejn - bývalý klausista, nyní konjunkturální rusomlat.

J. Boleslav 5.3.2015 9:55

Re: Souhlas s příspěvky

Těžko nebýt na Ukrajině rusomlatem.

K. Vyšata 5.3.2015 11:01

Re: Souhlas s příspěvky

Ne nyní, Jefim Fištejn již těsně po narození kopal nožičkama kolem sebe s pocitem, že jsou kolem něj Rusové. Ta obscese z Ruska se přibývajícím věkem stala jeho součástí a ovládá většinu mozkových buněk.

J. Lepka 5.3.2015 12:23

Re: Souhlas s příspěvky

No a vy, Vyšata, máte mozek vymytý jiným nálevem, řekl bych mnohem, mnohem horším, protože historie nás poučila, že obsese z Ruska se vždy zakládá na pravdě!

K. Janyška 5.3.2015 8:54

Já vám ze Sovětského svazu nevěřím nikomu.

To se může, ne ? Dzp.

J. Slanina 5.3.2015 10:13

Re: Já vám ze Sovětského svazu nevěřím nikomu.

Zatím!!!

V. Pokorný 5.3.2015 8:47

Průzkum

veřejného mínění o důvěryhodnosti a nedůvěryhodnosti politiků v Rusku, který prováděla agentura Levada Center a často se na ni odvolávají „demokratické“ západní zdroje, dopadl, vzhledem k významu pana Němcova pro něho velmi špatně. Mezi politiky, kteří mají jakousi důvěryhodnost u veřejnosti, se mezi ty na žebříčku vůbec nedostal. Naopak, mezi politiky, kteří vzbuzují nedůvěryhodnost obsadil pan Němcov slušné čtvrté místo. Tohle také svědčí o „kvalitě“ pana Němcova. A , pokud jde o jeho analýzu, pan Fištejn není nezávislého pohledu, pokud se týká v jakémkoli směru Ruska, schopen ani náhodou. Možná ale, že zmíněný průzkum agentury Levada Center je proruská propaganda.

J. Boleslav 5.3.2015 8:49

Re: Průzkum

A jsou snad podle Vás výsledky takových průzkumů důvodem proto, aby se ti v nich méně úspěšní stříleli? P. Fištejn je vedle Stegerwalda zdejší nejlepší politický komentátor.

P. Lenc 5.3.2015 8:56

Re: Průzkum

Na to vám pane Boleslave asi nebude odpověděno.

T. Kočí 5.3.2015 9:02

Re: Průzkum

souhlas

V. Pokorný 5.3.2015 9:12

Re: Průzkum

Zdravím. Samozřejmě, že výsledky nějakého průzkumu jsou jedna asi nepodstatná věc, oproti tomu, že zde byl zastřelen jeden člověk, který v tom průzkumu figuroval. Ale těch  tvrzení a sdělení, že za to všechno nese odpovědnost Putin, a potažmo Rusko, jsou k smíchu. Zatím nejsou známy ani příčiny a motivy o zastřelení pana Němcova, tak všechno jsou jen dohady. A ty příčiny, proč byl zabit, mohou být jak ty politické, tak i kriminální. Ovšem pan Fištejn má jasno. Tak proto reaguji na článek takto. Pan Němcov nebyl žádný svatoušek, jak se jej snaží vypodobit západní média, a nakonec i opoziční ruská média.

 Co se týký pana Steigerwalda, nevím jestli je nejlepší politický komentátor zde, nečtu jeho komentáře. Pamatuji jej z dřívější doby.

J. Boleslav 5.3.2015 10:03

Re: Průzkum

Putin, i pokud třeba nedal k zavraždění Němcova bezprostřední rozkaz, nese za jeho smrt odpovědnost minimálně v tom smyslu, že v rusácku vytvořil a stále přiživuje atmosféru strachu a teroru proti opozici, proti lidem, kteří s ním nesouhlasí. Dosud se tam vraždili novináři, teď už i politici. Teror proti opozici byl odjakživa jedním ze základních pracovních nástrojů KGBáků a jak vidno, tento v oné bohulibé tradici úspěšně pokračuje.

V. Podracký 5.3.2015 14:21

Re: Průzkum

Nejzávislejší politicky korektní komentátor.

M. Prokop 5.3.2015 8:57

Re: Průzkum

Ten průzkum svědčí o něčem úplně jiném, než o kvalitách Němcova.

Jak by asi zde dopadl před plyšákem průzkum o Havlovi?

V. Pokorný 5.3.2015 9:47

Re: Průzkum

Myslím, že ten průzkum o schopnosti a kvalitě pana Němcova také svědčí. Pan Němcov se v době vládnutí Jelcina, který přivedl Rusko téměř ke kolapsu, politicky silně zapojoval do vývoje v Rusku a v ruském byznysu. Ale nevylučuji, že onen průzkum může být zmanipulovaný( v tom případě ale nechápu, proč se na zmíněnou agenturu, ne ale v této anketě, odvolávají západní a ruské opoziční zdroje) , stejně jako by asi byl zmanipulovaný průzkum o V. Havlovi za minulého režimu, to nemám žádné iluze.

S. Netzer 5.3.2015 9:33

Re: Průzkum

To má nějaký průzkum veřejného mínění, v kterém dotyčný nedopadl nejlépe, sloužit jako ospravedlnění jeho vraždy, nebo co tím blábolem chctete říct?

V. Pokorný 5.3.2015 10:23

Re: Průzkum

Zdravím. Přičítáte mi něco, co jsem jednak nenapsal a ani náhodou tím příspěvkem nazamýšlel. Jenom jsem chtěl doplnit trochu tu v našich hlavních a neúplatných médiích(včetně Lidovek) jednostrannou informovanost o příčinách a důvodech vraždy Němcova. A znovu připomínám roli pana Němcova za éry Jelcina  z hlediska významu Ruska a asi i z pohledu občanů Ruska. Podílel se na vytvoření pozice podřadného Ruska vůči Západu způsobem poddajnosti, ůstupků a výprodeje země. Proto byl pan Němcov takovým oblíbencem Západu.

J. Lepka 5.3.2015 12:26

Re: Průzkum

No vidíte pane Pokorný, za poslední věta, tu tesat do kamene. Ovšem, pak jste klidně mohl předchozí odstavec vypustit !

V. Heidlerová 5.3.2015 7:11

Zlatá slova

Děkuju p. Fištejnovi, on velmi dobře zná poměry na východ od nás, za výborný článek. Reakce na vraždu p. Němcova svědčí o tom, že v Rusku není opozice a zdravý rozum mrtvé. I v této smrti je kus naděje i pro nás.

J. Boleslav 5.3.2015 8:47

Re: Zlatá slova

Souhlasím a připojuji se. Články p. Fištejna čtu velmi rád, ten má ve věci rusáckých swiní jasno. Bodejť by neměl, jsa z Ukrajiny.

P. Lenc 5.3.2015 8:58

Re: Zlatá slova

Dovolím se také připojit.

P. Rada 5.3.2015 8:59

Re: Zlatá slova?

Možná jen malý kousek naděje v tom je - pokud totiž domyslíme a budeme akceptovat souvislosti. Podobně jak ve smrti Litviněnka. To však k probuzení od hluboké ignorace mas od toho, kam dnes směřuje Rusko nestačí.

Právě jak už Litviněnkův případ dopadů státního terorismu ukázal, zdaleka to mnohými  nepohne. Vždyt viník nebyl dopaden, usvědčen.... Stačí pak jít s odstupem času k volbám ... a do čela státu zas zasedne někdo dotyčnému teritoriu a jeho počínání nakloněný.

Nejdříve to byl Klaus a jemu - skrze rozvoj našeho konzumu a tím rostoucí závislosti na dodávkách surovin - zřejmě KGB tleskala. Dodnes jsou pro naši závislost na ruské ropě a plynu...  hospodářské sankce skrze "jablka..." bezzubé. My máme poholí, teplo a levnější ovoce... a říkáme tomu samolibě,  že se tak stalo v důsledku "hospodářské spolupráce".

Putinovi zisky moci, plynoucí de facto s devastace přírodních zásob ..  a poté koncentrace efektu jejich tansformace skrze EU technologie - pak jsou víc než adekvátní dopadům i bezpecedentních vražd.

Výsledek je pro nás proto nejen pocit burcující ale i obvinující za de facto spoluúčast.

M. Prokop 5.3.2015 9:02

Re: Zlatá slova?

Já raději rozvoj konzumu, než obyvatele v zemljance a papapáše v elektrickém hradu (viz AlMaGore).

Takže si své zelené PolPotovštiny nechte pro své použití.

J. Boleslav 5.3.2015 9:54

Re: Zlatá slova?

Sebemrskačství nemám moc v lásce.

P. Rada 5.3.2015 11:55

Re: Zlatá slova?

Egoismus si "zákas sebemrskyčství" vynucuje. Většina populace tak ztrácí houževnatost, leniví a tloustne.... Takové národy je pak tuplovaně snadné si podmanit.

Přestali jsme být bohabojní a bývá velmi nepohodlné na to uprázdněné místo delegova vedle svobody i odpovědnost.

K. Frauknecht 5.3.2015 7:05

He he he

Teď říkali na Bítu, že se uvažuje o krátkodobém umístění sil US Army na území ČR. Asi dočasně, Kocábe pomóóc :-)))).

V. Heidlerová 5.3.2015 7:12

Re: He he he

Kéž by!

K. Frauknecht 5.3.2015 7:45

Re: He he he

Nevim kolik je Vám let (možná by se mnohé vysvětlilo). Před +/-40 lety byla situace jasná. Byli bolšani (a jejich poskokové) a ti druzí. Pro ty druhý bylo omezování svobod jednotlivce systémem nepřijatelné a bránili se (různě). USA byly symbolem boje proti komoušům, tehdy proti SSSR. Jenže komouši jsou "upozaděni", všude i v Rusku. A rovnítko mezi slova "bolšan" a "Rus" může položit jen blb. Jenže tlak USA na Rusko trvá. Jednoznačně jim nejde o zničení komunismu, ale pouze o nadvládu, o zdroje ... a třeba jen formou ekonomického ovládnutí. Pokud po takovém Světě toužíte je to Vaše věc. Já vím jistě, že takový Svět nechci!

J. Mannheim 5.3.2015 8:09

Re: He he he

trepetě 3,14_oviny

K. Frauknecht 5.3.2015 8:11

Re: He he he

A je to, že?