19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

RUSKO: Klaun proti obru

S potěšením jsem shlédl dialog zástupce lidu z Řeporyjí u Prahy Novotného se zástupci putinovského Ruska v ruské státní televizi. Jsem rád, že jsem se dožil toho, že po oněch strašných letech nacistického a komunistického teroru, 1939-1989, může normální český člověk říci v ruské televizi svůj názor – i když jen krátce, před tím, než ho vypnou. Hlas z Řeporyjí zastupoval prostou pravdu proti patetickým lžím z východu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Khail 11.12.2019 13:34

1. Řeporyjský starosta Novotný se s nikým nebavil, odpovídal moderátorce. Pokud se podíváte na jeho rozhovor s Pleslem na idnes dozvíte se, že ani nevěděl, že jeho obraz je v TV studiu promítán.

2. V rozhovoru s býv. policejním ředitelem S. Novotným moderátorka říká, že bude nazývat starostu Novotného "idiot". Chápu, že vám se to líbí, stejně jako kopání do zadku.

3. Grimasy ruských účastníků diskuze jste neviděl? Pokud ne, zažádejte si o slepeckou hůl, vy vráno.

V. Pokorný 10.12.2019 9:38

Kdokoliv, kdo obhajuje jednání a způsob jakým způsobem vystupoval ten vypatlanec z Řeporyjí v ruské televizi je podobný vypatlanec, jako onen funkcionář. To není starosta, jen funkcionář. Navíc vymaštěnec první kategorie.

B. Lukáš 10.12.2019 9:14

Jsem dříve narozený, jako dítě pamatuji chování vojáků Wehrmachtu a Rudé armády, k nám zvídavým a neposedným dětem se chovali dobře a nepamatuji si, že by ubližovali dospělým. Až na ojedinělé výjimky vojáků RA, před kterými se museli schovávat ženy, to byli normální lidé s touhou přežít a vrátit se domů ke svým rodinám. Nejvyšší úcta patří všem padlým vojákům na obou stranách fronty a ne jejich přeživším „opentleným“ generálům ,maršálům a politikům na straně vítězů, jak to obvykle bývá. Normální vojáci válku nechtěli, ale museli nést její největší břímě, utrpení a smrt a na rozkaz svých velitelů páchat i zlo, taková jsou pravidla války. Autorovi článku děkuji za vyjádřenou pravdu a odvahu.

:-(

D. Polanský 10.12.2019 9:06

Varšava, čekali ... Na tomto směru obrana Němců byla velice urputná, kdyby to bylo podle vás, tedy postup by byl jednoduchý, stačilo tam jenom vlítnout, Rudá armáda mohla být v Berlíně již málem konce roku 1944. Vy budete asi nějaký echt bojovník bušící se do prsou, jak byste to těm Rusákům nandal.

J. Vintr 10.12.2019 9:23

Je zcela evidentní, že Rusko mělo své plány s ovládnutím Polska už před válkou a důsledně je realizovalo. Patřilo k nim zavraždění víc jak dvaceti tisíc Poláků, ve velké většině záložních důstojníků, kteří byli příslušníky polské inteligence. Stejně tak varšavské povstání Rusákům posloužilo k likvidaci velke části domácího polského odboje, protože od těchto statečných lidí se dalo čekat, že se jen tak nesmíří s ruskou okupací. Stalin byl zrůda a stejně zrůdný byl bolševický režim.

P. Grigar 10.12.2019 13:44

Rusko je země, v níž kromě Rusů žily i jiné národnosti. A tato země byla od r.1917 ovládána bolševiky všech možných národností. Při posuzování a odsuzování Ruska se pokuste mít tato fakta na zřeteli.

T. Kočí 10.12.2019 10:40

Rusáci nedovolili shoz zbraní spojenci do Varšavy. Bombardéry už byly naloženy. To bylo co?

P. Grigar 10.12.2019 13:48

..především je to nesprávné tvrzení. Se shozem zbraní pro Varšavské povstání nesouhlasili bolševici. Obyčejných "Rusáků" se nikdo neptal.

I. Schlägel 10.12.2019 8:47

Máte pravdu, pane Guttmanne. Přesto se domnívám, že způsob prezentace názorů starostou Řeporyjí je poněkud více kontraproduktivní než prezentace vedená inteligentnějším způsobem. Zároveň ovšem platí, že každý způsob prezentace názorů v ruské televizi, které jsou v rozporu s oficiální politikou Kremlu, je ze své podstaty kontraproduktivní. Navíc si myslím, že pan Novotný nebyl při své exhibici veden pouze touhou objasnit Rusům utajovanou část jejich historie.

J. Vintr 10.12.2019 9:28

Setkal jste se někdy s tím, že by někdo veřejně prezentoval pravdu o Rusku a jeho roli ve druhé světové válce "inteligentním způsobem"? Já jsem si toho tedy nevšiml. Naopak se pořád veřejně oslavuje "osvobození" Rudou armádou a oprašují pomníky ruských generálů, kteří k nám dovedli okupační ruskou armádu.

F. Houžňák 10.12.2019 9:51

To je pravda, ruští okupanti tenkrát násilím vyhnali hodné Němce, kterým zlí Češi zavraždili Heydricha, a po šesti letech svobody pod moudrým vedením a ochranou Vůdce nám přinesli nesvobodu. Chápeme.

J. Vintr 10.12.2019 10:37

Kdo tady mluvíh o hodných Němcích? Znáte to rčení o vyhánění čerta ďáblem?

F. Houžňák 10.12.2019 11:14

No, já jenom, že to "osvobození" dáváte do uvozovek a hovoříte o okupaci Sovětským svazem. To samozřejmě implikuje hodné Němce, že ano. Možná je to pro vás novinka, ale Sověti po porážce Německa z Československa zase odjeli. O tom jste nikdy neslyšel? Tak jaká okupace?

J. Vintr 10.12.2019 11:23

To, že u nás nebyli nepřetržitě ruští vojáci, vůbec nic neznamená. Rusáci u nás pomocí páté kolony "domácích" komunistů instalovali zrůdný bolševický režim a po celou dobu ho přímo kontrolovali. Nevraždili sice židy, ale napáchali spoustu zla a s daleko větším dosahem. Pociťujeme to dodnes.

F. Houžňák 10.12.2019 11:28

No jo, když se vám přijde na lež, začnete se vykrucovat. Jako správná pravdaláska, co nenávidí Rusy.

V. Chrastina 10.12.2019 13:07

Stručně a výstižně řečeno, pane Vintře. Děkuji R^

V. Petr 10.12.2019 11:29

On to soudruh Brežněv "vysvětlil" Dubčekovi už v srpnu 1968! "Výsledkem WW2 je to, že patříte do naší zájmové sféry a abychom tento stav udrželi, jsme ochotni vést další válku..."

Pořád se motáme dokola. Byla to jednak válka mezi dvěma státy, Německem a SSSR ale současně mezi dvěma zločinnými režimy, reprezentovanými obrlotry Hitlerem a Stalinem.

Např. Estonci bojovali na straně Hitlera stejným právem, jako Češi v SSSR na straně Stalina.

Teze, že Němci chtěli Čechy vyvraždit je pak sprostá lež!

A šest milionů Židů, vyvražděných Hitlerem má stejnou cenu, jako šest milionu Ukrajinců, vyvražděných Stalinem. Je naprostým nesmyslem tvrdit, že se např. vojáci 14. granátnické divize SS (1. ukrajinská) dopustili "zrady." Na zákrok POLSKÉHO generála Anderse jim Britové, kteří je zajali, umožnili emeigraci do Kanady!

V. Petr 10.12.2019 16:13

To neimplikuje hodné Němce! Jeden uchvatitel nahradil druhého. To se týká celé střední a východní Evropy. A různé národy mají různé názory na to, který z lotrů byl pro ně horší.

Mimochodem, podívejte se na to z hlediska Finů!

I. Schlägel 10.12.2019 9:56

Ano, setkal, a opakovaně. Zpravidla se vyplatí spíše naslouchat historikům než politikům.

J. Vintr 10.12.2019 10:55

Pokud nějací historici hodnotí roli Ruska ve druhé světové válce objektivně, pak se s tím příliš nešíří. U většiny veřejností pořád přetrvává vylhaná bolševická verze i našem osvobození Rudou armádou. Jak ostatně dokazuje i tato diskuze.

F. Houžňák 10.12.2019 11:16

To je pravda, třeba Ostravu a Českou Třebovou osvobodili Němci společně s Poláky a Brity. Žádní Rusové u toho nebyli a ani nemohli být.

Š. Hašek 10.12.2019 16:50

Mein lieber Gott!

Vy jste ůl!

Vylhaná boševická verze! Tak ještě podejte pravdivou verzi Wochenschau z Třetí Říše/Novotného/Koláře.

F. Svoboda 10.12.2019 10:08

Setkal jsem se s Brňákem, který pocházel ze smíšeného manželství - otec Němec, matka Moravanka a který byl česky a dá se říci vlastenecky vychován. Pro jeho otce byl povolán do Wehrmachtu a nakonec skončil v ruském zajetí. To co zažil je naprosto neuvěřitelné - obrovské svinstvo ! Naštěstí po roce se mu podařilo se dostat z bolševického koncentráku prokázáním, že on je vlastně Čech a byl předán jako zajatec domů. Po krátkém "zajetí" u sedláka, který jej uzdravil a vykrmil byl povolán do čs. armády, kde se opět vysvětlilo jeho působení v něm. armádě a rychle byl propuštěn do civilu.Jen dodatek - vystudoval průmyslovku a nakonec působil jako technik zdrav. přístrojů u operací srdce pod vedením prof. Navrátila v Brně !!!

F. Houžňák 10.12.2019 10:36

No, když byl zajat coby voják Wehrmachtu, tedy coby člověk, který jel do Ruska loupit a vraždit, to dopadl docela dobře. Taky ho mohli zastřelit na místě. Že se dostal do zajateckého tábora - co na tom považujete za svinstvo? To mi není jasné. To ho měli Sověti s poklonou předat Němcům, nebo co si představujete? A po roce ho pustili (jiní Němci tam byli dalších deset let, a vrátili se, stejně jako on, živí a víceméně zdraví) - to bylo taky "obrovské svinstvo"? Jak zacházeli Němci se sovětskými/ruskými zajatci, to jste už někdy slyšel?

J. Vintr 10.12.2019 10:48

To, jak navzájem zacházeli Rusi a Němci se zajatými vojáky druhé strany (v případě rusů i s vlastními vojáky, kteří padli do zajetí) byla jednoznačně vína Stalina, který odmítl uznat konvenci o zacházení s válečnými zajatci. Se zajatými vojáky západních spojenců zacházeli Němci výrazně lépe. Co se týká toho návratu zajatých německých vojáků po válce, slyšel jste někdy, že třeba z vojáků, kteří se vzdali ve Stalingradu se vrátil jen každý desátý?

F. Houžňák 10.12.2019 11:23

No, ti vaši hodní Němci vyhlazovací a dobyvačnou válku dlouhodobě připravovali a začali. Tak si nemají na co stěžovat, a když ano, tak výhradně u svého Vůdce. Je vidět, že vaše nenávist vůči Slovanům je veliká. Co taky čekat od Wintera, že ano.

J. Vintr 10.12.2019 11:55

Vy tomu určitě nebudete věřit, ale válku v Evropě dlouhodobě připravoval váš miláček Stalin. Vyzbrojil Hitlera a ponoukl ho k napadení Polska. Cílem byla samozřejmě expanze bolševického impéria. Stalin se domníval, že s trojnásobnou přesilou Němce z Evropy snadno vyžene a celou ji "osvobodí". Trochu mu to nevyšlo a jen díky Američanům jeho režim nepadl. Ale i tak si část Evropy urval.

S. Ševeček 10.12.2019 14:22

to vám říkal Stalin osobně?

F. Houžňák 10.12.2019 11:36

Jistě. Němečtí vojáci u Stalingradu byli vyhladovělí, nemocní a často ranění. Byla ruská zima. Většina jich zahynula krátce po zajetí. Sověti taky měli jiné starosti, než opečovávat německé lupiče a vrahy, kteří předtím vylupovali, vypalovali a vyvražďovali celé vesnice a města. Taky je tam nikdo nezval, že ano. Je vidět, že ty Rusy skutečně nenávidíte. Co taky čekat od Wintera. Nepodílela se vaše rodina taky aktivně na tom lupičsko-vražedném tažení? Vypadá to, že ano.

Š. Hašek 10.12.2019 12:14

Lze tady Svobodovi těžko vysvětlit, pane Houžňáku.

Dostáváme se do situace, kdy bude některými SSSR zpětně obviněn, že nevybudoval pro zajaté vrahy z Německa (Wehrmacht, SS, Einsatzgruppen) dostačně hustou hotelovou síť. Navrhuji Haag. Jak jinak, že?

Je známo, že vlivem válečných událostí (na sovětské straně i přímou zkušeností s těmi německými bestiemi) byly často stavěny ohrady z ostnatého drátu, střeženy a zajatci ponecháni na slunci, dešti, mrazu tak dlouho, dokud nezemřeli. Na obou stranách. Pan Guttmann by nám jistě naznačil, jak to udělat lépe, pochopitelně jen vůči Němcům.

Němečtí zajatci (část) měla potom tu možnost si odpracovat část zločinů v poválečném SSSR. Je dost názorů (já souhlasím), že tam měli pracovat do smrti a přemýšlet o nadčlověku Adolfovi. A měli přemítat, kterak je vůbec možné najednou dřít pro ty, které předtím oni chtěli zotročit/povraždit. Dostali to, co si zasloužili!