23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

RUSKO: Jak je to vůbec možné? II.

Válka na Ukrajině trvá již dva měsíce. Po celou tu dobu mnozí Rusové otevřeně podporují „speciální operaci“ a zavírají oči před zabíjením a znásilňováním, ostřelováním měst, nepředstavitelným pustošením a miliony lidí, kteří přišli o domov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 2.5.2022 8:59

Velmi smutné čtení. Ti lidé jsou zavřeni v tom nejhorším vězení - vězení své vlastní hlavy.

I. Schlägel 2.5.2022 9:06

Přesně tak.

V. Kolman 2.5.2022 8:58

Nálada a "logika" uvažování Rusů se mi jeví jako důsledek toho, že LEŽ se stala státem (a téměř všemi Rusy) uznávanou součástí jejich každodenního života. Upozornění na to, že něco není pravda je pokládáno za společensky nepřípustné (a trestá se).

Příklad: Baví se spolu Aljoša s Igorem. Aljoša Igorovi vědomě lže. I Igor dobře ví, že Aljoša mu lže. Oba se ale tváří, že všemu věří a běda. kdyby Igor začal o pravdivosti Aljoši pochybovat. Nebo, kdyby ji dokonce označil přímo za LEŽ s dovolil si uvádět argumenty pro své tvrzení!!!!!!

S. Donát 2.5.2022 9:03

Ano, jeví se mi to podobně.

P. Pepax 2.5.2022 8:50

Prostě rusové podporují humanitární bombardování Ukrajiny.

F. Navrátil 2.5.2022 8:17

Kdyby šlo o útok Ruska proti Ukrajině, pak jsem přesvědčen, že by většina obyvatel Ruska byla silně proti válce. Pokud válku na Ukrajině chápou jako zástupný konflikt s USA, pak považují válku za nezbytnou preventivní obranu. Neplnění minských dohod jim v tom silně nahrává.

J. Kulheim 2.5.2022 9:07

Myslím, že přesvědčit obyvatele Ruska o útok na východní Ukrajinu až tak složité. Není k tomu potřeba lež ani cenzuru. Nemyslím si, že v Rusku se lež ani cenzura k ovládnutí myšlení lidí nepoužívá.

Stačí říkat jenom to co je skutečnost. Snažím se vžít do myšlení Rusa, který žije na západním Rusku.

Např. vraždění Rusů na východě Ukrajiny, polovojenské jednotky Azov, laboratoře na výrobu biologických zbraní, Nedodržení slibů o nerozšiřování NATO, 1990 – rozhovorech o sjednocení Německa se presidentovi SSSR Michailu Gorbačovovi dostává ujištění o tom, že NATO se nepohne ani o palec na východ; těchto ujišťování se dostává i dalším představitelům SSSR, a v dalších letech RF. 5. 9. 2014 – „Minsk I“ jednání mezi ukrajinskou vládou a představiteli doněcké a luhanské oblasti pod záštitou představitelů OBSE, Německa, Francie a Ruska 12. 2. 2015 – „Minsk II“. Poté, co Minsk I nebyl plněn, došlo k další dohodě. Jejími nejpodstatnějšími aspekty bylo příměří mezi vládními jednotkami a separatisty, a přechod na federalizaci. Leden 2022 – USA i NATO odmítají tyto nejdůležitější ruské požadavky, a zvyšují stavy vojsk NATO ve východní Evropě a zintenzivňují dodávky zbraní na Ukrajinu. Proti komu?

19. 2. 2022 – President Zelenský na bezpečnostní konferenci v Mnichově prohlašuje, že Ukrajina zvažuje odstoupit od smlouvy o nešíření jaderných zbraní; jinými slovy zvažuje získat jaderné zbraně. Proti komu?

Nechtěl bych být Rus, Ukrajinec, Američan, ani pan Fiala. Jsem rád, že žiji na Slovácku.

J. Ganaur 2.5.2022 9:16

Samá křišťálově křišťálová pravda....;-D;-D;-D

J. Kulheim 2.5.2022 9:28

Pane Ganaur, asi jste chtěl něco napsat a došel vám ingoust.

P. Diviš 2.5.2022 9:36

Hitler taky bojoval proti "plutokratům".

Pokud to Rusové chápou jako boj proti USA, pak hlavně proto, že jim to dlouhé roky tluče do hlavy jejich ulhaná propaganda.

J. Kulheim 2.5.2022 11:27

"Pokud to Rusové chápou jako boj proti USA, pak hlavně proto, že jim to dlouhé roky tluče do hlavy jejich ulhaná propaganda."

Je to možné. Ruský občan není dost inteligentní na to, aby pochopil bombardování, Srbska, Libie, atd. My víme, že se jednalo o humanitární bombardování, při kterém nikdo nebyl usmrcený.

V Rusku nikdo neví, že v ČR je cenzura nekvalitních názorů a to co slyšíme a vidíme jsou čisté pravdy.

J. Ganaur 2.5.2022 8:17

Stejní šílenci jsou i tady.Pávek, Kolman, Vacek,Forejt,Varadinková a mnoho dalších.:-(:-(:-(

J. Ganaur 2.5.2022 9:15

L.Kolman, panu V.Kolmanovi se omlouvám!:-)

H. Lukešová 2.5.2022 8:15

Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov v neděli učinil kontroverzní prohlášení na adresu ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského.

"Skutečnost, že Zelenskyj je Žid, nepopírá nacistické prvky na Ukrajině. Věřím, že Hitler měl také židovskou krev," řekl Lavrov v komentářích citovaných Kan 11 News .

Ruský ministr zahraničí pokračoval v útocích na ukrajinského prezidenta a řekl: "Zelenskyj může podporovat mír tím, že přestane dávat nezákonné rozkazy svým nacistickým vojákům."

Lavrov dále řekl, že „ukrajinské útoky na Donbas mají za cíl uvalení teroru na civilní obyvatelstvo“ a dodal, že „Zelenskyj opakovaně mění svůj postoj, Ukrajinci sabotovali jednání“.

Není to poprvé, co Rusko srovnává ukrajinské vůdce s nacismem. Když prezident Vladimir Putin zahájil invazi na Ukrajinu, řekl, že cílem vojenské operace bylo „denacifikovat“ Ukrajinu.

O. M. 2.5.2022 11:11

Ruské vedení bude jakéhokoli (i domnělého) nepřítele vykreslovat jako nacistu či fašistu - pro ruského občana jsou to signální slova, jako byl pro Pavlovovy psy zvuk zvonku - stačí ukázat "to je nacista", a Rus půjde ochotně s ním bojovat až do roztrhání těla.

R. Tichý 2.5.2022 7:40

Ano. Rusove maji vymyte mozky. Porad nepochopili, ze lidi na zapade zajima McDonald a 62. pohlavi, po Rusku ani pes nestekne. Proc taky?

F. Žůrek 2.5.2022 7:39

Rusové válku nepodporují!

Válku nechce NIKDO!!!

Ale věřme v BOHA...

T. Novy 2.5.2022 8:41

Zkuste si ten článek přečíst.

Pomůže vám to rozšířit si obzory a nepsat nesmysly.

S. Donát 2.5.2022 8:57

Jemu nepomůže nic. Obávám se, že tohle vytáhnou až macešky.

T. Hraj 2.5.2022 9:00

Válku asi opravdu nechce nikdo, tj. nikdo, komu už někdy padaly bomby na hlavu. Tupec (nebo infant) nechápe jak děsivá realita se za slovem válka skrývá. Normální člověk tuší, že ta realita bude ještě děsivě, než si lze představit. Má dost rozumu, aby to slovo nebral na lehkou váhu.

Rusové jsou nejspíš zhusta tupí nebo nedospělí.

V. Kolman 2.5.2022 9:05

"Válku nechce NIKDO!!!"

Proto je eufemisticky nazývána "speciální vojenskou operací" a za vyslovení slova "válka" je mnohaleté věznění :-(:-(:-(

V. Církva 2.5.2022 7:01

Tak alespoň si 5 kolona ruského náboženství nemůže stěžovat, že tu nemáme informace z Ruska. Článek je velmi reálný. Rusové válku podporují, jsou jednotní a autokracie jim vyhovuje, ze svobody a demokracie mají fobii.

Rusko žilo stovky let v nebezpečí útoků a otročení muslimů a hord z východu. Museli se ubránit a být jednotní. I to podpořilo absolutismus s carem (autokracii), pak byli sto let pod komunismem. Kdo nevystrkoval hlavu, mohl nějak žít. Desítky let v nich slovo fašismus a NATO vyvolávalo strach.

Brainwash v Rusku probíhal stovky let Když jim dali svobodu začalo se všechno sypat a oni si 90ky pamatují. To je ale i odpověď proč Západ nepomohl třeba velkorysostí v 90tých letech, nemohl. Pomoct si musí Rusové sami se sebou.

Putina trochu obdivují, protože zkrotil oligarchy a na druhé straně prostě historicky neřeší že je to lump, vor v zakoně. Takto žili za Stalina. Nevystrkovat hlavu a jednota. Jak mi řekla Ruska v 90 kách. Za Stalina bylo chorošo, my němnožka bajalis, no bylo chorošo.

Jen se divím že v nich nevyvolávají strach jaderné bomby. Rusko tuto válku neprohraje, ale jejich lidé a lidství prohrálo. Bez demokracie a svobody jsou války, zmar, retardace lidí, militaristické sklony a násilí.

Důvody proč u nás někdo Rusko podporuje můžou být peníze, ale pak jsou to stádovití lidé co potřebují tak, jako Rusové jednoduchý návod na život bez progresivistů, tupé následování náboženství bez Boha. Diktatura je hnus, který jsme měli do 90 tých let. Že se dnes vrací z východu i západu je odporné, ale lidi si za to můžou sami.

M. Mařák 2.5.2022 5:39

To je jako kdyby se nějaký novinář bavil s lidmi v hitlerovském Německu.

Děsivé.

V. Církva 2.5.2022 7:05

Ano, je to skoro horší. V Německu v nějakých svobodnějších časech 19. 20. století tak zle nebylo. Rusové si svobodu spojují s prázdnými regály 90tek. Že byl hladomor na Ukrajině je nezajímá. Nechtějí to změnit.

R. Vacek 2.5.2022 5:38

Rusko opakovaně tvrdilo, že se cítí ohroženo šířením NATO na východ a požadovalo záruky, že se tak nestane. Nedostalo je.

Na druhé straně světa vidíme něco podobného od jiné velmoci:

https://www.natoaktual.cz/v-mediich/usa-cina-salamounovy-ostrovy-zakladna.A220426_164355_na_media_m02

M. Kanda 2.5.2022 6:27

Proč by měl někdo dávat Rusku nějaké záruky? Vstup do NATO se týká pouze zájemce o vstup a samotného NATO. Ruska se vůbec netýká. Uvědomujete si vůbec, že nějaká záruka o tom, že země XY nesmí vstoupit do NATO je pro tu zemi XY totéž jako byl pro nás Mnichov 1938?

A s nějakými Šalomounovými ostrovy se jděte bodnout. Kolik jste u nás potkal uprchlíků ze Šalomounových ostrovů?

R. Vacek 2.5.2022 6:31

Názory podobné vaším vedly ke karibské krizi kdy hrozila jaderná válka. A teď se ukazuje, že opět mají ty samé důsledky.

T. Novy 2.5.2022 6:39

Asi nerozumíte, tak ještě jednou - rusák není oprávněn požadovat záruky ohledně budoucnosti svobodných států. Tečka.

J. Sedlář 2.5.2022 9:47

A USÁk může vyhrožovat? Nebo?

T. Novy 2.5.2022 6:45

Z předchozích setkání s rusáky jsem nabyl dojmu, že se jedná o arogantní, nevzdělané, necivilizované, neslušné, neohleduplné a nekulturní lidi. :-/

Toto překonává veškeré dno. ;-O

Jsem toho názoru, že by na rusáky měl být uplatněn princip kolektivní viny stejně jako na Němce po ww2, ať už byli aktivními členy národního socialismu nebo ne.

[>-][UA]