1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

RUSKO: Atentát na Dugina

Alexandr Dugin je jeden z hlavních ideologů současného režimu v Rusku a zároveň zakladatelem politického hnutí Eurasie, byl dlouhou dobu poradcem Putina a dalších vrcholných ruských politiků a zásadní měrou se podílel na tvorbě současného ideologického ruského propagandistického narativu, jenž je používán k ospravedlnění bezdůvodné okupace suverénního státu Ukrajina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 24.8.2022 8:06

Trest za tamten komentář u teroristického útoku na NZ je podle mě dost diskutabilní. Nikoliv současné články.

Z článku nevyplývá souhlas a už vůbec ne obhajoba.

L. Novák 24.8.2022 8:00

Vy jste pro mě naprosto nedůvěryhodné individuum vykazující jasné znaky Putinova ;-O propagandisttického distributora. Proto mě vaše žvásty ani odkazy nezajímají.

J. Musil 24.8.2022 7:31

Z těch článků, podobně jako z vyjádření ministryně Černochové vyplývá souhlas s atentátem. Staví oba Duginy do role vojáků, u nichž lze předpokládat smrt smrt v boji. Ale oni byli civilisté. Když u nás nějaký fanatik zabije novináře, jenž bude i nepřímo obhajovat Putinovu válku, a bude tvrdit, že si za to může sám, bude osvobozen? Začínám věřit, že ano. Když u nás někdo dostane 6 let natvrdo za tutéž nepřímou obhajobu vražd muslimů na NZ a tady se píšou články s daleko tvrdší obhajobou (a to na dokonce na Neffově. psovi) jiné vraždy, pak je něco v našem státě špatně.

L. Novák 24.8.2022 0:23

Podívejte, to, co vyvádí Němci s Energiewende a Green Dealem, je ve světě kvalifikované energetiky považováno za nejhloupější energetickou politiku na světě. Přesto si ani já, ikdyž mám na zelené magory z Greenpeace a spol. vyhraněně kritický názor, nemyslím, že všichni Němci jsou úplně blbí, když si je zvolili a nechají je vládnout. Protože jsem četl mnoho kritických textů německých expertů, kteří před podobně nesmyslnou politikou varují a upozorňují na ni.

No a uvidíme v zimě, jak se změní podpora veřejnosti pro zelené magory, pokud Putin zastaví nebo výrazně omezí dodávky zemního plynu v zimě a Němci z bytových domů se budou muset chodit ohřívat do zřízených "veřejných ohříváren", jak je naplánovala německá vláda. Třeba pak voliči dostanou rozum a budou ve volbách hlasovat pro jadernou energetiku. :-P

V. Machálková 23.8.2022 23:37

Je mi to líto, ale mýlite se.

P. Diviš 23.8.2022 22:29

Na Lidovky ani jinam moc nelezu.

A ano, na rozdíl od vás jsem "samorozhodný". I pokud už tam vlezu. Sebeúcta, jestli víte co to je.

P. Diviš 23.8.2022 22:24

Někdo pěkně nachcal do mraveniště. Otázka je kdo, adeptů je dost (Ukrajinci nejméně pravděpodobní).

O. Kaucký 23.8.2022 22:10

R^

O. Kaucký 23.8.2022 22:08

demagogie = využívání zkreslených zjednodušených argumentů

O. Kaucký 23.8.2022 22:02

Kdyby jste rozuměl napsanému, tak byste takovou blbost nemohl napsat.

V. Kuhaj 23.8.2022 21:50

Trochu jsme si nerozuměli. Já jsem neměl na mysli CTRL F a CTRL V, tenhle splácanec článků od Dobeše a nějaké něčí diplomky, která Dugina zmiňuje, co jste mi tam poslal, bych uměl dát dneska dohromady taky. To myslíte, že tímhle mě oblbnete?! Nevěděl jste o něm nic, tak nekecejte.

J. Anděl 23.8.2022 21:50

Západ není osoba. Někteří lidé v západních zemích takto nerozlišují, jiní rozlišují. A v různých zemích to mají různě.

A také se to časem mění.

J. Anděl 23.8.2022 21:47

Ano, Rushdie nikdy nevyzýval k vraždění Ukrajinců, na Darju Duginovou nebyla vyhlášená fatwa a atentát na ní nebyl spáchán proto, že v Evropě - a nejen v Evropě, ale téměř na celé planetě - není absolutní a ničím neohraničená platnost svobody slova.

Jednání RF je hanebné a zavinilo oběti na životech jak mezi Ukrajinci, tak mezi Rusy. Duginová je jednou z obětí této války vyvolané a udržované Ruskou federací. Války, kterou Duginová sama obhajovala. Případně je obětí nějakých přetahování se o moc mezi kdovíjakými vnitřními skupinami, což je ovšem také důsledek politiky RF.

Jestli je atentát hanebnost? No, možná i jo. Nijak ho neobhajuju. Stoupněte si do fronty a zatím si u okýnka kupte kolek. Fronta s hlášeními hanebností, způsobených přímo či nepřímo Putinem, je opravdu dlouhá, doporučuju s sebou spacák a jídlo na několik dní.

V. Kuhaj 23.8.2022 21:42

Vy děláte na vnitru, že?

J. Prečuch 23.8.2022 21:32

Nevím kde to Dugin kupoval , ale hustý matroš....

J. Anděl 23.8.2022 21:31

Dcera i otec byli aktivními účastníky a hlasateli konfliktu s Ukrajinou a celkového ideového vývoje a orientace Ruska. Samozřejmě neznám motivy a okolnosti atentátu, co se ovšem podílu na příběhu k ospravedlnění ruské agrese týče, ani otec ani dcera nejsou náhodnými nevinnými kolemjdoucími. Jestli si zasloužili takovouhle smrt či ztrátu? Nevím, jestli bych o namachrovaném mladíkovi, který to s motorkou napálí někde do zdi, řekl, že si to "zasloužil". Ale asi tomu přispěl.

Nejsem si ovšem jistý, jestli rozumím, co vás na těch článcích trápí, nejsem to z tohoto příspěvku schopný rozklíčovat, tak možná reaguji mimo.

P. Sura 23.8.2022 21:08

Jo, jasně, Estonska.... Litva je jen další na řadě....

L. Novák 23.8.2022 20:53

Reakce na smrt Duginové jsou jako okna, jimiž lze nahlédnout do vlastního nitra

https://nazory.aktualne.cz/komentare/reakce-na-smrt-duginove-jsou-jako-okna-jimiz-lze-nahlednout/r~1eddf79822e911eda9eeac1f6b220ee8/

L. Novák 23.8.2022 20:29

Duginová kritizovala vedení invaze, zabila ji FSB, uvádí Kyjev k ruským obviněním

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3524234-duginova-kritizovala-vedeni-invaze-zabila-ji-fsb-uvadi-kyjev-k-ruskym-obvinenim

Intrikující frakce v mocné FSB. Vražda Duginové může souviset s bojem okolo Putina

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/intrikujici-frakce-v-mocne-fsb-vrazda-duginove-muze-souviset/r~a6fd8da2221511edba63ac1f6b220ee8/

Přijde ve středu pomsta? Kyjev čeká Den nezávislosti, Rusové posilují v Černém moři

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/vrazda-duginove-zvysuje-napeti-kyjev-se-obava-ze-rusko-chyst/r~576c034421fd11eda9eeac1f6b220ee8/

V. Machálková 23.8.2022 20:28

Nigel Farage

V. Machálková 23.8.2022 20:22

Už mnohokrát jsem to tady chtěla napsat, uvědomují si vůbec ti protiruští diskutéři, že ten západ mezi Čechy, Slováky a a Rusy vůbec nerozlišuje. Všichni jsme pro ně východní Evropa.

Viz. Nigel Garage - Pákistánec je mi milejší než Východoevropan.

A ten vulgární slovník, který používají by byl pro super korektní západoevropany nestravitelný.

Š. Formánek 23.8.2022 20:16

Kdyby Západ zůstal tím Západem, který jsme znali spoza železné opony, tedy kulturou, která se hlásí k ideálům osvícenství a myšlenkám otců zakladatelů USA, mohli bychom říkat, že je Dugin šílený. Ale Dugin představuje antipod ještě šílenější kultury umlčení, toxického mužství, bělošského privilegia nebo transfobie.

V tomto smyslu je atentát na Darju Duginovou stejně obludný, jako muslimská fatwa na Salmana Rushdieho. Ano, Rushdie nikdy nevyzýval k vraždění Ukrajinců. Ale vrždit pro slova je hanebnost, stejně jako bylo hanebné odksoudit v Norimberku Julia Streichera k smrti. Evropa má zásadní demokratický deficit v tom, že neuznává absolutní platnost svobody slova, tak jak je zkotvený v prvním dodatku americké ústavy.

Můj morální kompas mi říká, že atentát ze zálohy je vždycky hanebnost s výjimkou případu, kdy se jedná o krajní zbraň odboje utlačovaného národa a ještě pouze tehdy, pokud zabije přímo ospovědnou osobu, jako byl Heydrich. Je to, jako kdyby Gabčík s Kubišem nastražili bombu v panenských Břežanech a zabili omylem Linu, Která také byla nacistka, tak žádná škoda.

I. Teren 23.8.2022 19:53

Zrejme povazujete Rusov za untermensch. Na zapad od Asu vas povazuju za cosi podobne.

V. Čermák 23.8.2022 19:30

To byla řečnická otázka, Světoví Pokrokáři si ovšem myslí, že Oni...;-D

V. Čermák 23.8.2022 19:27

Za to, Vy jste Baťka Estét...;-D

V. Čermák 23.8.2022 19:26

No, několik jednotlivých Rusů ze 145milionů...;-D

L. Novák 23.8.2022 19:06

"Je čas začít opravdovou válku." Rusové u rakve Duginové vyzývali ke konečné odplatě

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/je-cas-zacit-opravdovou-valku-rusove-u-rakve-duginove-vyzyva/r~2a3a43ca22ef11ed9ae20cc47ab5f122/

J. David 23.8.2022 18:54

Holt to asi baryšna odnesla natvrdo, za baťku Dugina. Ale byla to hrma stejného ražení, jako její baťka.

J. Ganaur 23.8.2022 18:46

Estonska...:-/

V. Novak 23.8.2022 18:26

Opravdu?

Ještě vás na lidovkách nezabanovali?

No, vy jste vlastně vždy politicky korektní a konformní - ale samorozhodně!