26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

POLSKO: Interrupce a středověk

V době, kdy stále častěji slýcháme o kýženém návratu k našim křesťanským kořenům a hodnotám jakožto o jediném zaručeném manuálu v boji s nastupující islamizací evropské populace, je nutné přiznat si i některé s tím spojené skutečnosti, které se ani vzdáleně neslučují s instantně deklarovanou představou civilizované Evropy 21. století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Fořtová 16.11.2021 20:05

Já souhlasím s komentářem beze zbytku. Je nekorektní, ale to se mi v tomto případě líbí. Každý by měl mít tu možnost volby. To je pro mě svoboda a ne pohodlnost.

J. Krásenský 16.11.2021 8:21

Ano, i tak - viz Vodňanská "Voda, která hoří" a Václav Havel.

R. Langer 16.11.2021 7:57

No právě! ;-)

R. Langer 16.11.2021 7:55

A nebo kdo je proti, by měl mít automaticky povinnost adoptovat dítě. ;-)

R. Langer 16.11.2021 7:53

Kvůli nezodpovědným fotrům? :-P

J. Janotová 16.11.2021 1:09

Samozřejmě, že antikoncepce zdarma může zabránit mnoha nechtěným těhotenstvím. U středoškolaček zcela určitě. A mladým ženám umožní mít děti v době kdy, už budou připraveny na to být matkami . Domníváte se, že 17 leté děvče je připraveno být dobrou matkou? Nebo dvojice, která mimo přání být spolu ještě nemá nic? A ani vlastně neví jestli" to "být spolu", je být spolu na dlouho i s dětmi... (a antikoncepce je pro ně může být dost drahá záležitost). Nemají oba šanci být pro děti lepší rodinou, když mateřství odloží nebo se rozejdou...

V. Humble 15.11.2021 23:31

Ne kazdy trci v Cechach cely zivot. Obcas se par lidi sebere a odejde do zahranici kde pak zije. Pokud pak zijete mimo vlast a nepouzivate rodny jazyk par desetileti jazykova vybavenost se dosti zhorsuje. Na nauceni pravopisu jsem tedy moc stary spise by jste se tedy mel vztekat ze jsem ho nemel zapomenout.

V. Humble 15.11.2021 23:27

Ja vidim problem nekde jinde. Jde samozrejme o zivotni podminky ale v nasi dobe o stabilitu spolecnosti a o tom ze mravni chovani v sobe nese tisice let zkusenosti ktere tu nejsu jen proto ze si je nekdo vymyslel z nudy. Kouknete se treba jak treba takove mnohozenstvi funguje priklady najdete treba v expanzi muslimske rise kdy se tisice muzu hnali do valky protoze proste nemeli partnera a valka byl jediny zpusob jak ho dostat. Dalsi priklad treba online seznamky. Domnivam se ze je to obrazek toho co nas ceka. Vetsina zen tam nema problem najit nekoho na sex kazdy den.Ma ale problem si najit dlouhodobeho partnera ktery za neco stoji. Zeptejte se jakou ma zkusenost prumerny muz se seznamkama a dostanete naprosto protichudne odpovedi. To je naprosto destruktivni system kde ztraci vsichni krome par jedincu na uplnem vrcholu poptavky. Produkuje jak masy nespokojenych agresivnich muzu protoze vse smeruje k par super uspesnym a atraktivnim muzum tak zen ktere vysneny partner velmi rychle opousti kvuli jine nabidce. Nehlede na to ze takovyto system velmi silne sexualizuje nabidku a zeny sahaji k cim dal radikalnejsim profilum nalakat partnera cim si nevedomky dale snizuji sanci najt si dlouhodobeho spolehliveho partnera ktereho toto odradi a pritahle spise typy na jednu noc. Nejsem si tedy jist jestli antikoncepce zdarma je tou nejlepsi cestou k spokojenosti. Ono na manoha pravidlach krestanstvi neco bude and zavrhnou vsechny jako zbytecne jen proto ze neexistuje zadny buh je velmi povrchni pristup.

J. Pavlik 15.11.2021 23:20

napred se nauc pravopis a pak zacni psat prispevky

J. Krásenský 15.11.2021 23:04

Ženy po svém vlastním rozhodnutí, děti kvůli rozhodnutí jiných.

T. Pudil 15.11.2021 22:33

Jsme ochotni odeprit cloveku pravo na zivot kvuli sve pohodlnosti, nezodpovednosti, sve rozkosib a sveho strachu o svuj zivotni standart. Neni snad mozne mit sex bez nasledku ? Naopak, nabizi se celkem slusna rada moznosti. Jak to, ze mam 2 deti a ne dalsi, prestoze jsme se zenou po teto strance mnoho let aktivni ? A nevytahujte na me tech par prikladu, kdy byla zena znasilnena. nesrovnatelna vetsina potratu tento duvod nema. Nenarozene dite je stale lidskym stvorenim a ne veverka. Nenarozene dite ma casto jine chromozomy nebo krevni slupinu nez ma matka a od urcite doby ma sve vlastni fungujici srdce. Neni soucasti tela matky. Je telem v tele. Samozrejme jsem protyi potratum a je mi lito kazdeho ditete, ktere za ciny svych rodicu doplati zivotem a je mi lito i te zeny, ktera se k tomuto kroku rozhodne.

Š. Hašek 15.11.2021 19:26

Zeptaly se starších .......

Tedy jak která.

J. Krásenský 15.11.2021 18:19

R^

J. Chaloupka 15.11.2021 17:53

Musí si vybrat: při interupcích umírají plody. Při zákazu interupcí umírají ženy.

Ś. Svobodová 15.11.2021 17:24

Zas je tady plno moralistů, kteří mají problém s tím, že se žena rozhodne usmrtit nenarozené dítě (většinou do 3 měsíce ve kterém i matka příroda ukončí 50% těhotenství). Jindy by ti samí nejraději vyhlásili válku Rusku nebo Americe, postavili na hranice samopalníky proti migrantům nebo sterilizovali Romky.

Š. Hašek 15.11.2021 17:00

Ale když velice chytří říkali, že zákon, stát, víra je tady od toho, abychom "po sobě pitomě nelezli a nevraždili se".

Stále si myslím, že všechno nemůže být soukromé. Asi ta chvilka ve dvou ano.

Ale pokud potom ti dva neví co s tím??? Tím "s tím" myslím, pochopitelně, co " jako s člověkem"!!!

Už mlčím! Polsko je polské. Wyborova není absint z Paříže. A Polsko není komuna.

Já, matka od našich dětí (a rodina vokolo) jsme jenom řešili, jestli haranti mají vyčištěno, domácí úkoly fertig, pantofle pod postelí a nepáraj polštáře ve spacím brlohu. A pokud brblali, tak museli ještě v sobotu vyluxovat a v neděli s náma na Karlštejn. Jedna zmrzka. Po vobědě.

J. Janotová 15.11.2021 16:39

"Existuje rada velice dulezitych duvodu proc lide prisly s jednim partnerem na cely zivot.Verte nebo ne vetsina z nich pomaha jak zenam tak muzum a udrzuje spolecnost stabilni"

Křesťanství je staré 2000 let. Kolika let se v té době lidé dožívali? Tehdy jeden "doživotní" partner měl zřejmě dobrý důvod- péče o ještě nesamostatné potomky.

Navíc monogamie je historicky obvyklá v Evropě (pravděpodobně vznikla jako optimum pro dané přírodní podmínky), někde je obvyklé mnohomužství, jinde mnohoženství- opět pravděpodobně jako reakce na životní podmínky. Co je optimum současném světě, kdy se většina z nás neživí ani lovem ani zemědělstvím a dožíváme se daleko vyššího věku, ve většině povolání najdeme muže i zeny?

Vytahování tématu "boje proti potratům" považuji za politicky účelové a nesmyslné , u nás určitě. S širokou dostupností antikoncepce jejich počet stále klesá.

Potraty ČR 2019 (uzis.cz)

Zajímavou akci provedli nedávno Francouzi-uzákonili antikoncepci zdarma pro ženy do 25 let. Bingo! Daleko lepší než polská cesta R^

J. Jurax 15.11.2021 16:34

Mladé černé a lesbické, případně nějaké "to" s neurčitým či proměnlivým pohlavím.

Každopádně heterosexuální bílý muž je fuj!

J. Jurax 15.11.2021 16:30

Protože u nás je zájem o adopci dětí zdravých, bílých a nejlépe roztomilých. A pokud možno co nejmladších.

A samozřejmě ty děti musí být právně volné.

J. Jurax 15.11.2021 16:23

No jo, nic není černobílé ... :-)

J. Jurax 15.11.2021 16:21

Ano.

Ovšem být ženská, zeptám se Vás, zda jste již byl aspoň jednou nechtěně těhotný.

J. Jurax 15.11.2021 16:15

No jo, žádné ženě zajisté není bráněno v tom, aby donosila dítě počaté znásilněním či incestem, případně dítě s vrozenými vadami jakkoliv vážnými.

Pak by ovšem ženě nemělo být bráněno v tom, aby je nedonosila.

Pokud jde o interrupci bez výšezmíněných indikací, mám zato, že je to soukromá věc obou zploditelů, primárně ovšem ženy, neboť jen ona z těch dvou, co za to můžou, je těhotná a ponese dopady těhotenství či případné interrupce.

A zákon, stát, církev a jakékoliv ideologie do toho nemají co kecat. Mohou nanejvýš doporučovat a propagovat prostředky proti nežádoucímu početí, aby se interrupcím předcházelo. A taky babyboxy a možnost dát nechtěné dítě k adopci.

Signifikantní arciť je, že tady v diskuzi je zdrcující převaha mužů ... :-)

D. Laurencikova 15.11.2021 14:42

R^R^

D. Laurencikova 15.11.2021 14:39

Jste nepresna. Mela jste rict "stari bili muzi", ti jsou dnes udajne zodpovedni za vsechen nesvar na svete. Az budou vladnout mlade cerne zeny, bude zas vsechno dobre. ;-)

V. Kučer 15.11.2021 14:38

Muž se o dítě zpravidla blíže zajímá až když je starší, samozřejmě se musí starat a když ne tak mu soudy napaří alimenty. V Africe si muži přejí mít co nejvíc dětí ale starají se o ně ženy a evropští aktivisté, ochranu moc nepoužívají i když riskují AIDS.

D. Laurencikova 15.11.2021 14:37

Jste si jist, ze vam do vasich deti nic neni?

D. Laurencikova 15.11.2021 14:35

Kde jste vycetl neco o toleranci muslimu k potratum?

D. Laurencikova 15.11.2021 14:32

Moc dobre jste to napsal. Mozna ze k tomu skutecne nekdy dojde, ze bude dovolene zabit dite nejakou dobu po porodu, moc uz k tomu vlastne nechybi. Mozna by zatim stacilo zacit ukazovat v televizi, jak se takove "preruseni tehotenstvi" provadi. Jak se "tehotenska tkan" svoji poprave brani.

V. Kučer 15.11.2021 14:22

Žena která usmrtí dítě po jeho narození se dopustí vraždy, nenarozené dítě je nesmyslný pojem ale s posledním odstavcem souhlas.

D. Laurencikova 15.11.2021 14:17

"Tehotenska tkan" jsem chtala rict. Omlouvam se. Kdy lze mluvit o lidskem jedinci, tedy o "cloveku", ptate se? K tomu rekl Kardinal Lemann v roce 2013 nasledujici: "Jestlize se zygota postupne vyvine v novorozence a v dospeleho cloveka, pak zustava indentita teto zive bytosti zachovana. Je-li tato ziva bytost v dospelem stadiu clovekem, pak je jim i ve stadiu embrya." Ja nejsem v teto oblasti ani dost kompetentni, ani necitim potrebu tomu odporovat.