24.5.2024 | Svátek má Jana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Semiramis 26.1.2007 11:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano

Takže vy pravdu sice neznáte, ale do Jakla se obouváte, že pravdu nemá.... hmmm. Rv

I.L. 26.1.2007 11:29

Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

Jelenova? :-) Ale naprosty souhlas!  :-)

Lájoš B. 26.1.2007 11:28

Re: Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

Prosím o link na informace o zrujnovaných ekonomikách, které k tomu přišly tak, že snižují objem vypouštěných CO2.

IS 26.1.2007 11:26

Re: Milí eko - klimatologové

Není to tak jednoduché. Znáte ten vtip, jak vyskočil muž z e střechy mrakodrpu a při průletu u desátém poschodí pravil "ještě je to dobré". Není asi taky rozumné stavět domy v záplavových územích, i když se tam ty záplavy dlouho nevyskytly. Tato záležitos přišla mnohé lidi nedávno značně draho. Nejpravděpodobnější teorie může být asi opravdu jediná možná, to by pak nebyla nejpravděpodobnější. Neznamená tedy automaticky změnu na ideologii, tou se stane, jestliže ji jako dogma převezmou politici.

Semiramis 26.1.2007 11:26

Re: Re: Re: Re: Re: Ano

A neznáte?

Semiramis 26.1.2007 11:23

Re: Re: Re: Re: Re: Vědecké studie

Jak vidím, VY jste se už nezvratně rozhodl...

Lájoš B. 26.1.2007 11:22

Re: Re: Re: Re: Ano

Jak jste z mého dotazu "To od Jakla myslíte ?" vydedukoval, že já znám tu nezvratnou pravdu ?

Semiramis 26.1.2007 11:20

Re: Semiramis je usvědčený žvanil.

Tentokrát máte pravdu, Lájoši B., tohle mi nějak uniklo. Možná proto, že nesleduju tak pečlivě všechno, co Klaus říká. Mám obvykle dost jiné práce...:-/

hodne neRath 26.1.2007 11:20

Re: P.S.

dubovy muzicku, stydte se... co takhle nejaky argument, odkaz, matematicky model? nic?

Ivan Brezina 26.1.2007 11:18

Re: P.S.

:-))

...rekl zeleny milovnik pravdy a lasky, co je hodny na zviratka.

IS 26.1.2007 11:17

Re: oakmane , vy také reagujete osobními výpady

Brezina je vystudovaný ekolog. Uvádím argument modelu bílé Země, máte možnost reagovat.

Sýček 26.1.2007 11:16

Milí eko - klimatologové

Odborně poctivé by bylo, kdybyste napsal, že jste zastánce hypotézy, která přisuzuje vlivu člověka na podnebí významný (dominantní, podstatný, nezanedbatelný) vliv. A to i přesto, že tato vámi zastávaná hypotéza nemá žádné hodnověrné a ověřitelné odpovědi na příčiny výkyvů počasí v minulém tisíciletí. Změny v tomto odbobí považujete za lokální, aniž k tomu máte ucelené podklady. Nejste si ani jistý, zdali máte zahrnuty určující počáteční podmínky a podstatné vlivy vývoje počasí a zda jim dáváte odpovídající váhu. Na základě těchto nejistot, si odvažujete tvrdit co se stane, když se vámi zahrnuté veličiny (např. emise CO2) vlivem činnosti člověka změní. Můžete tuto hypotézu pokládat za nejlepší, ale od chvíle, kdy ji začnete pokládat za jedinou možnou a správnou, stává se z hypotézy ideologie. (Ačkoli vaší opravdovou snahou je z této hypotézy vytvořit teorii) Mimochodem, dnes se upřednostňuje termín Globální změna počasí.

Ivan Brezina 26.1.2007 11:16

Re: Jakl a Brezina

Mate pravdu ze tato forma medialniho sprostactvi nepatri do slusne spolecnosti.

Jen nechapu, pros s ni do slusne spolecnosti lezete:-))

Ale co chtit od cloveka ktery se zbabele schovava za nick...

oakman 26.1.2007 11:14

P.S.

Někdo by vám, Brezino už měl pořádně rozbít hubu, aby jste poznal, jak nás bolí vaše hloupost, vše pomluvy, vaše blasfémie.

IS 26.1.2007 11:14

Re: Pane Metelko,

Jestliže se nakonec legislativním předpisem stanoví "symbolický" poplatek 1000 Kč na rok a osobu, tak možná budete zvědav, proč máte platit. Obávám se, že odpověď "Tak přece doporučují odborníci, nestarejte se proto a plaťte nebo na vás pošleme exekutora," vás asi neuspokojí.  

Ivan Brezina 26.1.2007 11:13

Re: Re: Nezavisly odbornik

Ach ta vnitrooborova profesni revnivost...:-))

Kolega publikuje vic nez vy (nedavno mu o vyvoji klimatu vysla monografie), zastava "politicky nekoretni nazory" a tim vam kazi kseft...

Chapu ze zarlite a jste nastvany, ale slusny clovek o tom aspon verejne nemluvi.

oakman 26.1.2007 11:11

Jakl a Brezina

Jste se zase sešli, dva truhlíci! Pane Brezina, kdo je kým placen je irelevantní, to bychom se museli zeptat, kolik vám lepí ČEZ za vaše výlevy. S jistotou bolševika tu napadáte nositele názoru, protože názor sám argumentací vyvrátit neumíte. Tak tu zase máme ty přisluhovače cizích centrál. Věda, na rozdíl od pseudožurnalistiky vašeho druhu má svá pravidla, technologie, má i zpětnou vazbu. To jsou ovšem věci, které politikářským mazalům chybí. Zalezte někam vy diletantský nedouku a styďte se, protože tady argumentujete jako Paroubek - když něco nevim, napadnu za to opozici. Je vidět, že bolševik vám v mozku mnoho nenechal. Tato forma mediálního sprosťáctví nepatří do slušné společnosti, tam ovšem nepatříte ani vy sám, řečeno vaším slovníkem, korytář napadající za úplatu. To samé je Jakl - blbec na večeři.....

Ivan Brezina 26.1.2007 11:10

Re: Pane Brezino

Mate pravdu, trochu jsem to bohuzel nechtene semanticky posunul, za coz se omlouvam. Svoboda nerekl, ze rekl, ze vliv cloveka je zanedbatelny, ale ze "neni dominantni". Ovsem propagandiste typu pana Metelky rikaji, ze dominantni je.

Stredocech 26.1.2007 11:10

Re: Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

Pokud tomu nerozumí ani erudovaní klimatologové, není důvod zrujnovat kvůli tomu celou ekonomiku. A to je přesně to, co napsal pan Jakl.

IS 26.1.2007 11:08

klima bílé Země

Některá triviální řešení klimatologických modelů vypadají absurdně, přestože z rovnic vycházejí a jako stabilní řešení. Je to například model Země, zcela pokrytý sněhem a ledem. Takový povrch by odrážel sluneční záření, teploty by byly podstatně nižší, ale stabilní po miliony let. Vzhledem k tendenci přírody směřovat ke stabilním řešení (viz zákony termodynamiky ) je otázkou, proč se Země dávno neochladila a došlo jen k dobám ledovým. Zdá se, že existuje vnitřní mechanismus, jetš ne zcela poznaný, který zabraňuje Zemi upadnout do "mrazivého spánku".  Jenže o takovýchzo možnostech vývoje od "nezávislých" zastánců na globální oteplování neuslyšíte ani slovo.  

hodne neRath 26.1.2007 11:02

pane Metelka....

kde jsou ty studie? docela by mne zajimala jejich propracovanost.... ocekaval bych ze z nich plyne - snizime produkci CO2 o XY a to snizi narust oteplovani o BZFN s pravdepodobnosti FF...

:-))) 26.1.2007 10:59

Kdyby se lokaj Jakl staral o precizně nablejskané holinky pana prezidenta, prosím, ale

strkat svůj rypák do věcí kterým pomalu nerozumí ani erudovaní klimatologové ...? :-/

Saša 26.1.2007 10:56

Kéž by se oteplilo!

Na světě by se žilo podstatně lépe.

Jinak doporučuji každému tento článek o holocenním klimaktickém optimu:

http://www.osel.cz/index.php?clanek=2405

IS 26.1.2007 10:55

Re: Re: Re: Re: rizikové analýzy

Máte pravdu, dokonce množství jiných záležitosti se rozhoduje na základě modelů, někdy nazývaných jako rizikové analýzy. Například v tzv. EIA - vyhodnocování vlivu staveb na životní prostředí. Bohužel zkušenost praví, že výsledek po realizaci stavby může být tristní, většinou se zapomíná na rozptyl hodnot předpovědi rizika. I v případě globálního oteplování se jen velice zřídka zalechne, jakou přesností se předpovědi vyznačují.

hodne neRath 26.1.2007 10:55

Re: Vzhledem k tomu, že člověk a dalží živičichové dýchají a přitom vypouštějí skleníkové plyny,

nedelejte si srandu... podle Patocky a Kellera je budoucnost lidstva v zivote v "malych izolovanych zemedelskych komunitach".. coz predpoklada mimo jine i tu likvidaci....

Ivan Brezina 26.1.2007 10:54

Re: Re: Jak proste...

Pane Matelko, ze mne hned v uvodnim osloveni osobne urazite mne po predchozich negativnich zkusenostech s vami vubec neprekvapuje.

Ze JSTE placen za vytvareni klimatickych modelu jste na sebe prozradil vy sam:

"Dr. Ladislav Metelka je klimatolog, který pracuje v Českém hydrometeorologickém ústavu.

Narodil se r. 1958 v Hradci Králové. V letech 1977-1982 studium meteorologie a klimatologie na Matematicko-fyzikální fakultě UK v Praze, v letech 1993-1998 postgraduální doktorské studium tamtéž. Od roku 1982 zaměstnán jako klimatolog na pobočce Českého hydrometeorologického ústavu v Hradci Králové. Profesní zaměření: empirické nelineární modelování procesů v klimatickém systému, variabilita a změny klimatu, využití systémů umělé inteligence v meteorologii a klimatologii."

Tohle jste o sobe napsal ve svem autorskem medailonku v Britskych listech. Internet si vsechno pamatuje a dokaze lidi jako jste vy z leccehos usvedcit. Bacha na nej:-)

Mirek Šejna 26.1.2007 10:53

Pane Brezino

nemáte pravdu. Jiří Svoboda nikdy nezpochybnil lidský faktor působící na klima. Svoboda pouze tvrdí, že teplejší klima je pro lidskou civilizaci optimální a že v teplejších érách holocénu se civilizace rozvíjela rychleji. Nikdy nezpochybnil současné oteplování ani růst skleníkových plynů v atmosféře. A ani nikdy netvrdil, že růst objemu skleníkových plynů není způsobeno člověkem. On prostě jen tvrdí, že teplé klima je dobré klima. Názory Svobody jsou mi dost blízké, protože i já považuji oteplování klimatu za prospěšné.

LM 26.1.2007 10:50

Re: Nezavisly odbornik

Svoboda a nezávislý odborník v klimatologii? Vy šprýmaři!

Svoboda není ani klimatolog. Ale to už tady taky bylo.

Když ne já, co takhle někdo jiný z ČHMÚ, případně z ÚFA, KMOP MFF UK, MU Brno, Přírodovědecké fakulty UK v Praze? Vyberte si!

franta 26.1.2007 10:50

Pane Metelko,

To, že "pan Jakl se ve svém článku evidentně pustil do problematiky, ve které se vůbec nevyzná"  je přece u něho naprosto normální a nemá smysl to komentovat. Jestli on to neodkoukal od svého šéfa ? 

ll 26.1.2007 10:49

Vzhledem k tomu, že člověk a dalží živičichové dýchají a přitom vypouštějí skleníkové plyny,

se nabízí prosté řešení. Plánovaná likvidace. Jen jde o to, aby šlo o likvidaci ekologickou.