3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

POLEMIKA: Nenechme si ukrást brexit II.

Nenechme si ukrást brexit, píše IVK v jednom ze svých posledních článků a my s ním pro jednou docela souhlasíme, i když paradoxně stojíme na opačné straně oné pomyslné barikády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Huml 9.4.2019 17:15

Reakce na clanek myslenkoveho trusu IVK..

No uz hodne dlouho jsem se tolik sdrdecne nepobavil, jako touto Marakovou odpovedi na bezduche pitomosti IVK produkovane a horlive publikovane na NP. Tedy srdecne diky redakci NP za zverejneni Marakovy polemiky. Reakce odpurcu pana Maraka, dusicich se ve vlastni stave neomylnosti, jsou opravdu potesujici. Marak je vzdelany, chytry clovek se smyslem pro humor. Vhodny kandidat pro hlavu pristi Evropske Federace.

P. Han 9.4.2019 17:49

Re: Reakce na clanek myslenkoveho trusu IVK..

Nechcete tu hlavu Evropské Federace nechat Kalouskovi?

R. Tichý 9.4.2019 16:33

Asi to mela byt konstruktivni satira. Jestlize "přijetí Británie do EU byla zásadní strategická chyba a šance na její napravení by se rozhodně neměla promarnit", pak maji ucastnici EU smutne vyhlidky

Bytostne demokraticky britsky lid je povazovan za skudce-neni co dodavat.

M. Prokop 9.4.2019 16:59

Re:

Pan Mařák je bytostný liberál a propagátor zeleně socialistické byrokraticky centralistické EU.

Takže logiku v tom nehledejte.

A. Nový 9.4.2019 17:50

Re:

Ne jen to. Mařák se prezentuje větším "Frantíkem než jsou sami Frantíci".

J. Kanioková 9.4.2019 18:13

Přesně !

M. Mařák 9.4.2019 19:46

Argumenty, proč tomu tak

podle mne je, jsem uvedl ve článku "Brexit, naděje pro EU", na který je v textu odkaz:

https://martinmarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=695629

S. Ševeček 9.4.2019 16:10

zástupci?

"za poslední dva týdny si britští poslanci v parlamentu odhlasovali, že si nepřejí dohodu o brexitu, kterou zástupci GB téměř dva roky vyjednávali se zástupci EU"

Úředníci GB - je správně.

M. Prokop 9.4.2019 17:00

Re: zástupci?

May je zástupkyně a práci úředníků posvětila, takže je to celkem správně.

D. Stirský 9.4.2019 14:37

Zda Britové chtějí z EU nebo ne,

těžko říct. Výsledek referenda byl totiž "plichtózní". Vím jen, že lidé z mé bývalé mateřské společnosti v GB měli "unijní" zakázky a obávají se, co bude dál. Řešení? EU je skutečně moloch a hybrid, stát - nestát. Čili já jsem pro Spojené státy evropské. Společná obrana, zahraniční politika a jedna měna. To nás ve škole učili, že je nezbytné minimum pro to, aby byl nějaký celek státem. Zbytek si každá země federace bude řídit sama. Nechť se pak ponechá sektoru soukromému, aby se činil. Budou-li chtít výrobci plyšových medvídků, aby výroba byla v rámci SSE harmonizovaná, založí si soukromý svaz výrobců medvídků, vydají si normy, standardy kvality... A státu to bude "šuma fuk."

E. Derat 9.4.2019 14:51

Re: Zda Britové chtějí z EU nebo ne,

A co president (i), vláda(y), a také politické strany a subjekty. To co píšete jsou sice symboly státnosti, ale to není to hlavní. V USA, RF atd. mají kromě jednoho presidenta, vlády a parlamentu také jednotné hlavní politické strany po celé federaci. Dovedete si to představit v EU ? Já tedy ne. Musel by vzniknout i politický Evropan, což je trocu sci-fi. Ve škole nás učili za komančů model SSSR. To co popisujete je nějáký takový hybrid konfederace, nebo něco podobného.

M. Prokop 9.4.2019 17:04

Re: Zda Britové chtějí z EU nebo ne,

O celoEUnijní strany nějaké snahy byly, ale neúspěšné. Takže ano, chybí politický národ EUnijní.

V. Povolný 9.4.2019 15:08

Re: Zda Britové chtějí z EU nebo ne,

Pane Stírský, zkuste říct Rakušákům, že jejich rozhodnutí o odklonu od jaderné energetiky bylo plichtózní a uvidíte, co se stane. Tipoval bych, že budete muset rychle utíkat, aby vás někdo nepřetáhl solárním panelem. Přitom ale tohle rozhodnutí bylo hodně plichtózní, většina čítala méně než 1%.

Ale o to koneckonců nejde. Vaše řešení stavu EU (stát/nestát) vznikem Spojených Států Evropských je pozoruhodné. Já bych řekl, že je to spíš důvod zamyslet se, jestli se netlačí příliš na pilu. A ještě jedna věc. Státy se budují odspodu, ne seshora. Kdy se naposled EU ptala na něco občanů v členských státech? To bylo kolem Euroústavy tuším v roce 2005 a skončilo to katastrofou. Od té doby si žádný z europolitiků něco takového netroufl. Ono by se totiž mohlo stát, že by je občané poslali ... no však víte kam.

M. Prokop 9.4.2019 17:03

Re: Zda Britové chtějí z EU nebo ne,

To by bylo o něco lepší, než si přeje třeba Macron.

Nicméně, na obraně se současné státy těžko shodnou, takže ve federaci by to nebylo lepší, dtto zahraniční politika a stran jednotné měny, viz pan Mundell a optimální měnová zóna. Takže, možná to někdy bude, ale rozhodně ne brzy. Pokud ano, bude z toho průser, případně rozpad.

V. Student 9.4.2019 12:57

Ale pane autore!

Všichni víme, že Britové si odhlasovali odchod z EU. Všchni víme, že EU jim to nijak neusnadňuje. Všichni víme, že Británie odejít chce, a odejde možná i za tu cenu, že to pro ni bude krajně nevýhodné, Corbyn necorbyn. Tak co tady pořád řešíte?

M. Mařák 9.4.2019 13:02

Re: Ale pane autore!

Oproti vám všem nevím, jestli v současnosti Britové a jejich zvolení politici skutečně chtějí opustit EU, no a jelikož si nepřeji nic jiného, než aby odešli a to co nejdříve, tak mám obavy z jejich nekonečných klauniád.

To je to, co "řeším".

D. Stirský 9.4.2019 14:38

Re: Ale pane autore!

Všichni nevíme nic. Třeba dvouleté děti nebo domorodec z buše.

V. Student 9.4.2019 15:07

Re: Ale pane autore!

No, já myslel spíš na Evropany, než domorodce z buše. Vlastně, dvouletí Evropani taky nevědí, to máte pravdu. Pan Mařák píše, že Britové odejít nechtějí, zatímco on ano (aby odešli)...no jo, dyť já ten příspěvek úplně podělal! Že já se sem cpu, takový ignorant. Do květináče muškát zasadím, psa vyvenčím, prostě se budu věnovat jen takovým neškodným věcem. Abyste mi to příště zase tak nenandali, to já nemám zapotřebí:-))))

M. Krátký 9.4.2019 19:43

Re: Ale pane autore!

velmi rád se přidávám k vašemu příspěvku a dodávám - v britské povaze není a nikdy nebylo se p.o.s.r.a.t z nastalé situace. VB bojovala naprosto sama dva roky proti Hitlerovi a dotáhla to do vítězného konce. A stejně to dopadne i dnes i kdyby se nedonošenej Macron s gaunery z ÚV EU přetrhli. Hezký večer

M. Mařák 9.4.2019 12:55

Doufám, že proevropské politické strany

řádně využijí tu trapnou britskou brexit šaškárnu. Volby se blíží.

E. Derat 9.4.2019 13:40

Re: Doufám, že proevropské politické strany

Já, doufám v totéž, tedy že proevropské politické strany využijí situace okolo brexitu, a vyjednávání s EU k posílení proti prounijním politickým stranám v EP. No, oba dva za několik týdnu uvidíme jak to dopadne.

M. Mařák 9.4.2019 14:11

Re: Doufám, že proevropské politické strany

Tady možná vyhraje lepenice, nebo bude těsně v závěsu. Socani jsou v totálním rozkladu a vyluxovala jim voliče, přičemž republikánská pravice se od dob křiváka Fillona doposud nevzpamatovala. Ultralevičák Mélenchon nemá zatím ani deset procent a asi se to odehraje mezi Macronem a Le Pen. Je to jako u nás a v EU volbách se volí trochu jinak, než ve vnitřních.

M. Mařák 9.4.2019 14:19

Re: Doufám, že proevropské politické strany

To by u nás v tom převráceném smyslu mohlo trochu fungovat. Ti naši národovci jsou taková paka, že naletí na každou krávovinu jako třeba ten důchodce terorista od SPD.

J. Jurax 9.4.2019 19:00

No, já bych uvítal, kdyby protiEUropské politické strany

řádně využily tu trapnou bruselskou brexit šaškárnu. Volby se blíží.

A Evropa není EU; dokonce bych řekl, že proevropská strana myslící to s Evropou dobře musí být protiEUropská, tedy proti EU ve stávající podobě a tudíž i proti EU transformující se ve čtvrtou říši.

I. Semrád 9.4.2019 12:34

Proč nemá brexit politickou

...reprezentaci? To je základní otázka.

V okamžiku referenda se to snad dalo pochopit. Proč ale konzervativci následně volili do čela příznivkyni "remain" Mayovou? Proč nezvolili tu s dětmi (Leadsomová) nebo Gove-a? Proč se do vedení nedral Johnson?

Volby, které byly o rok později už "pobrexitovou" reprezentaci zvolily, na celé čáře. A zase - Mayová zůstala. Člověk by čekal, že obrovský úspěch bude mít UKIP s Farage. A ono zase nic.

Politická reprezentace v čele s Mayovou dojednala s EU smlouvu o vystoupení. To je ok. Zcela nepochopitelné však je, že toryové, kteří si Mayovou opakovaně(!!!) zvolili do svého čela, výsledky její práce nepřijímají. Jsou to blázni či pitomci? Nejspíš obojí.

Proč se toho slavného brexitu nějaký politik-nadšenec neujal? Étos "vyhraného" referenda zjevně nezapůsobil. Umíte to někdo vysvětlit? (Vysvětluji si to tak, že voličům je nějaký brexit vcelku "u zadku", na chvíli se nechali zblbnout referendem, pak už zase volili normálně, tedy "nebrexitově". A z hovna (brexitoví toryové) bič (brexitovou reprezentaci) neupleteš. Ale třeba to někdo, třeba pan Sidlichovský, bude vidět jinak.).

M. Moravcová 9.4.2019 12:08

Je věcí Britů, zda chtějí

v EU žít, či ne. Ani ta nedemokratická, neomarxistická EU jim v tom nesmí bránit. Nebrání, ale dělá vše pro to, aby odchod byl co nejkomplikovanější, co nejtěžší. Takové sviňské metody.

J. Richter 9.4.2019 12:13

Re: Je věcí Britů, zda chtějí

vysvětlete mně prosím slova nedemokratická a neomarxistická.

I. Semrád 9.4.2019 12:40

Re: Je věcí Britů, zda chtějí

Paní Moravcová jen papouškuje, té se neptejte.

M. Moravcová 9.4.2019 12:47

Re: Je věcí Britů, zda chtějí

Co papouškuju? Podle sebe soudím tebe?

I. Semrád 9.4.2019 12:53

Neomarxismus

...je typické newspeakové slovo, stejně jako druhdy například "plutokrat", nebo "revizionista". Ti co taková slova používají, jsou buď manipulátoři, nebo, valnou většinou, (užiteční) idioti.

Takže, paní Jeducho, manipulátoři účelově používají nějaké "vhodně vymyšlené" slovo a (užiteční) idioti jej papouškují.