30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

MROŽOVINY: Jen další kolo boje o tvářnost člověka

V posledních letech se v mediálním prostoru usídlila fráze o rozdělené či rozštěpené společnosti. Ve většině tuzemských komentářů se tento jev líčí jako novum, které nás postihlo vinou populistických politiků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 31.1.2021 17:47

Autor to popsal dobře, téměř přesně. Progresivisté (já říkám univerzalisté) nespadli z nebe. Není to jen nějaká idea. Je to založeno na realitě úpadku Západní civilizace, života bez dotyku s hmotou, virtuální svět, odloučení od druhých lidí, děti si už nehrají s kamarády venku a nenavazují spontánní kontakty atd. V tomto světě zanikly kolektivy národní, rodinné, obecní, není identita s kolektivem. Lidé jsou osamocení jednotlivci. Vymýšlí ideály dekadence, světa iluzí. Nemusí mít rodinu, nemusí se starat. To vše vede k těmto názorům. Úpadek je nevyhnutelný, univerzalisté ho jen podporují, zatímco konzervativci chápou svět jinak a chtěli by jej zachránit.

F. Žůrek 31.1.2021 22:43

Ano, je to taková odtrženost od života...

M. Pivoda 31.1.2021 16:36

Zde je nadpis článku jednoho amerického ekonomického progresivisty (který vůbec nechce změnit pohlaví, pouze současný kapitalismus).

What Does the World After Capitalism Look Like? Reddit, Gamestop, and Hedge Funds? The Future of Economics is Much, Much More Radical Than All That.

M. Grundmann 31.1.2021 17:46

Vztah muže a ženy je základním prvkem lidské společnosti. Kapitalismus je pouze důsledkem tohoto základního vztahu mezi mužem a ženou, je to jeho doplněk. Marxisté se mylně domnívali, že je základem lidské společnosti vytváření materiálních statků. Přesto však nakonec dospěli ke správnému názoru, že kapitalismus nějak s pohlavím souvisí. Problém je v tom, že vidí vztah muže a ženy jako důsledek kapitalismu a ne kapitalismus jako důsledek vztahu muže a ženy.

F. Žůrek 31.1.2021 13:47

S lidským (každým) životem se nedá dělat nic jiného, než ho prožít. Zdař Bůh!

PS: možná bude delší. Je teď otázkou, na čem v našem životě záleží... (Záleží na něčem anebo nezáleží na ničem?)

Vážím si velice takových profesorů, jako jsou třeba na závěr uvedený C. G. Jung a ještě přidám také lékaře a profesora Viktora E. Frankla z Vídně. (Znali Ježíše Krista a brali ho vážně.)

J. Pankovic 2.2.2021 7:01

Jehovista by tvrdil, źe podvod v americkych volbàch je pouze dalśîm znakem Apokalypsy :-),źel, nemohu si to oveŕit, uź mi nechtejî dàt ani Rozhlednu :-P

V. Novák 30.1.2021 19:36

Pro komunisty byla buržoazní pavědou především genetika. Nevím jak hlubinná psychologie, ale proti kybernetice se postavil hlavně jeden celkem bezvýznamný novinář Agapov v Litěraturnoj gazetě a někteří to po něm opakovali, odsouzení se dostalo do Filosofického slovníku, ale kybernetika nikdy nebyla tak zasažena jako genetika. V podstatě stačilo nezmiňovat slova "kybernetika" nebo "informace", "strojová paměť" a cokoli, co naznačovalo, že by stroje mohly myslet - a pod jiným jménem byly stroje na zpracování informací zkoumány a vyvíjeny. A po nepříliš dlouhé době byli podobně ideologicky odsouzeni zase nepřátelé kybernetiky. Třeba Gagarinův Vostok byl "kybernetickými" zařízeními doslova nacpán tak, že Gagarin byl první kosmický cestující, který jen v případě nezbytí měl odblokovat manuální řízení.

V. Novák 30.1.2021 19:16

Roku 313 vydal císař Konstantin I. edikt milánský, který zaručoval náboženskou svobodu všem občanům římské říše. A v letech 391 až 392 císař Teodosius zakázal pohanské kulty a jejich vykonávání, o rok později zakázal olympijské hry. Tím náboženská svoboda pro nekřesťanské (a nezcele ortodoxně křesťanské) občany římské říše po necelých 80 letech skončila. V roce 391 byla a příkaz téhož císaře zlikvidována Alexandrijská knihovna, což o mnoho let později začali křesťané svádět na muslimy.

Vynález doktora Guillotina měl poskytnout neprivilegovaným privilegium rychlé smrti, o čemž si všichni kromě šlechticů mohli do té doby nechat jen zdát. Dekapitace byla vyhrazena šlechticům - plebejec byl v lepším případě pomalu uškrcen v oprátce, v horším mohl být upálen, uvařen ve vodě či oleji, stažen z kůže, roztrhán či usmýkán koňmi, s rozdrcenými kostmi vpleten v kolo, rozdrcen v moždíři nebo odpraven jiným podobně interesantním způsobem.

Doktor Guillotin navíc vyloučil i v případě šlechticů nešikovnost nebo iniciativu kata, ať už skutečnou nebo podnícenou pokynem někoho výše postaveného. Spiklenci proti kardinálu Richelieuovi mívali takovou smůlu.

J. Jurax 31.1.2021 15:35

Ano - svobody, zákazy, rovnost, Guillotin - pokrok se prostě nedá zastavit, a to i když svým vyzněním směřuje do perdele!

J. Ganaur 30.1.2021 18:51

Celkem dobrý článek,.Doplním, že v dějinách není jen Evropa, ale i jiné části světa.Indie Čína, Japonsko.A také Budha předcházel Krista.Také mně trochu chybí vliv přírody, klima, morové rány.Tedy to, co opět zažíváme v současnosti.

M. Rozbořil 31.1.2021 23:48

Je to taky pouze článek, Vámi požadované by si žádalo větší formát.

M. Pivoda 30.1.2021 18:19

Z tohoto nesmírně dlouhého povídání se určitě nestane nejvíce citovaná kniha planety Země, Bible.

Příliš dlouhé čtení i pro důchodce. Natož pak pro progresivisty.

M. Pivoda 30.1.2021 18:22

Příště doporučuji: E = m . c (na druhou).

J. Ganaur 30.1.2021 18:39

Myslel jsem si původně, že jste jenom mimoň, ale je to mnohem horší....:-(:-(:-(

M. Pivoda 30.1.2021 18:42

Myslet si můžete co chcete.

J. Ganaur 30.1.2021 18:53

To je pravda.Zatím, jak je o tom ten článek, který jste evidentně nepochopil....

M. Pivoda 30.1.2021 19:39

Evidentně jsem necítil potřebu tak dlouhý článek tak dlouhou dobu číst. Konkurují mu totiž jiná sdělení (v dosahu mé mysli).

J. Ganaur 31.1.2021 8:40

Vyjadřovat se k článku, který nečtu?:-(

J. Jurax 31.1.2021 15:27

Toť UI Pivoda!

J. Kalina 30.1.2021 18:02

pro mne je hlavní příkop mezi mnou a českou televizí. Ta pro mne představuje naprosto neomylný kompas, akorát si to musím vždycky přepólovat! Byla to ČT kdo mne "donutil" volit Zemana, proti knížeti neb míra podpory byla neskutečná a představa co by bylo kdyby kníže vyhrál se mi zdála nesnesitelná. Přitom Zemana jsem odhadl přesně už v době, kdy se těm, co na něj nadávají hrál do karet neb se postavil proti Klausovi. To jim byl dobrý.

Jinak ke článku: zarazilo mne tvrzení, že se křesťanství šířilo jako stepní požár. Leda tak step po dešti. Co pak bylo šíření islámu? To byl fofr.!A ten nemanželský původ JK? to bych si tipl, že to vzniklo již za doby jeho života, kdy se mladý společenský outsider tímto pokusil etablovat ve společnosti. Řekl bych, že ani Mohamed za v dětství a za mlada neptřil k privilegovaným mezi svými.

K. Salajka 31.1.2021 16:54

Mohamed se výhodně oženil s vdovou a před pronásledováním ho zachránili křesťané - proto je tak nenáviděl.

M. Grundmann 31.1.2021 17:31

Mohamed chtěl ovládnout svět. Aby ho ovládl, musel vytvořit alternativní politickou doktrínu k tehdy vládnoucímu křesťanství. Vzal tedy křesťanské hodnoty a vytvořil nové náboženství s opačnými hodnotami. Jeho strategie byla úspěšná, antikřesťanství křesťany porazilo. Narazil až ve více méně barbarské Franské říši, která sice byla oficiálně křesťanská, ale skutečné uznávání křesťanských hodnot zde bylo velmi vlažné, pokud vůbec existovalo.

Dokud se Západ řídil křesťanskými hodnotami, nacisté Západ snadno poráželi. K obratu došlo až v okamžiku, kdy západní spojenci na křesťanské hodnoty zapomněli. To byl konec všech nadějí nacistů. U nás se možná neví, že Francouzi před válkou demonstrovali s hesly "Raději být otrokem než bojovat".

P. Hofman 30.1.2021 17:22

Povrchní, hloupé, ahistorické.

Ztratil jsem čtením tohoto blábolu stárnoucího člověka, který vůbec nechápe realitu, pár minut svého života. Už to příště neudělám.

J. Ganaur 30.1.2021 18:40

Nedělejte!;-D;-D;-D

J. Jurax 31.1.2021 15:30

Nedělejte! Urputnou snahou pochopit myšlenku Vám cizí byste si mohl přetížit a poškodit mozek!

I. Mertl 30.1.2021 15:16

Je mi líto, milý pane Mroži. Přečetl jsem a ocenil jistě velkou vynaloženou námahu, ale souhlasit s vyzněním nemohu. Zvláště když to vyznění je standardním pláčem starého muže "já už se na to nemohu dívat, jak se mi to strašně nelíbí!" Tak to my staří muži prostě máme - nechce se nám s těmi novotami souhlasit, chtěli bychom, aby ten svět chodil tak jako za našeho mlada.

Ale pozor: "aby ten svět chodil jako za našeho mlada"? Aby ženy vstávaly ve 4 ráno, aby po frontě před Masnou dostaly pro rodinu nějakou flákotu, aby nám bolševici likvidovali dědečkovo hokynářství, sebrali rodinné úspory, pole, fabriku, posílali nevinné lidi na šibenici, do kriminálu a na nucené práce, aby nám bránili jít na vysokou školu, do vybraného zaměstnání, nutili nám pionýrské šátky, svazácké košile, lákali nás do své strany, abychom se báli domovního udavače či udavače v zaměstnání? A mohl bych to "mlado" posouvat do období světových válek, středověkých hladomorů a náboženských válek, a ještě do větší hloubky dějin. Vždycky bylo lidstvo nějak rozděleno, jen si to pro reálné životní starosti lidé neuvědomovali, nějací progresivisté jim byli u zadku. Jen my dědci jsme nadávali na poměry, protože jsme chtěli být zase mladí. Prdlajz, dědci. To už nejde, pardon.

P. Milan 30.1.2021 15:29

Nejste nějak mimo?

D. Bystriansky 30.1.2021 16:27

Totálně zdědkovatěl i to patří k životu.

J. Ganaur 30.1.2021 18:42

Je to další mimoň.Asi se poznal, tak se snaží to zamlžit.:-)

I. Mertl 30.1.2021 22:17

Ne, mimo je pan Mrož, mýlí se ve většině detailů a hlavně ve smyslu svého příspěvku. Asi i Vy, pánové, kteří odmítáte realitu.