17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

MIGRACE: Tohle na nás nesvádějte

Levicoví liberálové, kteří v médiích plédují za masové přijímání emigrantů, argumentují českým podílem na tamním vývoji, a to vývozem zbraní do těchto oblastí před listopadem 1989.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 19.8.2017 12:42

Re: Já nic, já muzikant

Nevím jak vy, ale já byl v r. 1948 ještě dávno na houbách, v r. 68 jsem na volební urnu prostě nedosáhl a ještě v době začátků Charty 77 jsem nedorostl volebním mírám.

I kdyby byl váš argument relevantní, tak je nesmyslný, protože: co to v tý Africe proboha dělaj? Od konce kolonialismu uplynulo málem půl století, za takovou dobu naši předkové zvládli dvě světové války a přechod od dřevního kapitalismu k reálnému socialismu a východoasijci vývoj od rikš a nosičů k rychlovlakům. Jedině v tý Africe (až teď zjednodušuju opravdu drsně, v Africe jsou funkční státy a je jich dost) kdybychom jim neprodali kalašnikovy, tak se doteď perou oštěpama.

P. Rada 19.8.2017 13:16

Re: Já nic, já muzikant

Souhlas s postojem: ..."spoluzodpovědnost dospěle cítit".

Jen bych dodal, že tuplem se nás spoluodpovědnost týká v době demokratizace a globalizace. Míra odpovědnosti by v obecnosti přitom měla být zhruba úměrná k výši měrné spotřeby/příjmu HDP a pod.

Proto tvrdím, že pokud jsme za posledních 20let udělali ekonomický skok, pak soudný člověk by nemět tolik vzpomínat na svou dřívější nuznost ale měl nově umět uznat, že dnes podstatně vzrostly jeho možnosti ovlivnovat okolí a také to reflektovat. Nikoli váhat nad svou spoluodpovědností a dokonce uhýbat výmluvami na minulost.

Vyjímou by snad mohl být stav nesvébytnosti až nesvéprávnosti - ale nikoli už politického švejkování které bylo a doposud často je celoživotní náplní obyvatelstva českého dolíku.

P. Rudolf 19.8.2017 14:06

Re: Já nic, já muzikant

Ano, je to tak.

T. Hraj 19.8.2017 17:26

Re: Já nic, já muzikant

Tak ano, muzeme se rozhodnout nest odpovednost. Ale to znamena rozhodovat o tom, co se ma v techto zemich dit (ne tedy pouze posilat penize a o jejich uziti nechat rozhodovat mistni). Hovorime tu o starem dobrem kolonializmu. Proc ne, moznost to je. Alespon by bylo jasne, o co jde.

P. Rada 19.8.2017 19:11

Re: Já nic, já muzikant

Nesení odpovědnosti není o rozhodnutí - nést ji či nikoli - v tom se zásadně mýlíte.

Takto ale lze např. politicky chytračit. Nejdřív něco uznám - pak zamítnu, popřu a pod.

Opovědnost je totiž projevem vývoje rozumu a celkovým životním postojem.

Příklad: Neodpovědné jsou vůči některým situacím malé děti, kterým prostě chybí dostatečný nadhled skrze zkušenost. Neodpovědný ale může být i dospělý člověk pro řadu duševních odchylek či po požití alkoholu, drog... Nebo jen proto, že jej náhle/uměle umístíte do úplně jiné společnosti/situace - se kterou nemá zkušenost a pod.

Nést odpovědnost má navíc svou míru a rozsah. Právě ono poměřování je a vyhodnocování míry dopadů je projevem rozumu - nejlépe pak kritického myšlení.

T. Hraj 19.8.2017 20:02

Re: Já nic, já muzikant

Samozrejme ze odpovednost je rozhodnuti. Stejne tak konat dobro nebo zlo je rozhodnuti. Ja k tomu jen doplnuji, ze si nemame tyto pojmy (a nasledne nase ciny) nechat diktovat radobymoralnimi apely krasomluvcu.

Zamysleme se! Je opravdu prijimani masmigrantu, nebo posilani penez ci potravin do zaostalejsich zemi projevem odpovednosti? I kdyby tyto prostredky nebyly cestou rozkradeny, lze tuto cinnost nazyvat pomoci?

J. Pražák 19.8.2017 8:39

Musíme si zvolit lepší vládu

Přijetím i jediného muslima by "naše vláda" spáchala zločin vlastizrady.

Islám je prokazatelně hnutí směřující k potlačení práv a svobod, je tedy trestné islám propagovat a provozovat, stejně jako nacismus nebo fašismus.

Islám odporuje legislativě všech zemí Evropy.

P. Lenc 19.8.2017 9:00

Re: Musíme si zvolit lepší vládu

Zapoměl jste na komunismus, jinak souhlas.

J. Pražák 19.8.2017 9:10

Re: Musíme si zvolit lepší vládu

Máte pravdu, ale asi jsem komunismus vynechal podvědomě, protože proti dnešnímu zvrhlému světu, který se dobrovolně řítí do propasti a ještě si k tomu tleská, tak reálsocialismus byl nevinné odpolední představení pro mateřské školky. Od 60. let už se nepopravovalo, bolševik buzeroval, hospodářství pokulhávalo -nebyl WC papír, kola, banány,.... - skoro všeho bylo málo, cestovat se nesmělo, ale to hlavně proto, že se zbrojilo - zajděte se podívat do Letňan do muzea letectví a zjistíte, že se u nás vyrobilo ke 100 000 vojenských letadel (u skoro každého exponátu je uveden počet letadel vyrobených u nás), 4500 tisíce tanků měla armáda, dnes 30.

Myslím, že současný systém brzy bolševickou zvůli a hrůzu dohoní a předhoní....

P. Lenc 19.8.2017 9:36

Re: Musíme si zvolit lepší vládu

Ano, znovu máte pravdu, jenom nevím, jestli mám napsat o trágédii bohužel.

Z. Rychlý 19.8.2017 4:29

Okurková sezóna.

A v ní se hodí i reakce na naprosto debilní tvrzení nějakých levicových liberálů a tato imbecilní tvrzení vyvracet.

Z. Lapil 19.8.2017 12:21

Re: Okurková sezóna.

Lež se stává pravdou stým zopakováním. Obávám se, že debilní tvrzení tolik opakování ani nepotřebuje.