26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MIGRACE: Tábor svatých

Kniha před dvaačtyřiceti lety předpověděla masivní nenásilnou invazi imigrantů do Evropy a její vnitřní rozhádání. Futuristický dystopický román Tábor svatých v roce 1973 publikoval francouzský autor Jean Raspail.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hruška 17.10.2015 11:42

Přelidněnost.

Dobrý den. Údajná "přelidněnost" je jen zástupný problém. Zásadní problém je produktivita práce, nebo alespoň rentabilita investic a pomoci. Pokud zůstane toto na středověké úrovni či bude práce více méně otrocká, nezmění se pomocí "v místě" nic. Příkladem otrokářského společenského zřízení je Sadská Arabie, Spojené arabské emiráty, Omán, které šíří pomocí islámu své způsoby vlády a výroby do Afriky a Asie. Podobné je to s šířením socialistického zřízení způsobu hospodaření z Ruska jinam. Krátce, problém je islámské otrokářství a vyvážený socializmus. Zdař Bůh, Josef.

P. Rada 17.10.2015 14:54

Re: Přelidněnost.

To že je přelidněnost zástupný problém by jste měl nějak doložit - jinak jde jen o nepodložené tvrzení. Odtrhávat četnost populace od měrné spotřeby je také zavádějící. Produktivita práce je významný fenomén ale není primární. Závisí na řadě okolností a tou podstatnou je dostupnost energetických a surovinových zdrojů. Obecně limity růstu.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

Efektivita těžby energií pak determinuje dosažitelnou kulturní úroven kdežto masivnost těžby spíše jen populační četnost. Právě ta efektivita u ropy jakožto stěžejního zdroje už ale vlekle kesá celé století.

V zemědělství - které je podstatou obživy většiny lidstva - je pak ona produktivita práce závislá na klimatických podmínkách a dostupnosti hnojiv, herbicidů, pesticidů... Konkrétně např. bez fosforu jako příměsi hnojiv nevyroste nic a nemá za něj náhradu ani žádná naše bunka protože je to prvek obsažený v DNA. Toho fosforu má ale už při dnešní spotřebě lidstvo závislé na intenzivním zemědělství zhruba jen na půlstoletí. Nebudeli za nějaký klíčový zdroj náhrady pak samozřejmě poklesne i celková produktivita. Ta ale není sama o sobě podstatou ale jen nadstavbou. Limitující se tak může stát i obyčejná voda, teplota, oslunění...

http://www.cts.cuni.cz/soubory/Media/Storch_Hlad_po_fosforu.pdf

J. Pražák 17.10.2015 11:27

Povinná četba

To by měla být povinná četba všech poslanců a europoslanců.

J. Jurax 17.10.2015 14:04

Re: Povinná četba

Ti ale, ač patrně umí číst, nečtou. Aspoň ne tohle. Bohužel.

Hlavně frau Merkel by měla mít tuhle knihu na nočním stolku a denně před spaním si v ní ukazovat ...

P. Rada 17.10.2015 10:42

Autor manipulátor.

Je jím předně proto, že naši civilizaci pojímá jako "svobodnou". To je ale přeci zásadní podfuk. V naší civilizaci se zabydlely a dále rozvíjejí hluboké majetkové a společenské rozdíly. Jen celkově posunutá míra osobní spotřeby oproti chudému světu nám přináší iluzi osvobození od bídy. Viz Koukolík "Mocenská posedlost":

https://www.youtube.com/watch?v=PpMJkaf117g

Další podsouvanou iluzí je invaze na "Azurové pobřeží". To prostě proto, že celá Evropa už stovku a více let žije ze surovinového bohatství málo rozvinutývh zemí dovážených opačným směrem. Vyvezli jsme ale řadu technologií a reklamu. Došlo to ale dnes až tak daleko, že se de facto už jedná o surovinovou závislost. Např prakticky 100% barevných kovů už Evropa dováží. Reklamu že je to bezproblémová situace a idylka proto podsouvá světu i autor.

https://docs.google.com/file/d/0B4AuENhmC5kDSTZkSEEydk0yems/edit?pli=1

Nezmíněné a přitom dlouhodobě podstatné také je, že tzv rozvinutý svět produkuje tak enormě externality, že mu k jejich rozptýlení už zdaleka nestačí jeho vlastní teritorium. My v ČR bychom už pro stabilitu potřebovali 3.5X! větší planetu. Důsledkem je např celoplanetární klimatická změna která vedle dřívějšího vývozu technologií umožnujících dramatický růst populací v "třetím světě" tam v další vlně přinesla hlubokou neúrodu, hlad a tím podnítila války jako podstatn podnět migračních vln. S autorem ale souhlasím v tom smyslu, že zkázu západní civilizace která byla sama o sobě v nestabilním stavu migrační vlny jen urychlí a v tomto smyslu jsou velmi nebezpečné. Kdyby ale evropa žila jen ze své podstaty byla by tak chudá, že by masivní migraci nepřitahovala. Na druhou stranu by při své vrozrené soběstačnosti ale zřejmě byla podstatněji odolnější i vůči běžným migračním tlakům. Toto vše si nepřiznat je samo osobě hřebíčkem do rakve našeho typu civilizace.

P. Vaňura 17.10.2015 19:29

My potřebujeme VOJENSKOU CIVILIZACI, jakou byl

Řím v době republiky. Degenerovaní intelektuálové u moci jsou příčinou problému s migranty. Vojáci by první ilegály na místě postříleli a dalším by pak zašla chuť.

P. Rada 17.10.2015 21:14

Re: My potřebujeme VOJENSKOU CIVILIZACI???

Ve vojenské civilizaci jsme žili zhruba do sametové revoluce. Po tom se Vám stýská?

  I ta by ale mohla přežít jen při řadě zjednodušujících předpokladů. Prvým je je zůstaneme natrvalo silnější. Nevysvětlil jste např. kde na to vezmeme surovinové zdroje aby jsme navíc uspokojili svou "chut" či spíše měrnou matreiálovou spotřebu atd. Právě např přes Sýrii ale vede několik pro Evropu důležitých energovodů a tak se ani nedivím, že se začíná angažovat i Čína.

http://m.zahranicni.eurozpravy.cz/blizky-vychod/133524-ruske-lodstvo-zautocilo-do-boje-se-vrhla-i-syrska-armada/

To, že tolerovanou neadekvátní reklamou ve svět neomezeně rostoucí jsme dodnes vehnali část vlastního obyvatelstva do půjček které asi nikdy nesplatí: ... ttps://www.czso.cz/csu/czso/ocitly_se_ceske_domacnosti_v_dluhove_pasti ....... byl i počátek toho, že jiné obyvatelstvo jiné země si podobně nereálně slibuje lepší život tam kde to jen s filmů, klipů .... takto vnímá. Ve válkou zmítané oblasti jde ale spíše o zachování živata. V této souvislosti je ale opravdu podivné jak málo se migranti obracejí směrem do Ruska - tedy do země s "VOJENSKOU CIVILIZACÍ". Chcete se Vy k Putinovi snad zas připojit?

P. Vaňura 17.10.2015 21:51

Re: My potřebujeme VOJENSKOU CIVILIZACI???

Vojenská civilizace nemusí (i když samozřejmě může) být totalitním režimem. Vojenskou civilizací jsme byli třeba za první republiky, kdy, mimochodem, byla prestiž armády větší než dnes a určitě větší, než za Husáka. Moje matka mi říkala, že když někoho nevzali na vojnu, měl to i u holek jako handicap, "ani na vojnu ho nevzali."

Dokonce, athénská demokracie byla odvozena od všeobecné povinnosti občanů sloužit v armádě nebo válečném loďstvu. Vybudování loďstva, kde mohli jako veslaři sloužit ti, kdo si nemohli koupit výzbroj, bylo spojena s posílením postavení chudých vrstev. Hoplíté (těžkooděnci) v Athénách a legionáři v republikánském Římu si totiž až do Maria kupovali zbroj ze svého.

B. Volarik 17.10.2015 23:38

Re: Tak soudruh Rada konečně odkryl karty...!

Pořád se mi zdálo, že ten oteplovací fanatik, který má na všecičko na světě tu jedinou správnou odpověď bude asi levičák. A ejhle....komouš jak poleno. No jistě, marxistická dialektika dokáže ideově správně vyložit cokoli. Jak pravil prorocky pan Orwell: Černé je bílé. Zlo je dobro.....zkrátka newspeak.

Ś. Svobodová 17.10.2015 22:32

Re: Autor manipulátor.

Jo, taky už jsem slyšela, že jediným možným lékem na imigrační krizi je komunismus.

M. Prokop 18.10.2015 0:30

Re: Autor manipulátor.

V případě Rady zelený komunismus.

B. Volarik 18.10.2015 8:12

Re: Autor manipulátor.

V případě Rady zelený komunismus. Tedy, meloun....navrchu zelený, uvnitř rudý...

K. Janyška 17.10.2015 10:25

Hodným ubožákům ano, pomáhat, invazní armádě mladých,

nepřátelský naladěných vojáků zatím beze zbraní, však ne. To může dělat jen idiot... Dzp.

L. Křivan 17.10.2015 14:21

Re: Beze zbraní ?

Nejsilnější zbraní muslimů jsou dělohy jejich samic.

M. Mýval 17.10.2015 10:06

souhlas

Lord přijde k chirurgovi a řekne uřezat. Chirurg vezme skalpel a šmik. Pak si myje ruce a ptá se: co vás k tomu lorde vedlo? ... Víte, chci se ženit a nastávající je židovka ... Takže jste chtěl obřezat? ... Yes, to je to správné slovo!

Takže genosse Merkel, ne exodus, expanse to je to správné slovo. Omyl je stejně nevratný

L. Křivan 17.10.2015 10:34

Re: souhlas

A propo Merklová. Nejsilnější národ jsou Němci. S jednou krávou zvoralli celý Německo !

J. Jurax 17.10.2015 14:07

Re: souhlas

:-)

Ale mají tradici. Předtím zvorali celou Evropu s jedním volem ...

L. Křivan 17.10.2015 14:20

Re: souhlas

Myslíte největšího německého socialistu Adolfa, nebo jeho Veličenstvo Vilíka ?

J. Jurax 17.10.2015 15:07

Re: souhlas

Oba.

P. Lenc 17.10.2015 8:41

Říká se,

že jasnozřivost je vyhrazena pouze jedincům, v tomto případě autorovi výše uvedené knihy.Mám ale dojem, že v případě islámu a jeho nebezpečí jsme co se týče jasnozřivosti národem vyvoleným.Problém je, že než se k tomuto fenoménu dopracují některé národy Evropy, tak bude možná pozdě.

J. Dvořák 17.10.2015 8:36

Prohrát válku dovede každej wůl !!!

Ale ještě válčit na straně nepřítele se vždy trestalo smrtí!

J. Dvořák 17.10.2015 8:38

Re: Prohrát válku dovede každej wůl !!!

Jo voní to ještě nevěděj že muslimové vyhlásili valku nevěřícím?

B. Volarik 17.10.2015 8:02

Ale jak se to dělá?

Ubožákům tohoto světa je správné pomoct, ale nikoli tak, aby byla zničena svobodná civilizace.

Jednoduché jako fráze. Poněkud složitější v praxi. Každý, kdo tohle řekne, by měl být okamžitě dotázán: JAK?

J. Dvořák 17.10.2015 8:40

Re: Ale jak se to dělá?

Jak prosté milý Watsóne: kulometem!

V. Loula 17.10.2015 8:51

Re: Ale jak se to dělá?

Já myslím, že to jde. Těm chudákum místo zbraní posílat prumyslové a zemědělské technologie, vybrané lidi jejich komunit nechat vystudovat na Západě s tím, že se po studiu vrátí zpět, budovat u nich školy a zdravotnická zařízení současně s osvětou potřeby sekulárního státu, snížení porodnosti. Určitě by se našlo více cest, jediné však musí být dominující, totiž aby v té pomoci nebyla snaha na zaostalosti těchto zemí vydělat stůj co stůj a co nejvíce.

L. Křivan 17.10.2015 8:56

Re: Ale jak se to dělá?

v 17krát přelidněném světě to moc nepomůže. Jak chcete snižovat porodnost v Africe ?

P. Dvořák 17.10.2015 9:31

Re: Ale jak se to dělá?

Porodnost není ani tak důležitá. Když měla Afrika svůj přirozený řád, tak tam z deseti narozených přežil jeden. Postupem doby se tam zavedlo očkování proti všemu, lékaři nemají hranice, potraviny se tam hrnou pod tlakem a pod. Dnes z deseti narozených přežije osm, další dva podříznou místní bojůvky, takže zbude šest. A to je problém.

Neberte ta čísla doslova, ale jako princip.

L. Křivan 17.10.2015 9:42

Re: Ale jak se to dělá?

Taky považuji práci "Doktorů bez hranic" za silně kontraproduktivní.  Kdyby alespoň prováděli sterilizaci.

P. Dvořák 17.10.2015 10:09

Re: Ale jak se to dělá?

I mezi sebou :-))

M. Mýval 17.10.2015 10:09

Bůh to ví

Ebola, AIDS, vzájemná genocida

Když si myslíme, že jsme víc než Bůh a furt mu do toho kecáme, tak si to nenechá líbit