5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

MIGRACE: Má ještě Švédsko šanci?

Konstatuji, že nejsem úplně sám, kdo porovnává vývoj v Čechách a ve Švédsku. Zaznamenávám časté zmínky o Švédsku v českém tisku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 22.12.2020 15:06

Bavíte. A to je dobře, srandy není nikdy dost.

Od Vás poučení o umění diskuze opravdu sedí; ostatně i tento Váš příspěvek je v tomto smyslu ilustrativní.

J. Jurax 22.12.2020 15:15

A abych to dokonal, zkusim citovat, arciť nepřesně - nuže, pí Rybnická, mám za to, že prostě nesnesete jiný názor než Váš vlastní. Diskutovat jste se zřejmě nikdy nenaučila.

Proto taky na nepříjemné příspěvky nereagujete odpovědí, nýbrž útokem. Jako třeba zde. Zjevně postrádáte smysl pro srandu ... :-)

J. Heincl 22.12.2020 12:32

R^

R. Langer 22.12.2020 11:34

Hm, vy a ještě kteří Češi? Vemte to jmenovitě... ;-D

V. Církva 22.12.2020 11:46

A kterou migraci máte na mysli Rybnická? Tu Cortésovu do Mexika? Tureckou do Asia Minor? Ruskou do Litvy? Nebo německou k Prusům? Nebo snad tu o stěhování národů do Římské říše nebo rovnou drank nach osten? Nebo mnohem dřívější "stěhování" indoevrosky mluvících národů do Evropy, Mongolů do Číny?

Nebo máte spíš na mysli dnešní přijímání Arabů do Číny nebo Japonska?

Masová migrace vždy znamenala změnu kultury ale i velké třenice. Pokud navíc ta nová početná kultura byla zaostalá znamenalo to vždy úpadek. Samozřejmě se z toho za stovky tisíce let nějak vyhrabali :-)Nebo jste měla na mysli něco jiného?

Možná jste si to spletla s poznáváním kultur, vzájemným ovlivňování, a souvisejícím "migrací" několika obchodníků, odborníků, atd. To už ale není to, co se děje ve Švédsku. Nikdy v historii se občané země dobrovolně nepřizpůsoblvali zaostalým cizincům. Až teď v komunismu.

H. Rybnická 22.12.2020 11:58

Pane Cirkva stačí příchod mladých lidí do pralesů krákovství českého, přicházeli z německojazyčných oblastí západní Evropy, V dějepise jste měl omluvenku, nebo to bylo záměrně zamlčeno?

J. Jurax 22.12.2020 14:52

Jojo, a jejich potomci si pak uvědomili, že patří k nadřazené rase. A chtěli se k ní přitulit i s naší zemí.

Díky příznivým historickým okolnostem jsme to ale přežili, neponěmčení, dokonce ve své domovině a ne někde na Ukrajině jako otroci na statcích té nadřazené rasy.

A nadřazené rasy jsme se, rovněž díky příznivým okolnostem, mohli zbavit.

H. Rybnická 22.12.2020 12:01

Tak jen taková maličkost: Já Vás oslovuji p a n e Církva, Vy mne Rybnická. Není to zářný příklad vzdělanosti některých Čechů?

P. Moravčík 22.12.2020 11:47

Jejejej, pani Rybnická, to ste si dala. Len keď si spomenieme na prirodzenú migráciu moslimských hord do Konstantinopolu. dvakrát až ku Viedni. To bolo kultúrne obohatenie, panečku! Iba ak by ste považovali za neoceniteľný výdobytok tejto migrácie (zatieňujúci aj sprievodné hekatomby a ničenie) pitie kávy a vynález pečiva, zvaného rožky;-D.

H. Rybnická 22.12.2020 11:59

Pane Moravčíku, napřed někde dočíst jaký je rozdíl mezi migrací a válkou. Ostatně: Těm tureckým hordám vděčíme za kávu -ale asi ji nemáte rád.

P. Moravčík 22.12.2020 12:31

Poučili sa. Načo ísť s vojskom, keď je lacnejšie (na Váš úkor) a, pohodlnejšie (doprava firmou Frontex) a bezpečnejšie (v najhoršom ich povyťahuje loď nejakej neziskovky) prísť na pozvanie s ponukou kompletného servisu a zabezpečenia? No nevyuži cudziu hlúposť;-). Kávu mám rád, ale bez nej sa naozaj nezbláznim, borovička je lepšia a hlavne naša;-D;-D).

S. Ševeček 22.12.2020 11:48

už máte nějakého migranta doma ?

M. Malovec 22.12.2020 11:54

Zapomněl jste zdůraznit, že i Češi po osmašedesátém emigrovali a byli vítáni. To je manipulativní ohraná písnička, se kterou se vytasí i inteligentní lidé. Češi nepřicházeli ale pro dávky, přicházeli uplatnit své vzdělání a um a být pro hostitele užitečnými.

H. Rybnická 22.12.2020 12:02

Všichni?

P. Moravčík 22.12.2020 12:32

Ak bolo takých, no nech nežeriem, 5%, stále je to v opačnom garde s terajšími priprchlíkmi.

J. Jurax 22.12.2020 14:11

Všichni. A co Vy?

V. Janko 22.12.2020 14:18

R^

J. Pleva 22.12.2020 16:11

Migrace o které zde mluvíme je dnes muslimská, nemluvíme o Vietnamcích nebo jiných Evropanech. Buďte tedy tak dobrá a uveďte jeden jediný případ či situaci, kde islám pozitivně přispěl ke kultuře, technice a životní úrovni napadených společností. Ve Švédsku jsem o ničem takovém ani neslyšel ani nepozoroval. Tedy pokud nemluvíme o prudkém zvyšování zločinnosti, o obrovských výdajích na migrující parazity a dlouhé řadě zdrcujících společenských problémů, které muslimská neústupná mašinerie požadavků způsobuje.

H. Rybnická 22.12.2020 16:47

Pane Plevo kouknout do nějaké učebnice dějepisu. Celá evropská kultura stojí na islámu. A možná si zajet do Španělska, nejlépe do jižního.

J. Pleva 22.12.2020 16:53

Haha, to je gól dne! V jižním Španělsku jsem byl nedávno a poučil se, že se Španělé snažili žít s islámem nějakých 800 let, ale jako všude jinde to prostě nešlo, tak je nakonec vyhnali a je jim lépe.

V. Braun 22.12.2020 17:34

V Islámu to není, je to v nesnášenlivosti lidí obecně. Ta na sebe někdy vezme roušku islamismu, jindy křesťanského fanatismu, fašismu nebo komunismu, dosaďte si co vám libo. Žádná civilizace není proti zlu ve svém středu a priori imunní.

H. Rybnická 22.12.2020 18:32

Jasně. Vyhnali je, ukradli jejich majetek, je to nějak známé ne? A pot0m vyhnali početnou židovskou komunitu. Král potřeboval národnostně čisté Spaňelsko a především peníze na vedení válek, Jo fakt, možná to byl příklad i pro jiné národnostní státy.

R. Langer 23.12.2020 6:42

A Mišo vtipkár putuje k súdružke Rybnickej do Německa... ;-D ;-D ;-D

P. Moravčík 22.12.2020 11:06

Akoby som čítal záznam prejavu rímskeho senátora, ktorý si pochvaľuje ako Rím geniálne vyriešil neochotu rímskych občanov slúžiť v armáde tým, že naberá bojovníkov z germánskych kmeňov. Napríklad taký schopný bojovník a veliteľ ako Alarich...

P. Aron 22.12.2020 11:44

Jo, jo. Přesně tak :-)

V. Církva 22.12.2020 10:53

Švédsko je samozřejmě stále vyspělá, ne moc zadlužená země s upřímnou snahou udržovat určitou sociální rovnost mezi občany. Jsou tam sídla kvalitních firem ABB, Electrolux, Volvo, Saab (letadla, auta už ne). ... Korupce je tam menší než u nás a rodilí Švédové méně kradou.

Možná se někde psalo něco jiného, ale to asi platí a potud jim můžeme jen závidět. Pravda je i to že ve Švédsku mají i na náročných místech schopné pracovníky zahraničního původu. Toto už je kontroverzní. Na jedné straně dobře využít schopné lidi, na druhé je důvod i to že mladí Švédové chtějí dělat filosofie a ekologie, právníky a ne pořádnou práci a rodí se méně Švédů (ale tak jako u nás Čechů)

P. Milan 22.12.2020 11:10

Ta sociální rovnost a soudržnost měla v severských podmínkách logiku. Podmínky se změnily a rodilí Švédové jsou čím dál, tím více naředěni uprchlíky i připrchlíci ze zemí, kterým jsou takové zvyklosti zcela cizí. Dokud jich bylo úměrné množství a důsledný výběr i tlak na integraci, byla naděje, že se přizpůsobí (viz Švýcarsko). V tomhle kvantu a s multikulti fantaziemi je otázka, kdy Švédům dojde, že přizpůsobovat se musí oni.

V. Církva 22.12.2020 11:14

Uvědomuje si vůbec autor, že dál už řeší jen problémy špatné imigrační politiky. Buď je zlehčuje, obhajuje, nebo píše že se budou řešit. Dobrá, přijali křesťany co postavili 5 kostelů. Kolik postavili mešit? 11 nebo 17 nebo i mnohem víc.

Má otázka zní, Co pozitivního mají Švédové z toho přijali tolik lidí z nekompatibilních kultur?! Takže imámové ze zahraničí nemůžou kázat (opravdu to u věří?) ale nemůžou poslat domů. Policie přijme -10tisíc lidí aby se nestřílelo a nezapalovala auta (takže se zapalují) Lidé odešli ze Švédska k ISIL (takže tam jsou extremisté) Proč si i nám autor nalhává že je to v pořádku. Že teda policie zasáhla a pár týdnů nic nebouchalo a nehořelo. Skvělé :-).

Proč toto všechno mají Švédove řešit? Stačilo udělat to co u nás. Schopné Ukrajince nebo Tádžiky také přijímáme.. Autor asi neví že i u nás studují a pracují odborníci Ale samozřejmě to musí být legální a počtem omezené. Jinak logicky vznikají paralelní kultury.

J. Pleva 22.12.2020 16:22

Pane Církvo, že rodilí Švédové méně kradou než Češi ja asi stále pravdou, ale o té korupci jste vy i další Evropani zcela mylně informováni. Nepotismus a korupce ve švédském "deep state" je hluboce zakořeněná a je tím normálním stavem, namísto práva a pořádku. Na prokouknutí a pochopení jsem potřeboval 50 let, a během té doby se vše ovšem markantně zhoršilo, trochu podobně jako v USA. Prolhaná politická korektnost je normou, a to říká hodně.

J. Pavel 22.12.2020 10:47

Je to optimistické čtení o tom, jak Švédsko vzkvétá i díky šikovným imigrantům a nic proti tomu, v každé skupině lidí se najdou výjimeční. Jenže soudit z toho závěry o společnosti jako celku je vachrlaté. Podobně i nacistické Německo mělo špičkové vědce, ekonomy, inženýry, sportovce. Ale kromě nich i hromadu obyčejných lidí a hlavně dostatek hloupých, ochotných uvěřit teorii o neporazitelném národu. K tomuto srovnání mě mimochodem přivedl poslední odstavec Jarova článku, jako by Švédi do někoho opisovali..