Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
MARIUPOL: Leninova třída, proč ne rovnou Hitlerstrasse
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Pšenička 27.12.2022 8:40Vy jste se asi po ránu silně udeřil do hlavičky. Sójové laté a brokolicové smůtchý to napraví. Pak si pusťte nějaký pěkný film od šéfa Evropských hovnot Pornojandy a bude dobře. Sluníčko právě vylézá zpod mraků! |
J. Pšenička 27.12.2022 8:32Pojmenovat ulici po Leninovi je těžko pochopitelný hnus. Stejně tak jako přejmenovat hlavní kyjevskou třídu na Banderovu. Banderastrasse, sehr schön. |
P. Burda 27.12.2022 9:16Bandera by byl zemědělec, úředník, nebýt šlechtice Uljanova, vulgo Lenin, a lupiče Džugašviliho, vulgo Koba, vulgo Stalin. Cílená likvidace Ukrajinců vládou z Kremlu udělala z Bandery bojovníka. Bojoval pod svým jménem za přežití Ukrajinců, tak je jeho boj jimi vnímán. Zabijáka udělal z Bandery Kreml - ne jen obrazně, doslovně. Kreml je tedy zodpovědný za Banderovy oběti. |
J. Vintr 27.12.2022 9:36Ukrajinský nacionalismus nenáviděl a nenávidí všechny, kdo nejsou "pravověrní" Ukrajinci. Je možné, že by se bez Lenina dějiny ubíraly jiným směrem, ale ukronacisti by asi existovali nezávisle na vnějších podmínkách. |
J. Černý 27.12.2022 10:30Ale proč Banderovci tedy zavraždili ve Volyni cca 100 000-150 000 hlavně polských žen a dětí, či starých lidí ? |
F. Svoboda 27.12.2022 12:52
|
F. Navrátil 27.12.2022 13:18Bandera žil v Polsku, tam provozoval terorismus a byl odsouzen k trestu smrti za atentát na polského ministra vnitra. Trest smrti mu byl změněn na doživotí a z vězení ho dostali Němci po obsazení Polska. Využili ho spolu s organizací OUN a prapory ukrajinské nacionalistické policie k vyvražďování Židů, Poláků, volyňských Čechů a k protipartyzánské činnosti. Krátce byl internován kvůli snaze o vytvoření ukrajinského státu. Tvrzení, že se Bandera stal protipolským teroristou zásluhou Kremlu, nesouvisí s realitou. |
V. Petr 27.12.2022 20:25Bandera nebyl internován "krátce" ale od září 1941 do září 1944! |
J. Červený 27.12.2022 11:41Horší je stavět pomníky a pojmenovávat ukrajinské ulice po Romanu Šuchevyčovi, který byl hlavní Banderův řezník, který stál za vyvražděním cca 120 tisíc Poláků, Židů, Rusů a také Čechů. |
M. Džmuráň 27.12.2022 8:09Zcela výjimečně se Zieglerem souhlasím. O to víc mě děsí pokusy glorifikovat balkánskou řeznici Madelaine Albrightovou, která byla ze stejného těsta jako oba zmínění. Jak je vidět, není masový vrah jako masový vrah, nahlíženo tou "správnou" ideologií. |
J. Pšenička 27.12.2022 8:36Nic se nezměnilo, současná napjatá situace v Kosovu je důsledkem nehorázné eurounijní podpory albánských hrdlořezů. Duch Krvavé Madly se stále vznáší nad Srbskem. |
P. Diviš 27.12.2022 14:26To je dobře, že vás pí Allbright sere, asi dělala něco dobře. |
F. Navrátil 27.12.2022 8:00Při hlasování o nejvýznamnější německou historickou osobnost musel být ze seznamu vyškrtnut Hitler. Byla oprávněná obava, že by hlasování vyhrál. Je zbytečné předstírat, že všechny národy mají na své hrdiny stejný pohled. |
V. Vérosta 27.12.2022 7:38Proč by se neměl oslavovat Hitler?? Když tady kósek vot Brna se oslavuje Napoleon?? Komu to vadí? |
E. Velecký 27.12.2022 7:55Napoleon viedol svoje vojny z politickych dovodov a podla vtedy platnych pravidiel a nepopustil sa zlocinov proti ludskosti ci proti civilom. Na rozdiel od Hitlera alebo Lenina. |
J. Černý 27.12.2022 10:37Víte prd, bělogvardějci byli stejní jako rudoarmějci. Jenom magor může Lenina srovnávat s Hitlerem? |
V. Kučer 27.12.2022 18:41V ruské občanské válce se nebrali zajatci a před jejich popravou je ještě surově mučili. Platilo to pro obě strany. |
J. Hanzal 27.12.2022 10:44Kecy v kleci Napoleon měl jedinou výhodu, totiž neexistovaly autentické záznamovací zařízení, tedy foto či video jinak to byl naprosto stejný agresor jako jiní před ním i po něm, tož tak |
P. Drahovzal 27.12.2022 7:34Soudruhům... **** Často se myšlenky mé vzácné snaží dobrat toho smyslu jaký byl účel vašich cest i celého rudého pokusu, co kiksnul... Za vaše příkoří mi tuhne život v těle za život zmařený všech lidí kolem vás Však nápad na odvetu najednou se směle vyloumul z mysli - a šlo to snáz... Proto pomstím se vám tam, v kremelských zdech a omluvím se v duchu za Markétku neb půjdu sám Leninovi plivnout na rakev a Gottwaldovi, doma, na kolébku... |
R. Vacek 27.12.2022 7:13Autor si prostě myslí, že když v jeho rybníku někoho pokládají za zločince, tak ho za zločince budou pokládat i v rybníku sousedním. Přitom kolem máme řadu příkladů, že to tak není. U nás oslavovaný Churchill je jinde znám jako rasista a příčina hladomoru s milióny obětí: https://denikreferendum.cz/clanek/30002-hladomor-v-bengalsku-zahubil-miliony-lidi-odpovednost-nese-churchill |
D. Klimeš 27.12.2022 7:23V době Churchilla byl zpravidla každý běloch rasista, podle dnešních měřítek. K černochům a asiatům se stavěli odměřeně a brali je většinou jako méněcenné. A k tomu hladomoru, primární příčinou bylo přemnožení obyvatel a neúroda. A když do toho přišla válka, vznikl problém. Takže Churchilla bych z toho zase tak moc nevinil. |
R. Vacek 27.12.2022 7:25Je fajn, že se na Churchilla díváte očima minulosti, zatímco na Lenina je potřeba se dívat očima současnosti. |
D. Klimeš 27.12.2022 10:04Já se dívám na oba stejně. Akorát Churchillovy názory jsou mi bližší. Přeberte si to jak chcete |
V. Pavelka 27.12.2022 18:18
|
P. Drahovzal 27.12.2022 17:17Sir Winston, na rozdíl od soudruha Lenina ctil demokracii... I když se mu nechtělo, přijal vůli občanů a odstoupil z premiérského postu... Oproti tomu Lenin prohlásil... "Jestli se domníváte, že je pro nastolení naší vlády nutné, abychom vyhráli volby, pletete se..." Lenin si se Stalinem, Hitlerem, Kim Ir-Senem nebo Pol-Potem může směle podat v pekle ruku... |
R. Vacek 27.12.2022 17:22Asi nevíte, jak v jiném rybníku vidí Churchilla - namátkou: https://www.securitymagazin.cz/historie/churchill-ma-na-rukach-krev-jako-hitler-ci-stalin-1404059744.html |
V. Patrik 27.12.2022 6:54To jde jedno s druhým. Zaplať Pánbůh, že jsme v NATO. Z Ruska nikdy nic dobrého nepřišlo. |
V. Patrik 27.12.2022 6:56To měla být reakce na B. Rudolf 27.12.2022 6:35 |
J. Lukavsky 27.12.2022 6:49No oni by možná měli celý Mariupol přejmenovat na Leningrad. Docela rád bych viděl tu Leninstrasse na fotce. Odhaduji, že to je ruina - a pak to docela sedí. No jak už říkal ale jeden moudrý spisovatel myslím Páral: "každý národ zbožňuje svoje řezníky" a já bych dodal "ale jen ty velké, ty obyčejné vrahy zavírá ba dokonce někde i věší". J.L. end |
J. Mucha 27.12.2022 21:44Mariupol se už podle jednoho tamního komunistického rodáka působícího v Leningradě jednu dobu jmenoval. Na Lenina neměl, ale i tak to byl pořádný gauner. Těžko říct, proč to okupanty nenapadlo. |