6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

MARIUPOL: Leninova třída, proč ne rovnou Hitlerstrasse

Rusáčtí okupanti přejmenovali hlavní ulici v Mariupolu z třídy Míru na Leninovu třídu. Je patrné, že rusáci stále velebí masového vraha a zločince Lenina, který se se směle může rovnat Adolfu Hitlerovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pšenička 27.12.2022 8:40

Vy jste se asi po ránu silně udeřil do hlavičky. Sójové laté a brokolicové smůtchý to napraví. Pak si pusťte nějaký pěkný film od šéfa Evropských hovnot Pornojandy a bude dobře. Sluníčko právě vylézá zpod mraků!

J. Pšenička 27.12.2022 8:32

Pojmenovat ulici po Leninovi je těžko pochopitelný hnus. Stejně tak jako přejmenovat hlavní kyjevskou třídu na Banderovu. Banderastrasse, sehr schön.

P. Burda 27.12.2022 9:16

Bandera by byl zemědělec, úředník, nebýt šlechtice Uljanova, vulgo Lenin, a lupiče Džugašviliho, vulgo Koba, vulgo Stalin.

Cílená likvidace Ukrajinců vládou z Kremlu udělala z Bandery bojovníka. Bojoval pod svým jménem za přežití Ukrajinců, tak je jeho boj jimi vnímán.

Zabijáka udělal z Bandery Kreml - ne jen obrazně, doslovně. Kreml je tedy zodpovědný za Banderovy oběti.

J. Vintr 27.12.2022 9:36

Ukrajinský nacionalismus nenáviděl a nenávidí všechny, kdo nejsou "pravověrní" Ukrajinci. Je možné, že by se bez Lenina dějiny ubíraly jiným směrem, ale ukronacisti by asi existovali nezávisle na vnějších podmínkách.

J. Černý 27.12.2022 10:30

Ale proč Banderovci tedy zavraždili ve Volyni cca 100 000-150 000 hlavně polských žen a dětí, či starých lidí ?

F. Svoboda 27.12.2022 12:52

R^

F. Navrátil 27.12.2022 13:18

Bandera žil v Polsku, tam provozoval terorismus a byl odsouzen k trestu smrti za atentát na polského ministra vnitra. Trest smrti mu byl změněn na doživotí a z vězení ho dostali Němci po obsazení Polska. Využili ho spolu s organizací OUN a prapory ukrajinské nacionalistické policie k vyvražďování Židů, Poláků, volyňských Čechů a k protipartyzánské činnosti. Krátce byl internován kvůli snaze o vytvoření ukrajinského státu. Tvrzení, že se Bandera stal protipolským teroristou zásluhou Kremlu, nesouvisí s realitou.

V. Petr 27.12.2022 20:25

Bandera nebyl internován "krátce" ale od září 1941 do září 1944!

J. Červený 27.12.2022 11:41

Horší je stavět pomníky a pojmenovávat ukrajinské ulice po Romanu Šuchevyčovi, který byl hlavní Banderův řezník, který stál za vyvražděním cca 120 tisíc Poláků, Židů, Rusů a také Čechů.

M. Džmuráň 27.12.2022 8:09

Zcela výjimečně se Zieglerem souhlasím. O to víc mě děsí pokusy glorifikovat balkánskou řeznici Madelaine Albrightovou, která byla ze stejného těsta jako oba zmínění. Jak je vidět, není masový vrah jako masový vrah, nahlíženo tou "správnou" ideologií.

J. Pšenička 27.12.2022 8:36

Nic se nezměnilo, současná napjatá situace v Kosovu je důsledkem nehorázné eurounijní podpory albánských hrdlořezů. Duch Krvavé Madly se stále vznáší nad Srbskem.

P. Diviš 27.12.2022 14:26

To je dobře, že vás pí Allbright sere, asi dělala něco dobře.

F. Navrátil 27.12.2022 8:00

Při hlasování o nejvýznamnější německou historickou osobnost musel být ze seznamu vyškrtnut Hitler. Byla oprávněná obava, že by hlasování vyhrál. Je zbytečné předstírat, že všechny národy mají na své hrdiny stejný pohled.

V. Vérosta 27.12.2022 7:38

Proč by se neměl oslavovat Hitler?? Když tady kósek vot Brna se oslavuje Napoleon?? Komu to vadí?

E. Velecký 27.12.2022 7:55

Napoleon viedol svoje vojny z politickych dovodov a podla vtedy platnych pravidiel a nepopustil sa zlocinov proti ludskosti ci proti civilom. Na rozdiel od Hitlera alebo Lenina.

J. Černý 27.12.2022 10:37

Víte prd, bělogvardějci byli stejní jako rudoarmějci. Jenom magor může Lenina srovnávat s Hitlerem?

V. Kučer 27.12.2022 18:41

R^ V ruské občanské válce se nebrali zajatci a před jejich popravou je ještě surově mučili. Platilo to pro obě strany.

J. Hanzal 27.12.2022 10:44

Kecy v kleci Napoleon měl jedinou výhodu, totiž neexistovaly autentické záznamovací zařízení, tedy foto či video!! jinak to byl naprosto stejný agresor jako jiní před ním i po něm, tož tak!!:-/

P. Drahovzal 27.12.2022 7:34

Soudruhům...

****

Často se myšlenky mé vzácné

snaží dobrat toho smyslu

jaký byl účel vašich cest

i celého rudého pokusu, co kiksnul...

Za vaše příkoří mi tuhne život v těle

za život zmařený všech lidí kolem vás

Však nápad na odvetu najednou se směle

vyloumul z mysli - a šlo to snáz...

Proto pomstím se vám tam, v kremelských zdech a omluvím se v duchu za Markétku neb půjdu sám Leninovi plivnout na rakev a Gottwaldovi, doma, na kolébku...

R. Vacek 27.12.2022 7:13

Autor si prostě myslí, že když v jeho rybníku někoho pokládají za zločince, tak ho za zločince budou pokládat i v rybníku sousedním.

Přitom kolem máme řadu příkladů, že to tak není. U nás oslavovaný Churchill je jinde znám jako rasista a příčina hladomoru s milióny obětí:

https://denikreferendum.cz/clanek/30002-hladomor-v-bengalsku-zahubil-miliony-lidi-odpovednost-nese-churchill

D. Klimeš 27.12.2022 7:23

V době Churchilla byl zpravidla každý běloch rasista, podle dnešních měřítek. K černochům a asiatům se stavěli odměřeně a brali je většinou jako méněcenné. A k tomu hladomoru, primární příčinou bylo přemnožení obyvatel a neúroda. A když do toho přišla válka, vznikl problém. Takže Churchilla bych z toho zase tak moc nevinil.

R. Vacek 27.12.2022 7:25

Je fajn, že se na Churchilla díváte očima minulosti, zatímco na Lenina je potřeba se dívat očima současnosti.:-)

D. Klimeš 27.12.2022 10:04

Já se dívám na oba stejně. Akorát Churchillovy názory jsou mi bližší. Přeberte si to jak chcete

V. Pavelka 27.12.2022 18:18

R^

P. Drahovzal 27.12.2022 17:17

Sir Winston, na rozdíl od soudruha Lenina ctil demokracii...

I když se mu nechtělo, přijal vůli občanů a odstoupil z premiérského postu...

Oproti tomu Lenin prohlásil... "Jestli se domníváte, že je pro nastolení naší vlády nutné, abychom vyhráli volby, pletete se..."

Lenin si se Stalinem, Hitlerem, Kim Ir-Senem nebo Pol-Potem může směle podat v pekle ruku...

R. Vacek 27.12.2022 17:22

Asi nevíte, jak v jiném rybníku vidí Churchilla - namátkou:

https://www.securitymagazin.cz/historie/churchill-ma-na-rukach-krev-jako-hitler-ci-stalin-1404059744.html

V. Patrik 27.12.2022 6:54

To jde jedno s druhým. Zaplať Pánbůh, že jsme v NATO. Z Ruska nikdy nic dobrého nepřišlo.

V. Patrik 27.12.2022 6:56

To měla být reakce na B. Rudolf 27.12.2022 6:35

J. Lukavsky 27.12.2022 6:49

No oni by možná měli celý Mariupol přejmenovat na Leningrad. Docela rád bych viděl tu Leninstrasse na fotce. Odhaduji, že to je ruina - a pak to docela sedí. No jak už říkal ale jeden moudrý spisovatel myslím Páral: "každý národ zbožňuje svoje řezníky" a já bych dodal "ale jen ty velké, ty obyčejné vrahy zavírá ba dokonce někde i věší". J.L. end

J. Mucha 27.12.2022 21:44

Mariupol se už podle jednoho tamního komunistického rodáka působícího v Leningradě jednu dobu jmenoval. Na Lenina neměl, ale i tak to byl pořádný gauner. Těžko říct, proč to okupanty nenapadlo.