1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R.J. 29.12.2008 11:34

Re: Trocha k přemýšlení.

Ano, z toho mám vítr, ale musím se na to podívat, jak je to formulované,třeba máte pravdu. Potom bude "srandy kopec".

ERIK 29.12.2008 11:27

Re: Trocha k přemýšlení.

R.J. kdyby jste neuměl psát, tak řeknu , že jste dětinsky nivní i když s log. myšlením, ale bez kontinuice zkušeností reálného života a dějin.Opravdu se domníváte, že v EU a jejich orgánech nesedí lidé takových lidských vlastností, jaké mají naši představitelé,opravdu se domníváte, že třeba anglický nebo německý úřeník v EU bude hlasovat pro něco ,co by nám mělo jenom prospět, ale jim to nic nepřinese a ani neublíží, opravdu se domníváte, že pro naše potřeby a pochopení našich požadavků pochopí lépe portugalský úředník v EU , než naši(ať jsou jakýkoliv) úřednici u nás,Opravdu se domníváte, že obyčejný občan bude mít větší možnost bránit se zlovůly unijních úředníků a policistů, než má nyní proti vlastním? A mohl bych pokračovat.Ale sám na svém článku vidíte, že jakmile jste zavadil o dějiny(což je vlastně reálný život, založený na lidských vlastnostech), tak vaše logika selhává.Doporučuji víc než trocha přemýšlení, hodně přemýšlení a zrovna tak hodně znalostí dějin lidstva a jeho myšlenkového vývoje s lidkými vlastnostmi.

R.J. 29.12.2008 13:53

Re: Trocha k přemýšlení.

Jasně, ty peníze nám  na východ poslal děda mráz, asi. Jinak zlovůle jsem si užil od čechu až po hrdlo, tak mě nestrašte ERIKU nějakým třeba Angličanem. Místní srágory Vám nevadí,ovšem hypotetické, těch se bojíte. Tak kde máte tu Vaši slavnou logiku?

yorik 29.12.2008 12:15

Re: Trocha k přemýšlení.

Nejsilnější frakcí v Evropském parlamentu jsou křesťanští a evropští demokraté. Je zajímavé, že nedokázali do preambule dostat zmínku o tom, že ta naše nová evropská vlast je založena na křesťanských základech, asi se za to stydí.

Tino 29.12.2008 10:34

Re: Trocha k přemýšlení a bez myšlení?

Ono je to i v opačném gardu:

Naši dobří politici s tou správnou ideí nejsou u nás v převaze ani náhodou. Takhle delegovaní do EU se ztratí úplně, protože množství špatných i dobrých je průměrně všude stejně. A tak ztratí veškerý smysl jít do politiky pro dobrou věc, protože na tak obrovském poli to nebude poznat.

Naopak to co je v reprezentaci politiků EU špatného, to nás lehce a bez většího odporu převálcuje. Naše úplně otevřená obrana proti darebáctví se v EU rozhodně neuzavře, protože by to byla škoda pro darebáky.

Pravici, či levici? Jak je libo v té EU? Jestliže převáží jedno či druhé v EU, pak jednoznačně se nainstaluje do členských zemí zcela automaticky, protože direktivně. Nebude politickou vůlí obyvatel té které země, ale vůlí politiky v EU!!

ural 29.12.2008 12:18

Re: Trocha k přemýšlení a bez myšlení?

třetí odstavec!!! to je to podstatné!!! tam bude největší průšvih

R.J. 29.12.2008 13:54

Re: Trocha k přemýšlení a bez myšlení?

Jako kdyby dnešní stav u nás za poslednich dvacet let bylo nějaké terno bez levičáků.

Ludva 29.12.2008 10:02

Nechci suverenitu

Než být trápen ptákovinami, které vypouští náš parlament, tak raději se podřídím EU. Jsem pro evropskou federaci, ale měl by se dohodnout jediný společný jazyk. A společná obrana bez Američanů. Ekonomicky nejsilnější svazek světa si obranu může zajistit sám.

eTony 29.12.2008 10:09

Re: Nechci suverenitu

jste naivní a blázen. Nevíte nic o podstatě civilizace a jejím vývoji......

Ludva 29.12.2008 12:56

Re: Nechci suverenitu

Nápodobně, asi myslíte, že když se z tlup vyvinuly kmeny a pak národní státy, že to skončilo ?

qwert 29.12.2008 9:55

je nepochopitelný způsob, jakým prezident Klaus napadá LS

Kdyby mu šlo škutečně o blaho českých a i ostatních evropslých voličů, položil by vedle sebe ustanovení zakládacích smluv EHS, zamítnuté evropské Ústavy a LS a pak by vyvozoval bod po bodu. Ano, to by mělo smysl.Pak by byla zcela letimní a nesestřelitelná otázka, proč se jasné a konkrétní formulace z roku 57 poznenáhlu mění na flexibilně gové formulace typu "ve veřejném zájmu". Ostatně je s podivem, že Václav Klaus, který se prohlašuje za pravicového konzervativce vůbec připustil a připouští tak mohutné nadužívání a zneužívání pojmu "veřejný zájem" i českém právním řádu.

eTony 29.12.2008 10:03

Re: je nepochopitelný způsob, jakým prezident Klaus napadá LS

qwerte, máte jedinečnou možnost takto učinit, osobně to ocením jako velice záslužnou práci. Prezident Klaus, zřejmě z důvodu obsáhlosti textu, zvolil poněkud stručnější verzi s vypíchnutím zásadních bodů.

qwert 29.12.2008 10:46

Re: je nepochopitelný způsob, jakým prezident Klaus napadá LS

já vás ujištuji, že jsem tak učinil v případě porovnání zakládácích smluv EHS a zmíněné, dnes již pasé, evr. Ústavy. Že se predávají některé pravomoci na "federální" úroveň - to není až tak nějaká katastrofa, v principu je téměř jedno, zda nějaké pravidlo budou muset přijmout národní parlamenty, či zda bude vyhlášeno jako závazné pro všechny státy Unie, bez schvalovacího a potvrzovacího procesu na úrovni států.

Daleko větší problém vidím např. v tom, že v původních textech byla poměrně přesně a jasně vyspecifikována pravomoc výkonné moci, kdežto v nových textech je tato kdysi jasná specifikace stále více nahrazována používáním pojmu "ve veřejném zájmu", aniž by byla blíže specifikována veřejnost. Buse snad veřejný zájem soukromého zahraničního provozovatele tranzitní kamionové přepravy větším veřejným zájmem, než veřejný zájem několika tisíc českých obyvatel, kteří prostě nebudou chtít dílnici za humny? 

Proto jsem vždy tvrdil, že /stava Eu je špatná. Nikoli pro svůj integrační potenciál, ale pro nejasné právní formulace, které jsou čím dál tím více gumové a vykladatelné jak se to komu (silnějšímu) hodí.  V závěru se klidně může z VK shodnout na tom, že EUstava, či LS NE, důvod  budeme mít každý jiný. A s důvody VK já zčásti nesouhlasím.

yorik 29.12.2008 10:05

Re: je nepochopitelný způsob, jakým prezident Klaus napadá LS

Vážený pane, Lisabonská smlouva byla zkonstruována na základě Římských smluv, tj. smlouvy zakládající Evropské hospodářské společenství, smlovy zakládajíci Evropské společenství pro atomovou energii, Maastrichtské smlouvy smlouvy z Nice a dalších dokumentů. Toto doplněno o přílohy, protokoly a srovnávací tabulky. Můžete si ty dokumenty vyhledat  a vyvozovat  bod po bodu. Objevíte zajímavé pasáže. ;-)

Euripus 29.12.2008 10:12

Re: je nepochopitelný způsob, jakým prezident Klaus napadá LS

Je tu ovšem pár takových malinkých zádrhelů. Těch základů je tři tisíce stran. Srovnávací tabulky byly několikrát přečíslovány, takže musíme míti i srovnávací tabulku ke srovnávacím tabulkám. Ta je ale tajná.

yorik 29.12.2008 10:17

Re: je nepochopitelný způsob, jakým prezident Klaus napadá LS

Nevím, jaký dostal Václav Klaus prostor, dva tisíce znaků by to asi nezpravilo:-D

yorik 29.12.2008 9:51

Významný text bez významné diskuse

 

 Pan Vondra napsal v předmluvě k Lisabonské smlouvě, že se jedná o významný text, který do budoucna významně ovlivní naše působení v Evropské unii. Měla by ho provázet vyvážená veřejná diskuse. Česká společnost, podle něj na rozdíl od ostatních zemí neprošla skutečnou diskusí o tzv. evropské ústavní smlouvě, protože byla přerušena zamítavými referendy ve Francii a Nizozemí. O to důležitější je využít ratifikace Lisabonské smlouvy k vytvoření kvalifikovaného názoru, který je předpokladem pro sebevědomé a proaktivní členství ČR v EU. Tolik pan Vondra. Jaká je realita? Diskuse veškerá žádná. Veřejnoprávní média mlčí jak někým zařezaná. Jediný, kdo se pochlapil byla Nora Fridrichová, která občanům ukázala tu zoufalou nevědomost mnoha našich zákonodárců. Plamenné výzvy Cyrila Svobody, pana Zaorálka, a dalších , že je netřeba číst, ale je nutno urychleně dokument schválit, nechám raději bez komentáře, soudný čtenář si úsudek udělá sám. Argumentuje se tím, že ostatní členské země už smlouvu schválily. Nevím, jestli po tak “vyvážené diskusi” jako u nás. Říká se, že Maďaři neměli text smlouvy ani ve vlastním jazyce. Pokud jde o to schválení smlouvy evropským lidem, tak jsem spočítal počet křesel v parlamentech jednotlivých zemí. Nevím v jakém poměru byla smlouva schválena, ale vychází mi to, že z 496 miliónů občanů Evropské unie ji schválilo maximálně několik tisíc. Odborníci na promile si dopočítají sami. Skutečná diskuse začne asi v nadcházejících volebních maratónech, tam se bude moci ten evropský démos svobodně vyslovit. Žádné stranické sekretariáty a barevné internacionály s tím nic nenadělají. Tak už to v demokraciích chodí, těch autentických

Euripus 29.12.2008 10:05

Re: Významný text bez významné diskuse

Hlavním podfukem a zároveň veřejně deklarovaným úmyslem Merkelové a Sarkozyho je ta skutečnost, že Lisabonská smlouva prostě nejde číst.

Je to ve skutečnosti 300 stránek odkazů na 3.000 (slovy třitisíce) stran jiných smluv.

yorik 29.12.2008 10:11

Re: Významný text bez významné diskuse

Je to kompilát výše uvedených smluv, na základě kterých EU funguje dodnes. To je v pořádku. Co není v pořádku je přechod od konsenzu k všelijak modifikovaným metodám, jak tomuto konsenzu " pomoci" Ty směrnice a tabulky tam už jsou jen jako křoví, aby ta četba lidi znechutila asi už dopředu.

gul 29.12.2008 9:47

EU

po dočtení příspěvku od p.Klause,jsem se dověděl jen to co už od něho bylo slyšeno stokrát,podle něho bylo refendum a" prostí občané"odstaveni od rozhodování o LS-bohužel tak jako při jeho zvolení,LS asi není dokument se kterým by souhlasilo stoprocent občanů v kterémkoliv státu EU ale nedovedu si představit že by jsme byli v pozici státu s 50/70mil občanů,s historií 40let vytváření ES,EU a státy se 5/10mil by kvůli populistickým výstupům svých představitelů zablokovaly cokoliv,co udělala ČR tak převratného pro rozvoj EU že si musí diktovat podmínky že laskavě zůstane v EU.

navíc ani Klaus nenabízí žádnou třetí cestu,protože žádná rozumnější není,a pochybuji že pokud se 3%občanů v EU něco nelíbí tak ostatních 97% se omluví a řekne dobře ať je po vašem ,

Stachanov 29.12.2008 9:42

dřív nás museli dobýt, když nám chtěli vládnout

teď prostě vytvoří hlasovací orgán, kde nás vždy přehlasují, a my do něj dobrovolně vstoupíme ;-D;-D;-D

R.J. 29.12.2008 10:07

Re: dřív nás museli dobýt, když nám chtěli vládnout

Nejvíce nás dobíjeli takoví jako Ty.

jm0 29.12.2008 11:32

my do něj dobrovolně vstoupíme

sami, rádi .. aktivně a bezvýhradně

sociolog 29.12.2008 9:40

Ja osobne nejsem "prekvapovan",

ze si Klaus nepreje, aby JEHO suverenita byla LS redukovana.

Prekvapen bych byl, kdyby si nas hradni narcista uvedomil, ze bez spolecneho konsensu se Evropa pod tlakem ekonomicke krize - vzdy v dejinach podporujici izolacionismus - dost rychle muze zhroutit, aby se dostala tam, kde byla v r. 1938, tedy bez bezpecnostnich struktur, ktere by skytaly ochranu pred uhlavnimi neprateli, kterych je v soucasnosti vic nez dost.

Nemam na rozdil od pana prezidenta dojem, ze takova perspektiva by kdy mela ceske kotline prospet. Leda tak egu pana profesora, ktery samozrejme neprestava byt "prekvapovan", ze ho za roli rozbijece evropske jednoty dosud nesvatorecili. Treba tak ale brzy ucinl ruska ortodoxni cirkev, ktera mela dosud nadstandartni vztahy k Putinovi...

yorik 29.12.2008 9:58

Re: Ja osobne nejsem "prekvapovan",

Jediná bezpečnostní struktura, která nás může ochránit je NATO a naše nadstandartní smlouvy s USA. Pokud jde o tu finanční a hospodářskou krizi, tak vám jistě neušlo,že na ní jinak reagují země eurozóny a jinak ostatní státy. Názzory  hlavních ekonomických tahounů EU, Německa, Francie a Velké Británie se diametrálně liší. Sociolog by to mohl zaznamenat. lisabonská smlouva nemá s vyřešením ani jednoho problému co do činění.

eTony 29.12.2008 10:10

Re: Ja osobne nejsem "prekvapovan",

odbornost jako je sociologie je vpodstatě nepotřebná, zbytečná.........

Magor Milda 29.12.2008 9:39

Klaus zde zcela nepokrytě brojí proti evropské integraci

a zejména proti prohloubení evropské státnosti. Evropa jako celní unie nebo diskuzní klub je formou, která vyhovuje jak USA, tak i Rusku, ve vztazích k jednotlivým státům Unie se tito partneři cítí být tou silnější stranou. V případě evropského sjednocení by stáli před podstatně větším partnerem, než jsou sami, EU přes 450 miliónů, USA kolem 240 a Rusko kolem 140 miliónů. To by ovšem váhu EU a tím i České republiky neobyčejně zvýšilo.

Proto lze za Klausovým jednáním vidět silný vliv ruského zájmu, o něčem si přece s Putinem povídali. Putin byl tak nadšen Klausovými sliby, že mu udělil medaili a pravděpodobně i pomohl zmanipulovat volbu na presidentský úřad. Tím, že má k dispozici spisy StB a nomenklatury má Rusko neobyčejný vliv na českou politiku, má v hrsti velkou část českých poslanců. Již z tohoto důvodu by bylo pro český národ lepší, předat některé kompetence do Bruselu, tam ti Rusové špatně dosáhnou.

yorik 29.12.2008 10:15

Re: Klaus zde zcela nepokrytě brojí proti evropské integraci

Buďte rád, že Putin nemá váš spis, tedy spíše chorobopis, mohl by se nakazit. :-D

Komik 29.12.2008 9:36

Pouhý dotaz

Mohl by mi, prosím, některý ze zastánců Lisabonské smlouvy zodpovědět následující (byť asi teoretickou) otázku:

Pokud se předpokládá, že Irové v opakovaném referendu řeknou ANO namísto původního NE, je při rozhodování o Lisabonské smlouvě zřejmě přípustné, aby některá země změnila již vyslovený názor. Bylo by tedy podle vás možné, aby země, která již řekla ANO, změnila svůj názor na NE?

(Technicky by to mohlo připadat zřejmě v úvahu jen tehdy, kdyby se někde k moci dostala politická strana preferující referendum o Lisabonské smlouvě).

Nicméně ať je tato možnost jakkoli teoretická, rád bych slyšel od zastánců LS jejich odpověď "natvrdo" jako svérázný průzkum demokratičnosti.

Barclay 29.12.2008 9:45

Re: Pouhý dotaz

Pokud se LS přijme, tak dokonce je poměrně snadné i vystoupení z EU. Tudíž dnešní ANO zjednodušuje budoucí NE.