26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

LIBYE: Vizitka západní politiky

Usvědčující zpráva členů Dolní sněmovny tvrdí, že útok na Libyi v roce 2011 postrádal „dostatek zpravodajských informací“ a strategii, co bude po svržení libyjského diktátora následovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 18.9.2016 20:37

Re: No, není,

Ne, neříkám, to je jen vaše halucinace nebo neschopnost porozumět psanému textu.

M. Prokop 18.9.2016 20:35

Re: B. H. Obama

Válka v Libyi i Sýrii je z tamních zdrojů. Možná to mohl někdo zvenčí včas zarazit, ale dost o tom pochybuji.

J. Klepal 18.9.2016 19:47

Re: B. H. Obama

Zbožná přání většinou neodpovídají faktům, destabilizace Iráku a Libye nebyla způsobena promuslimskou politikou USA, ale umožněním zavlečení terorismu, do té doby v těchto zemích nepřítomného, a neřízeným nárůstem kmenového a náboženského násilí po odstranění místních diktatur nelegálními prostředky některými stálými členy Rady bezpečnosti odporujícími Chartě OSN.

B. Rybák 18.9.2016 18:55

B. H. Obama

Změnil tradiční politiku USA na promuslimskou a tím způsobil rozvrat v (již stabilizovaném) Iráku, Libyi, válku v Sýrii... (vznik IS a jeho expanzi do nich)

M. Prokop 18.9.2016 18:20

"Jenom naivní blb s klapkami"

Vy?

F. Houžňák 18.9.2016 17:52

Blbeček, prdel, smrad, vy jste opravdu

velice málo originelní. Holt nevzdělanec. Já myslel, že se od Macha něco dovím, a ono nic, pořád omílá jenom ty obnošené nadávky. Zkuste šmátnout do bohaté studnice nadávek staročeských, jó, tihle předkové, to byli nadávkoví pašáci, ti neseděli furt u televize a trošku se snažili obohatit českou řeč. Ale od líných primitivů jako Mach se to zjevně očekávat nedá, a takový to byl mladý, nadějný junák.

E. Erat 18.9.2016 17:46

Re: Buďto máte krátkou paměť

Plácáš nesmysly jako obvykle. Za prdelí teď čeká 250 tis. okupantů v Lýbii, kteří jsou připraveni na cestu do Itálie. Kolik jich utíkalo z Lýbiie za vlády Kadáfího. Kolik Syřanů utíkalo za vlády Asada, kdyby západ nepomáhal těm teroristickým povstalcům, teroristickým Kurdům atd., tak by bylo v Sýrii již vymalováno. Ale, hlavně že jsi spokojen machu.

P. Mach 18.9.2016 16:04

Re: Pokud by Obama nestáhl americká vojska z Iráku,

Prd. Islámský stád by nevznikl, pokud by Iránem dosazený premiér irácký Málikí nebyl šíitský militant, který si ve stabilizovaném Iráku znepřátelil všechny sunitské kmeny.

S. Rehulka 18.9.2016 16:02

Re: Pokud by Obama nestáhl americká vojska z Iráku,

Prominte pane Arone, podle příjmení soudím,že jste Žid, ale podle Vašeho vyjádření, jste blbec !

P. Mach 18.9.2016 16:02

Re: Buďto máte krátkou paměť

Srovnal do latě ála Sýrie, že erate. Nebýt náletů NATO, tak máš za prdeIí, krom milionů Syřanů taky milion Libyjců.

P. Mach 18.9.2016 15:59

Re: No, není,

"zpacifikovaný kaddáfí" v roce 2011 pacifikoval pomocí tanků Libyi.

https://www.britannica.com/event/Libya-Revolt-of-2011

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/uprchlicke-tabory-libye-tunisko-egypt-uprchlici/r~i:gallery:18882/?redirected=1474206411

http://www.lidovky.cz/kaddafi-za-pet-miliard-eur-rocne-zaridim-aby-evropa-nezcernala-p6i-/zpravy-svet.aspx?c=A100903_143349_ln_zahranici_jv

To, že si nic nepamatuješ není nic překvapivého. Říká se, že velké dávky levného alkoholu, kterým evidentně holduješ, podobné věci způsobují. Tobě navíc evidentně způsobují delirické halucinace. Psychopat kaddáfí, který nebyl s to splatit dluh 4,5 miliard korun ČR za dřívější zbrojní dodávky a snažil se vyžebrat v Evropě 5 miliard eur ročně, s tím, že pokud je nedostane zaplaví Evropu uprchlíky, že někoho léta krmil penězi? Tahle představa vyžaduje notně poškozený mozek.

P. Mach 18.9.2016 15:38

Re: Co se týče BV

Nemelte nesmysly. Jak Libye, Sýrie, tak Irák sami (potažmo za pomocí zbrojních dodávek ze SSSR a ČSSR za dumpingové ceny) hledali to "dobré řešení" 40 let a jediným výsledkem byly masakry a krveprolévání. POkud tady žvaníte o naivních blbech, tak naivní a slepý bLb s palicí do čista vymetenou za pomocí antiami propagandou nevidí, že na Sýrii bomby nikdo neházel, přičemž právě v Sýrii je situace zcela katastrofální. Zrůdný asadův režim za velmi krátkou dobu zmasakroval 400 000 vlastních obyvatel, a to i za pomocí chemických zbraní a způsobil, že z několika milionů syřanů se stali uprchlíci v Turecku, Jordánsku, Libanonu, potažmo na cestě do Evropy.

P. Mach 18.9.2016 15:27

Re: Jo, to znám,

Helemese dva bIbečci na společné pouti do ruské prdeIe. Když ti vadí nadávky, smrade houžňáku, tak je nepoužívej. Já se jen a pouze řídím heslem: jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Co ten článek analyzující situaci v Libyi, už ses dostal alespoň k druhé větě? :-)

P. Aron 18.9.2016 14:46

Re: Pokud by Obama nestáhl americká vojska z Iráku,

Pokud by Američané nesvrhli Saddáma, žádný islámský stát by nevznikl.

E. Erat 18.9.2016 11:43

Re: Buďto máte krátkou paměť

Jistě, Kadáfí chystal poslední zásadní úder proti povstalcům. Nebýt náletů ze strany části NATO, tak to tam srovnal do latě. A my nemuseli dnes řešit uprchlíky z Lýbie. Dohodu s Berlusconim o zadržování uprchlíků za finančí obolus plnil beze zbytku. A dnes ti pitomci z EU atd. chtějí v podstatě to samé. I to upácení Turecka je na stejném principu. A o Sýrii, je dobré si třeba přečíst rozhovory s křesťanským otcem Alice Nellis, jak probíhal život náboženských a etnických menšin po vládou Asada.

F. Houžňák 18.9.2016 10:05

Buďto máte krátkou paměť

nebo úmyslně říkáte věci, o kterých víte, že nejsou pravda.

F. Houžňák 18.9.2016 10:03

No, není,

Libyi jsme měli nechat Libyí, Kaddáfí byl zpacifikován a jestli se tam trochu zrovna mydlili, to nebylo nic nového, to tam bylo furt. Nějak si nepamatuju, že by tenkrát někdo věcně referoval o nějakých masakrech, to byla zjevná EU-propaganda. Šarkézy měl strach, že na něj praskne, jak ho Kaddáfí léta krmil penězi, a tak začal válku, to bylo přece tenkrát jasné jako facka. To mě nepřekvapilo, ale překvapil mě postoj Britů. Máte nějakou krátkou paměť. Jinými slovy říkáte, že nynější stav po intervencích je lepší než v roce 2011. To vám gratuluju. Kolik už máte doma připrchlíků, a staráte se o ně dobře?

F. Houžňák 18.9.2016 9:46

Jo, to znám,

ale ať se nažere, ostatně to není pravé krmení, pravý krmič musí brát trolla vážně.

J. Klepal 18.9.2016 9:21

malé opomenutí

Pan Bartoň dochází k realistickému závěru, co se týká výsledku vojenského zásahu v Libyi provedeného především v režii Francie a Spojeného království, avšak předvídatelnému již od samého počátku. Zapomněl však zdůraznit jednu tehdejší odstatnou okolnost, totiž že Rada bezpečnosti schválila pouze vytvoření bezletové zóny. Francie s UK tedy ve skutečnosti podvedli mezinárodní společenství, když svými nálety a bombardováním podpořili povstalce proti libyjským vojákům uznané vlády plukovníka Kaddáfiho. Podařilo se tak vytvořit rozvrácenou zemi zmítanou kmenovými válkami za současné dominantní účasti tzv. Islámského státu, přes kterou se přesunují desítky tisíc lidí většinou bez kvalifikace za vidinou snadného života Evropě, proto by také následky takového porušení Charty OSN měly nést tyto dva státy. Vzhledem ke zmíněnému zneužití bezletové zóny se již další stálí členové Rady bezpečnosti nenechali podruhé nachytat, když podobný požadavek zazněl i v případě válečného konfliktu v Sýrii, přesto i zde v současné době pomohli rozpoutat násilí mnohé země ilegálně bez souhlasu právoplatné syrské vlády či alespoň na základě rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN.

M. Varadinková 18.9.2016 2:25

Re: Co se týče BV

Dobré řešení (pro Západ) bylo: nesrat se jim do toho svými bombami a hlídat si své hranice.

Jak Libye, tak Sýrie (tak předtím Irák) si měly to své "dobré řešení" najít sami.

Západ tam nešel hájit žádné civilní obyvatelstvo, ale výhradně a jen své mocenské zájmy. Jenom naivní blb s klapkami to může stále nevidět a stále věřit propagandistickým kecům.

Civilní obyvatelstvo přece nelze bránit tím, že na jejich zemi začnu házet bomby. Tím se naopak pro civilní obyvatelstvo vše jenom mnohonásobně zhorší.

M. Prokop 17.9.2016 23:53

Re: Jistě "státníci".....

Asi tak, ano.

M. Prokop 17.9.2016 23:52

Re: No, když to říká sprosťák a primitiv Mach,

Nemusí, ale náhodou je.

M. Prokop 17.9.2016 23:51

Re: Největší chyba Obamy

Jenže on ho nesvrhl.

Kaddáfímu to prasklo pod rukama.

M. Prokop 17.9.2016 23:50

Re: Co se týče BV

A Libye druhá.

M. Prokop 17.9.2016 23:49

Re: Co se týče BV

Prožíváte to živě, ale jsou holt situace, nemající dobré řešení.

Sýrie je jedna z nich.

J. Kanioková 17.9.2016 22:22

Libye pdf

Libye: Vyšetření intervence a kolapsu a možnosti budoucí politiky UK - https://drive.google.com/file/d/0B1WnHjI6IQjXRXhub2c5Vnd5ZEE/view

P. Smutný 17.9.2016 21:26

Re: No, dyť to říkám,

Nekrmte trolla :-)

J. Kanioková 17.9.2016 21:06

Co se týče BV

na videu je taky větší kritika záp. evropských zemí, než Ameriky

VIDEO Velká vzácnost: Velvyslankyně Eva Filipi přijela, aby sdělila nepěknou pravdu o Sýrii a Západu. Oficiální místa nadšena nebudou - http://jdem.cz/cdwg27

J. Kanioková 17.9.2016 20:23

Re: "Západ reagoval na „arabské jaro“ chybně"

2011 - Abdulhakim Belhadj, šéf vojenské rady Tripolisu a bývalý vůdce Libyjské Islámské bojové skupiny", se setkal s vůdci Svobodné syrské armády v Istanbulu a na hranici s Tureckem," řekl vojenský úředník pracující s panem Belhadj. "Mustafa Abdul Jalil (prozatímní libyjský prezident) ho tam poslal.""Setkání přišlo jako znamení rostoucího vazeb mezi Libye rodící se vládě a syrské opozice. The Daily Telegraph v sobotu ukázal, že nové libyjské úřady nabídly peníze a zbraně s rostoucím povstáním proti Bašára Asada. " - http://jdem.cz/bu2845

O pět let později, Libye se stává džihádistů Academy - http://timep.org/commentary/five-years-later-libya-is-becoming-a-jihadist-academy/

J. Kanioková 17.9.2016 19:46

"Západ reagoval na „arabské jaro“ chybně"

Západní představitelé si přitom vůbec nepřipouštěli možnost, že odstranění Kaddáfího ještě neznamená nastolení lepší vlády - http://www.reflex.cz/clanek/historie/70139/pred-peti-lety-zapad-uderil-na-libyi-svrhl-kaddafiho.html... Především to začlo na východě Libye, kam přecházeli „burcovat“ fanatičtí muslimové z Egypta.. A když pak dobyli v Libyi i sklady zbraní, tak jimi začali zásobovat i syrské fanatiky. A všechen ten základní "binec", podhoubí islamismu, to je - Muslimské bratrstvo

Případ Libye - http://www.revuepolitika.cz/clanky/1675/pripad-libye

Libye: humanitárně zničený stát - http://jdem.cz/bsbv64

Libyi Tragedy - http://www.nytimes.com/interactive/2016/02/28/us/politics/libya-quotes.html?_r=1

A neskutečná naivita v diskuzi z 2011 - https://www.theyworkforyou.com/whall/?id=2011-11-01a.193.0