2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Evca 26.11.2007 0:43

DPH

Dala bych malou poznamku: Mulroneyho vlada nevzala GST ze vzduchu. Leta se platila tzv. Manufacturer's Tax, 13%, kterou platili vsichni, kdo neco dovazeli, nebo vyrabeli a prodavali. Tato dan 13% byla zrusena a nahrazena 7% GST, ktera byla nauctovana konecnemu uzivateli vyrobku. On to stejne platil, ale bylo toho vic(13%) jenze to nevidel na pokladnim listku.

Lubomír Stejskal 26.11.2007 8:21

Odpověď autora.

Máte pravdu, nicméně o MST jako předchůdkyni GST  už tu zmínka padla -   v jedné  mé odpovědi na tomto diskusním fóru  - viz  níže datum a čas 24. 11. 2007/17,59.

Puk 25.11.2007 21:37

Problemy se semantikou.

Mily Lubomire, Tvoje pozorovani je velmi dobre zamerene. S jednou vyjimkou (kitera mi jde na nervy uz aspon 40 roku): Kdo jsou to sakra liberalove???

V severoamericke hantyrce se pouziva vyraz "liberal" pro neco, cemu se v Evrope (tedy pred nejakym casem) rikalo socialista. Vsemu ostatnimu rikaji "conservative". To je prirozene nesmysl: konservativec nechce nic zmenit, kdyz nemusi, jenze vetsina lidi je nekde uprostred toho politickeho spektra  - zmeni veci kdyz si to situace vyzada, ale hlavne si preji, aby jim nikdo nemluvil do jejich zivota a mysleni. V Evrope (drivavejc - tedy historicky) se jim rikalo liberalove.

Pozor na socialisticke zneuzivani semantiky.

                                                                                              Puk

Lubomír Stejskal 25.11.2007 22:43

Odpověď

V tomto příspěvku  označuji termínem liberálové politiky  kanadské Liberální strany. Upřímně řečeno nevím, jaký jiný termín jsem měl v tomto kontextu použít.   Nazývat je socialisty, když vystupují v dresu Liberální strany?  To asi ne. (Něco takového si v českých zemích může dovolit toliko pan prezident Klaus, který kdysi označil liberálního premiéra Trudeaua marxistou. Ale mohu si něco takového dovolit já, prostý obyvatel podhradí? Obávám se, že bych to na diskusním fóru schytal ještě víc než jsme toho v příspěvcích pod tímto textem svědky.) Nicméně děkuji za připomínku a za Váš zájem.

Jirka 25.11.2007 4:01

Vsechno bude O.K.

Ja bych chtel vsechny ctanare a spanilomyslne ctenarky kteri se nevyznaji v kanadskych pomerech uklidnit. Harper a jeho vlada jsou zatim dost popularni. Hlavne kvuli hospodarskym vysledkum a neobvykle cestnemu jednani.

Vetsina kanadskych Cechu jsou zcela normalni, podnikavi a uspesni lide kteri nemaji s nacisticko-komunistickou luzou jako je Kanuk, Stwora nebo Ferenc nic spolecneho. Protoze maji ale ti slusni a pracoviti na rozdil od techhle zatrpklych dobytku travicich veskery volny cas u computeru malo casu, moc o nich neuslysite. Skoda,ale nastesti cas pracuje proti nim.

Zkratka a dobre budeme muset my, drtiva vetsina kanadskych Cechu udelat to, co delate vy v CR.

Ignorovat ten komunisticky dobytek a pockat az vychcipa.

Kanuk 25.11.2007 7:32

Re: Vsechno bude O.K.

...neobvykle čestnému jednání...Liberálové na ně zatím vyšťourali nějaké techtle-mechtle s financováním volební kampaně, čímž se má zabývat soud. Naproti tomu, konservativci zatím mohou pana Dijona, nebo jak se jmenuje, obviňovat jen z toho, že není žádný vůdce, což pokud vím, trestné není.

A kdo je nacisticko-komunistická luza, o tom by bylo možné se bavit, a asi byste to nevyhrál, protože se zdá, že nadávky jsou jediné argumenty, na které se zmůžete. A kdo chcípne dřív, se taky uvidí, protože Nikdy neříkej nikdy. V auťáku si můžete rozbít hubu (nebo vám ji někdo rozbije) třeba zítra.

Jirka 25.11.2007 8:41

Re: Re: Vsechno bude O.K.

O tom kdo je luza se opravdu bavit nemusime. Staci si precist tvoji rasistickou poznamku o Michaelle Jean. Ta dama je obcanem teto zeme stejne jako ja, ty nebo jakykoliv starousedlik. Kdyz se ti nelibi ze ji udelali Generalni Guvernerkou, tak padluj.

Kanuk 25.11.2007 9:49

Re: Re: Re: Vsechno bude O.K.

Jsem raději slušným rasistou než bych byl hulvátem a sprosťákem jako vy.

Jirka 26.11.2007 6:22

Re: Re: Re: Vsechno bude O.K.

To nema zadnou logiku Kanuku. Slusny rasista, nacek nebo komunista neexistuje.

Ono vas, kteri ste zde niceho nedosahli a vylevate si cely den zluc na internetu neni nastesti tak moc.

Spolecnost ktera vas zplodila uz neexistuje, jednou prestanete existovat i vy, vas rasismus a vase lzi.

citlivka 25.11.2007 15:15

Re: Vsechno bude O.K.

  Řeknu to  písní: "Teskně  hučí  Niagára,  teskně  hučí do  noci,  komu  vášeň  v  srdci  hárá, tomu  není  pomoci!" 

68 25.11.2007 1:58

Pan Stejskal, pan Ferenc a pan Kanuk dohromady – a pani Prejzlerka má jasno.

Kanukistán jako na dlani. Progresivně konservativní socialismus s multikulturální lidskou tváří.

Kanuk 25.11.2007 7:35

Re: Pan Stejskal, pan Ferenc a pan Kanuk dohromady – a pani Prejzlerka má jasno.

Pane 68, vy toho o té Kanadě víte. Byl jste tam někdy jinak, než prstem po mapě?

68 25.11.2007 21:11

Re: Re: Pan Stejskal, pan Ferenc a pan Kanuk dohromady – a pani Prejzlerka má jasno.

Ale byl jsem na Balatonu a v Dráždanech.

Lubomír Stejskal 25.11.2007 12:51

Ohrazení autora článku

Vážený "68": po přečtení příspěvků pánů Ference a Kanuka - dámu Prejzlerku nechme stranou - věru nechápu, co mám s  nimi společného.  Ohrazuji se tudíž proti tomu, abyste mě s nimi dával do jedné názorové množiny. Děkuji.

68 25.11.2007 21:07

Re: Ohrazení autora článku

Sorry, pane Stejskal. Vše se stalo zřejmě proto, že asi jsem o hodně náročnější, co se týká konzervatismu. A ten kanadský, včetně toho Harperova, i když určitě hodně (?) vpravo od NDP, mi proto připadá poněkud mdlý, takový na oko. A to obojí, jak ekonomický, tak hlavně ten sociální, kde je myslím těžké najít podstatné rozdíly v akcích nové konzervativní vlády a té bývalé lef-lib. Jenže, a to je ten problém, pokud chce být vůvec zvolena (připuštěna) a aspon krátce vydržet, pak...   Je to ale celosvětový trend v (lido) demo. Proto asi jsem Vás poněkud unáhleně dal dohromady s těmi kumpány. Tak co jsme si - to jsme si, alespon v tomto případě. OK?

Lubomír Stejskal 25.11.2007 22:46

Odpověď

Jak jinak než OK. Myslím, že Vašemu vysvětlení dobře rozumím, ale co naplat - Nobody Is Perfect. Buďte zdráv!

Kanuk 24.11.2007 22:08

Ke kanadské politice

Podíval jsem se na stránky liberálů i konservativců. Obě partaje se nezmohou na víc, než osočování protivníka. Nechci, aby to bylo bráno jako podpora A. Hitlera, ale ten hlásal MY UDĚLÁME, a také to udělal. Podle jedné Němky, Hitler byl jediný německý politik, který dodržel, co slíbil. A já dodávám - včetně koncentráků.

AeroKarel 24.11.2007 23:27

Re: Ke kanadské politice

To máte holt Kanuku ten rozdíl mezi demokracií a diktaturou. I Stalin (možná) nesliboval, ale konal.

Mít tam v Kanukistánu ještě EU, neudělá už nikdo lautr nic.

Kanuk 25.11.2007 0:19

Re: Re: Ke kanadské politice

On i bez EU tady nikdo nic neudělá kromě mlácení hubou.

ferenc 24.11.2007 19:02

tak koukam, co tu mam spolubratru, ovsem jak to vypada co cechokadadan to

konservativec... az vetsina z tech co sem pisou patrila spise do liberalniho tabora, ale ovsem jsme prece cesi a tak curejme proti proudu

zdejsi konservativci jsou nemlich to same co Klauso/Tupolankova zber, a hodne se podobaji republikanum, strane to hajzlika Bushe, ktery je bohuzel z neznalosti podporovane rusofobiii obdivovan v cesku. Nekteri spoludiskuteri vzdychaji nad nobilitou kanadskych politiku, mili pratele, oni jsou skutecne nobl, ale na povrchu, a v malem, tak ze prijde li za takovym politikem malej kadadskej clovek, tak ho (jeho sekretar, ci flunkie) vyslechne, poda mu ruku, a slibi mu ze jeho sef pro nej udela co nejvice bude moci,,, a smytec. pokud ma nas malej kadadskej clovek dostatek "drzosti" ze dale urguje svou zadost, je mu vysvetlovano do zblbnuti, ze sice posranec na jeho pripadu pracuje ale ze -- poradnik, prazdniny, nemoc, zaneprazdneni, zvlastni udalost ubohemu poslanci zabranilo, ale ze urcite a jiste v budoucnosti toto bude osetreno cim nebo necim jinym. Ovsem prijde li tam vazny (zazobany prispevovatel s penezi) zacnou se dit veci, o k terych se dozvime my mali pitomeckove az za par let, kdy nekdo z konkurence tuto transkaci praskne.

nenechte si od kanadaznalcu nakukat, ze zde je to cistejsi ci mene korumpovane. Osobne si myslim, ze v cesku i pres Grosse, Tupolanka, Cunika, je politicka kultura uplaceni daleko demokratictejsi nez zde. Zde ja jako maly clovek mam naprostou nulovou sanci nekoho podplatit, protoze moje podplatne je prd proti tomu za co se politici, nebo verejni cinitele snazi. Zde si ani nemohu dovolit podplatit pitomyho policajta ktery mne vyzobne pro nejaky maly prestupecek. Pokud se to ovsem stane nekomu z "lepsich lidi" (treba soudci maji specialni cisla pokd je vyzadaji) tak je policajt "nevidi".

diky bohu v cesku mam stale moznost sem tam nekomu strcit nejaky sekel abych postrcil svou zadost.. proste cesko je krive, ale pro vsechny, kdezto v Kanade krivosti jsou povoleny proste jen vyvolenym.

Kanuk 24.11.2007 19:43

Re: tak koukam, co tu mam spolubratru, ovsem jak to vypada co cechokadadan to

Pokud je mi známo, tak v Kanadě si může speciální číslo koupit kdokoliv, kdo je ochoten za to něco vyklopit. A není to nijak moc. Většinou si je pořizují osoby trpící komplexem méněcennosti.

Pejzlerka 24.11.2007 21:06

Re: tak koukam, co tu mam spolubratru, ovsem jak to vypada co cechokadadan to

Pane  Ferenc,  za  tento  diskuzní  příspěvek  Vám  upřímně  děkuji.  Já, důvěřivá  stará  bába,  jsem  tomu  Stejskalovi  málem  uvěřila!  Málem  se mi zavařila  kalkulačka,   když  jsem  si  chtěla   mermomocí  ověřit  ty dva  ušetřené  kanadské  dolary.  Ale být  panem Stejskalem, rozhodně  bych  nepokládala  Vaše  slova  za  formální   nesouhlas, ale jemu, s  velkým  nápřahem, uštědřenou  parádní  facku.

68 25.11.2007 1:47

Re: Re: tak koukam, co tu mam spolubratru, ovsem jak to vypada co cechokadadan to

Ještě že ted máte i toho Ference. Předtím jste měla jen Stejskala a to je málo. A když k těm dvěma přidáte ještě Kanuka a všechno to promícháte, tak máte Kanukistán jako na dlani. Takový ten progresivně konservativní socialismus s multikulturální lidskou tváří.

Lubomír Stejskal 25.11.2007 10:19

Odpověď pí Pejzlerce

Vážená paní: obvykle na reakce tohoto druhu neodpovídám, tentokrát však udělám  výjimku. "Tomu Stejskalovi" klidně veřit můžete, protože navzdory  argumentům, jež zde uvedli   pánové  Ferenc a spol. nic z toho, co jsem napsal já, není nepravda.  Jinak řečeno, a opakuji to na tomto diskusním fóru již poněkolikaté, konzervativní vláda S. Harpera - jehož jsem sympatizantem, to přiznávám - splnila předvolební slib a snížila GST z původních sedmi nejprve na šest a nyní, od 1.1.2008, na pět procent.  To bylo hlavní poslání mého článku. Mimochodem, zkušební otázka pro Vás: Vy jste věděla, že v Kanadě existuje federální daň GST, jak vysoká  byla za předchozích vlád  a o kolik se  snížila resp. sníží za Harpera?  Pokud ano, máte můj obdiv, leč ptám se dál: kolik lidí ve Vašem okolí  má tak skvělé znalosti jako Vy? Troufám si odhadnout, že menšina.   ---  Vaší závěrečnou poznámku o uštědřené parádní facce jsem raději přehlédl.  Možná se p. Ferenc skutečně široce napřáhl, ale  asi má něco se zrakem , nebo co - zkrátka netrefil. I to se občas stává. Čili: žádný  virtuální políček se nekonal.  Zklamaná?

Pejzlerka 25.11.2007 10:49

Re: Odpověď pí Pejzlerce

Ano,  velmi.

Kanuk 25.11.2007 21:03

Re: Odpověď pí Pejzlerce

Pane Stejskale, já jsem také nikde netvrdil, že to co jste napsal, je nepravda. Já jsem jen doplnil vaše informace informacemi, které jste spíš záměrně než z nevědomosti "opomenul" uvést. Kromě toho, sám jste přiznal, že moje body 2) a 3) odpovídají pravdě. Že jí odpovídá i bod 1 se může  přesvědčit kdokoliv, kdo si nagůgluje výsledky kanadských federálních voleb v r. 2006.

AeroKarel 24.11.2007 23:30

Re: tak koukam, co tu mam spolubratru, ovsem jak to vypada co cechokadadan to

No, když zde v ČR budete chvíli žít, tak vás ty ideály rychle pustí.

Ale jsem rád, že bordel a protekce není jen česká záležitost. Myslel jsem si to, ale jsem rád, když to někdo potvrdí.

Richard III. 24.11.2007 14:03

Pohled na českou politiku

by byl jistě hezčí, kdyby čeští voliči dokázali to, co kanadští: zvolit jednoznačně ty, kdo jim takové změny daní slibují. V této chvíli však máme paskvil, kde ti nejlevější zelení by nejradši daně jen zvyšovali. To je pak těžké snížit daňové zatížení.

Kanuk 24.11.2007 19:46

Re: Pohled na českou politiku

...zvolit jednoznačně...Pane Richarde III, to neumíte číst? Vláda p. Harpera je menšinová, opírající se o podporu Frantíků. Tomu říkáte jednoznačné zvolení?

Šnek 24.11.2007 12:14

Kdyby pan Stejskal.

Psal více o Kanadě, než o jiných věcech, člověk by se i něco podstatného dozvěděl. Prima.