16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

KANADA: A zase mají pravdu!

Tak nám kanadské dětičky už zase šly za školu a zastavily provoz ve větších městech, ve jménu boje proti údajným klimatickým změnám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 1.10.2019 10:26

Hitlerovy projevy vypadají z dnešního pohledu (a jistě vypadaly i z pohledu mnoha jeho současníků) naprosto směšně ....

R. Langer 1.10.2019 10:22

Také tady začíná nebezpečně řádit ta UI. ;-D

J. Vintr 1.10.2019 10:22

Tak například velká doba ledová přišla údajně během několika měsíců. Poslední doba ledová přišla tak rychle, že mamuti zmrzli s ještě nerozžvýkanou potravou v tlamě. Kam se na to hrabe současné prudké oteplení o necelé dva stupně za mnoho desítek let.

R. Langer 1.10.2019 10:20

Ano, tady ovšem máte pane Šejno naprostou pravdu. Nicméně, měřitelné a ověřitelné informace Zelení bolševici zásadně nevnímají. :-(

J. Tulejová 1.10.2019 10:16

Pane Rado, mezi léty 1000 a 1500 docházelo ke globálnímu ochlazování také vinou lidí? Kdyby se každý národ choval tak ekolologicky, jako náš, určitě by nebyl na Zemi takový svinčík... Proč mladí místo pátečního poflakování a řečnění nejdou uklízet parky, lesy, řeky, proč nesázejí stromy?

R. Langer 1.10.2019 10:16

Ano, je prokázáno, že klima se mění. Od počátku Země. To je asi tak všechno. :-P

R. Langer 1.10.2019 10:15

Vy všichni jste nemocní, Zelený bolševiku. A ty té ubohé nemocné holčičce ještě ubližuješ fanatickým popíráním jejích psychických problémů, které jsou dostatečně známé a prokázané. :-P

P. Rada 1.10.2019 10:05

Nastává změna geologické epochy a její součástí je tak dramatická změna prostředí jaká už co do gradientu desetimiliony let nenastala. Nejspíše s podobnou měrou ale na opačnou stranu než zela chladná propast dob ledových před více jak desetitisíciletími. Prakticky jen stoletým skokem se klima planety vrací do klimaticky průměrově vyrovnaných ale už daleko méně úživných třetihor. To je Vám málo?

P. Rada 1.10.2019 9:58

Omyl až pomluva - Gréta není psychycky nemocná!

Pro mnohé je ale její projev neakcptovatelný pro až bolestnou přímočarost. Taktičnost či diplomatičnost jejího projevu je jednou stránkou ale fakticky téže samé podstaty - obrazu reaity který vnímá ke svému věku neobvykle zřetelněji.

Má ale bezpochyby jinak vyhraněné vnímání světa - to může být její "jednooká výhoda mezi slepými".

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/93865/co-je-to-aspergeruv-syndrom-aneb-dva-zasadni-omyly-clanku-klimaticke-zaskolactvi.html

P. Rada 1.10.2019 9:50

Ano tato civilizace může dopadnout velice špatně a právě to tvrdí i G. i vědci. Viz už skoro století známý fermiho paradox, podobně dlouho známé dopady radiačně aktivních plynů a 30let prakticky ignorované předpovědi IPCC.

Problém je tedy obecněji znám a tkví spíše v tom, že běžná populace a na ni navízaná politicko mocenská struktura se už skoro chová jak fosilně zdrogovaný organismus. zatím silácky ale fakticky nekrofilně - problém růstu entropie.

Pro útlum až ztrátu efektivit zpětných vazeb chybí společnosti adekvátní sebereflexe. Takto zkončila už nejedna civilizace:

https://www.youtube.com/watch?v=eb_6MdUZyw0

V. Církva 1.10.2019 9:44

Vzpamatuj se! Gréta byl typický projev autisty! Kdo ho viděl a toto nepochopil má naprosto zatemnělý mozek fanatismem a je zcela mimo teál. Takoví světu nikdy nepomohli (marxismus, nacismus). Podívejte se na proti Grétě snad i reálnější projevy Adolfa Hitlera. Dnes nechápeme jak mohl někdo tomu šílenci důvěřovat. Tehdy ho ale většina Němců zbožňovala. A nechápu co to je za lidi kteří nevidí trapnost Gréty a tedy i věcí kolem.

Takže jsem vším proti "hnutí Gréty" a mladých klimakomunistů. Stejně jako jsem pro to urychleně začít řešit přemíru plastů, pesticidů a omezování spotřeby fosilních paliv. Urychleně začít znamená ale dělat to s rozumem, dát lidem práci a řešit vzdělání a populační explozi nerozvinutého světa.

M. Prokop 1.10.2019 9:33

Na takovou hádanici o termínu by bylo třeba nejdřív rozlišit, co jsou to klimatické ZMĚNY, tedy zásadní změna klimatu a co KOLÍSÁNÍ v rámci systému.

V. Církva 1.10.2019 9:32

Slovo údajné je teď v době relativizace hodně moderní. A je to zase relativní. Teplejší klima posledních 50 let snad údajné není. To je myslím skutečnost.

Jenže nedivím se ani tomu, že při pohledu na psychicky nemocnou Grétu nadávající světovým vůdcům, nevěříme meteolalarmistům ani to zvyšování průměrných teplot ve světě za posledních 50 let. Jinak letošní léto u nás bylo chladnější než poslední 4 roky a srážek v květnu hodně. Takže asi si přitopíˇ a budu hodně jezdit autem :-)

A. Alda 1.10.2019 9:32

Dopadne hodně špatně.

To je jisté.

Lidstvo zažilo už mnohé pády, ale tento bude nejhorší.

P. Rada 1.10.2019 9:29

Výraz "klima-realisté" považuji také za racionalizaci a to prostě proto, že nikdo nikdy nedoložil (ani teoretickou či modelovou studií), že adaptace na teplejší klima je potenciálně úspěšnější proces než varianta se součastným omezováním imisí. Optimální je tedy nejspíše kombinace adaptace a mitigace.

Při ryze adaptační strategii s dalším růstem působení imisí skleníkových plynů nutně dojde pro množství fosilních zásob které jsou zatím mimo uhlíkový cyklus ke zvratu dosavadní křehké ale optimálně úživné planetární metastabilní situace s trvale destruktivními následky pro potenciální rozvoj všech kompexnějších hmotnějších a déležijících forem života.

Na druhou stranu lze na řadě příkladů dokladovat, že teplejší klima ji sice teplokrevníkům druhu homo žijícím v mírném pásmu pravidelně příjemější - ale zároven je eliminující pro úživnost biosféry, která byla vždy nejvyšší v mírném pásmu a na které je hruh homo výživově závislý.

Lidé jsou převážně emotivně rozvažující a tak v období kdy mají potravy dokonce nedbytek - dávají krátkodobě pravidelně přednost teplejšímu klimatu.

Otázkou je zdali i jen současná situace je udržitelná a tedy postavená na obnovitelném principu či neudržitelná s převážně negativními dopady pro budoucí generace a dokonce civilizaci.

Tvrdím, že ignorováním mitigačních opatření - tedy těch které snižují imise prakticky nerecyklovatelných látek do životního prostředí dojde nutně k urychlení poklesu aktivit biosféry. Tvrdím, konkrétněji že optimální koncentrace CO2 pro civilizační rozvoj leží nejpravděpodobněji mezi 300 až 400ppm. Tedy už v minulosti.

Proto akutně začínají více hrozit konflikty pro ztrátu úživnosti (desertifikace půd, zasolování...) a konfliktnost bude spolu s ničivostí zbraní a epodemií dál narůstat jako akutní hrozba navozující konfliktnost, války a migrace a tím civilizační kolaps.

P. Grigar 1.10.2019 9:25

..s nárůstem průměrného IQ v populaci nelze nesouhlasit. Některé studie uvádějí jako nejpodstatnější faktor dědičnost( až 0,8..). Bohužel mám odpozorováno, že největší natalita je pod IQ 100 a nižší. Se započtením regrese k průměru nic moc vyhlídky. Nepotěšil jste mě, pane Gaussi..

Jaké semeno, také plemeno. © naše babi

V. Církva 1.10.2019 9:24

Ano, tak nějak to je. Srdce může každému sebrat jak se valí CO2 a imigranti jsou chudáci. Ale tyto problémy a hlavně a důsledky řešit, a především následky svého jednání, to už bolí a to děti ještě neumí. A bez vzdělání pátečních předmětů to líp určitě nepůjde.

S těmi volavkami je to až neuvěřitelné. V lidské říši to samozřejmě pozorujeme minimálně od antiky.

Jinak co se týká Gréty, její projev v OSN na mne zapůsobil jako ostuda a ztrapnění celého toho klimaalarmistického šílenství. Evidentně nemocné chudák děvče, jehož projevy choroby poslouchají a tleskají jim, to ukazuje zvrhlost. Tak to na mne zapůsobilo s tím, že se celé hnutí shodí a tento extrém se natolik ztrapní že zanikne. Pokud k tomu nedokde, je šílenství mnohem horší a pak jsme na tom hůř než ty volavky a Němci za Hitlera. Pak tato civilizace dopadne hodně špatně.

P. Grigar 1.10.2019 9:12

..pane Šejno, to ovšem požadujete od p.Rady a jeho klanu příliš. Nějaké vyhodnocení efektivity vložených prostředků si nemohou dovolit. Řeč čísel je mimo diskusi.

J. Vintr 1.10.2019 9:11

Prokazatelné je (možná) jen to, že se trochu oteplilo a že se trochu změnila dlouhodobà schémata vývoje počasí během roku. Nejde o nic katastrofálního a není žádný důvod se domnívat, že tyto změny budou pokračovat dál a dosáhnou nějakých katastrofických rozměrů. Jistěže se to může stát, jako se to nepochybně stalo mnohokrát v minulosti, ale i kdyby se to stalo, tak s tím my lidé absolutně nic neuděláme

M. Šejna 1.10.2019 9:06

Pane Rado,

seberte té Vaší oblíbené klima-uvědomělé mládeži internet, chytré mobily, fast-foody a možnost létat letadly na prázdniny. Pak půjde o život, ale nikoli té mládeže, ale o Váš. Kdokoli sebere naší uvědomělé mládeži výdobytky moderní civilizace, může počítat s existenčními problémy.

M. Šejna 1.10.2019 8:59

Pane Rado,

klimatický problém je zatím řešen totálně blbě, pokud jste si neráčil všimnout.

S oteplováním se začalo bojovat v roce 1997 po podepsání Kjótského protokolu. Tehdy byla úroveň CO2 v atmosfeře 363 ppm a globální teplotní odchylka +0,49°C. Letos, po nákladném 22-letém boji proti AGW, máme obsah CO2 410 ppm a teplotní globální odchylku +0,88°C. Toto je výsledek toho boje, který stál celý svět biliony eur.

Já tvrdím, že současnou metodou boje proti oteplování toto oteplování nezastavíme ani náhodou. Vy byste chtěl v tomto idiotském způsobu boje pokračovat dál. Se mnou ale nepočítejte.

Vy jste ukázkou hospodyňky, která lije vodu do děravého hrnce a vzteká se, ze je hrnec furt prázdný. Já bych radši koupil jiný hrnec, zvaný adaptace na teplé klima.

M. Šejna 1.10.2019 8:48

ÚDAJNÉ klimatické změny?

S autorem se dá skoro ve všem souhlasit. Jenže jak chce on a jemu podobní přesvědčit zpovykanou mládež a zpitomělé alarmisty, když prohlášuje, že globální oteplování je ÚDAJNÉ? Tohle je totiž u autora klasická ukázka klima-popíračství a nikoli klima-realismu.

Globální oteplování je realita naměřená teploměry a zdokumentovaná přesnými statistickými metodami. Můžeme se dohadovat nad příčinami tohoto oteplování, ale nelze toto oteplování popírat.

Klima-realisté, jejichž cílem je adaptace na teplejší klima, nikdy nesmějí popírat naměřená meteorologická data. Nesmějí mluvit o ÚDAJNÉM oteplování, když to oteplování je PROKAZATELNÉ. Teprve v takovém případě získají na svou stranu i vědce a politiky a pozdějí i mládež.

M. Prokop 1.10.2019 8:46

Mlaďasi byli úmyslně poplašeni, aby bylo dál lze žít ze zlodějen boje proti uhlíku.

M. Prokop 1.10.2019 8:44

A fantasmagorie o fosilních dluzích a podobně.

J. Vintr 1.10.2019 8:40

Je pravda, že naše generace (je mi přes šedesát) si užila asi výjimečně klidného a blahobytného období. Ovšem budoucnost mladších generací neohrožuje žádný oxid uhličitý, ale spíš ten idiotský boj proti němu, za nímž se skrývá něco hodně zlého.

J. Vintr 1.10.2019 8:36

Tady před časem někdo publikoval takovou teorii, že celkové množství inteligence lidstva je konstantní, takže s množením se na jednotlivce dostává menší a menší příděl. A teď do toho ještě přišly ty chytré mobily ....

P. Rada 1.10.2019 8:36

Poděkováním tolerujete pokrytectví egoistů. Klimatický problém se takto ale nedá ani zmírnit natož vyřešit.

Takto lze jen odsunout momentální pocit viny - odpovědnosti, který mladí naléhavěji své situaci odcházející generaci připomínají.

P. Rada 1.10.2019 8:30

Autor předvedl racionalizaci - obranu ega. ...https://cs.wikipedia.org/wiki/Racionalizace_(psychologie)

Tedy projev takový, který uměle zastírá podstatu věci. Mladí, kteří ještě nezanechali tak masivní "stopu" na světě a jeho klimatu a naopak ponesou větší část života významější dopady oproti dnes odcházející generaci bývají v projevech pochopitelně méně diplomatičtí. Jim totiž půjde až o jejich životy - zatímco Vy jste nejspíše dosyta užil blahobytu na fosilní dluh který k řešení přenecháváte budoucím.

Konkrétněji se k velmi emotivnímu a pro někoho až agresivnímu projevu Gréty v OSN vyjádřili vědci už bez ohajob egoismu:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10117034229-168-hodin/219452801100929/video/723111

J. Tulejová 1.10.2019 8:23

Je to výstižné, děkuji.

Z. Lapil 1.10.2019 8:21

Podle mě je tady důležitější odpovědnost než rozum, neboť i hlupákovi je jasné, že nepostará-li se o něj někdo jiný, musí se postarat sám. Je-li o mě postaráno, stanu se rozmazleným až zpovykaným nezávisle na svém IQ.

S inteligenty je jediný problém navíc. Nestačí jim "Jednej se mnou jako se psem - dej mi nažrat a nech mě v teple", a tak si vymejšlej.