27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 28.1.2010 13:19

Opencard může pomoci hazardu, brousí si na ni zuby Sazka ?!?

Takhle se zrovna jmenuje odkaz na Lidovkách. článek je zhruba o tom, že by se Opencard dala dobíjet v sázecích automatech Sazky (za poplatek) a dobíjet s ní telefony.

To první považuju za podmíknu, abych si vůbec kartu pořídil (pokud nebude za pář let dobrovolně povinná). Dneska si člověk můžu kupón k lítačce koupit v každé lepší trafice, která má i ten terminál, takže by se pro nic nezměnilo. Za současného stavu jetěch možností nepoměrně méně (platbu po internetu nepočítám - zavede se pro všechny cestující DP povinnost mít internet, a bankovní kartu?) Jen mi není jasné, kdo by platil ten poplatek - jestli cestující nebo DP.

Dobíjení mobilu z Openkarty? K čemu, když ho můžu dobít přímo v tom sázecím automatu za prachy? Že by bylo tolik lidí, kteří potřebujou dobít mobil, nemaj hotovost, ale maj uložené peníze na Openkartě? I když, možné je všechno.

yenda 28.1.2010 13:17

Jenže Soul je Soul a Praha je Praha

V Soulu provozovatelé (protože soukromý, tak si to i ohlídali) MHD chtěli, aby se zavedením karet  zjednodušila doprava MHD a vyčistilo se město od zbytné dopravy osobními auty. A pokud lze věřit autorovi, tak se to podařilo.

V Praze "soukromí" městští manažeři chtěli pokusem o zavedení karet zajistit velké finanční toky do jiných kapes. A to se jim podařilo.

A propous, víte, že v Soulu byl šéf jedné automobilky poslán za mříže za prachobyčejnou korupci?

Viktor Hollmann 28.1.2010 16:05

Re: Jenže Soul je Soul a Praha je Praha

Metro v Soulu sice provozují 4 různé firmy, ale ty také patří městu, případně státu (státní dráhy Korail). Jinak kvůli podezření z korupce předchozí prezident Rho Moo Hyun skočil ze skály...

Petr 28.1.2010 22:17

Re: Jenže Soul je Soul a Praha je Praha

ještě že naši představitelé nejsou tak útlocitní, to by u každé skály v Čechách stála fronta :-)

Petr* 28.1.2010 11:54

haha

copak Open card to jsou jen drobné ale taková Olimpiáda to by bylo výstupů na hory:))

RON 28.1.2010 11:12

Open card je prostředek, ne cíl

Přátelé, pochopme, že akce Open card je jen prostředek, ne cíl. Žijeme s falešnou, ale opravdu falešnou představou že produktem akce má být tzv karta Pražana. Když město účelově proinvestuje miliardovou částku s takřka nulovým výsledkem, stojí za zvážení proč se tak děje. Našinec který je denně zkoušený a masírovaný různými prokorupčními kauzami a jednáním si nedělá iluze.  Zejména když před časem probleskla zpráva o dalších podezřelých 2 mld. na švýcarském účtu jednoho ambiciozního přítele Prahy. O to více podezřelá kauza pikantně na evropské úrovni provázená i stížností švýcarské kantonální policie na nezájem české strany spolupracovat na objasnění původu peněz . Výmluvnou odpovědí je i nastalé informační vakuum připomínající nám tak dobře známou cenzuru.  Pro Prahu jsou  zřejmě 2 mld  vedle nehorázných nákladů na Open card jen drobnými, nezasluhující si pozornosti ve velikosti zadlužování pražského účtu...  Jedno je jisté. Postoje politiků u nás rozhodně nevyvrací dohady o podezřelých aktivitách a projektech se zmanipulovaným výběrovým řízením. Je přece zřejmé, že konečný účet nepředloží politici sobě ale  a ve výsledku bude vždy hrazených z kapes pražanů a daňových poplatníků, ze značné části z kapes našich dětí a vnuků.   Již dopředu náš občan ví, že vše bylo vždy průhledně čisté a v naprostém pořádku a nikdo nikdy nepochybil v celém našem Kocourkově.

mpscz 28.1.2010 10:53

A proč vůbec řešit nepřenosnost?

Ve stejném časovém okamžiku může na tu kartu stejně jet jen jeden člověk. Nepřenosná jízdenka je akorát relikt socialismu.

KK 28.1.2010 11:28

Re: A proč vůbec řešit nepřenosnost?

Důvodem může být rozdílnost tarifů podle kategorií: Majitel - řekněme čtyřcetiletý - si nabije kartu podle své kategorie - tedy normal. Půjčí ji svému otci důchodci, který mu projede normální jízdné. Ten pak svému vnoučkovi školáčkovi.

Samozřejmě můžeme uvažovat opačnou verzi, kde bude bit dopravní podnik, tedy na kartu důchodce bude jezdit jeho syn či dcera.

Jenda 28.1.2010 12:59

Re: A proč vůbec řešit nepřenosnost?

Ve stejnem okamziku jiste. Ovsem prenosnou si muzete pujcovat a tim nekolik mesicnich usetrit. On je dost rozdil jestli mate predplacenou kartu ze ktere se za kazdou jizdu neco odecita (a pak neni duvod resit kdo s ni zrovna jede, protoze platite za kazdou jizdu) nebo mesicni ci rocni jizdenku jejiz cena byla vypocitana podle prumerneho poctu jizd.

Se socialismem to nema vuuuubec nic spolecneho.

Klokan03 28.1.2010 13:53

Re: A proč vůbec řešit nepřenosnost?

Nepřenosná roční jízdenka v Praze stojí asi 5000, plně přenosná - anonymní - asi 6000. Bližší info na stránkách DP.

unregistered pig 28.1.2010 14:42

Re: A proč vůbec řešit nepřenosnost?

Ano... i ne :-) Já jezdím do práce téměř výhradně MHD, jezdí mi co 15 minut, auto používám jen když po práci potřebuju někam zajet. Z domova odcházím kolem 7 ráno, vracím se po 17 hodině. Kdo by si tu moji lítačku půjčoval, když žena i syn jsou mimo domov zpravidla ve stejnou dobu? Jo, syn by si mohl moji lítačku půjčit ty 4 pracovní dny do měsíce, kdy ráno jedu autem, ale po zbytek by musel jezdit za jednotlivé jízdné, což vyjde dráž, tak má taky svoji lítačku (žákovskou). Žena to má do práce 10 minut pěšky, tak by si tu lítačku půjčila 3x do měsíce, kdy jede o víkendu někam na nákup a nechce se jí tahat auto. Ergo dopravní podnik by tratil tak 6 jednotlivých jízdných, ale bych nemusel čekat 3 týdny, než mi tu kartu udělají.

Takových lidí je většina, když už si lítačku pořídím, mám pro ni využití a nemám ji kdy a komu půjčovat.

J. Huráb 28.1.2010 14:22

Re: A proč vůbec řešit nepřenosnost?

Přesně tohle mě napadlo. Lidé, kteří potřebují OpenCard pro cestování jí vtěšinou potřebují pro dopravu do práce anebo školy a tak její střídání nepadá do úvahy.

Navíc by se použití karty, určené pro někoho jiného, dalo považovat za jízdu načerno. A proč by tohle někdo riskoval? A případně nepřenosné karty by se dal cenově lehce znevýhodnit.

S.P.Q.B 28.1.2010 10:39

OpenCard je náhodou skvělá a funkční jízdenka...

...na Mt.Everest a do Antarktidy.Jenže holt jen pro někoho   :-)

brblal 28.1.2010 11:30

Re: OpenCard je náhodou skvělá a funkční jízdenka...

Jsem si chtěl půjčit Bémovu Open card na výlez do Brazliie ale lakomec,nepůjčil.Prý stačí,když cestuje on a jeho kamarádi.

M. Starý 28.1.2010 10:29

Ono není zas tak všechno černé

Pokud chce Praha přejít zpět na turniketový systém odbavování pak elektronická "šalinkarta" je asi nutná. Navíc OpenCard se nevyužívá k placení jednotlivého jízdného (26 Kč) ale jako časové předplatné (a mnohem výhodnější než jednotlivé jízdné - měsíční stojí 550 Kč). Výhodou oproti papírovým tramvajenkám je "klouzavé" období. Takže není pravda, že OpenCard nic nepřinesla. Jiná věc je anonymita - opravdu nevím, zda je nutné u "normální" měsíční, čvrtletní nebo roční karty mít fotografii a sdělit DP své jméno, RČ a bydliště... Konec konců dnes již existuje tzv. přenositelná karta bez těchto údajů.

A jen na okraj: Je zajímavé, že OpenCard nechávala všechny klidné až do loňského "skorovolebního" podzimu.

S.P.Q.B 28.1.2010 10:33

Re: Ono není zas tak všechno černé

jenže předplacenka " bez osobních údajů" je dražší,asi trest za vzpurnost

Jenda 28.1.2010 13:01

Re: Ono není zas tak všechno černé

Nikoli. Platba za to, ze ji muzete kdykoli nekomu pujcit. Treba v dobe kdyz jste nemocny nebo na dovolene ... coz jsou vsechno zalezitosti zapocitavajici se do prumerneho poctu jizd.

Petr* 28.1.2010 10:41

Re: Ono není zas tak všechno černé

No to je opravdu obří přínos za ty peníze. a úplně největší přínos je že se musí po určité době vyměňovat(znovu žádat,znovu foto atd..)to už mi hlava opravdu nebere.

No a proč povyk kolem toho? No asi že ta zlodějna už tak nějak byla moooc velká.

Michal 28.1.2010 11:00

Re: Ono není zas tak všechno černé

Holt nebyly informace, práskači se hledají dlouho a před volbami asi dostanou i víc nasypáno.

Holt křišťálově čisté tržní prostředí českých politických elit!

F..A.Kekule 28.1.2010 12:20

Re: Ono není zas tak všechno černé

Práskači? Že by něco prasklo i na vás? Nebo proč vám tedy vadí, že někdo řekl "král je nahatej jako krysa"?

Jenda 28.1.2010 13:00

Re: Ono není zas tak všechno černé

"klouzave" devadesatideni jizdenky byly driv nez Opencard.

Jerome 28.1.2010 10:07

Není vyloučeno,

že v Soulu chtějí řešit něco podstatně jiného než v Praze. Také není známo, kolik tunelů a tunelářů se umí uživit v Soulu a kolik v Praze. U nás je to už kolorit, jehož se asi dlouho ještě nezbavíme...

David 28.1.2010 9:56

Zaráží mě,

že před zahájením pražského projektu nebyla zřejmě žádná předprojektová příprava ve smyslu "jak to dělají jinde", a to jak po technologické stránce, tak organizační. Peníze, které se ex post použily na různé audity, by na to bohatě stačily...Pustit se do takového kroku bez této předprojektové fáze je budˇ donebevolající amaterismus, nebo záměr....

F..A.Kekule 28.1.2010 12:23

Re: Zaráží mě,

Žádný amatérizmus! Profesionální zlodějina a dobře propracovaná! Viz výsledky auditu - žádná nezákonost.

Alex 30.1.2010 15:27

Pche, odkoukávat něco od šikmookejch... my, mistři světa?

David 28.1.2010 9:51

Zaráží mě,

Jarmila 28.1.2010 9:25

Open Card

V Hong Kongu funguje něco podobného-Octopuscard, jezdí se s ní MHD s 10% slevou, platí v obchodech. A je i pro návštěvníky. Jde to!

Petr* 28.1.2010 9:21

Hehe

U nás sice Opencard nic nového nepřinesla ale aspoň se někdo bude mít moooc dobře a o to šlo především.

kritik 28.1.2010 9:15

Smutné

Bém není primitiv, je to jen součást velké mafie. Kdyby zalej doSoulu, moh ušetřit miliardu....Jisteže  musel vědět, že podobná řešení v řádě světových metropolí dávno fungují...

F..A.Kekule 28.1.2010 12:28

Re: Smutné

Tak mě napadlo, nemají někde v jižní Koreji nějakou nejvyšší horu?