9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
abc 28.1.2010 9:07

V Soulu řešili existující problém

Zatímco v Soulu řešili existující problém, Opencard řeší neexistující problém. Tramvajenky s fotkou a kuponem fungovaly dobře, bylo jednoduché si ji pořídit (na počkání)i si koupit kupon. Opencard nedostanete na počkání a zadarmo dostanete jen kartu bez magnetického proužku, ke které si můžete koupit cár papíru a míst, kde to jde je méně než u tramvajenek.

Za mnoho peněz řešení, které je pro uživatele méně pohodlné a jediná výhoda je, že to vypadá moderně. S legitimací do knihovny také žádné problémy nebyly.

A to ani nemluvím o tom, že u nás každý outsourcing IT řešení od státní/veřejné instituce je tunel, to ví v podstatě každý. V Soulu těch zúčastněných firem bylo víc, takže si cenu jistě ohlídaly.

Mablung 28.1.2010 10:24

Re: V Soulu řešili existující problém

Opencard mohla fungovat dobře, pokud by již od počátku nebyla projektována coby tunel.

Mohli do ní začlenit spoustu potřebných služeb. Např. mám pernamentku na MHD, kartu pro vstup do knihovy a kartu pro vstup do knihovny. Všechno tohle mohl Opencard sjednotit. Dobrý projekťák se mohl domluvit s různými podniky a státními institucemi a používat jí jako  bezpečnostní kartu pro vstup. Mohla se používat v Eurestech. Nevyjmenoval jsem zdaleka všechny možnosti, kdy se z Vašich X karet mohla stát jedna, Opencard. Jenže, to by nesměla platit první věta ...

Mgr. Milda 28.1.2010 8:14

V Mnichově jsou třeba seniorské síťovky přenosné

takže jsou bez jména. Nijak na tom ten dopravní podnik neprodělává. Placení je v automatech, platí se normální bankovní kartou s čipem, na které lze uložit hotové peníze nabitím v bankomatu. Mám tam třeba 50 eur, když chci zaplatit třeba parkovací poplatek, strčím tu kartu do automatu a zadám, jak dlouho chci stát. Automat ty peníze stáhne, bez nějakých PIN nebo TAN a ohlásí, kolik mi zbylo. Nevýhoda je, že ty peníze může vyzvednout kdokoliv, tedy i zloděj. Proto tam bývá jenom malá částka, pro větší výběr musí být známé tajné číslo karty.

Vlado Z 28.1.2010 4:45

Karta pro Prahu

V Praze chybí hlavní důvod zavedení karty v Soulu - místo různých dopravců je jeden DPP domluvený s ČD a okolními SAD na integrované dopravě i bez karty. Navíc systém časového předplatného neumožňuje sledovat pohyb cestujících v MHD a je taky příčinou proč karta neobsahuje peníze, ale kupón. Na to, aby fungovala jako v Soulu by bylo třeba změnit způsob předplacení jízdného - tedy nikoliv kalendární datum od-do, ale počet jízd resp. délku ježdění -s nutností verifikace v automatu při každé jízdě(což by nástup cestujících oproti současnému stavu značně spomalovalo).

Celkově si myslím, že v našich podmínkách je celá akce s kartou pro Prahu jeden velký nesmysl iniciovaný ve stylu - "ve vyspělých zemích(a v ZSSR) to už mají, nezůstaňme pozadu" -  bez zamyšlení se, jaký přínos to bude mít. To, co v Soulu zavedli 2004, je zde díky DPP a integrovanému dopravnímu systému i bez karty a řekl bych, že v dopravě jim nemusíme nic závidět. Karty by mohla nabídnout soukromým autobusovým přpravcům motivaci zapojit se do PID přes adekvátní podíl na financích projektu, nevím však, zda je někdo oslovil a taky nakolik je jejich podíl na dopravě v okolí Prahy významný. Pak ještě zůstává smysl karty jako elektronické peněženky a to lze s klidem nechat na komerční sféře. Myslím, že v stávajících podmínkách nebyl k zahájení celého projektu žádný seriozní důvod, o neseriozních spekulovat nebudu...

starý novorozenec 28.1.2010 1:00

Dobra prilezitost

Moc hezke, ja myslim, ze na magistrate hned zitra zahaji projekt v cene cca 200-300 MKc z nasich dani, aby opencard sla pouzit i v Soulu o vanocich.

SW 28.1.2010 1:00

OC

Zase znevazujete takove nosne tema. Reknu to na vas Boehmovi pri sklence toho nemravne dobreho chlastu

lubošek 28.1.2010 0:52

!!!!!!!!!!

Ať žije magistrát Soulu!!!!!!!!!!!!!!!