27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

IZRAEL: Právo na existenci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 8.1.2009 13:36

Haryje a nikdo jiný z nás s e n e š t v e . A není to ani tak, že vy štvete nás.

Nedošlo ještě, že nás přivádíte do údivu a prostě  b a v í t e ?

Jakub S. 8.1.2009 13:24

No to je novinka:

Vy máte dojem, že Židé  b r e č í  a  d o v o l á v a j í  s e  l í t o s t i - ? ! To jste asi jediný. Nefantazírujte!

Vážný 8.1.2009 13:45

Re: Proč mají Židé neustále problémy?

Zkusím na to jít z jiné strany, ač mne určitě vynesete v zubech. Myslím, že máte postřeh, že Židé mají poněkud větší problémy než jiné národy v dějinách. (Zase jiné národy a říše už ale problémy nemají, protože už prostě nejsou.)

Věřím, že je to dáno tím jak vypadá svět, když zavřete oči a přestanete se dívat na "realitu". Spatříte Boho stvořitele, od něhož tento svět pochází a také síly zla, které v něm působí. Když se začtete do Bible zjistíte hned na počátku, že Bůh slíbil záchranu z tohoto zla a že tato záchrana přijde z člověka, potomka Evy. Postupně se objevují další a další sliby a je jasné, žč tento potomek musí vyjít ze potomků praotců Abrahama, Izáka a Jákoba-Izraele, později z kmene Juda (Židé) a nakonec z krále Davida.

Toto ale znají i síly zla a tak dochází v babylonském zajetí za krále Artaxerxe a královny Ester k prvnímu totálnímu pogromu na Židy, ve snaze zabránit běhu dějin; ale ti se tomu vzepřou a díky Ester zvítězí. Linie pokračuje a jsou zde zaslíbení, že slibovaný spasitel bude vévoda, král Izraele. Nákrátko ještě dojde k pokusu zničit Židy nucenou helenizací za násleníků Aelxandra Makedonského, ale ani to se díky Makabejcům (makab = kladivo) nepodařilo. Ale zapletli se politicky s Římskou říší a ztratily nezávislost. V té době se Spasitel narodil především pro Židovský národ. Ten jej většinově nerozpoznal a nepřijal, i když z části z nich vznikla dnešní Církev.

Sami se hrůzostrašně prokleli, když se podíleli na vraždě Spasitele, nutné součásti dějin spásy. Tím se svým způsobem vykolejili z dějin spásy, ač vyvolení jako národa jim zůstalo. I proto, že se Ježíš ještě nestal Králem Izraele. V listu Římanům Pavel jasně píše, že ještě fyzický, nikoli duchovní Izrael dojde spásy - přijme spasitele.

Vážný 8.1.2009 13:57

Re: Proč mají Židé neustále problémy?

Po neúspěšné válce s Římany byli Židé vyhnáni po celém světě; ti co je měli považovat za starší bratry je naopak s klesající znalostí Bible začali více a více pronásledovat. Po skoro 2000 let vadila jejich jinakost: jazyk, odmítání místního náboženství, zvyky.

Potom, co liberální Židé zjistili, že ani nové liberální státy nejsou prosté nákaze antisemitismu si Bůh paadoxně nepoužil ty z nich co si mysleli, že žijí zbožně, ale ty co si uvědomili, že musí být národ. Z levice a z liberálů jich bylo daleko více než ze zbožných. Tak vznikl sionismus. Od počátku 20. století se i díky Británii začala situace obracet.

Jenže zároveň ožil důsledek starého Abrahamova hříchu - nevěrnosti Bohu, z níž pochází jeho syn Izmael - praotec Arabů. O něm je psáno v písmu, že bude bojovat vždy proti bratrovi - Izraeli. To se naplno projevilo po roce 1948 po vzniku Státu Izrael v řadě válek proti němu.

Myslím, že toto se bude dít do jisté míry až do konce dějin, kdy skutečně přijde po druhé Mesiáš a Židé ho přijmou. Ale na nás je jak moc to bude nespravedlivé či krvavé.

Po nejtěžším ale zdaleka ne jediném pronásledování se běh dějin obrátil a Židé získali svůj stát.

Z 8.1.2009 14:41

Re: Proč mají Židé neustále problémy?

Problémy mají všichni, kdo sousedí s islámem. Ať už jsou to křesťané nebo židé, budhisti nebo nevěřící. A nejen v Izraeli, ale i například třeba v Paříži. Izraelci mají tu smůlu, že jsou islamisty obklopeni ze všech stran.

kopretina 8.1.2009 16:06

Re: Proč mají Židé neustále problémy?

Židé problémy nemají, problémy mají palestinští Arabové. Ti jen brečí, jak jim Izrael údajně ubližuje a žádá od světa jen pomoc.

kamil 8.1.2009 12:38

Aboslutně souhlasím

R^R^R^

ateista 8.1.2009 12:12

zaujatý, stranný a emotivně vázaný autor článku

samozřejmě straní jedné straně konfliktu. Ale to samé co žvaní o Izraeli, tak to samé a ještě ve větší míře patří o palestincích, jelikož jsou vlastně v táborech ovládaných Izraelem.A nenávist pomalu celého světa, si budují izraelci sami, zrovna tak jako USA.Vrána k vráně sedá.Článek je pouze propaganda z jedné strany a aoutor si neuvědomuzje, že tohleto už tady máme dávno za sebou a oblbovat si může tak akorát sám sebe.Za větší komentář nestojí.

Elvíra 8.1.2009 12:17

Re: zaujatý, stranný a emotivně vázaný autor článku

http://www.youtube.com/watch?v=j61ktUeDDuo

Malý Aston 8.1.2009 12:24

Re: zaujatý, stranný a emotivně vázaný autor článku

Máte samozřejmě právo mluvit sám za sebe.Ale za celý svět raději nemluvte.Byl takový mluvčí jako například Lenin.Stalin,Hitler a další kteří rádi mluvili za celý svět a on ten svět se na ně vykašlal.Prostě příště napište " Já Franta Opršálek fandím teroristům z Hamásu" a všem to bude jasné.:-D

Gonzales 8.1.2009 13:37

Re: zaujatý, stranný a emotivně vázaný autor článku

Za větší komentář nestojí - Člověče, ateisto, jak si proboha takhle můžete odporovat?? ;-D

stepankova 8.1.2009 11:57

Doporučení

Možná to nejde realizovat, ale za pokus by to možná stálo.Nevím kolika tunely se pašují do Gazy zbraně. Možná by nebylo od věci těmi tunely dodávat svým vlastním souvěrcům taky humanitární pomoc. Stále se jenom vedou úvahy o tom, zda je  izraelská války útočná, nebo obranná. Návazně na to se vyčíslují oběti. Nikdo dosud nevyčíslil počty obětí mezi muslimy samými. Dnes a denně se můžeme dočíst, kolik nevinných muslimských obětí způsobili islámští teroristé na "svých" souvěrcích. Nikdo nevysvětlil proč tomu tak je. Mají snad rozdílné ráje a tím pádem i bohy? Nezanamenala jsem ani jediný případ, že by se židé navzájem vyhazovali do vzduchu. Problém tedy není jenom mezi muslimy versus křesťany.

Malý Aston 8.1.2009 12:02

Re: Doporučení

JIž je to lepší. Izael každé 3 hodiny v den vozí potraviny do Gazy a dalších 21 hodin bojuje proti Hamásu.Egypt zase povolil kopání dalších tunelů pro dodávky zbraní Hamásu. Takže Sarko do dohodl tak,aby to bylo vyvážené.:-D

Nacistobolsevik 8.1.2009 11:33

Ad Jakub Roth 08:41

Jiste, ten kdo nazyva Einsteina nebo Polacka "zidobolsevikem" nebo "sionacistou" je evidentne mimo misu (jakkoli nevim jiste, zda tam, kde ho s takovou jistotou umistujete). Ale nevim jak byste jinak nazval sionacistu Zabotinskeho nebo zidobolsevika Trockeho? Jestli se nekteri izraelsti zide chovaji jako nacisti, tak jimi jsou, i kdyby se vsechny ty antidiskriminacni ligy postavily na hlavu! A jestli muze Dolezal donekonecna lhat o "ruskem komunizmu", tak je legalizace terminu "zidobolsevik" nanejvys potrebna.

guerrier 8.1.2009 11:35

Re: Ad Jakub Roth 08:41

A Stalin byl také žid vy myslivno že?

Nacistobolsevik 8.1.2009 11:38

Re: Ad Jakub Roth 08:41

Nemate-li co rict K TEMATU, tak mlcte.

guerrier 8.1.2009 11:43

Re: Ad Jakub Roth 08:41

Ale ono to bylo k tématu. Vás ale musí myšlení moc bolet.

Nacistobolsevik 8.1.2009 12:57

Re: Ad Jakub Roth 08:41

Ne nebylo. To bylo k odvedeni od tematu, konkretne od faktu, ze tzv. "ruskou" revoluci spiskali predevsim Zidi (neverici), ne Rusove, a ze tedy termin "zidobolsevik" urcite opravneni ma, rozhodne vetsi nez "rusky bolsevik". A ten Stalin, ktereho sem nevimproc tahate, byl snad Rus?

Sumarne se jedna ovsem o odmitnuti te vnucovane optiky, ze kdo kritizuje Zidy nebo Izrael, je automaticky nacek nebo komous.

Jakub Roth 8.1.2009 13:04

Re: Ad Jakub Roth 08:41

Přesné argumenty nácka. Jen ten totiž musí do všeho tahat národnost. Takže - ruskou revoluci spískali pouze a jenom bolševici a je mi zcela mašlička, jestli to byli Eskymáci, nebo Zulukafři. Děkuji, že jste se zařadil do souboru Radošínského, vzhledem k tomu, že tady zatím není žádná ženská vašich názorů, máte přidělenu roli Kalupinky. ;-D;-D

Nacistobolsevik 8.1.2009 13:08

Re: Ad Jakub Roth 08:41

No Vy teda opravdu nemate vychovani, to je hanba. Byt Zidem, tak se za Vas stydim!;-€Rv

Harpyje 8.1.2009 12:35

Re: Ad Jakub Roth 08:41

Nácek je nácek a bolševik je bolševik. Nebo mluvíte o germanonacistech, nebo rusobolševicích?Vámi používaná předpona napovídá tomu, že jste buďto čechonácek, nebo čechobolševik, v každém případě ale čechoantisemita.

Nacistobolsevik 8.1.2009 13:03

Re: Ad Jakub Roth 08:41

Jasne - kritizuju Izrael, tedy jsem antisemita. A jestli jsem antisemita, tak bud nacek nebo komous. Vam ten jednoduchy svet musi zavidet i Kremilek s Vochomurkou.:-/

Harpyje 8.1.2009 13:21

Re: Ad Jakub Roth 08:41

Mohl byste též antisemita katolické, hinduistické, nebo muslimské provenience, ale po pravdě řečeno, je mi srdečně jedno, co jste. A o kritice Izraele jsem nic nepostřehla.

Jakub Roth 8.1.2009 12:46

Re: Ad Jakub Roth 08:41

žabotinského nazývám sionistou. Trockého komoušem. Nemám potřebu dodávat něco o národnosti či tak. Pokud jde o "ruský komunismus", tak ten chápu jako označení typu komunistické diktatury v CCCP. Jiný je čínský a jiný třeba kambodžský. Jinak ale máte pravdu, že někteří izraelští Židé chovají jako nacisti. Jistě máte ny mysli tu tlupu brutálních naziskinů z Ruska, co jí před pár týdny v TelAvivu pozatýkali.:-P

Harpyje 8.1.2009 11:33

No vida,

Obama prý ocenil českou misi v Gaze. ;-D ;-D ;-D

Malý Aston 8.1.2009 11:59

Re: No vida,

Taky jsem to četl,jen se divím že nevolal Zaorálkovi ten pořád věří že Obama je komunista nebo aspoň sociální demokrat českého typu.Já se domnívám,že pochopil naše vyjádření o tom,že teroristická organizace jako je Hamás je příčina konfliktu a každý stát má právo se bránit proti útokům.Pak jsme to museli sice změnit aby jsme nenasrali muslimskou kolonii ve Francii a Německu a 50 našich muslimů ale co se jednou řekne ani párem volů nelze vrátit zpět. USA má jedno výborné heslo " S teroristy se nevyjednává":-D

Harpyje 8.1.2009 12:48

Re: No vida,

My, naše vyjádření? Nevím. Taktéž jsem přesvědčená, že jsme to nemuseli změnit kvůli muslimům ve Francii a v Německu, ;-D, ale jak správně konstatujete, jakékoli dementi nemohlo už zachránit rozbitý porcelán. Když někdo vyjednává v oficiální misi jako zprostředkovatel mezi dvěma znepřátelenými stranami, tak se nesmí předem vyjádřit ani pro jednu z nich (ať má pravdu, nebo ne). Na mezinárodním diplomatickém parketu platí jiná pravidla a luxus upřímnosti si může dovolit pouze soukromník.

Nemo 8.1.2009 11:29

Převzato z článku v Britských listech

Tak zase znovu otevřel Izrael pro Palestince brány pekla. Čtyřicet mrtvých civilistů ve škole OSN, tři další v jiné. Není to špatná práce na jednu noc pro armádu, která věří v "čistotu zbraní". Ale proč bychom měli být překvapeni? ptá se v deníku Independent Robert Fisk.

Zapomněli jsme na 17 500 mrtvých - téměř všichni to byli civilisté, většinou ženy a děti - když r. 1982 Izrael provedl invazi do Libanonu, na 1700 mrtvých civilistů při masakru v táborech Sabra a Šatila,(Bejrút na 106 zmasakrovaných libanonských civilních uprchlíků r. 1996 na základně OSN v Káně, více než polovina z nich byly děti; na masakr marwahinských uprchlíků, jimž Izraelci r. 2006 nařídili, aby odešli ze svých domovů, a pak je vyvraždila posádka vrtulníku, na 1000 mrtvých během téhož bombardování a invaze do Libanonu, a téměř všichni z nich byli také civilisté?

Takhle vypadá "obrana" práva Židů na existenci! Takhle a podobně "bránili " své právo na existenci Římané tisíce mil daleko od Říma, Čingischán po celé severní Asii a nacisti po celé Evropě, zejména v Rusku. Židi se aspoň něco od fýrera naučili;jejich pobyt v nacistických lágrech tedy nebyl úplně  zbytečný.

Harpyje 8.1.2009 11:30

Re: Převzato z článku v Britských listech

RvRv 

guerrier 8.1.2009 11:34

Re: Převzato z článku v Britských listech

To lžete záměrně nebo jste ve své hlouposti opravdu tak neinformovaný? Ale tím že citujete blicí listy asi od každého trochu. Jen jste na konci zapomněl pozdravit vůdce.