23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sch.glosátor 25.1.2006 21:15

Gratuluji k postupu do dalšího kola soutěže o úřad amerického presidenta.

Někteří Češi umí  nejen jíst příborem, ale i číst a zabývají se ekonomií a politologií, něco jim říkají jména Smith, Friedmann, Samuelson, Hayek, Kissinger, Brzezinski...Základní otázka není zda demokracie v Iráku ano či ne, ale kolik stojí galon benzínu. Američané, stejně jako kdokoli jiný  v podstatě nestojí o abstraktní svobodu. Chtějí se mít dobře. A ono dobře zahrnu je svobodu. Svoboda je základním pilířem prosperity, čili onoho  "mít se dobře". Jenomže svobody poznenáhlu ubývá a po heslem bezpečnosti přibývá příkazů, zákazů, political corectness, špehování a spolu s tím větší podíl moci pro pologramotné idioty, kteří mají problém pochopit, že Země je kulatá, kafe zpravidla horké a kočku nelze sušit v mikrovlnné troubě. Jistěže na pobřežích a ve velkých městech to není tak zlé, mám známou v SF, zabývá se tam molekulární biologií, ale jiný známý z Alabamy mi vyprávěl o poměrech v "Bible belt". Ono současné dobře už není jako dřívější dobře. Dovolím si jednu drzost : Pomineme-li  odlišné mocenské postavení Spojených států a České republiky,  mezi Bushem a Klausem je takový rozdíl, že Bush by na Pražském Hradě mohl dělat leda tak vrátného. Spojené státy mají bezpochyby mnoho vynikajících lidí na špičkové světové úrovni. Ale nějakým "nedopatřením" se do úřadu zejména v poslední době dostávají horší a horší. Bigotnost není nejlepší substitucí inteligence. Pravda, amerika se s tím vyrovnává. Otázka je, jak dlouho.  Na záda jí začíná šlapat Čína a v budoucnosti i Rusko. Aby se jednou Spojené státy neocitly tam kde byl Sovětský svaz a Rusko se mezi tím ocitlo v postavení Spojených států. To, že americká svoboda je podložena ropou a že to je citlivé místo, pochopil i Bush, když mu to jeho poradci pracně vyložili. Proto se slibně rozbíhá vládní program na podporu alternativních pohonů, zejména elektřinou a vodíkem a na převedení svobody na tenhle nový  základ.
DJing cheb pako 25.1.2006 21:15

vytecne - genyjusova sber vyrazila do boje

nebo ze by alexejovo alter-ego? Si myslim, ze je tu ten idjit pod vice jmeny, diky za potvrzeni, kdepak je dneska Silena Zuzka?
Ale jo, psal jsem to ja, proc bych to zapiral, nejsem Alex Juchelka-Tengu-Sinister Nexus a kdovi kolik jeste podvrataku. Ale nepamatuju si, ke kteremu janeckovu copy & paste to bylo, vy jo? Bez toho je to jenom takovy hodne nedomysleny (nakonec, co od vas cekat, zejo ;-) pokus o flame.  Zkuste se optat Genujusa na jeho "umeleckou vypoved" o atomovkach nad Baghdadem, to byl obzvlaste povedeny blabol.
Janecek Slanecek toho postuje tolik, ze s necim se klidne da souhlasit, navic moje politicke nazory nejsou to, co si hlupci vaseho typu mysli.
Juchelka ma argumenty? Ale jdete vy naivko
DJing cheb pako 25.1.2006 21:06

Alesku a jeste budes cekat

nejmene 20 let. To ti za ta leta nedoslo, ze z pitomcu Tveho kalibru si delam akorat srandu? Snad si nemyslis, ze budu vazne diskutovat s nekym, kdo tu roztrusuje me obcanske jmeno opsane od nestwurneho principala Pavilonu Opic a chova se obecne jako mentalne postizeny paranoik?
Jses udavac, lhar a demagog, jdi si cist Rockwella nebo si od Hastrose pujc Protokoly Sionskych Mudrcu, ten ma v tuposti ohledne Izraele pred Tebou jeste trochu naskok a Ty zatim operujes jen znalostmi z jednoho clanku National Geographics
petr maule
Dana 25.1.2006 21:02

Zdravim Pako!

To jste nepsal Vy, ne? "Nutno podotknouti, ze ohledne Sharona jsem na Janeckovo strane." Psal to Václav Pisecky na Sprse, to je pseudonym, ktery jste pouzival Vy, ne? Mam na to nekde odkaz, kdybyste si nepamatoval. Styl odpovida. Jinak Vám drzim palce proti Vasim zdejsim odpurcum. Presto, ze jejich argumenty pusobi na prvni pohled proti Vasim nadavkam racionalne, vim, ze "v celoamerickém měřítku je to zcela jinak", i kdyz "vyjimky pochopitelně existují oběma směry". : ) BTW, ten Rozeff tam sve vyhrady doklada, Vy jste to nečetl celé?
Alex Juchelka 25.1.2006 20:43

Re: lew rockwell

Milý Petře, na židovského finančníka je to jistě velmi informovaná analýza, to nemůžeš jako nefinančník a fórový kecálista bez argumentů popřít. Můžu tě ujistit, že Svět a Neviditelný Pes se nemohou dočkat nějaké (jakékoliv) irácké, či iránské analýzy, která by pocházela pro změnu od tebe, jistě nás všechny omráčíš silou svých argumentů. Já na to čekám již více než 2 roky... : )
cumilek 25.1.2006 20:40

ohnem vodu neuhasis

ponozky bez mejdla nevyperes, Janecka v apatyce nenakoupis, Juchelku v Jutahu nevyjuchas, ropu z hovnocucu nevycucnes, paroubka na vas, bando
Petr H 25.1.2006 20:32

Rusku nic jiného nezbývá,

než začít se paktovat s Íránem,nepotřebují občanskou válku.Na Kavkaze jim řáděj muslimové a do třiceti let má klesnout ruská populace na historické minimum 100M.Mladí rusové se nemnoží,zatímco mladí muslimové jim tam rodí jednoho kouska za druhým.
Až Rusko geneticky vyklidí Kavkaz tak z toho bude mít Moskva hlavu v pejru a spojenectví s Íránem se bude hodit.
zlý kukuč 25.1.2006 20:19

Re: To je výborný postřeh, vito !

Sedmdesát dnešních dolarů -Spíše osmdesát dolarů  můj tip k 1.5.2005 - oslabení dolaru klepe na dveře
cumilek 25.1.2006 20:15

Re: Irák a úspěšná demokracie ?

ze se nestydite placat takove nesmysly  a nebo si zase delate srandicky  kdyz bude Iran chrastit nad Izraelem atomovou zbrani, dostane do drzky jako Saddam, ropa neropa vy mate ropu v hlave  nepomerujte svet podle primitivniho ceskeho postkomunistickeho materialismu. Cesi jsou ochotni kvuli karty do mobilu vykrast banku a treba i zabit, a nebo si hodit masli, ale realita ostatniho sveta byva jina, nez jak ji reprezentuji retardovani samozerove z ceske reality sou.
DJing cheb pako 25.1.2006 20:13

lew rockwell

od juchelky patri k blouznivemu okraji zdejsi politicke sceny, libertariansky Cibulka, trochu sectelejsi. Ulhany Juchelka (ktery neni schopen porozumet psanemu textu nebot tvrdi, ze Hastrosovi vyhrozuju fackovanim a nekdo jiny zastrelenim ;-)), ale slinta nad zidovskym profesorem (hehe) Rozeffem, ktery je potvrzenim, ze i mezi vzdelanymi zidy se najde demagog, neschopny analyticke uvahy. Mel by se drzet tomu cemu se zda, ze rozumi - Wall Street. I kdyz jak se rika, kdo neumi, uci.
K perlam Rozeffova clanku patri smela prohlaseni typu:
The U.S. introduced itself into the Middle East. It did not have to aim for secure oil via political agreements. It did not have to support the State of Israel. It does not have to inject itself into Iraq or other nations to secure itself. It does not have to prevent Russia from trying to meddle in the Middle East. Iran aims to become a regional power. The U.S. does not have to prevent this either.
aniz by se autor namahal vysvetlit sva it did not have to ... tvrzeni. Bere je za fakt a uz jedeme dal - stejne "ANALyticke" metody pouziva proflaknuty lhar, udavac a manipulator Juchelka. Bush je blb a kdo to nerekne aspon 5x na uvod kazdeho komentare je kriminalnik, pitomec a nevi, ze Genyjus Zjutahu vi vsechno. Debata jako hrom a pak se divi, ze je akorat pro smich. I se svymi irackymi partyzany
Jiri Janecek USA 25.1.2006 20:10

postavit si dům uprostřed sibiřské tajgy a vrtulník, satelitní připojení k internetu, vlastní solární panely, hydroelektrárničku, pár větrníků a všechny peníze dát do švýcarských bank....

souhlasim - let's build virtual corporation - tady na zapade v USA jsou hezka mista - take vnitrozemi v Baja - hodne softwarovych inzenyru je zde z Costa Rica (nema zadnou armadu a je docela demokraticka) -
Sch.glosátor 25.1.2006 20:07

v létě je tam prý příjemně...

Jo. Když máš cisternu repelentu. Ty potvory ho zakrátko blížou jako  zmrzlinu. Nezažil jsem, jenom četl. A zažít bych nechtěl.
G. Pašek 25.1.2006 20:06

Janečku blbečku, to musí bejt pro tebe peklo na zemi . . .

žít v tom USA, platit daně a leta nic nejít po tvém . . . .  a tak blábolíš a blábolíš nesmysly blablabla-prdprd-blablabla-pdrprd . . .
Ty Janečku s Juchelkou , Vodníkem a s vašema nohledama se poserete . . .
Jiri Janecek USA 25.1.2006 20:05

Zbytecne se vzrusujete

pragmaticky skoro souhlasim s Japem - vse by davalo smyslu kdybu byl v USA racionalni president - ale fanaticky Bush s jeho armageddon -
 
On the eve of a misguided war the Commander in Chief of the most powerful military force in human history has located American foreign policy within a Biblical narrative that leads inexorably towards the plains of Megiddo, roughly fifty five miles northwest of Jerusalem: the battle of Armageddon. Two essential questions, as impertinent as they are imperative, need to be asked: Mr. President, as a born-again Christian is it not true that you regard this as the end times prophesied in the Bible? In what way does your religious understanding of apocalypse inform American policy in the Mideast?
There are many aspects to the fundamentalist understanding of the end of days not the least being the conversion of the Jews to the true Messiah before the final battle. In Bush' political autobiography (A Charge to Keep) he places himself squarely in the mainstream of evangelical thought. Recounting his pilgrimage to the Holy Land Bush writes of entering into the waters of Galilee in the apparent baptism of "a Jewish friend. " It was then that the hymn came to his mind:
Now the time is approaching By prophets long foretold When all shall dwell together One Shepherd and one fold Now Jew and Gentile meeting From many a distant shore Around an altar kneeling One common Lord adore
Jiri Janecek USA 25.1.2006 19:53

The Iran-U.S. Dispute and Military Action

ref. od p. Juchelky je excellent -
a trochu zajimave historie - jako ze USA za sacha podporvalo iransky nuklearni program
 
a zaver ne moc optimisticky - fanatik Bush (verici v armagedon) v cele superpower USA, ktery kasle na mezinarodni pravo - to je skutecne realna hrozba pro existenci nasi civilizace.
For the moment Iran will continue to stand up for its treaty rights. It will continue to taunt the U.S. and then stand up to it. This helps Ahmadinejad politically up to a point and fits in with Iran’s aim of not being dominated. If he goes too far, other powers in Iran will pull him back.
What President Bush might do is another matter. He has identified Iran as an enemy. In his mind, he has justified taking action against it. He believes that this is a commitment, a calling, and a responsibility. He believes that it is reckless if he does not do so. He is not a man especially sensitive to existing legalities. He prefers to make up his own. He is not chastened by the Iraq experience. He may be encouraged by it. Bush may be letting the clock run, moving troops out of Iraq and Europe while preparing to take out Iran and awaiting the politically opportune moment to do so.
January 23, 2006
 
Sch.glosátor 25.1.2006 19:52

Naprosto přesně. To jsou úvahy hodné zlatých psích časů.

To by byl úvodník  jako víno.
dutch 25.1.2006 19:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A tak jen se ptám...

nou,soms is dat erger dan in Tsjechije,als waait sterk winterse wind is het niet prettig.Is dit jaar al Elfsteedentocht gereden, of beter geschaats?
cumilek 25.1.2006 19:49

Re: Re: Re: Zbytecne se vzrusujete

tak velkou demokracii si snad v Iranu ani nezaslouzi. No a v Iraku Americani (Briti a dalsi, pokud vam to uniklo) svrhli nenavideneho Saddama a ted at tahnou do... No to je uroven. V tom Iranu na tom fakt asi budou lip. A jak dela kozicka?
Sch.glosátor 25.1.2006 19:48

Irák a úspěšná demokracie ?

To dřív budu papežem. Důvodem US přítomnosti v Iráku je ropa. Méně koukej na Den nezávislosti, TopGun a podobné Stars and stripes forever ptákoviny. Podívej se na mapu a zjisti si něco o Íránu. Jak bys tohle chtěl dobývat a obsadit. To by nebyla Pouštní bouře. Sice s tím co píšeš by ses mohl stát  senátorem, ba i prezidentem. Jako Bush. Ovšem podle toho to tak dopadá. Invazi do Íránu si Spojené státy nemohou dovolit ani vnitropoliticky. Irácká intervence je už beztak vyčerpávající. Další  by voliči nestrávili. Já si tu leckdy dělám srandičky, protože na některých těhle  diskusích je sranda jako na olšanských hřbitovech, ale realita bává jiní než jak nám je shora promítána.
Alex Juchelka 25.1.2006 19:36

Re: Re: Zbytecne se vzrusujete

Ditto. Navíc, Irán má v současnosti větší demokracii, než Irák a v každém případě, pokud by na něj byl podniknut útok kvůli vývoji nukleární energie, tak bude mít iránská vláda plnou podporu svého obyvatelstva. Pro srovnání - v Iráku, kde byla proti Saddamovi většina, si nyní většina přeje odchod USA ze země, atd., atd. Zanechte falešených imperiálních nadějí JAPe. Ten amatérismus v USA zahraniční politice se musí někde projevit... ; )
dutch 25.1.2006 19:33

Re: Re: Re: Někdy si říkám...

Já spíš myslel že s budoucími sousedy je dobré vycházet.
Finrod Felagund 25.1.2006 19:32

Re: To je rozumný nápad, ale brrr, ta zima. Má to ovšem výhodu, že by za Tebou nikdo nelezl.

Říkal majitel jedné půjčovny, kde si bratr půjčoval lyže, že byl na Sibiři, když tam bylo -40 a prý se to zvládnout dá, protože není taková vlhkost ve vzduchu...... ale v létě je tam prý příjemně...
Sch.glosátor 25.1.2006 19:31

To je výborný postřeh, vito !

To by mohlo být ono. Dá rozum, že války se nevedou proto, že jeden panovník poslal druhému telegram, že je vůl. Války se vedou kvůli hmatatelnému zisku. Zvlášť drahé války. Tahle válka by byl hodně špatný byznys. Vědí to obě strany. Na Dušana se nezlob, on uvažuje v rámci "obecné" politiky. Mívá dobré postřehy. Ale tohle chce sestoupit o pár pater níž k základům. Necháme se překvapit. Tipuješ, že ropa nejpozději do půl roku půjde přes sedmdesát ?
Finrod Felagund 25.1.2006 19:31

Re: Zbytecne se vzrusujete

Nevím, Jape, jestli sám věříš tomu, co píšeš... Irák je a bude cokoliv, jenom ne stabilní demokracie, ale nevím, proč by se měl Írán obávat Iráku, jako demokratického souseda, když už sousedí s demokratickým Tureckem, které je členem NATO a co nevidět bude i členem EU, protože se přes něj dá vést plynovod z Kaspiku mimo Rusko, což začíná být pro Evropu životně důležité, pokud se nevrhne na jadernou energetiku... o té tady psát nebudu, zabíralo by to místo, dám ti odkaz na svůj blog, kde jsem k tomu napsal článek: http://finrod.bloguje.cz
Vodník 25.1.2006 19:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A tak jen se ptám...

Winter is nooit echt streng in Nederland, Vandaag was waterkoud, veel erger dan als het vriest.
Jap 25.1.2006 19:26

Zbytecne se vzrusujete

Iransti mulahove,  stejne jako  nas pritel Janecek,   maji  predevsim obavy z toho, ze Irak by mohl brzy byt  uspesna  demokracie. Proto se snazi  rychle vyvolat krizi.
Z vojenskeho hlediska je jiste, ze Izrael ma nekolik desitek nuklearnich zbrani, nekolik stovek kvalitnich vojenskych letadel /  lepsi letectvo nez Nemecko/ , a ze v pripade  prekvapiveho nuklearniho utoku Iranu na Izrael, i po tomto utoku, bude mit Izrael stale kapacitu  nuklearne zasahnout Iran a znicit jeho ekonomii, zabit podstatnou cast obyvatelstva, znicit vetsinu velkych mest a poslat Iran, jak se rika  do doby kamene,presneji do stredoveku, a to mulahove v Iranu dobre vedi. Proto by je mel Izrael ignorovat a nechat je provokovat a nechat Americany a EU si to s Iranem vyridit.  Pro Izrael je dulezitejsi, mit volby v Palestine, mit realistickou vladu v Palestine, a v klidu  dokoncit 8m vysoky pohranicni plot. 
Uprimne receno neco pravdy je na iranskem argumentu, ze kdyz ma tolik zemi Nuklearni zbrane , proc by je nemohli mit oni. 
Delat emargo na Iran nyni, neni zrovna nejchytrejsi, protoze svetove kapacity tezby ropy jsou skoro na maximu.  Podle expertu ale v pristich letech, snad uz i v 2006 nabehnou nove kapacity , tak ze vypadek tezby v Iranu, i vlivem embarga bude mozno lehce pokryt z rezervnich kapacit.
Jednoduche vyreseni bezpecnosti Izraele bude , umistit USA na izraelske uzemi americke jednotly, malou posadku . Klid v Palestine, fungujici demokracie v Iraku a v Afganistanu je to nejhorsi co se mulahum muze prihodit.  A i kdyz si mezitim prefiltruji 50 kg uranu, tak jim to nic nepomuze. Je potreba jim a cele zemi slibit, ze pokud daji ZHN teroristu, dopadnou jako Saddam, tedy invaze a sesazeni vlady, Francie uz to  nedavno naznacila.
Finrod Felagund 25.1.2006 19:21

Re: To je rozumný nápad, ale brrr, ta zima. Má to ovšem výhodu, že by za Tebou nikdo nelezl.

Do Chile bych radši moc nechodil, dostala se tam k moci socialistická vláda, která jednak sama může napáchat kdejaké škody, ale hlavně se její existence nemusí někomu líbit a aby to neskončilo zase jako s Allendem.....
Alex Juchelka 25.1.2006 19:21

Re: Yeah!

'peace'!!! ; )
Finrod Felagund 25.1.2006 19:19

Re: Re: Někdy si říkám...

taky tě tak dostalo o tom Googlu a Číně? Pro prachy fakt cokoliv.....
Sch.zimomřivý 25.1.2006 19:19

To je rozumný nápad, ale brrr, ta zima. Má to ovšem výhodu, že by za Tebou nikdo nelezl.

Já bych volil Nový Zéland nebo Chile. Gratuluji k poznání, že některé problémy jsou nejlépe řešitelné na úrovni jednotlivců, případně malých skupin, a že netřeba v masovém šílenství obětovat svůj genofond  za cizí zájmy. Jakmile příliš  začnou vlát fangle, zní břeskná kutálka a projevy plné ideálů vzbuzující nadšení, je třeba zvýšit pozornost a připravit se k přesunu, nebo alespoň na vhodném místě nahromadit dostatečné zásoby.  Má zásoba biblických tisků stále není na potřebné výši.