28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 21.5.2024 9:37

Vás napadli, protože oteplujete?

D. Mach 21.5.2024 9:35

A co Kočner a vražda Kuciaka?

J. Soukup 20.5.2024 13:14

Nevím, co vede autora k nějakému srovnávání s Piráty. To vypadá, že on zase neví, kdo to " vede" u nás...😬

M. Zasazabanovaný 20.5.2024 10:22

Už chápem, prečo tí, čo sa snažia ospravedlniť atentát na Fica tým, že si za to môže sám, zároveň nadšene horujú za zbanderizovanú Ukrajinu. Bandera bol roku 1934 odsúdený za atentát na poľského ministra vnútra. Vrana k vrane sadá....

M. Zasazabanovaný 20.5.2024 10:18

Neff sa prejavil ako neprofesionálny, podrazácky novinár, ktorý si neodpustil poznámku k článku, s ktorým nesúhlasí.

Ak by bol férový, dával by priestor na poznámky k jeho príspevkom aj názorovým oponentom - čo je, samozrejme nezmysle. Takže, ako oni nemôžu dávať oni svoje poznámky do Neffových článkov, nemá ich ani on pchať do ich článkov, ktoré zdieľa na NP. Na to tu má disklusiu. Ak chcel reagovať férovo, mal to urobiť v diskusii, alebo svojim vlastným článkom.

P. Kubáč 20.5.2024 9:43

Myslím, že s objektivitou médií v české republice - "Neviditelného psa" nevyjímaje - to nebude tak horké - vidíte kolem článku nahusto ikony "pozor ironie"

Článek nevypadá, že by si pan Kolstelanský dělal legraci - tedy co tím chtěl pan Neff říci???

M. Zasazabanovaný 20.5.2024 9:18

https://www.nespokojeny.cz/kam-kracis-slovensko-po-atentatu-na-roberta-fica-je-vice-otazek-nez-odpovedi/

Mainstreamová média začala omlouvat střelce Juraje Cintulu, který spáchal atentát na slovenského premiéra. Robert Fico si podle nich může za střelbu vlastně sám svými názorovými postoji a používanou rétorikou, přitom už hezkých pár let je na něj rozpoutaný nenávistný mediální hon, ve kterém je dovolené prakticky všechno.

Falešně upozorňují na údajnou proruskou orientaci atentátníka, a přitom usilovně přehlížejí, že byl obdivovatelem Čaputové, příznivcem Šimečkova Progresívneho Slovenska, a že je zjevně proukrajinský.

L. Kuča 19.5.2024 18:43

Jasně, byli to Ukrajinci ve spolčení s těmi proradnými Židy, že jo. Ti můžou úplně za všecko. ;-€

L. Kuča 19.5.2024 18:39

Ale jistě, ta zmínka byla o diktaturách. V takovém bodě prozatím naštěstí nejsme. Rozdíl je, že se dá hlasovat médiím "natruc", ale odvolat diktátora bez toho, aby to dovolila armáda je nereálné.

R. Langer 19.5.2024 18:20

Každou chvíli někoho. Třeba že otepluje planetu. ;-D

R. Langer 19.5.2024 18:18

Cože? 8-o

J. Majzlík 19.5.2024 17:49

U nás, na rozdíl od poměrů v latinské Americe nerozhoduje o volebních výsledcích armáda, ale ti, kdož mají na své straně média.

J. Černý 19.5.2024 17:30

U nás se k moci tak dostal Pavel,Fiala, Rakušan a nekonec i Pavel Novotný !!

J. Černý 19.5.2024 17:28

Kde ? ;-D

J. Černý 19.5.2024 17:28

Vypadá, že atentát organizovali Ukrajinci?

L. Kuča 19.5.2024 17:07

Je pravdou, že stoprocentně férové volby jsou víceméně nedosažitelný ideál. Téměř vždy má někdo výhodu oproti někomu. Využívá se vyvolávání strachu ve společnosti, či přímo otevřené zastrašování. Jeden má větší možnost oslovit voliče než druhý. V autoritářských režimech se vše pochopitelně stupňuje.

Samozřejmě je mi známo, že KSČ v roce 46 nezvítězila nadpoloviční většinou, pouze pro ní hlasovalo významné procento lidí (konkrétně 31%). K vládní moci se dostala víceméně kombinací nátlaku a Benešovy slabosti. Ale kdyby neměli svou dostatečně velkou skupinu voličů, nedostali by k tomu šanci. To až dnes se běžně dostávají nahoru k moci vlivové skupiny, o které by si jinak nikdo ani kolo nevopřel. Rovněž se změnilo to, že dříve mohla nějaká rozsáhlá lidová vzpoura diktaturu odstavit. Dneska, kdo dostane pod kontrolu armádu, je prakticky nesesaditelný, i kdyby s ním bylo nespokojeno 90% obyvatel.

D. Mach 19.5.2024 16:06

Ti studenti někoho napadali a vulgárně mu nadávali? 8-o

D. Mach 19.5.2024 16:05

Frustrace Fickových fanoušků každým dnem stoupá. Čekali oslavné ódy na svého vůdce, chytli se jako tounoucí stébla jedné fotografie střelce na shromáždění Progresívného Slovenska, dokola omýlají uniklý nepotvrzený výslech zadrženého pachatele, ale ono se nic nemění. Popularita vlády se nikterak nemění.

L. Kuča 19.5.2024 16:04

Obávám se, že to principiálně není totéž. A trochu mi uniká smysl toho tvrzení, že ti studenti jen sklidili, to co zaseli. To tvrdí kdo? Levicoví nacionalisté, nebo levicoví progresoři? Ani v jednom případě to nedává smysl. (Autentická pravice je u nás prakticky neviditelná.) Nebo jsem snad jádro toho komentáře nepochopil?

J. Majzlík 19.5.2024 15:59

Lze připomenout, že ani K. Gottwald, ani A. Hitler se k moci nedostali cestou demokratických voleb v pravém smyslu tohoto slova. V obou případech byly regulérní podmínky voleb vinou předchozího omezení svobody slova, nátlaku anonymních sil, poválečného sociálního napětí a dalších pro oba výtečníky příznivých skutečností zásadně narušeny. V obou případech to vedlo k jejich vítězství i s přispěním zastrašených, znejistěných a naivně uvažujících voličů. Víme velmi dobře, že toto schéma se dnes nezřídka uplatňuje a i v dalších končinách světa.

Pro režimy, jejichž úspěch spočívá na podobných základech je pak obvykle příznačné, že si výhody přesilové a nátlakové politiky snaží udržovat i za cenu jejich stupňování. Pokud se vlivem neúspěšných výsledků jejich pracovních metod společnost dostane do úzkých či do ostřejší konfrontace s režimem, neváhají do čel obrozených režimů nastrčit vhodně zvolené autority, představující nadějné tváře nových pořádků.

Jaké jsou mimikry těch před nimiž bychom se měli mít na pozoru?

V předvolebních kláních i během výkonu jejich mandátu si (mnohdy neoprávněně) přisvojují ty nejlepší lidské vlastnosti, neradi přijímají prohry a pokud k nim dojde, plní ulice svými hlasitými příznivci, za vítězství považují teprve sto procent získaných mandátů, trpí velmi selektivní pamětí, umně zaměňují příčiny s následky svých rozhodnutí. Jsou mistry ve slovní ekvilibristice.

Někteří s nás zažili až deset variant na tento snadno recyklovatelný systém moderního vládnutí.

L. Kuča 19.5.2024 15:48

Ne, tak jsem to nemyslel, že bych přirovnával Fica k nějakému diktátorovi, byť si ve vládě plácnul s poněkud nahnědlými figurami, jeho osobně z totalitárních tendencí neobviňuji. Já jen zpochybňuji to, že demokratická volba automaticky znamená dobrá volba. Proto bych jí neargumentoval. Mně se na slovenské politické scéně nelíbí nikdo. Což je ale jedno, protože tamní strany volit nebudu. Ovšem dobře navolit se tam prostě nedalo. U nás tuším při posledních volbách byli v koalici Svobodní + Trikolora, kdy jsem zakroužkoval Svobodné. Ale do vlády se ani v dalších volbách skoro jistě nedostanou, jen na státní příspěvek snad dosáhli. A naše současné parlamentní strany jsou do značné míry politické panoptikum.

M. Šejna 19.5.2024 14:38

Promluvte si s rodinou Fica. Určitě jim to objasníte

V. Němec 19.5.2024 14:32

Čím byste tedy argumentoval?

No a třeba mi se politické postoje Fica líbí. Vy si myslíte, že je to novodobý Hitler nebo Gottwald?

Já zase pokládal naše poslední prezidentské volby za dilema, zda sníst mužské nebo ženské lejno. Tak jsem si dal půst.

V. Petr 19.5.2024 13:46

R^R^R^

L. Kuča 19.5.2024 13:07

Tím bych moc neargumentoval, demokratickými volbami se dostali k moci i Gottwald a Hitler a pak už další skutečné volby pro jistotu nebyly .... Spíš jde o to, že žádný použitelný recept pro Slovensko s použitím současných ingrediencí neexistuje. Jak říkám, je to jako výběr mezi salmonelózou a úplavicí. I když možná progresoři jsou o chlup nebezpečnější.

L. Kuča 19.5.2024 12:43

Trochu mi uniká, co tihle novodobí "konzervativci" konzervují, nicméně ořez přisátých parazitů mi smysl dává, stejně jako kontrola neziskovek, zvlášť těch, co vehementně hryžou do ruky, která je krmí. Pokud už chci jít po krku vládnoucí garnituře, měl bych být alespoň té hrdosti a sebeúcty, abych v tom případě nebyl na její výplatní pásce. Nicméně, co se zakazování týče, mám dojem, že jsou jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet a nejraději by se zakázali navzájem.

L. Kuča 19.5.2024 12:05

Definujme si blázna. Člověk, který na určité situace reaguje naprosto neadekvátně? Pravda, i ta adekvátnost je sporná, závisí, jaká je vaše znalost o světě a jeho přijímaný obraz. Kdo se neřídí zavedenými společenskými normami? Ty se ale v čase mění dle momentálního naladění společnosti a ruku do ohně bych za jejich správnost nedal ani omylem. Těžké, co?

Onálepkovat někoho jako "blázna" je velmi sporné. Daleko použitelnější je sledovat pohnutky, které k jednání vedou. Ty mohou být více či méně pomýlené. Obávám se ale, že jsme se dostali do stavu, kdy jsou do nemalé míry pomýlené obě strany. Společnost jako celek prakticky ztratila ukotvení. Tedy je otázkou, zda těch "bláznů" nejsou miliony.

V. Němec 19.5.2024 11:46

Pane Jánský, co vám na nich vadí? Že byli demokraticky zvoleni? Vy máte asi pro Slovensko lepší recept. Sem s ním!

P. Han 19.5.2024 10:24

Promluvte si s rodiči těch studentů. Určitě jim to objasníte.

D. Laurencikova 19.5.2024 9:29

No, takovych Orbanu vic a Fialovych kamosu min a vubec nemusime odchazet z Rady Evropy a EU. Protoze by ji mel kdo postavit z hlavy zase na nohy, pane Cirkvo.