4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

HISTORIE: Komu patří Hebron?

Hebron patří mezi nejstarší města na Blízkém východě. V Hebronu žili původně Chetějci, mezi kterými pobýval biblický praotec Abraham se svou ženou Sárou a synem Izákem. V Hebronu, v Machpelské jeskyni, se nachází Hrobka patriarchů, kde leží tělesné pozůstatky praotců židovského národa, Abrahama, Izáka a Jákoba a jejich manželek Sáry, Rebeky a Leji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 14.1.2021 12:58

O historii datovanou před příchodem Arabů, protože žádné jiné národy před Židy, kteří by si mohli nárokovat Izraelskou vlast již nežijí, pohltil je čas (Kananejci, Féničané, Pelištějci, Chetějci, Asyřané, ti, by si teoreticky mohli také nárokovat vlast, ale již nežijí).

M. Šejna 14.1.2021 12:58

Opravdu?

Vy si myslíte, že nábožernství přinesli na Blízký východ teprve Židé?

V tom připadě musíte ještě hodně studovat, pokud máte tak omezené znalosti historie.

M. Šejna 14.1.2021 12:55

O kterou historii opíráte nárok Židů na Izrael?

O historii před Abrahámem/Ibrahimem?

O historii datovanou příchodem Židů?

O histori datovanou příchodem Arabů?

Žádné historické právo na vlast neexistuje. Existuje jen právo silnějšího.

Kdyby vyhrálo Německo 2.světovou válku, neexistovalo by dnes žádné historické právo Čechů na Bohémii.

H. Lukešová 14.1.2021 12:55

Ale podstatné je to, že Židé byli v Zemi izraelské před Araby a to je jediným podstatným faktem, protože žádné jiné národy před Židy již nežijí. Chetějci, Kananejci, Féničané, Asyřané, Pelištějci, nikdo, jsou již jen Židé, kteří mají nárok na Zemi izraelskou.

H. Lukešová 14.1.2021 12:53

A také zapomínáte na jednu podstatnou věc. Původním prvním náboženstvím na Blízkém východě byl judaismus, z judaismu se odštěpilo křesťanství v čele s Pánem Ježíšem, obřezaným Židem a rabínem a až v 7. století vznikl islám, který překroutil biblické texty. Nevím, jak by se křesťanům líbila představa, že byl Ježíš palestinský prorok islámu a že na konci dějin vyzná, že on sám je podvodník, křesťanství jako takové selhalo a že jediným pravým prorokem je Mohamed a pravým a pravdivým náboženstvím je islám.

M. Šejna 14.1.2021 12:50

Až na to, že před Židy žili v Izraeli jiné národy.

Takže i Židé museli ten Izrael v dávné historii nejprve kolonizovat.

Po Židech pak přišli jiní kolonizátoři a tak je to tam furt dokola a každý s tamních národů si může vybrat ten svůj důvod, proč Izrael/Palestina patří jim.

Mein Kampf si můžete koupit i v Praze, ve Vídni nebo ve Varšavě. Kvůli tomu nemusíte cestovat do Jordánska.

H. Lukešová 14.1.2021 12:47

Pane Šejno, já se neodvolávám pouze na Bibli, ale i na základní historický nárok a ten je nejdůležitější. A jak působí mé články na ateistické Čechy, to nevím, ale nevíte to ani Vy.

Mluvil jste se všemi ateistickými Čechy? Opravdu se všemi? To, jak působí mé články na část Čechů, kteří čtou Neviditelného psa, nechte prosím na nich samotných. Vy s nimi nesouhlasíte, ale někteří jiní ano. Nemůžete své názory stylizovat do postojů všech Čechů do jednoho.

M. Šejna 14.1.2021 12:45

Pokud by to byli Palestinci, byl by pro ně Hebron posvátný úplně stejně, jako pro Židy. Jen by se odvolávali na Ibrahima a nikoli Abraháma.

M. Šejna 14.1.2021 12:43

Hebron už existoval před příchodem Židů, takže to historické právo je poněkud pochybné. Abrahám je pro Židy stejně důležitý, jako Ibrahim pro Araby. Přitom je to stejná osoba, takže na Abraháma/Ibrahima se mohou historicky odvolávat i Arabové.

Pokud jde o Vaše tvrzení, že území patří tomu, kdo ho dokáže obsadit a udržet, tak v tom s Vámi bez výhrad souhlasím.

F. Kusák 14.1.2021 12:41

Ano, území by mělo patřit tomu, kdo ho dokáže lépe spravovat, zajistí co největší míru svobody a blahobytu pro své obyvatele. A teď důkaz sporem. Představme si, že by to byli palestinci.

M. Šejna 14.1.2021 12:39

Odovozovat právo na nějaké území na základě biblických textů a biblické osoby je pitomost.

Izrael si své území vybojoval silou a nikoli Biblí. Pokud by byli silnější Arabové, možná by se oháněli Ibrahimem (arabský překlad jména Abrahám) a Koránem, ale bylo by jim to houby platné, pokud by neměli sílu si nějaké území udržet silou.

Paní Lukešová tu pravidělně odvádí práci, která by se dala označit za kontraproduktivní. Její neustálé dovolávání se bilblického práva Židů na Izrael působí na ateistické Čechy zcela opačně, než si ona přeje.

F. Kusák 14.1.2021 12:37

Díky, hezké čtení

J. Kindl 14.1.2021 12:17

To, že existoval král David svědčí archeologické nálezy. Namátkou Méšova stéla, reliéf faraona Šešonka I. a při vykopávkách města Dan na severu Izraele nalezená kamenná stéla napsaná ve staroaramejském jazyce, která mluví o králi Davidovi.

J. Kindl 14.1.2021 12:03

Koho kolonizovali Židé????. To by mě zajímalo. Domorodým obyvatelstvem jsou i Židé. Každý, kdo žije v Palestině je Palestinec. Židé žijí v Palestině 3 ooo let a nikdy ji zcela neopustili. Ti, co si říkají Palestinci přišli do Palestiny po první světové válce z Egypta, Sýrie. Jinak Arabové žijící ve státě Izrael mají stejná práva jako Židé, učí na vysokých školách, mají zastoupení v parlamentu a někteří slouží dobrovolně v izraelské armádě a to i na velitelských postech. Mají možnost si kupovat půdu, podnikat. Arabky mají v Izraeli více práv než jin ny žijící v jiných rabských státech.

I. Schlägel 14.1.2021 12:01

Fakticky patří nějaké území tomu, kdo ho dokáže obsadit a udržet. Hebron ovšem patří Izraeli nejen silově, ale i historicky. Průšvih je v tom, že i díky části euroatlantické levicové elity a díky profesionálním i amatérským židobijcům musí být Izrael připraven zejména silově, protože historie některé lidi nezajímá.

I. Schlägel 14.1.2021 11:57

Jste takové standardní čuně. Dlouhodobě. Gratuluji.

I. Schlägel 14.1.2021 11:55

;-D;-D;-D Voni jsou hlava.

H. Lukešová 14.1.2021 10:39

Tak to jsme opět na začátku. Původními obyvateli Země izraelské jsou Židé, lokální Arabové, co si říkají "Palestinci" jsou kolonizátorské, většina z nich vnikla do Země izraelské v 19. století spolu s židovskou alíjou.

Víte, jednou jsem byla v Jordánsku 3 dni a tam jsem viděla za výlohou obchodu takové milé knihy jako Hitlerův Mein Kampf a Protokoly sionistických mudrců. Arabové jsou antisemité. A většina dnešní izraelské židovské populace není aškenázského původu z Evropy a severní Ameriky, ale sefardského, orientálního z arabomuslimských států a z Turecka a Íránu.

M. Grundmann 14.1.2021 10:32

Po první světové válce došlo v Palestině ke kolonizaci ze strany Židů a reakce Arabů nemá nic společného s antisemitismem. Jedná se o přirozenou a všeobecnou reakci domorodého obyvatelstva na příchod kolonizátorů na jakékoliv území. Podobně reagovali Indiáni na příchod evropských kolonistů do Ameriky nebo Arabové na příchod evropských kolonistů do Alžírska. Domorodé obyvatelstvo bojuje o holé přežití a používá zoufale všechny způsoby, jak se bránit obvykle silnějšímu nepříteli.

Většinou domorodé obyvatelstvo prohrálo, ale ne vždy.

J. Elias 14.1.2021 10:08

Tohle se děti učí v každé "nedělce":

Genesis 23:16-20

Abraham Efrona vyslechl a odvážil mu množství stříbra, které zmínil před ostatními Chetejci: 400 šekelů stříbra běžných mezi obchodníky. Efronovo pole v Makpele naproti Mamre - pole i s jeskyní stojící na něm, i se všemi stromy rostoucími po obvodu pole - to vše tenkrát přešlo do Abrahamova vlastnictví před očima Chetejců, přede všemi, kdo vcházejí do brány jeho města. Poté Abraham pochoval svou manželku Sáru v jeskyni pole Makpela naproti Mamre (což je Hebron) v kanaánské zemi. Tak tedy to pole i s jeskyní, která je na něm, přešlo od Chetejců do Abrahamova vlastnictví jako pohřebiště. SHALOM!!!

F. Svoboda 14.1.2021 9:55

Šípek je duševní chudák, diskutovat s ním netřeba !!!

H. Lukešová 14.1.2021 9:35

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4822376,00.html

Nepamatuji si, že by o této teroristické vraždě něco zmínila naše média. Narušuje to jejich paradigma, že jsou tzv. Palestinci nevinné oběti, zatímco Izraelci zlí páriové.

Jenže ta zavražděna izraelská dívla Hallel Yaffa Ariel, byla přece z rodiny osadníků, a osadníci přece nejsou lidé, ti, si zabíjet zaslouží.

H. Lukešová 14.1.2021 9:32

Ano. Já považuji Izraelce žijící v izraelských komunitách Judeje a Samaří za hrdiny. Žijí ve své zaslíbené zemi a na rozdíl od nás na Západě, stojí za svými ideály, jsou stateční a jsou ochotni bojovat o svou zemi s palestinskými teroristy.

Vybavuje se mi otřesný případ brutálního teroristického útoku z roku 2016 právě ve městě Kiryat Arba, kde byla 13letá izraelská dívka brutálně zavražděna ubodána k smrti ve své posteli svého domu palestinským teroristou, který vnikl do jejího domu. Vrahem byl 17letý palestinský terorista Mohammed Taraireh z vesnice Bani Na'im poblíž Kiryat Arba.

K. Křivan 14.1.2021 9:18

"..žádný král David nikdy neexistoval.."

Kecáš Šípku. Nebo lžeš.

K. Křivan 14.1.2021 9:16

Komu patří Königsberg ? Komu patří Slezsko ? Území patří tomu, kdo ho naposled dobyl a je schopen ho udržet. Starý zvyk celého světa.

Komu patři Hebron ? Israelcům.

A. Hrbek 14.1.2021 9:05

1. Abraham požívají z Uru. M1 11:31

2. Abraham se přival do Kanaánu. M1 12:5

3. Abraham pak dál bydlel ve stanech Mamre Hebronu, kde vystavěl Jehovovi oltář . M1 13:18

4. Abraham zemřel v dobrém staří 175 let. To pouze jedno pole bylo v jeskyně Makpela. To prodalo Izák a Išmael Chatitu synům Cheta. M1 25:8-10.

H. Lukešová 14.1.2021 7:30

Vždyť píši, že se UNESCO zachovalo špatně a pokrytecky. Hebron je židovské svaté místo, s islámem nemá nic společného, praotcové Abraham, Izák, Jákob jsou představitelé židovského národa a král David samozřejmě existoval, z křesťanského pohledu byl přece příbuzný Ježíše Krista.

Neříká se snad, že je Pán Ježíš z krve krále Davida? Pokud neexistoval král David, tak nemohl existovat ani jeho pokrevní příbuzný Ježíš Kristus. To je velmi absurdní, že? A wiki? Ne vše na wiki je správné a mnohdy jsou psána v protiizraelském duchu. Wiki ve všem rozhodně neberu a její fakta je nutná ověřovat a ne ji ve všem kopírovat.

J. Lukavsky 14.1.2021 7:21

"žádný král David nikdy neexistoval" zatímco po Praotci Čechovi máme i jeho občanský průkaz. Nakonec doteď hraje ve hře České nebe, tak to musí být pravda! No ale i bývalá území Polabských slovanů jsou vlastně okupována Teutony. Po těch slovanech zbyly jména obcí i příjmení... A celý Krym (Kolchida) kdysi patřil Řekům, pak Tatarům, pak Osmanům a Kateřina Veliká ho poprvé okupovala pro Matičku Rus až v r. ..... J.L. end

J. Lukavsky 14.1.2021 7:16

"Mají se snad všude vrátit Keltové" A maji zájem? Určitě v Praze pár Irů či Welšanů se nachází a nějak nevím že by s nimi byly problémy, tedy pokud těch piv nemají moc. J.L. end PS: problém bude i Neandrtálci, ti se čistí asi nezachovali nikde a u nás určitě také byli.

M. Vlasák 14.1.2021 7:13

Divím se, že ještě necitujete protokoly sionských mudrců;-D