7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

HISTORIE: Izrael nevznikl důsledkem holocaustu

Dne 20.1.1942 se Hitlerovi nohsledi včetně šéfa SS Reinharda Heydricha, Adolfa Eichmanna a dalších vedoucích představitelů Třetí říše sešli ve vile v německém Wannsee a rozhodli o tzv. „konečném řešení židovské otázky“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kočvar 15.2.2022 17:35

Arabové existovali už ve starověku. Účastnili se už velké protiasyrské koalice aramejských Syřanů, Židů a dalších obyvatel Levanty, která byla roku 853 př. n. l. poražena Asyřany v bitvě u Karkaru. Arabové jsou mnohem starší než nějaký islám.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Qarqar

V. Kučer 15.2.2022 21:30

Arabové byli původně pouštní lupiči, dále platí to co píše Hana Lukešová.

J. Kočvar 15.2.2022 23:13

Většina národů v tom prostoru, včetně Židů, začala původně jako pouštní lupiči a slečna Lukešová nemá pravdu, když píše, že Arabové vstoupili do dějin až s Mohamedem. Arabové už patnáct set let před "prorokem" Mohamedem vytvářeli politické celky (leckdy jim vládly ženy), od severoarabské kmenové konfederace Kedar přes nabatejské království v dnešním Jordánsku a jižním Izraeli, až po jihoarabskou Sábu. Mezi jejich předislámská díla patří nabatejská Petra nebo obrovská přehrada v jemenském Maríbu, která tamním rolníkům sloužila nějakých tisíc let.

Jižní Izrael patřil k arabské nabatejské říši, svědčí o tom tamní ruiny. Logicky, když autorka nesouhlasně poukazuje na to, že Britové oddělili od původní mandátní "Palestiny" Zajordánsko, tak tím v konečném důsledku říká, že by bylo v pořádku, aby zaručeně nežidovská Petra ležela v Izraeli.

D. Bowman 15.2.2022 13:03

Co zas provedli?

H. Lukešová 15.2.2022 13:43

Židé? Neprovedli nic, bránili a brání svou zemi a to všelijakým levičákům všech barev tolik vadí...

D. Bowman 15.2.2022 14:28

Římani nebyli žádní levičáci. Ikdyž možná z tehdejšího pohledu absolutistických monarchií, ano.

J. Černý 15.2.2022 16:33

Ale jděte. Levice měla v Izraeli významý vliv. Kibuc je zajímavý levicový vynález. S příchodem imigrantů ze SSSR se do Izraele dostala extremni pravice

H. Lukešová 15.2.2022 16:44

Nemluvím o tehdejší izraelské levici, mluvím o současné mezinárodní levici, která Izrael nenávidí a to vášnivě a nesmiřitelně...Stačí číst současná levicová média a číst vyjádření současných levicových politiků...

Dnešní izraelská levice nemá nic společného s tehdejší hrdinnou vlasteneckou levicí Davida Ben Guriona, Goldy Meir, a spousty dalších, kteří sami podporovali návrat Židů do Judeje a Samaří a byla to právě Golda Meir, která nařídila agentům Mosadu, aby vykonali odplatu za vraždu izraelských olympioniků, aby i palestinští teroristé zaplatili svou cenu.

Dnešní izraelská levice nenávidí Židy v Judeji a Samaří, ty nejlepší, nejodvážnější a nejstatečnější Židy, které Izrael má, snaží se blokovat nebo zpomalovat osidlování judejsko-samařské krajiny a podporuje vznik teroristické entity zvané "Palestinský stát".

L. Kuča 15.2.2022 22:33

Kromě toho kibuc je asi tak ‘levicový’ vynález, jako třeba armáda. Je to prostě struktura s danými pravidly spolupráce a sdílení a nikdo nikoho nenutil na participaci. Člověk věděl do čeho jde, že tím něco získá a něco bude muset obětovat. Přisuzovat tomu nějakou politickou polaritu je pitomost.

V. Hlad 15.2.2022 16:44

Nevím, školy nemám, ale extrémní pravice z Ruska !?Vůbec netuším, co tím myslíte. Kde v tom Rusku předtím byla ?

J. Kočvar 15.2.2022 17:07

Kdyby se starověcí Židé chovali tak, jak chtějí Izraelci po izraelských Arabech, tak se jim to nestalo. Krom toho část Židů v té oblasti zůstala (a Samaritáni taky - v pátém století se vzbouřili a byli z velké části vybiti).

H. Lukešová 15.2.2022 17:14

Ano část Židů v Zemi izraelské zůstala, židovská přítomnost v ní nikdy úplně nevymizela. Ovšem roku 1099 spousty Židů a muslimů pobili křižáci v Jeruzalémě během první křížové výpravy....

S Židy mnohé národy zacházely velmi špatně, Židé byli pasivní a málokdy vrátili úder, snášeli ústrky, pronásledování a vraždění, až po vzniku Státu Izrael znovu Židé narovnali hřbet a začali se adekvátně bránit, vrátit úder teroristům, kteří je chtějí vyvraždit.

J. Prečuch 15.2.2022 18:09

No , v Bibli je , ze část území starověkými Izraelity osídlená byla i na východě jižní hranicí byl potok Jarmuk přitékající do Jordánu z VÝCHODU. Mapa kmenů za jordanskych ( z hlediska zbytku Izraele) je součástí mnoha výtisků Písma .

M. Krátký 15.2.2022 10:32

Čtivé, stručné a jasné !!!!!! a opět děkuji R^R^R^

J. Zaorálek 15.2.2022 10:27

Dobrý článek.

Zajímavá je ta "židovská otázka", tak notoricky známá díky holocaustu. Co si vlastně pod tím představovali?

Židovská otázka - co jsou ti Židé za lidi? Proč je všichni - většina - nenávidí? Proč by je nejraději většina obyvatel planety vyvraždila? Proč nějak intuitivně cítí, že je třeba se zbavit tohoto národa, který je, statistický vzato, schopnější než jiné národy? Proč je třeba upírat právě Židům právo na cokoli, i když Židé nikdy neusilovali o podmanění svých sousedů nebo dokonce ovládnutí velké části světa jako jiní, že? A kritizovat je za všechno, co udělají?

Těch židovských otázek tedy je.

V. Petr 15.2.2022 11:38

Ten základ je jasný, Židé tvořili všude vzájemně se podporující a úmyslně se odlišující menšinu, navíc ekonomicky úspěšnou.

To úplně stačí k vysvětlení. Navíc byli ochotni sloužit cizím pánům proti původnímu obyvatelstvu a dělat pro ně špinavou práci. To byl případ muslimy ovládaného Španělska nabo Poláky ovládané části Ukrajiny.

J. Zaorálek 15.2.2022 16:19

Ano, souhlasím, že Vámi uvedené důvody hrají roli. Ale nemyslím, že stačí k uspokojivému vysvětlení této otázky.

Takových skupin odlišujících se něčím od většinového obyvatelstva by se našlo jistě spoustu dalších během historie a to snad ve všech lokalitách. U nás jsou takovou skupinou možná cikáni. Pravda, nejsou nijak milovaní, ale většina je prostě snáší. Kdyby byli navíc ekonomicky úspěšní, zdá se mi, že by si našli i obdivovatele. Za všemi úspěšnými se takoví vlečou, aspoň nějakou dobu.

Nicméně je zajímavé, že Židé přežili jako národ, etnikum, těch 19 století, kdy neměli vlastní stát ani území. A přesně podle starověkých biblických proroctví, nakonec znovu založili Izrael.

Nedávno jsem četl, že Isaac Newton ve svém komentáři ke knize Zjevení napsal, že si myslí, že k obnovení státu Izrael nedojde před rokem 1899, ale pravděpodobně v roce 1948.

H. Lukešová 15.2.2022 16:27

Theodor Herzl, zakladatel sionistického hnutí, řekl roku 1897 na prvním sionistickém kongresu v Basileji, parafrázuji..."dnes jsem založil židovský stát. Možná za pět, možná za 50 let se znovuzrodí...."

A skutečně roku 1947, tj. po 50 letech po prvním sionistickém kongresu, VS OSN přijalo rezoluci, která rozdělovala britské mandátní území na židovský a arabský stát.

Izraelští proroci mluvili o obnově židovského státu v Zemi izraelské. Chápu, pro světské sekulární lidi vyrostlé na Západě je skutečně velmi složité vidět za oponu a uznat pravdivost biblických textů, ale vznik Státu Izrael v Zemi izraelské je podle mě největším politickým zázrakem.

J. Kočvar 15.2.2022 14:58

Starověcí Židé v žádném případě nevynikali nad okolní národy. Nevynalezli písmo jako Egypťané a Sumerové, nevynalezli ani abecedu jako Féničané, nevynikali v astronomii, matematice, architektuře, technice, sochařství ani v jiných oborech jako kdekdo. Jediné, v čem vynikali, byl náboženský fanatismus, který je vedl k tomu, aby se vydělili ze zbytku lidstva.

Vysoký intelekt u aškenázských Židů je výsledkem jejich specifického postavení ve středověku a novověku, tedy následkem, nikoli příčinou jejich perzekuce.

H. Lukešová 15.2.2022 17:45

Tak Židé měli také své hebrejské písmo, které je originálním písmem Starého zákona a v současnosti se mnoho Židů zasloužilo o rozvoj vědy, spousty nositelů Nobelových cen je židovského původu.

J. Kočvar 15.2.2022 21:14

Nic proti - starověcí Germáni také nebyli zdaleka tak vyspělí jako dnešní Němci nebo Anglosasové.

J. Prečuch 15.2.2022 20:56

Starověcí Izraelci vynikají , hygienickými a dietními předpisy . Vysoce morálním systémem péče o sociálně slabé . Morálním kodexem . Karanténa, odstup od mrtvol ( což poznal až Semmelweiss , jak důležité je nechodil od pitvy k rodičce.)

J. Kočvar 15.2.2022 21:50

Na tom, že se zvíře podřezává při plném vědomí, není nic etického. Zákaz pojídat maso a mléko společně (například cheeseburger) je spíš hysterický než racionální. Rituální tabu nebo etická pravidla měli třeba i staří Egypťané a sociální zajištění ve formě přídělů obilí pro chudé spoluobčany měli i Římané.

Biblický příkaz "čarodějnici nenech naživu" je odporný a vedl k ospravedlnění čarodějnických procesů. Genocidní pasáže ze Starého zákona jsou naprosto ohavné, stejně ohavný je příběh o tom, jak Jael ve svém stanu zavraždila spícího hosta.

Ať už měli starověcí Židé jakékoli rituální předpisy, tak to sotva byl ten důvod, proč byli neoblíbení. Závist s tím neměla moc společného, protože jim moc co závidět nebylo.

J. Zaorálek 16.2.2022 13:56

No ano, porážka je vždy nepříjemná, pokud vím, ty předpisy byly takové, aby se zajistilo, že zvíře bude trpět co nejméně, ale dnešní systém je určitě lepší.

S tím masem a mlékem nevím, co myslíte, snad to, že maso mláděte se nesmělo vařit v mléce jeho matky.

S těmi čarodějnicemi si myslím, že je to poněkud složitější a spíš je to o názoru na trest smrti. Zaslouží si čarodějnice trest smrti? Otázka se bude asi většině lidí zdát dnes úsměvná, protože nevěří, že nějaký čarodějnice existují. Pokud ale zjistíme, že existují lidé, kteří zneužívají nějaké duchovní síly, voodoo, kletby a podobně k terorizování, zastrašování, vraždění a atd. jiných lidí, asi se shodneme, že zaslouží trest. Otázka je jaký a trest smrti byl ve starověku běžný.

J. Krásenský 15.2.2022 10:24

Děkuji. Užitečné čtení.

V. Petr 15.2.2022 10:05

Máte pravdu, jen jedna faktická chyba, Heydrich nebyl šéfem SS, tím byl Himmler.

D. Bowman 15.2.2022 13:06

On byl šéfem SicherheitsDienst - zpravofajská služba SS.

J. Spilka 15.2.2022 9:23

Pěkný článek. Děkuji.

B. Rudolf 15.2.2022 3:46

Já si myslím, že skutečná legitimita státu je po určité době dána "ovocem, které dává". To jest tím, jak se chová ke svým obyvatelům a k jiným zemím. Ovoce, které dává stát Izrael "trochu trpké, zdá se", ale dává mu právo na existenci. V rámci možností, které Izrael má, dává velmi dobré ovoce.

Ale kdybychom chtěli vyvozovat jeho legitimitu z biblických událostí, museli bychom začít hledat Kananejce (nebo kdoví-koho, neznám bibli tak dobře), všechny z území Izraele vyhnat a vytvořit na něm například Kananejský stát.

R. Brzák 15.2.2022 9:06

není jasno, kdo to kananejci byli - v oblasti kanánu byly malé městské státy, v době, kdy ještě nebyli národy nějakým běžně používaným pojmem... Není ani jasno, jestli se v té době sami Izraelité považovali za národ, jak o tom hovoří jejich svaté knihy - ale faktem je, že byli prvními, kdo v té oblasti založili státy - nejprve dva - Judeu a Izrael.