16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

HISTORIE: Izrael a Jeruzalém

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Peter 6.6.2009 16:33

Re: Detaily

"Sigmunte", jakakoliv debata na toto tema je zbytecna a nikam nevede. Radim vyuzit zbytek soboty prijemnym stravenim casu s rodinou a blizkymi. Ja hodlam stravit weekend na hudebnim festivalu a jizdou na bicyclu s moji zenou.  Preji prijemne proziti.

čtenář 6.6.2009 16:32

Re: Rad bych se zeptal mistnich zidobijcu

Jordánsko celé je "palestinského" půvpdu. Jordánsko je totiž část bývalé Palestiny

čtenář 6.6.2009 16:29

Re: U Jeruzalema se bojuje i za Utrecht!

Do NATO a EU ?!! Jenom to NE !! To už by Izrael nesměl na svou obranu ani vystřelit.

Sigmund 6.6.2009 16:09

Re: Detaily

Ta země byla staletí okupována Turky. Turci vládli,vlastnili,trestali... Proto statistiku týkající se vlastníků půdy odmítám brát jako argument. Mimochodem,Němci v Sudetech vlastnili mnoho půdy a co jim to bylo platné? Jejich argumenty a prosby nikdo nebral vážně ani po jedné z obou světových válek...

Sigmund 6.6.2009 15:56

Re: Souhlas s článkem

Třeba v Sýrii je každý desátý křesťan,to také není málo. Ale co třeba Kazachstán či Kyrgyzstán? Tam je křesťanů...

Mr. Stayskull 6.6.2009 15:53

U Jeruzalema se bojuje i za Utrecht!

Buh zehnej Cirkvi, VVIsraeliVV a USA!!! Israel do NATO a EU!

Sigmund 6.6.2009 15:51

Re: Detaily

Nechci se tu zase dohadovat o tom,čí nároky na Palestinu jsou oprávněnější. Sama víte,že to nikam nepovede,jen si tu zase začnou všichni nadávat. A ta věta o počátku arabského přistěhovalectví také není úplně přesná,že? Ale nechme toho.... Stejně to tu nevyřešíme a budoucnost ukáže,zda nakonec vyhraje rozum či zbraně.

kopretina 6.6.2009 15:36

Re: Souhlas s článkem

Ano a tvoří zhruba 20% populace Israele. Ve které muslimské zemi tvoří Židé nebo křesťané 20% obyvatelstva (možná Libanon), ale jinak ne.

kopretina 6.6.2009 15:35

Re: "...odcházeli naprosto dobrovolně, nikdo je nevyháněl..."

Nefalšuji dějiny, píši pravdu. Vy falšujete dějiny a opakujete muslimskou propagandu. Přečtěte si knihu od Martina Gilberta- Izrael dějiny, či Paula Johnsona- Dějiny židovského národa nebo Ludwiga Schneidera- Stokrát o Izraeli

Ano, Arabové z Israele odcházeli naprosto dobrovolně, zatímco Židé z arabských zemích byli vyhnáni a ožebračeni.

Češi a Židé z pohraničí byli rovněž drasticky vyháněni, připouštějí to i němečtí autoři.

Tonevadí 6.6.2009 15:07

"...odcházeli naprosto dobrovolně, nikdo je nevyháněl..."

To tvrdí kopretina, nebo(-li) Autorka?

A netvrdí totéž Sudeťáci o pohraničních Češích a vice versa?

Jakpak se při studiu historie studuje o falšování dějin, kopretino?

Marek Jindrich 6.6.2009 14:17

Souhlas s článkem

Chtěl bych připomenout, že ne všichni Arabové uposlechli výzev svých vůdců a v Izraeli zůstali. Tito Arabové se nazývají Izraelští Arabové a dnes jich žije v Izraeli  cca 1,5 mil.

kopretina 6.6.2009 13:27

Re: Detaily

No Sigmunde, ne tak docela. Země Israel byla před příchodem Židů pustou, poloprázdnou zemí. Arabské přistěhovalectví do Israele začalo spolu s židovským přistěhovalectvím v 19. století. Takže arabské nároky na Israel nejsou oprávněnější než židovské.

Sigmund 6.6.2009 13:25

Re: Detaily

Já nevím,kde jste například přišel k 31 milionům Iráčanů,pokud je mi známo,nikdy jich nebylo víc než 25 milionů? Ale o tom je zbytečné se tady dohadovat,ne? Co se týče té desetinásobné přesily,pokud jde o vojáky,rozhodně to není pravda. Ani v nejlepším časech arabské státy nedisponovaly v Palestině více než 40 000 bojovníky,zatímco Izraelských vojáků bylo ke konci přes 100 000. K tomu mému konstatování,to byl jen takový povzdech,potkávám se v diskuzích s autorkou již nějaký ten pátek a znám její způsob argumentace.....

kopretina 6.6.2009 13:25

Re: Rad bych se zeptal mistnich zidobijcu

To židobijce nezajímá. Pastor A Roye Eckhard napsal, že antisemitismus je náboženství Ďábla. Je to univerzální víra, a proto se proti němu tak těžce bojuje. Jak chcete bojovat s vírou?

Jinak Israel se o židovské uprchlíky z arabských zemí postaral. I židovští uprchlíci byli původně ve stanových táborech "Mabarot". Golda Meyrová však jela do Ameriky a sháněla finance, (od Židů a křesťanských přátel Israele), aby mohla židovským uprchlíkům pomoci. 

Co udělaly arabské země, aby pomohly palestinským Arabům? Vůbec nic. Mají peníze z ropy a nechají hnít palestinské Araby v uprchlických táborech. Kdyby arabské země přijalu palestinské Araby do společnosti (jak to udělalo Jordánsko, polovina Jordánců je palestinského původu), žádné problémy by nebyly. Místo toho živí v palestinských Arabech protiisraelskou nenávist.

Marty 6.6.2009 12:43

Re: Detaily

Jakého výsledku tedy při sečtení 83+31+5+4++20+27+21 dosahujete 8-o? Počítáte v desítkové soustavě?

Jistě že v roce 48 bylo arabů méně, totéž samozřejmě ale platí i pro židy. Pointa věci je v tom, že se Izrael musel bránit proti více než desetinásobné přesile.

Nejapné mi přišlo Vaše konstatování "třeba bych se něco dozvěděl". A právě to mi přijde jako symptom sekundárního narcismu (viz DSM-IV).

kopretina 6.6.2009 12:35

Re: Detaily

Milý Sigmunde, faktem je, že Arabové půdu v Israeli nevlastnili. Israel nebyl muslimskou zemí.. Ale to je pořád dokola. Rovněž se litaratura zmiňuje, že Arabové odešli z dlvodů, že budou Židé vyhubeni.

kopretina 6.6.2009 12:28

Re: Dusevni trpajzlici jako trapny "Moshe"

Sám jsi blbeček. Za pravdu se každý zlobí.

kopretina 6.6.2009 12:27

Re: Dneska v jiném listě, trochu v jiné souvislosti,

Arabové vyhnali Židy. Palestinští Arabové odcházeli naprosto dobrovolně, nikdo je nevyháněl. Odešli na výzvy arabských vůdců, jak je psáno v článku.

Veničan 6.6.2009 12:14

Re: Rad bych se zeptal mistnich zidobijcu

Ne, jistě že neprovádí Izrael nic takového, proto se do něj každý naváží. Jinak ti tzv. "Palestinci" jsou Arabové.  Těch se ovšem svět bojí, nenávist a bombové útoky se učí už od mala.

Sigmund 6.6.2009 11:45

Re: Detaily

Ještě si dovolím reagovat. Nevím proč píšete o neexistenci "Palestinců" či hospodářských výsledcích Židů ve 20. letech minulého století. Palestina byla domovem Arabů i dávno před tureckou okupací,bojovali o ni s kdekým a chápu,že si na ni činili nárok. Nechci zase vyvolávat dohady o tom,kdo má právo na Palestinu větší,jen upřesňuji svůj výrok. Srovnání Arabů s Cikány nebudu komentovat....

Sigmund 6.6.2009 11:19

Re: Detaily

I když při sčítání obyvatel opět nedosahuji stejného výsledku jako Vy,přes těch 160 milionu se v pohodě dostaneme. Dovolím si ale trvat na tom,že v roce 1948 v těchto zemích tolik obyvatel jistě nežilo. Ale jak jsem psal,to jsou detaily. Nevím v čem byl můj komentář nejapný ani o jaký typický symptom se jedná,ale třeba mi to napíšete?

Harpyje 6.6.2009 11:07

Re: Dneska v jiném listě, trochu v jiné souvislosti,

Vy jste solidární s revanšistickými nároky Sudeťáků? :-P

JH 6.6.2009 10:45

Největšími otrokáři byli Arabové

lovili černochy a prodávali je na trzích. Jejich pokrytectví je ke zblití.

MR 6.6.2009 10:36

Rad bych se zeptal mistnich zidobijcu

Kam se podely ty statisice vyhnanych Zidu z arabskych zemi?Jsou take dosud v izraelskych uteceneckych taborech a uci sve deti nenavisti vuci arabum?Provadi teroristicke utoky a vrazdi arabske civilisty?Hrimaji ve svych synagogach o vyhubeni muslimskych bezvercu?Proc je napriklad v Saudske Arabii zakazan dovoz jakehokoliv zbozi z Izraele a do zeme nepusti nikoho kdo by mel v pase zaznam o tom ze vstoupil na uzemi statu Izrael?Kdo koho tu vlastne nenavidi?

guerrier 6.6.2009 10:25

nácíci

Koukám že nácíčci a jiní zbabělci zase hnědě nazvraceli. ;-D;-D;-D

Argumenty je asi zlobí a tak musejí holátka zase lhát. Muhehe, ale jen sobě lžete pitomečci ;-D;-D;-D.

Marty 6.6.2009 10:03

Re: Detaily

Židé vykupovali půdu už od roku 1901, kdy byl v Basileji založen Židovský národní fond s cílem vykupovat půdu v Palestině.

Tou dobou ještě neexistovali žádní "Palestinci", jak jsou chápáni dnes. Palestina bylo geografické označení území, na kterém žili Židé a Arabové pod vládou Otomanské říše. Židé si při zúrodňování země počínali mnohem zdatněji, viz Wiki: mezi roky 1922-1947 byl průměrný růst židovského sektoru (tehdy už pod Britskou správou) 13,2%, zatímco arabského pouze 6,5% (tedy poloviční). Oproti sektoru arabskému byl a je ten židovský opravdu dobře spravovanou, kvetoucí zahradou, kterou jim arabové závidí. Podobné je to u nás s cikány, viz např. Chánov.

Včetně toho plundrování, které palestinští arabové provedli poté, co jim Izralel přenechal osady v Gaze. Plody práce židovských osadníků tato chátra během pár týdnů úspěšně zlikvidovala. Je přinejmenším naivní si myslet, že tomu bylo v roce 48 jinak.

Země které Izrael v r. 48 napadly mají nyní: Egypt 83 mil. obyvatel, Irák 31, Jordansko 5, Libanon 4, Sýrie 20, Saudská Arábie 27 a Jemen 21 - celkem tedy 191 milionů obyvatel.

Nejapný je tedy váš comment, který hned v úvodu vyjadřuje pohrdání nad tím, že byste se něco dozvěděl...není to náhodou typický symptom, Sigmunde?

Charlie 6.6.2009 9:23

Ve kterých zemích, došlo po odchodu kolonizátorů

a převzetí moci domorodci ke zvýšení životní úrovně, občanské svobody a vůbec kvality života ? Mě napadá snad jen Singapur,....

Marty 6.6.2009 9:18

Re: kam na to chodite prosim Vas

KDE v článku autorka píše, že boje o Izrael byly nejtvrdšími ve 20. století? Ono je to jednoduché, vymyslet si nějaký nesmysl, který autorka vůbec netvrdila, a pak jej co rádoby chytrák vyvracet, že?

Vaněk 6.6.2009 9:08

Re: naprostý souhlas

Pokud jsem si všiml, tak důsledkem kolonizace byla výstavba infrastruktury, potlačení vraždění v kmenových bojích, celkový vzestup životní a civilizační úrovně i těch chudáků kolonizovaných. Že byly využívány - ku prospěchu obou stran - i přírodní zdroje je logické a nevidím na tom nic až takzavrženíhodného. Ukončení existence kolonií prakticky vždy vedlo k daleko drastičtějším metodám, které lze skutečně nazvat drancováním a poklesu životní úrovně a bezpečnosti obyvatelstva. Co se týče otrokářství - otroky dodávali domorodci sami a rádi, a jde o historickou fázi, která se ani zdaleka neomezoval na odporné bělochy. Naopak, Otrokářství je dodnes běžné mezi těmi od kolonialistů tak šťastně osvobozenými chudáky.

Vaněk 6.6.2009 8:57

Re: Dusevni trpajzlici jako trapny "Moshe"

On je trochu rozdíl mezi zlodějem a zdatným podnikatelem.

Kdo neumí ani jedno, tak má za zloděje všechny schopnější než je sám.