3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 17.8.2010 16:00

" Američanům pozemní operace nikdy moc nešly "

Z Normandie byli v na Labi celkem rychle. I ten Berlín by stihli před azbuky, kdyby chtěli plýtvat vojcly.

Ono to coby kdyby nemá moc cenu. Pevninu mohli ponechat azbukům, ale to obklíčení a čekání by moc populární nebylo.

Souhlas s tím, že by to nejspíš znamenalo větší ztráty Japonců.

V. Novák 17.8.2010 17:18

Re: " Američanům pozemní operace nikdy moc nešly "

Ale no jistě, že by - ono z Normandie je to taky do Berlína drobátko kratší cesta než od Stalingradu.

Kdyby otevřeli druhou frontu dřív, kdyby se v Itálii nenechali zaskočit, kdyby se znova nenechali zaskočit v Ardenách, kdyby Němci na západě jen zvedali ruce, kdyby se nenechali zblbnout propagandou o alpské pevnosti, kdyby byli ochotní bojovat o Berlín...

Obklíčení a čekání by přinášelo minimální ztráty. Američanům. Takže o popularitě býchom se mohli pobavit. Po Guadalcanalu nebo Iwo Jimě by to byl určitě oddych. Kdyby neměli Bombu... Jenže měli. Určitě se sešly všechny udávané důvody. Šetřit vlastní vojáky, vyzkoušet, co jsme to vlastně za takovou cenu vyvinuli, ukázat Stalinovi klacek... Pokud jaderné bombardování zkrátilo válku a srazilo japonské nacisty, ušetřilo víc životů - i japonských - než zničilo.

To, že by zastrašilo vojáky a politiky v době studené války, asi pravda nebude. Měli dost svých informací o svých zbraních, proti nimž ty použité byly prskavky. Věděli i bez Hirošimy a Nagasaki, jak by to dopadlo.

V. Pavel 17.8.2010 18:09

Re: " Američanům pozemní operace nikdy moc nešly "

Nováku! Brepto! Tohle je od vás hodně bolševicky hloupé! To nespravíte ani "bobříkem mlčení", kterým se zde dále, bůhsuď proč, trapně chlubíte vůči mně a nějakému Bidlu!  Američané samozřejmě do Normandie došli přes La Manche a Operace Overlord v 1944 opravdu nebyla žádná procházka! Jinak výchozí místo měli všichni samozřejmě původně v USA. V Anglii se na Overlord připravovali bojové jednotky US Army, jejichž příslušníci přežili  vylodění a osvobození Itálie!

R. John 17.8.2010 15:39

Dojednáno na Jaltě

tři měsíce po skončení bojů v Evropě, SSSR vypoví válku Japonsku a zútočí na ně. Shodou okolností to vyšlo na den, kdy  spadly atomovky a bylo po válce. Tři měsíce po skončení války v Evropě proto, aby rusové mohli přesunout armády na východ. Tak zněla dohoda.  

M. Prokop 17.8.2010 9:46

Re: autore,

Tehdy Spojenci zahrnovali i CCCP.

P. Zeman 17.8.2010 9:27

Re: autore,

Účinnost kamikaze (popř. kajtenů - lidmi řiditelných torpéd) nebyla nikdy tak vysoká, aby se stala hlavním důvodem použití A-bomb. Navíc ke konci války japoncům už docházely jak prostředky, tak lidi.

V. Pavel 17.8.2010 9:38

Re: autore,

P. Zemane - naprostý souhlas!

M. Prokop 17.8.2010 9:51

Re: autore,

Kaiteny se moc neujaly, letecké nálety kamikadcze způsobily dost škod.

V. Pavel 17.8.2010 10:04

Re: autore,

Prokope! Pravdu má p. Zeman! Kamikadze ze strategického hlediska byli nevýznamná bojová složka Japonců!

M. Prokop 17.8.2010 11:00

Re: autore,

Koukám že jste stratég jako jistý kadet Bigler.

V. Pavel 17.8.2010 12:01

Re: autore,

Prokope! Stačí, když nejsem přímo blbec, neschopný pochopit, co uvádějí historické prameny o válce USA vs. Japonsko!

V. Novák 17.8.2010 14:53

Na Lidovkách se kdysi vyskytoval jistý IDOL.

Blbec k pohledání. Taky napadal kdekoho. Naštěstí narazil na druhého takového blbce, který vystupoval pod nickem Bidlo. Bylo přímo pošušňáníčko, když se tihle dva sprostí a agresivní magoři zakousli do sebe.

Nejvhodnější reakcí na oba (a obě hovádka prodifundovala až sem) se ukázala být žádná reakce. Ovšem důsledně. Chápu, že je to obtížné, zejména když si hovado samo sedá na lopatu - ale věřte, je to nejspolehlivější detrollisace..

V. Pavel 17.8.2010 18:15

Re: Na Lidovkách se kdysi vyskytoval jistý IDOL.

Nováku! Kušte! Napadáte tady, pokud jste soudný, vy mně! Kvůli nesmyslům, kterými si vykládáte něco ze zdejší minulosti! Takže - "blbce k pohledání" si nechte až zase budete koukat na toho ze zrcadla! Kapišto?  

V. Novák 17.8.2010 10:21

Nebyl a dá se bránit.

Američani vypracovali proti kamikadze účinnou taktiku v přehradné palbě a vzdušné obraně svazů letadlových lodí na dálku. V podstatě stejná taktika se používá dosud proti podzvukovým křižujícím střelám.

Kamikadze je jenom chytré letadlo - a je tak chytré, jak je chytrý a vycvičený pilot. Protože byli tradičně málo vycvičení, nebyly výsledky jejich útoků po prvním překvapení nijak oslnivé. Vzpomínám-li dobře, zkoušeli Japonci speciálně pro kamikadze něco tryskového - ovšem bez znalostí o fungování aerodynamiky kolem Mach 1 to dopadalo ještě hůř (pro ně) než s klasikou.

M. Prokop 17.8.2010 11:05

Re: Nebyl a dá se bránit.

Taktiku vypracovali, ale Franklin a Bunker Hill a mnoho menších lodí nezachránila.

Já netvrdím, že bylo lze válku pomocí kamikadze zvrátit. Prodloužit a zvýšit stráty ano, což se také stalo.

Tady máte ty tryskové. http://letectvi.wz.cz/japonsko/mxy7/

I německé velmi úspěšné M 262 zdaleka nešly k Mach 1.

V. Pavel 17.8.2010 12:03

Re: Nebyl a dá se bránit.

Prokope! Obávám se, že vám Machovo číslo není zcela jasné, jakož i výkony Me 262. Nepoučujte znalejšího Nováka! Vypadáte pak hloupěji, než je nezbytné.

J. Kejkrt 17.8.2010 12:32

Přátelé, pokuste se používat správnější termín kamikAZe.

Příponu -aDze, přestože se v tomto případě často používá, ponechme Gruzíncům. (viz Ševarnadze, Čiburdanidze .. atd.)

M. Prokop 17.8.2010 12:39

Re: Nebyl a dá se bránit.

Vy v tom máte také hokej?

J. Kejkrt 17.8.2010 12:53

Re: Nebyl a dá se bránit.

To nemá smysl. Pokud si myslí, že lítali nadzvukově, musí to být opravdický odborník.

V. Pavel 17.8.2010 18:02

Re: Nebyl a dá se bránit.

Kejkrte! ME 262 A1-a, ve výkonech udává 870km/hod v 6000m. Machovo číslo se mění podle výšky, to jsem měl namysli, což jsi zřejmě opět zcela neopochopil, ale charakteristicky primitivně agresivně udeřil!

V. Novák 17.8.2010 14:20

Jo jo, Oka...

Já o ní četl kdysi dávno v L+K a něco o změně ovladatelnosti při vysokých rychlostech tam určitě bylo, ale hádat se nebudu. Přece jenom je to dávno.

M. Prokop 17.8.2010 16:04

Re: Jo jo, Oka...

Ale jistě, všechno to bylo podzvukové, ještě i v Koreji Sabry. K nadzvukovým se propracovávali (Sověti s pomocí německých zajatců) dlouho a pomalu.

J. Kejkrt 17.8.2010 8:28

Chtěl bych toho osla, který tvrdí, že nemuseli, vidět NAŽIVO.

Možná bych si ho i vyfotil - člověk s takovým názorem, to musí být obzvlášť povedený exemplář mimoně.

R. Langer 17.8.2010 13:13

Re: Chtěl bych toho osla, který tvrdí, že nemuseli, vidět NAŽIVO.

Já tedy takové vídám dnes a denně, a zkuste se poptat na nějaké "humanistické" univerzitě...

J. Kejkrt 17.8.2010 13:32

Re: Chtěl bych toho osla, který tvrdí, že nemuseli, vidět NAŽIVO.

Díky za tip, až pojedu do Prahu, zkusím si nějakého ulovit.

L. Písařík 17.8.2010 8:18

Nedostatek představivosti.

Jsem zvědav, jaký názor by zastávali tito odpůrci použití atomové zbraně v případě, že by stáli v invazním oddílu, který by měl za úkol násilné vylodění na pobřeží Japonska. Ztáty jsou 60% a více. Jsem přesvědčen, že by pro  použití atomové zbraně hlasovali rukama nohama.

V. Linhart 17.8.2010 7:12

USA-PEACEMAKER!

 Ano museli. Byl to ovšem jejich poslední ozbrojený konflikt v 20.století,který v zásadě obranou po napadení. Všechno další byly agrese ve jménu "vyšších zájmů". Je pozoruhodné,kolik tato mírumilovná světová velmoc vedla konfliktů po r.45,obvzláště v porovnání s agresívním Varšavským paktem. Legitimizace těchto válek často dodatečně OSN jejich útočný charakter vůbec nesnižuje. Je také patrná snaha u Amerikou vedených válek závléci do konfliktu co nejvíc zůčastněných a tím konflikty de fakto legitimizovat a snad i rozmělnit případnou kritiku za způsob vedení operací.

B. Michal 17.8.2010 8:02

Re: USA-PEACEMAKER!

Proč mi to připomíná tu zprávu Rádia Jerevan?

"Čínský agresor na řece Usuri zahájil palbu na pokojně orající sovětský traktor. Ten palbu opětoval a poté odletěl zpátky na základnu."

V. Pavel 17.8.2010 8:24

Re: USA-PEACEMAKER!

Michale! Dobré! :-)

V. Linhart 17.8.2010 12:03

Re: USA-PEACEMAKER!

 Co dobré. Výborné!!!!!!!