1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

GRETA: Od boje za záchranu planety k podpoře teroristů

Na začátku byla vznešená slova, bezpochyby upřímně míněná. Dostalo se jí za to nevídaného uznání: vždyť kdo z nás měl možnost vystoupit na prestižních mezinárodních fórech?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 30.11.2023 5:37

Ale ona nikam neklesla, ona je od samého začátku naprosto stejná, na ní se ZHOLA NIC NEZMĚNILO.

Ovšem pokud se má na světě něco změnit k lepšímu, je potřeba, aby si tuhle věc uvědomila zbylá většina lidstva. A ne jenom o Grétě. ;-€

J. Anděl 30.11.2023 7:42

Pokud je pro něco "potřeba, aby si [něco] uvědomila zbylá většina lidstva", je to, obávám se, utopie.

Ale souhlasím s vámi v tomto bodě naprosto, na ní se zhola nic nezměnilo.

V. Církva 30.11.2023 3:55

A co je na tom překvapivého?

Pan Stejskal celkem dobře popsal Grétin klimatický aktivismus. Především to vkopávání se do otevřených dveří. Já lidmi vytvářené CO2 jako problém oteplování považuju za reálný. To ale pořád neznamená že když v Evropě překotně vypneme a "přestaneme žít", je to pro lidi dobré. Navíc pro svět, kde to většina neudělá, a naopak se díky tomu stane nejhumánnější část světa ekonomicky i vojensky slabou na úkor totalitních a vražedných ideologií.

Nedávno zde byl článek o stádních ideologiích kde vysoké cíle ospravedlňují vraždění a nenávist proti lidem.

Kdo se věnuje duchovnímu světu vidí v tom jasné projevy toho čemu křesťané, či židé říkají satan. Nekřesťan může mluvit o temnotě,... A to vidím v každém v krutém vraždění Hamásu ale i salafistickém pojetí islámu (salafismu proto, že nemůžu odsoudit lidi muslimské víry skutečně toužící po cestě k Bohu) podobně, jako v komunismu, nacismu ale i dnešnímu rovnostáří nebo progresivismu ale i CO2 aktivismu.

Pokud Gréta patří k těmto ideologiím, nedivím se že nechybí i při podpoře Hamásu. Pro vnímavější a inteligentnější, vždyť se tím vlastně Grétina ideologie odkryla.

Izrael potom taky zabíjel. Jenže, to byla reakce, nějak se bránit musí a příčina a původce zabíjení Palestinců je pak pro uvažujícího člověka jasný. Samozřejmě že Izrael musí minimalizovat počet civilních oběti, pokud chce zůstat humánní cililizací a Božím národem. Ale snad to nějak dělá.

R. Langer 30.11.2023 5:40

No, to já lidmi vytvářené CO2 jako problém oteplování nevidím v žádném případě, a tvrdím, že je to bohapustá LEŽ. ;-€

J. Anděl 30.11.2023 7:51

Souhlasím.

Co se týče problému CO2, jsem někde mezi vámi a panem Langerem, není to můj obor, ve kterém bych měl (a vlastně ani chtěl mít) nastudováno, skoro 8 miliard bytostí s průmyslovou civilizací se podle mě nějak projevit musí, ovšem jak a v jaké míře a kolik dělají vlivy zcela jiné, do toho se vůbec nechci pouštět.

K tématu, o kterém píšete, přistupuji z jiného konce, ale docházím, zdá se mi, ke stejným závěrům, co píšete vy.

J. Lukavsky 30.11.2023 8:10

"Já lidmi vytvářené CO2 jako problém oteplování považuju za reálný." Ano, určitě, nicméně klimaskeptik se ptá KOLIK? Jestliže spalování fosilů přidává do koloběhu C na Zemi cca 1,8% tak je to prostě málo. Evropa 1/10 z toho, čili 0,18%... pokud zcela Evropa zastaví spalování fosilů a vrátí se do jeskyní, tak oteplování se sníží o 0,2%. No ale Čína to bohatě vynahradí neb staví jednu uhelnou elektrárnu týdně. Takže CO2 na Zemi poroste furt a furt nahoru. Takže proč Gréta nestávkuje v Pekingu? Inu protože by jí sebrali za 10 minut a už by jí nikdo nikdy neviděl. J.L. end

L. Metelka 30.11.2023 8:22

K těm 1,8%: představte si bazén vody. Jednou trubkou do něj nateče 100 l/s, druhou odteče 100 l/s. Přidejte třetí trubku a tou přidávejte 1,8 l/s (1,8% ze 100 l/s). Myslíte si, že bazén nepřeteče?

J. Lukavsky 30.11.2023 9:04

"Myslíte si, že bazén nepřeteče?" Nepřeteče neb je vysoký 10 km a má ještě 9,9 km reservu. No kdysi bylo za Zemi 10 ba i 20% CO2 a "nepřetekla". Naopak, na začátku karbonu to stimulovalo mohutně fotosyntézu a tvořilo se uhlí. V Odumovi se konstatuje, že "fotosyntéza na Zemi je limitována nízkou koncentrací CO2 a inhibována vysokou koncentrací O2". Nakonec pokusy s přihnojováním skleníků CO2 to potvrzují, ale bylo to moc drahé, snad tam, kde je CO2 jako odpad by to šlo. Nakonec i současný nárůst z 200 na 400 ppm (=0,04% = 0,0004 dílu) podpořil růst rostlin na Zemi i úrodu na polích. J.L. end

L. Metelka 30.11.2023 9:24

V tom případě jste nepochopil, na co jsem se ptal. Takže jinak: bude hladina v bazénu stoupat?

J. Lukavsky 30.11.2023 10:03

"bude hladina v bazénu stoupat?" Ano bude. A bude to dobře nebo špatně? Podpoří to růst rostlin vč. lesů a plodin na polích. I zvýšená teplota bude mít i kladné aspekty, kupř, posune se hranice možného zemědělství na sever (Sibiř byla kdysi "obilnicí Evropy, teď je to Ukrajina), v Praze bude klima jako ve Vídni.... budeme mít 2 úrody do roka (co s přebytky?), ušetříme za topení, Severní cesta pro lodě se opravdu otevře a Hedvábná stezka bude zbytečná.... apod. Čína, Indie, Brasílie, Filipíny.... bohatě nahradí produkci CO2 Evropou (až zcela zastavíme svoji ekonomiku) a tudíž CO2 poroste a poroste... J.L. end

L. Metelka 30.11.2023 10:10

Ano, ale také se zvýší výpar, takže to podpoří růst rostlin jen tam, kde bude dostatek vody. Hranice zemědělství se posune na sever, ale zároveň se rozšíří oblasti na jihu, kde nelze zemědělství provozovat kvůli suchu. 2 úrody do roka mít nebudeme (nebo je snad kolem Vídně mají?). Ušetříme za topení, ale víc dáme za klimatizaci. Není to jednoznačné a je chyba vidět jen to pozitivní nebo jen to negativní.

J. Lukavsky 30.11.2023 10:21

"kde nelze zemědělství provozovat kvůli suchu" to v Israeli vyřešili prostě stavbou solárních výroben sladké vody z mořské. Za cenu roku války na Ukrajině by v Africe měli malé moře, jak kdysi měli na Sahaře. No v Itálii je mají klidně a u nás nám chybí pár týdnů vegetační sezóny ke dvěma úrodám. Jistěže je třeba vážit negativní a pozitivní, nicméně určitě to přijde a je určitě lepší se na to rovnou připravit nežli naříkat, že to přijít nemělo, když to stejně přijde..... J.L. end

F. Svoboda 30.11.2023 10:26

R^R^R^

F. Svoboda 30.11.2023 10:29

R^ Dnešní nejlepší příspěvek !!!

T. Šmilauer 30.11.2023 0:38

Samotná Greta není odpovědná za své vystupování a postoje, je to zneužívaná psychicky postižená osoba. Původcem zla jsou ti, kdo její aktivity podněcují a podporují (rodina, politici, média, liberálové,levicoví intelektuálové).

V. Chrastina 30.11.2023 12:34

V tom je ten zakopaný pes. Od jejích rodičů je to zrůdná zhovadilost takto zneužívat vlastní dítě. Mělo to být trestné !!